Sähkön siirtolasku 110e, sähkölasku 30e
Kommentit (190)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aurinkopaneelit. Kesäkuun sähkölasku 2,50€. Siirrosta ei ole tullut vielä, mutta se lienee about sama.
Oletkin jo maksanut paneleista 30 vuoden siirrot kun asennettiin ja sua kusetettiin pösilö.
Kaikista tyhmimmät ovat maksaneet siirtomaksun siitä, että myyvät tuottamansa sähkön sähköyhtiölle
Aina löytyy näitä dumpoja jotka ostaa aurinkopanelit ja ne ei edes tuota silloin kun sähköä todella tarvitaan. Takaisinmaksuajat niin pitkiä ja 30v aikana hajoaa varmasti elektroniikkaa niistä ja takaisinmaksuaika kasvaa taas...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vielä? Vedensiirtomaksutkin.🤔
Niin, eihän se veden siirtäminen ilmaista voi tai saa olla...
Maksetaanhan sitä sadevedestäkin
Vierailija kirjoitti:
Voit varmaan tilata sähkölaitokselta muutoksen pääkeskukseen, jossa sinulta otetaan ne vanhat navetan ja kuivaamon ja metallipajan sulakkeet ja piuhat irti ja jatkat maatilallasi vaan normaalin omakotitalon sulakekoolla.
t: sähkölämmitteinen omakotitalo, siirto on noin 1/4 pörssisähkön hinnasta.
Ei voi olla, koska pelkkä sähkövero kustantaa siirtolaskussa 2.79 senttiä jokaiselta käyttämältäsi kilowatilta.
Meillä on oikeasti näin tyhmiä ihmisiä tässä maassa, jotka eivät koskaan lue edes maksamiaan laskuja, että mitä ne sisältävät.
Mun sähkölasku viime kuulta on 42,41€ ja siirto on 62,89€. Asun omakotitalossa.
En nyt kyllä oikein usko ap:ta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aurinkopaneelit. Kesäkuun sähkölasku 2,50€. Siirrosta ei ole tullut vielä, mutta se lienee about sama.
Oletkin jo maksanut paneleista 30 vuoden siirrot kun asennettiin ja sua kusetettiin pösilö.
Kaikista tyhmimmät ovat maksaneet siirtomaksun siitä, että myyvät tuottamansa sähkön sähköyhtiölle
Aina löytyy näitä dumpoja jotka ostaa aurinkopanelit ja ne ei edes tuota silloin kun sähköä todella tarvitaan. Takaisinmaksuajat niin pitkiä ja 30v aikana hajoaa varmasti elektroniikkaa niistä ja takaisinmaksuaika kasvaa taas...
Oikein paska tuuri kun käy, niin asentaja poraa vielä katon täyteen reikiä, jotka sitten vuotaa rakenteisiin vettä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein paska tuuri kun käy, niin asentaja poraa vielä katon täytee
Lisäksi paneleita täytyy putsata. Ylimääräistä hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Uli uli köyhät.
Terveisin nais sähköinsinööri.
porvoolainen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli edellinen siirtomaksu (1.4.-30.6.) vajaa 24 euroa ja sähkölasku itse 24 e/kk. Aion kyllä kilpailuttaa tuon jossain kohtaa.
Taidat tarkoittaa siirron perusmaksua, noin 8€/kk
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi olla. Pörssisähkö on ollut pitkään todella halpaa nolla- miinus ja alle sentin hintoja. Pelkkä sähkövero on kolminkertainen hinnaltaan ja siihen päälle alueen siirtohinta, joka voi vaihdella suurestikin eri alueilla plus vielä perusmaksu Siiirron perusmaksut vaihtelevat myös 4euron ja 43euron välillä riippuen siitä millä alueella, minkä tyyppisessä asunnossa ja minkä kokoisella sulakkeella sun asuntosi on
Sulla on varmaan kiinteä sopimus, koska erotus on noin pieni
Vierailija kirjoitti:
Täysin mahdollista jos verkkoyhtiö on mallia "maaseutu", niissä on kalliit siirtomaksut ja perusmaksut
Kalleimmat siirron perusmaksut (https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010411777.html)
1.Järvi-Suomen Energia40,66
2.Kajave39,50
3.Kuoreveden Sähkö Oy39,48
4.Parikkalan Valo36,00
5.Okun Energia35,58
6.PKS Sähkönsiirto35,14
7.Savon Voima Verkko Oy34,92
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli edellinen siirtomaksu (1.4.-30.6.) vajaa 24 euroa ja sähkölasku itse 24 e/kk. Aion kyllä kilpailuttaa tuon jossain kohtaa.
Siirtomaksunko? Sitä ei voi kilpailuttaa, koska johtoja ei ole kuin yhdeltä firmalta. Sähkövero on 2,79 senttiä/kwh. Sitä maksetaan siis kulutuksen mukaan. Pelkkä sähkövero on nyt ollut jo pörssiasiakkaalle huomattavasti korkeampi kuin sähkön hinta. Miten tää näin voi mennä. Uusi polttoainevero on tullut sähköverosta sillä erotuksella, että sitä maksavat kaikki nekin joilla ei ole edes autoa
En siirtomaksua tietenkään, vaan tuon perussähkölaskun, joka mulla on nyt toistaiseksi voimassaoleva kuukausimaksulla. Tykkään helppoudesta, vaikka pörssisähköllä voisi saada paljon halvemmalla, mutta en vaan halua sitä stressiä elämääni, että joutuisin seuraamaan jatkuvasti hinnanmuutoksia. 24 e kk on vielä ok, mutta tämä on ollut vasta tarjous ja syksyllä hinta nousisi melkein kympillä. Kysyn ensin omalta sähköyhtiöltä onko heillä "jatkaa tarjousta" tai sitten vaan hyppään toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Älä ap valita! Suomessa on euroopan halvinta sähköä.
Joo. Kesälllä kun tuulee, talvella pakkasella hinta huiteleekin sitten ihan omilla luvuillaan ja silloin ollaan hiljaa sähkön hinnasta. Viime talvena oli pelkästään onni, että oli lauha talvi, mutta nykyään joutuu aina syksyllä pelkäämään, että jso tulee pakkanen
Onneksi on polttopuuta. Kohta varmaan sekin menee verolle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siirtomaksunko? Sitä ei voi kilpailuttaa, koska johtoja ei ole kuin yhdeltä firmalta. Sähkövero on 2,79 senttiä/kwh. Sitä maksetaan siis kulutuksen mukaan. Pelkkä sähkövero on nyt ollut jo pörssiasiakkaalle huomattavasti korkeampi kuin sähkön hinta. Miten tää näin voi mennä. Uusi polttoainevero on tullut sähköverosta sillä erotuksella, että sitä maksavat kaikki nekin joilla ei ole edes autoa
En siirtomaksua tietenkään, vaan tuon perussähkölaskun, joka mulla on nyt toistaiseksi voimassaoleva kuukausimaksulla. Tykkään helppoudesta, vaikka pörssisähköllä voisi saada paljon halvemmalla, mutta en vaan halua sitä stressiä elämääni, että jo
Meillä pörssi seuraamatta 5.5c/kWh sähkölämmitteinen talo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En siirtomaksua tietenkään, vaan tuon perussähkölaskun, joka mulla on nyt toistaiseksi voimassaoleva kuukausimaksulla. Tykkään helppoudesta, vaikka pörssisähköllä voisi saada paljon halvemmalla, mutta en vaan halua sitä stressiä elämääni, että jo
Asut kerrostaloyksiössä. Muihin asumismuotoihin ei täysin kiinteitä kuukausihintoja saa
Aika kovaa hintaa maksat sähköstä, kun laskun suhteuttaa omakotitalon sähkölaskuun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Kesälllä kun tuulee, talvella pakkasella hinta huiteleekin sitten ihan omilla luvuillaan ja silloin ollaan hiljaa sähkön hinnasta. Viime talvena oli pelkästään onni, että oli lauha talvi, mutta nykyään joutuu aina syksyllä pelkäämään, että jso tulee pakkanen
Meillä 36kk keskiarvo pörssissä 4,7c/kWh 37800kWh kulutuksella. Välillä talvella kallis, usein halpa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä 36kk keskiarvo pörssissä 4,7c/kWh 37800kWh kulutuksella. Välillä talvella kallis, usein halpa.
Nyt ei puhuta sähkönhinnoista, eikä riidellä sähkösopimuksista, vaan siirtohinnoista. Voisitko mennä muualle mölyämään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa, ostinkin ne lähinnä sähköomavaraisuuden nimissä, en kannattavuuden. Plus itselleni on sitä helpompaa elää mitä pienemmät mun kuukausittaiset menoni on. Plus vielähän noilla pääsee tienaamaan, jos tulee outoja sähkön hintapiikkejä tulevina kesinä (siis viikkokaupalla kestäviä).
On se ihme, kun sosialisti ei ole vastuussa edes ministeriaikanaan omista päätöksistään. Haavisto oli vastuuministeri ja Urpilainen (sdp) valtiovarainministeri.