Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähkön siirtolasku 110e, sähkölasku 30e

Vierailija
12.07.2025 |

Näin meillä viime kuussa. Pistää kyllä miettimään.

Kommentit (190)

Vierailija
41/190 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 kk tätä vuotta pörssisähköä laskutettu ja keskiarvo tällä hetkellä on 4,8 snt/kWh sähkölaskuista laskettuna, mukana marginaali mutta ei perusmaksua.

Vierailija
42/190 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli edellinen siirtomaksu (1.4.-30.6.) vajaa 24 euroa ja sähkölasku itse 24 e/kk. Aion kyllä kilpailuttaa tuon jossain kohtaa. 

Taidat tarkoittaa siirron perusmaksua, noin 8€/kk

Siirron perusmaksu näyttää laskun mukaan olevan 5,33 e / kk. Siirtomaksu 3,20 snt/kWh joka mulla on ollut 40-46 kWh / kk joten siirtomaksu ollut 1,15-1,35 e / kk. Ja sitten vielä sähkövero. 

Tampereen Energia, 34 neliöinen yksiö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/190 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ap valita! Suomessa on euroopan halvinta sähköä.

Joo. Kesälllä kun tuulee, talvella pakkasella hinta huiteleekin sitten ihan omilla luvuillaan ja silloin ollaan hiljaa sähkön hinnasta. Viime talvena oli pelkästään onni, että oli lauha talvi, mutta nykyään joutuu aina syksyllä pelkäämään, että jso tulee pakkanen  

Onneksi on polttopuuta. Kohta varmaan sekin menee verolle 

Meillä 36kk keskiarvo pörssissä 4,7c/kWh 37800kWh kulutuksella. Välillä talvella kallis, usein halpa.

Nyt ei puhuta sähkönhinnoista, eikä riidellä sähkösopimuksista, vaan siirtohinnoista. Voisitko mennä muualle mölyämään 

Voihan se tietysti olla, että tuon tapauksen vaimo maksaa sähkölaskut ja siksi sillä ei ole hajuakaan siitä, että sähkölaskun lisäksi tulee vielä siirtomaksukin ja mitä se siirtomaksu oikeasti sisältääkään 

Luulee raukka, että kun hänellä on nyt tämä äppi, niin pelkkä sähkölasku heillä on maksettavana 

Vierailija
44/190 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aurinkopaneelit. Kesäkuun sähkölasku 2,50€. Siirrosta ei ole tullut vielä, mutta se lienee about sama. 

Oletkin jo maksanut paneleista 30 vuoden siirrot kun asennettiin ja sua kusetettiin pösilö.

Kaikista tyhmimmät ovat maksaneet siirtomaksun siitä, että myyvät tuottamansa sähkön sähköyhtiölle 

Aina löytyy näitä dumpoja jotka ostaa aurinkopanelit ja ne ei edes tuota silloin kun sähköä todella tarvitaan. Takaisinmaksuajat niin pitkiä ja 30v aikana hajoaa varmasti elektroniikkaa niistä ja takaisinmaksuaika kasvaa taas...

Köyhä siellä nillittää. Milläs katsot sitten teeveetä kun Putin katkoo sulta sähköt? Tai laitat ruokaa? Tai lämmität veden.

Vierailija
45/190 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli edellinen siirtomaksu (1.4.-30.6.) vajaa 24 euroa ja sähkölasku itse 24 e/kk. Aion kyllä kilpailuttaa tuon jossain kohtaa. 

Siirron perusmaksu näyttää laskun mukaan olevan 5,33 e / kk. Siirtomaksu 3,20 snt/kWh joka mulla on ollut 40-46 kWh / kk joten siirtomaksu ollut 1,15-1,35 e / kk. Ja sitten vielä sähkövero. 

Sähkövero on 2,79 senttiä/ kwh 

Vierailija
46/190 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aurinkopaneelit. Kesäkuun sähkölasku 2,50€. Siirrosta ei ole tullut vielä, mutta se lienee about sama. 

Oletkin jo maksanut paneleista 30 vuoden siirrot kun asennettiin ja sua kusetettiin pösilö.

Kaikista tyhmimmät ovat maksaneet siirtomaksun siitä, että myyvät tuottamansa sähkön sähköyhtiölle 

Aina löytyy näitä dumpoja jotka ostaa aurinkopanelit ja ne ei edes tuota silloin kun sähköä todella tarvitaan. Takaisinmaksuajat niin pitkiä ja 30v aikana hajoaa varmasti elektroniikkaa niistä ja takaisinmaksuaika kasvaa taas...

Oikein paska tuur

Lisäksi paneleita täytyy putsata. Ylimääräistä hommaa.

Ei tarvii. Niitä nimenomaan ei saa putsata. Eikä tarvitse. 

Vierailija
47/190 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirtomaksunko? Sitä ei voi kilpailuttaa, koska johtoja ei ole kuin yhdeltä firmalta. Sähkövero on 2,79 senttiä/kwh. Sitä maksetaan siis kulutuksen mukaan. Pelkkä sähkövero on nyt ollut jo pörssiasiakkaalle huomattavasti korkeampi kuin sähkön hinta. Miten tää näin voi mennä. Uusi polttoainevero on tullut sähköverosta sillä erotuksella, että sitä maksavat kaikki nekin joilla ei ole edes autoa 

En siirtomaksua tietenkään, vaan tuon perussähkölaskun, joka mulla on nyt toistaiseksi voimassaoleva kuukausimaksulla. Tykkään helppoudesta, vaikka pörssisähköllä voisi saada paljon halvemmalla, mutta

Meillä pörssi seuraamatta 5.5c/kWh sähkölämmitteinen talo.

Pörssisähkö ei ole kiinteähintaista, taukki. 

Vierailija
48/190 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TE taitaa olla yksi halvimmista verkkoyhtiöistä, vuoden perusmaksut ovat samaa luokkaa kuin maaseutuyhtiöllä kuukaudessa.

Vierailija
49/190 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vielä? Vedensiirtomaksutkin.🤔

Jos sulla olisi mahdollista valita erillinen vedentoimittaja sähkön tapaan, niin ihan taatusti tulisi vesijohtoverkostoa ylläpitävältä taholta erikseen siirtomaksu.

Nyt kun et voi valita toimittajaa, niin siirtomaksu on leivottu siihen samaan laskuun jossa on perusmaksu ja kulutuksen mukaan tuleva lasku.

Ja toisinpäin, mikäli sähköä ei pystyisi sen kummemmin kilpailuttamaan, vaan se pitäisi aina ottaa paikalliselta verkkoyhtiöltä, niin laskuissa tuskin sen kummemmin eroteltaisiin siirtoa ja energiaa.

Vierailija
50/190 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa, ostinkin ne lähinnä sähköomavaraisuuden nimissä, en kannattavuuden. Plus itselleni on sitä helpompaa elää mitä pienemmät mun kuukausittaiset menoni on. Plus vielähän noilla pääsee tienaamaan, jos tulee outoja sähkön hintapiikkejä tulevina kesinä (siis viikkokaupalla kestäviä). 

🤣

Vierailija
51/190 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein paska tuur

Kyllä meilläpäin ainakin naapurit pesee linnunkakat ja muut pois kerran vuodessa. Sanovat että tuotto romahtaa muuten.

Naureskelen aina niille.

Vierailija
52/190 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein paska tuur

Me laittetiin se 8000€ korkeakorkoiselle tilille. Vuosituotto 5,4% ei tarvi pelata takaisinmaksuajan kanssa.

Vierailija
53/190 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla olisi mahdollista valita erillinen vedentoimittaja sähkön tapaan, niin ihan taatusti tulisi vesijohtoverkostoa ylläpitävältä taholta erikseen siirtomaksu.

Nyt kun et voi valita toimittajaa, niin siirtomaksu on leivottu siihen samaan laskuun jossa on perusmaksu ja kulutuksen mukaan tuleva lasku.

Ja toisinpäin, mikäli sähköä ei pystyisi sen kummemmin kilpailuttamaan, vaan se pitäisi aina ottaa paikalliselta verkkoyhtiöltä, niin laskuissa tuskin sen kummemmin eroteltaisiin siirtoa ja energiaa.

Meille tulee kyllä siirrosta ihan erillinen lasku, koska se tulee eri yhtiöltäkin 

Vierailija
54/190 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eu pakotti - ettekö te mölyapinat muista? 

Vierailija
55/190 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkopaneeleitahan ei kannata talvella putsata lumesta, eikä syksyllä oksista, lehdistä, havunneulasista tai sammaleesta 

Hyvin tuottaa, kun on sammalkuorrutus tai kymmenen sentin hanki päällä 

Vierailija
56/190 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille tulee kyllä siirrosta ihan erillinen lasku, koska se tulee eri yhtiöltäkin 

Luetteko te edes niitä viestejä johon niin innokkasti vastaatte? 

Vierailija
57/190 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kapitalisti päässyt kuppaamisen makuun.

Kiitos Pekka.

Vierailija
58/190 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EUko pakotti myös verottamaan? Pörssi ja kiinteähintaisen sopimuksen asiakkaat tappelee tällä palstalla paljon pienemmistä hinnan eroista sopimustensa hinnoissa, kuin sähköveron kustannus. 

Datakeskus maksaa 0,002 senttiä kwh että pöljä saa katsoa tik tokkia tai louhia kryptoa. Suomalainen maksaa sähköveroa 2,79 senttia/ kwh 

Tappelee eri sähkösopimuksista, kun eroa voi olla jopa 2senttiä/kwh  ja maksaa näitä veroja ihan onnesta soikeana 

Vierailija
59/190 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EU määräyksellä sähkön siirto ja energia erotettiin toisistaan, mutta kuntien omistamien sähkölaitosten myynti oli ihan perisuomalaista typerryyttä pahimmillaan.

Vierailija
60/190 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirron perusmaksu on monin paikoin 30-40 euroa kk. Oma siirtolasku on keskimäärin 55 euroa kk ja myyntilasku 20 e kk. Kulutus alle 2000 kwh vuosi ja perusmaksu on vielä se halvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi