Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nizza vai Pariisi? Meitä neljä aikuista lähdössä

Vierailija
12.07.2025 |

Ensi vuoden toukokuussa reissuun, muttei päästä yksimielisyyteen kohteesta. Näistä kahdesta tehyävä valinta. Antakaa mielipiteitä kohteitten  puolesta/vastaan, kiitos. 

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nizzan ranta on vitsi suurine kivineen ja rantakatu on suoraan sanottuna ruma. Ei Pariisia ja Nizzaa voi edes verrata. 

Vierailija
82/91 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä Nizzassa muka on?

Roomalainen kylpylä! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roomalainen kylpylä! 

Voi hyvänen aika tätä matkustuskateuden ja tietämättömyyden määrää  määrää taas! Sekä Nizza että Pariisi ovat upeita paikkoja mutta erilaisia. Molempia voi lämpimästi suositella mutta ne ovat erilaisia. Nizzaan on tosi helppo matkustaa. Kenttä on pienehkö ja lennon laskeuduttua oletkin lähes heti ulkona. Siellä on siistiä ja palmujen myötä etelän tunnelma. Taksimatka kaupunkiin on lyhyt, noin 15-20 minuuttia. Nizzan kaupunki on todella kaunis, sekä uusi että vanha kaupunki. Kadut ja rakennukset upeita. Kaupungissa on paljon ravintoloita ja todella hyvä ruoka. Vanha kaupunki on ihana toreineen, samoin sataman alue. Kaupungista löytyy hurjasti kaunista ja ihanaa shoppailtavaa. Ranta-alue on iso ja kannattaa hankkia uimakengät, jos haluaa uimaan, koska ranta on pientä kiveä ja uimasta nouseminen tosi vaikeaa ilman kenkiä. Kaupungissa on tasokkaita museoita ja ruokakauppoja joka kulmalla. Nizza sopii hyvin helppoon ja rentoon lomailuun. Kaikki on kävelymatksn päässä. Todella lähellä postikorttimaisen kaunis Monaco (junalla 20 min) ja monet muut upeat kylät ja kaupungit. On myös turvallista myöhäänkin. Pikkulapsetkin hyppivät kaduilla. Kaupunki on hyvin kansainvälinen eikä siellä ole tyypillinen ranskalainen töykeä tunnelma. 

Pariisi on suurkaupunki, jossa on valtavasti nähtävää ja hieno tunnelma. Ihmiset tosin ovat usein töykeitä. Etäisyydet ovat pitkät, mutta metro toimii hyvin. Taksia on vaikea saada ja kuskit huijaavat jatkuvasti. Öinen Pariisi ei ole turvallinen. 

Vierailija
84/91 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roomalainen kylpylä! 

Voi hyvänen aika tätä matkustuskateuden ja tietämättömyyden määrää  määrää taas! Sekä Nizza että Pariisi ovat upeita paikkoja mutta erilaisia. Molempia voi lämpimästi suositella mutta ne ovat erilaisia. Nizzaan on tosi helppo matkustaa. Kenttä on pienehkö ja lennon laskeuduttua oletkin lähes heti ulkona. Siellä on siistiä ja palmujen myötä etelän tunnelma. Taksimatka kaupunkiin on lyhyt, noin 15-20 minuuttia. Nizzan kaupunki on todella kaunis, sekä uusi että vanha kaupunki. Kadut ja rakennukset upeita. Kaupungissa on paljon ravintoloita ja todella hyvä ruoka. Vanha kaupunki on ihana toreineen, samoin sataman alue. Kaupungista löytyy hurjasti kaunista ja ihanaa shoppailtavaa. Ranta-alue on iso ja kannattaa hankkia uimakengät, jos haluaa u

Me ihan vaan mentiin kävellen ne suurimmat nähtävyydet Eiffel- Riemukaari - Champs-Élysées - Louvre - Notre-Dame. Metrolla sitten  Montmartre ja Sacré-Cœur, tosin Sacresta käveltiin takaisin. 

Vierailija
85/91 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nizzassa olen käynyt kaksi kertaa, ihan kiva kaupunki, molemmat noin vkon matkoja. Pariisissa olen käynyt kuusi kertaa, 4-10 yön matkoja. 

Tämä jo kertonee sen, kummassa on enemmän tekemistä ja näkemistä.

Toki, jos tykkää olla rannalla, niin Nizza mutta toisaalta, Suomessakin on rantoja. Tosin, ei kai kukaan enää lomallaan vain auringoss makaa ja ihosyöpää itselleen hanki?

Mikä ihmeen rantakohde Nizza on? Kyllä siellä on se Promenade des Anglais mutta ei se sitä tarkoita jos sinne matkustaa että koko reissunsa käristää itseään rannalla. Itsellä ei ollut yhtä ainuttakaan rantapäivää viimeksi kun käytiin. Se kertoo enemmän vain itsestäsi jos sinä siellä makaat auringossa etkä harrasta, kierrä vanhaa kaupunkia, taidetta, kulttuuria, lähiseutujen kaupunkeja, ravintoloita ja nähtävyyksiä, shoppaile jne.

Mitä räyhäät? Eipä tuo edellinen väittänyt, että rannalla pitää koko lomaa viettää, vaan päinvastoin kirjoitti, ettei kukaan kai enää sellaista pelkästään tee. 

Jos menee kohteeseen, jossa ranta, niin voi kai siellä käväistä. Itse jätit mahdollisuuden käyttämättä, kun olet niin olevinasi. 

Vierailija
86/91 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdistäkää: Nizzassa alkuviikko ja loppuviikko pariisissa. 

Aika tiukka aikataulu tulee. Nizza-Pariisi juna vie jo yhden päivän. Lisäksi pari päivää ei riitä Pariisissa mihinkään.

Lentokoneella 1,5 tuntia

Vierailija
87/91 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nizzasta olen törmännyt paljon töykeämpään ja arroganttiin palveluun kuin ikinä Pariisissa. 

Vierailija
88/91 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä ajattelua, että suuressa kaupungissa on pakko olla kerralla pitkään. Ei ole.

Kaikkea ei voi tyhmä ihminen tietenkään ymmärtää, esim. sitä, ettei kaikilla ole mahdollisuutta matkustella koko ajan, tai halua käyttää joka lomaviikkonsa yhden ja saman kaupungin koluamiseen. 

Ehkä sinäkin vielä kasvat ja kehityt. 

Eli jos minä sanon että ei ole pakko toimia tietyllä tavalla, minä olen se, joka en ymmärrä erilaisuutta?

Vierailija
89/91 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nizzasta olen törmännyt paljon töykeämpään ja arroganttiin palveluun kuin ikinä Pariisissa. 

Minulla taas täysin päinvastaiset kokemukset. Englannilla on pärjätty oikein hyvin ja palvelu on aina ollut moitteetonta. 

Pariisissa osassa paikoista taas totaalisen nihkeää palvelua, kun käyttää englantia. Osassa paikoista ei sitten minkäänlaisia ongelmia.

Vierailija
90/91 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lähteä tuollaisella porukalla? Eihän se reissu voi olla mitenkään kaikille mieleinen. 

Vierailija
91/91 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä ajattelua, että suuressa kaupungissa on pakko olla kerralla pitkään. Ei ole.

Kaikkea ei voi tyhmä ihminen tietenkään ymmärtää, esim. sitä, ettei kaikilla ole mahdollisuutta matkustella koko ajan, tai halua käyttää joka lomaviikkonsa yhden ja saman kaupungin koluamiseen. 

Ehkä sinäkin vielä kasvat ja kehityt. 

Eli jos minä sanon että ei ole pakko toimia tietyllä tavalla, minä olen se, joka en ymmärrä erilaisuutta?

Niinhän sinä kirjoitit, ihan itse :). Myönsit, ettet ymmärrä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä