Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nizza vai Pariisi? Meitä neljä aikuista lähdössä

Vierailija
12.07.2025 |

Ensi vuoden toukokuussa reissuun, muttei päästä yksimielisyyteen kohteesta. Näistä kahdesta tehyävä valinta. Antakaa mielipiteitä kohteitten  puolesta/vastaan, kiitos. 

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hki-Sto-Hki risteily

Vierailija
42/91 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nizza on vaarallinen, menkää Pariisiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nizza on ihana ja voi käydä edullisesti Monacossa yms lisäksi.

Vierailija
44/91 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt Pariisissa monet kerrat, se on lempikohteeni. Niin paljon nähtävää. Ensi kesänä aion kuitenkin mennä Nizzaan. Kertokaapa tarkemmin, mitä siellä kannattaa mennä katsomaan. Tykkään puistoista, museoista ja taiteesta, erityisesti alkuaikojen modernismista. Tarkoitus on kyllä myös käväistä Monacossa ja Cannesissa.

Vierailija
45/91 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin kaverin luona kylässä Monacossa ja samalla käytiin Nizzassa. Nämä kaksi paikkaa oli kyllä nähty kahdessa päivässä. Suosittelen Pariisia. 

Njöö tuhatnäärin tuskin kannattaa Monacossa pröystäillä. ;D

Vierailija
46/91 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisiin oman kokemuksen mukaan. 

Vierailija
47/91 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia ihmisiä te olette? Viihdyttekö enemmän museoissa vai ulkoilmassa? Pariisissa on valtavasti nähtävää, jos arvostaa taidetta ja historiaa, paljon kivoja kahviloita ja hienoja ravintoloita. Myös tavarataloja ja muotia löytyy.

Nizzassa ei taida olla kunnon uimakelejä vielä toukokuussa, mutta rantabulevardilla on kiva lenkeillä tai flaneerata hitaamminkin merestä nauttien. Nizzassa on upea Marc Chagalin museo. Kukkulalla vähän ylempää löytyy Henri Matissen museo. Picasso-museo sijaitsee Antibesissa puolen tunnin junamatkan päässä. Nizzan Nykytaiteen museo ja Naivistien museo taitavat olla molemmat remontissa parhaillaan, mutta kannattaa tarkistaa, josko avaisivat ovensa kevääksi -26. Muotiliikkeistä en oikein tiedä, eivät ole minun juttuni, mutta ainakin Gallerie Lafayette löytyy aivan keskustasta. 

Hyvää matkaa, mihin päädyttekin! Bon voyage!

Vierailija
48/91 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei molemmat?

Vierailija
49/91 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotteko te tosissanne, että neljän hengen porukka ei keskenään päätä minne ne lähtee, vaan antavat ap'n päättää kohteen vauva-palstan huutoäänestyksen perusteella?

Ap on pelkkä matkustus-spämmääjä, joka aina on muka lähdössä jonnekin, mutta ei tiedä minne, ja kaipaa täältä vinkkejää. Paskat se mihinkään on koskaan lähdössä.

Vierailija
50/91 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti Pariisi, pelkästään Versaillesin puutarhassa saa helposti kulumaan kokonaisen päivän.

Niin Pariisi vaatineekin enemmän aikaa, Nizzaan taas voi tehdä erinomaisesti matkan lyhyemmälläkin aikaikkunalla. Lennot on hyvät molempii.

Vierailija
51/91 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nizzaan jos menee pitää älytä lähteä käymään Monacossa, Cannesissa, Antibesissa, Ezessä tai vaikka Mentonissa sekä muissa Provencen kylissä. Itse Nizza ei ole kovin kummoinen.

Paitsi ei siellä Monacossakaan mitään nähtävää ollut. Todella tylsiä molemmat paikat Nizza ja Monaco. 

Niinpä niin. Todella tylsiä Nizza ja Monaco, toista se on siellä Kouvolassa.

Vierailija
52/91 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nizza on hyvä rantalomakohde, Pariisissa on enemmän näkemistä ja tekemistä.

Vierailija
53/91 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monaco on ainakin yksi turvallisimmista paikoista missä olen käynyt. Jopa puiston penkillä istuessa kääntyi puussa kamera kuvaamaan. Nizzassa on sitten toiset säännöt. Siellä piti laittaa auton ovet lukkoon jopa liikennevaloissa. Mutta kaunis paikka. Pariisi, ihana. Paljon nähtävää. Kulttuuri huomioitava. Siellä omat juttunsa. 

Minusta taas Nizzakin oli täysin turvallinen, ei mitään pelättävää ollut että vaikka käsilaukku vietäisiin tms.

Tietenkin on turvallista, noi on vaan kateellisten turhia hölinöitä.

Vierailija
54/91 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nizzaan jos menee pitää älytä lähteä käymään Monacossa, Cannesissa, Antibesissa, Ezessä tai vaikka Mentonissa sekä muissa Provencen kylissä. Itse Nizza ei ole kovin kummoinen.

Paitsi ei siellä Monacossakaan mitään nähtävää ollut. Todella tylsiä molemmat paikat Nizza ja Monaco. 

Niinpä niin. Todella tylsiä Nizza ja Monaco, toista se on siellä Kouvolassa.

En tiedä, en ole koskaan käynyt Kouvolassa. 

Vierailija
55/91 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen käynyt Pariisissa monet kerrat, se on lempikohteeni. Niin paljon nähtävää. Ensi kesänä aion kuitenkin mennä Nizzaan. Kertokaapa tarkemmin, mitä siellä kannattaa mennä katsomaan. Tykkään puistoista, museoista ja taiteesta, erityisesti alkuaikojen modernismista. Tarkoitus on kyllä myös käväistä Monacossa ja Cannesissa.

Antibes, Eze ja Menton sekä Villefranche sur Mer ovat ihania paikkoja. St Tropezissa en ole käynyt, mutta se kiinnostaisi. Myös Italian puolella Ventimiglia, Sanremo ja Alassio.

Vierailija
56/91 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankaa riitä puoliksi ja menkää Lyoniin. Jos joku ei viihdy, siitä on hellpo jatkaa junalla kumpaan paikkaan tahansa.

Vierailija
57/91 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nizzan turvallisuusindeksi on 41/100

Vierailija
58/91 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Nizzassa ja Monacossa ja suurin kohokohta oli, kun lensin helikopterikyydillä Monacosta Nizzan lentokentälle ja siitä kotiin. Pariisissa olen käynyt viisi kertaa. 

Vierailija
59/91 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette ole käyneet Pariisissa, niin ehdottomasti sinne. Sitä paitsi toukokuu on kiva ajankohta kaupunkilomalle, kun taas rantalomalle voi olla vielä vähän viileää. Merivesi ei ainakaan tuolloin kovin lämmintä, jos sillä on merkitystä.

Vierailija
60/91 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko tarkoitus olla reissussa? Nizzan näkee jo parissa kolmessa päivässä, Pariisissa jää vain harmittamaan kun niin paljon jäisi jäkemättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi