Hilla, lakka, suomuurain vai lautaatti?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lautaatti?
koskaan kuullutkaan..
hilla/lakka
Lautaatti on oikeasti melko yleinen, mutta harvat kuulevat siitä. Kyllä osa suomalaisista käyttää tuotakin sanaa.
Yleinen? Ensimmäisen kerran elämässä kuulen sanan googlekaan ei löydä..
Sama juttu. Yli 70v ja en moista nimeä ole ikinä kuullut hillasta käytettävän, vaikka olen asunut eri puolilla Suomea.
Ei olle melko yleinen nimitys vaan hyvin harvinainen. Epäilen aloittajan vedättävän, siis provoilevan.
Vierailija kirjoitti:
Lautaatti sanotaan meillä päin.
Ja missä päin Suomea tuo "meillä päin" mahtaa sijaita?
Vierailija kirjoitti:
Mikä helvetti on suomuurain? Itse sanon lautaatti enkä ole kuullutkaan suomuuraimesta. Meidän perheessä on puhuttu aina lautaatista.
Ööh, muurain, suomuurain eli lakka muuramen paikkakunnan nimi tulee myös kasvista.
Vierailija kirjoitti:
Lautaatti sanotaan meillä päin.
Teilläpäin on teillä kotona vain ja ainoastaan kun lapsi kerran keksi hauskan nimen
Vierailija kirjoitti:
Mikä helvetti on suomuurain? Itse sanon lautaatti enkä ole kuullutkaan suomuuraimesta. Meidän perheessä on puhuttu aina lautaatista.
Teidän perhe varmaan asui jossain takahikiän peräkorven yksinäisessä mökissä ja kehitti ihan oman sanaston keskinäiseen kommunikaatioonsa.
Hae satamast lakka ni satamast lakka!
Nelivuotias kuullut sanan laktaatti ja lakkakakkua syödessä toteaa lautaatin? Tommosta ole olemassakaan