Onko se niin kauhean vaarallista, jos lapsi nyt vähän kastuu tuolla ulkona kun
äsken sai taas ihmetellä, kun taloyhtiön pihalla nätisti sateen jälkeen keinumassa n. 7-8-vuotias, niin kurahousut jalassa, kurarukkaset käsissä, ja lämpötila kuitenkin jo lähellä 20 astetta.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt, miten ennen pärjättiin. Alakoululaisena minulla ei ollut koskaan sadetakkia tai sateenvarjoa. Kumisaapppat olivat ainoa sadevaruste. Silti kuljettiin koulu atkat pyörällä tai jalan.
Mulla oli alakoululaisena kumisaappaat, sateenvarjo sekä sadetakki jos satoi.
90-luvun lapsi.
Niin oli minullakin, jo 70 luvulla, koulumatkalla jos satoi
Vierailija kirjoitti:
Niiiiiin? Jos on märkää, tietysti kurikset. Jos on lämmintä ei sitten vaan laita kuriksien alle liikaa vaatetta.
Jos on lämmintä ja märkää niin shortsit tai mekko ja sandaalit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se että oma sukupolvi on elänyt aikuiseksi saakka kun meillä tarhaiän ylittäneitten sadevaruste oli yhtä kuin kumisaappaat. Niissäkin usein reikä tai pari. Kun kastuttiin käytiin kotona hakemassa kuivaa ylle tai ei käyty. Aikansa kun malttaa niin kuivuihan ne vaatteet siinä päällä😂 Nojoo, harvoin kaatosateessa sentään seistiin. Mutta pieni tihku tai kevyt kesäsade ei vauhtia hiljentänyt.
Onko tämä oikeasti joku sukupolvi juttu? Jos mietin omia tuttuja, siis muita alle 30v äitejä, joilla tuon ikäisiä lapsia, sanoisinpa että esim. sateen jälkeen jos mennään leikkipuistoon, kyllä suurimmalla osalla lapsista on silloin kurahousut jalassa ja viileämmällä kurarukkaset myös, ihan normaalia pukeutumista ainakin tässä minun tuttujen joukossa.
Luultavasti on. Minäkään en lapsena käyttänyt kesällä mitään kura/sadevaatteita. Mitä rankempi sade, sitä hauskempaa oli hyppiä lätäköissä. Omat lapseni yritin pukea ainakin päiväkotiin sään mukaisesti, mutta usein nuorempi riisui itse "ylimääräisiä" vaatteita. Karaistumisesta oli hyötyä; erittäin harvoin mitään flunssaa tai muita tulehduksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt, miten ennen pärjättiin. Alakoululaisena minulla ei ollut koskaan sadetakkia tai sateenvarjoa. Kumisaapppat olivat ainoa sadevaruste. Silti kuljettiin koulu atkat pyörällä tai jalan.
Olisiko niin, että silloin dinosaurusten aikaan, kun sinä kävit koulua, kuravaatteet oli tosi kökköjä paksuja, eikä niitä siksi käytetty kovin usein. Mutta nykyään muovikankaat on paljon kevyempiä ja mukavampia lapsen käyttää, siksi aloituksen kaltaisessa tilanteessa ne on voi hyvin pukea.
Ai kesällä jotain kuravaatteita? Koita nyt relata vähän!
Kesällä on ihana sateessa käydä uimassa ja hyppiä lätäköissä. On kyllä mennyt hysteeriseksi touhu.
Vierailija kirjoitti:
On se että oma sukupolvi on elänyt aikuiseksi saakka kun meillä tarhaiän ylittäneitten sadevaruste oli yhtä kuin kumisaappaat. Niissäkin usein reikä tai pari. Kun kastuttiin käytiin kotona hakemassa kuivaa ylle tai ei käyty. Aikansa kun malttaa niin kuivuihan ne vaatteet siinä päällä😂 Nojoo, harvoin kaatosateessa sentään seistiin. Mutta pieni tihku tai kevyt kesäsade ei vauhtia hiljentänyt.
No joo. Elämänilon tappaa laittaa kesällä jotkut kuravaatteet. Mutta ap taitaakin olla provo. Ei kukaan kesällä mitään muovivaatteita pue lapselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo. Elämänilon tappaa laittaa kesällä jotkut kuravaatteet. Mutta ap taitaakin olla provo. Ei kukaan kesällä mitään muovivaatteita pue lapselleen.
Alkukesällä oli kyllä tarpeen, kun lämpötilat pyöri siellä 10 asteen tienoilla.
Vierailija kirjoitti:
Kesä kuivaa! Ei tietenkään mitään sadekamppeita kesällä, haloo!
Ai ei rankkasateellakaan ??
Kasarilla ei koskaan satanut kuin syksyllä. Joka päivä paistoi aurinko aamusta iltaan.
Nyt mulla on 8 vuotias poika ja ihmetellyt, kun päiväkodissa vaadittiin sadevaatteet, mutta eivät menneet koskaan ulos jos tuli tippakin vettä. Sadevaatteet jäi aina käyttämättömäksi siellä.
2000 luvulla kun olin itse päiväkodissa töissä, niin mentiin ulos vaikka millanen kaatosade. Ja voi sitä työnmäärää auttaa kaikille kurikset jalkaan ja putsaa hiekat pois.
Tämä on ilmiselvä trolli. Ei 7-8 vuotiaat enää nykypäivänä keinu. He istuvat sisällä joko pelikoneen ääressä tai luuri kourassa ruutua tuijottaen.
Vierailija kirjoitti:
Kasarilla ei koskaan satanut kuin syksyllä. Joka päivä paistoi aurinko aamusta iltaan.
Nyt mulla on 8 vuotias poika ja ihmetellyt, kun päiväkodissa vaadittiin sadevaatteet, mutta eivät menneet koskaan ulos jos tuli tippakin vettä. Sadevaatteet jäi aina käyttämättömäksi siellä.
2000 luvulla kun olin itse päiväkodissa töissä, niin mentiin ulos vaikka millanen kaatosade. Ja voi sitä työnmäärää auttaa kaikille kurikset jalkaan ja putsaa hiekat pois.
Heh, se on nyt se ilmastonmuutos, joka on muuttanut lapsuuden aina aurinkoiset päivät jatkuvaksi sateeksi!
Miksiköhän vaativat kuravaatteet, jos eivät ulkoilleet. Ehkä se on yleissääntö siinä päiväkodissa, mutta jostain syystä tuon ryhmän henkilökunta ei halunnut sateella mennä ulos.
Meillä lapsen esikoulussa vaadittiin kuravaatteet, mutta kyllä ne myös ulkoilivat märälläkin. Ilmeisesti eivät kokeneet sitä liian suureksi työmääräksi, koska vähintään saappaat ja kurahousut puettiin lähes päivittäin, vaikka ei erityisen märkää ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ilmiselvä trolli. Ei 7-8 vuotiaat enää nykypäivänä keinu. He istuvat sisällä joko pelikoneen ääressä tai luuri kourassa ruutua tuijottaen.
Siitä saa varmaan lasun nykyään, jos vaatii lapselle kurakäsineet käsiin, koska sittenhän ei pysty naputtamaan puhelinta.
Vierailija kirjoitti:
äsken sai taas ihmetellä, kun taloyhtiön pihalla nätisti sateen jälkeen keinumassa n. 7-8-vuotias, niin kurahousut jalassa, kurarukkaset käsissä, ja lämpötila kuitenkin jo lähellä 20 astetta.
Mitä haittaa niistä on? Ellei ole varsinaisesti hellekeli, että hiki tulee.
Minä saattaisin 8-vuotiaan vuotiaan puetuttaa samalla tavalla, jos on ihan litimärkää maa ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niiiiiin? Jos on märkää, tietysti kurikset. Jos on lämmintä ei sitten vaan laita kuriksien alle liikaa vaatetta.
jumankekka, nyt on kesä...kurikset... tsissus
Jep jep taas näitä kurikset aloittelijoita. Sama henkilö tehnyt lähes samoja aloituksia tämän kuukauden aikana. Ei kaikilla mene vaan hyvin nämä asiat.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan vaarallista, mutta kivempi istua märässä keinussa ja ottaa käsillä kiinni märistä köysistä kun on sopivat varusteet.
Höpö höpö
Muistan kun lapsena kesäsateessa juoksentelimme uikkarit päällä, hauskaa oli. Kesä kuivaa minkä kasteleekin.
Ei ollut minkäänlaisia kuravaatteita. Luulen, että olimme huonolla säällä sisällä, jos ei ollut erityistä syytä mennä ulos.