Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meidän koira pääsee vain kaksi kertaa päivässä ulos, onko liian vähän?

Vierailija
11.07.2025 |

Näin kesällä, jos ollaan kotona. Mökillä pääsee aina kun haluaa. Arkeen verrattuna aamulenkki jää pois, koska nukutaan pitkään. Koirakin nukkuu pitkään. Herätään joskus 11 aikaan, syödään rauhassa aamupalaa jne. Sitten päivälenkki joskus 13-15 välillä ja iltalenkki 19-21 välillä.

Onko tää ihan eläinrääkkäystä?

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono Provo. Mökillä pääsee milloin vain 😂. Ulkonako se pieni seurakoira nukkuu. Vai eikö AP nuku mökillään ollenkaan. 

Ei ole kaikista provoajiksi.

Vierailija
42/108 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran pitää päästä ulos 3-4 kertaa päivässä, iäkkään koiran useammin. Kokeile itse että käyt vessassa kaksi kertaa päivässä ja muuten vain ihmettelet ilman mitään tekemistä päivän 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli vastailee itselleen. Aihe on koukuttava mutta aloitus liian tökerö.

Vierailija
44/108 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta kertaa päivässä koira pitää viedä ulos tarpeille?

Pentukoirat monta kertaa päivässä, aikuiset koirat vähintään 3x. Vähintään yksi pitempi lenkki päivässä, toimintaa ja aktivointia rodusta riippuen. 

Vierailija
45/108 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sen koiran kanssa joka kerta kun käy ulkona tarvitse lähteä kilometreittäin kävelemään. Sitä voi myös käyttää edes lyhyesti rakon tyhjennyksellä joka kestää noin 10min kerta. Aika tukalat oltavat sillä on jos käy vain kahdesti ulkona.

Meillä käydään kolme neljä pidempää ja illalla kierretään talo, siinä menee 10-15 minuuttia riippuen kuinka tärkeitä hajuja on 

Vierailija
46/108 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sen huomaa sitten, jos kusee tai paskantaa sisälle, kun ei ole viety ulos. Ai hitto, ehkä minun olisi pitänyt kysyä tätä Vauva-palstalta taikka AIltä.

Vierailija
47/108 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä käydään 2-3 lenkkiä per päivä ja pikkupyrähdyksiä n 4-5....

Eihän tossa ehdi elämässä muuta tehdä kuin kusettaa koiraa. Kiva tollasta 10-15 vuotta. Onneksi ei ole koiraa.

Vierailija
48/108 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupunki pellet ,älkää ottako niitä koria kun homma on noin vaikeaa ja koira kärsii, toista on maalla siellä koira voi olla 24h ulkona vaikka ympäri vuoden, rodusta riippuen.

Niin, maalla koiria pidetään häkissä vuorokauden ympäri räksyttämässä ja lenkitetään kun jaksetaan.

Vierailija
49/108 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koira käy veskissä tarpeilla, kun en aina kerkee töistä kotiin. Se on kurja juttu, mutta joskus on pakko jäädä, eikä aina ole saatavilla ulkoluttajaa. Mun sisaret käy välillä, kun pyydän, joskus ei heistäkään kukaan kerkee.

Sitten kerran mun venähti parisen tuntia, niin kullanmuru oli tehnyt pöntön juureen tarpeensa. Surustellistahan se oli, mutta myös jotenkin lutusta. että hänkin käytti vessaa, eikä mihin tahansa tarpeitaan tehnyt.

Tätä ei tapahdu edes joka viikko, eikä kuukausi.. Eläinlääkäriltä kyselin, että pitkässä juoksussa voi tulla virtsakiviä ja tulehduksia yms. Jos käyttää liian harvoin. Kolme olisi ehdoton minimi, mieluummin neljä tai viisi kertaa vuorokaudessa. En kuitenkaan suositellut koirasta luopumista, kun ei ole jatkuvaa tuo laiminlyönti.

Kyllähän mä lenkitän sitten koiran, kun olen kotiin tullut, ettei se tavallaan ilman jää käyntejään. Aamulla käydään parin kilsan reissu, Päiväkäynti se on yleensä piipahdus 10-30 minuuttia ja illalla sitten pidempi reissu ennen nukkumaan menoa. Silloin juostaan vitonen.

Jos teilläkin on nyt loman ajan "ongelma" niin en stressais.

Vierailija
50/108 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, tämä ei ole.provo, mutta sain vastauksen kysymykseeni, eli on liian vähän. Huomisesta eteenpäin vien aamulenkille!

Ja mökillä tarkoitin sitä, että koska ollaan pääosin itse ulkona, niin koirakin on aina halutessaan siinä mukana ulkona.

Vierailija
51/108 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkee koko ajan ulos monesta eri ikkunasta ja seurailee naapuruston touhuja.

Ihan oikeastiko viette koiraanne neljä kertaa päivässä ulos? Apua, eihän siinä ehdi koko päivänä muuta tehdä kuin kävellä koiran kanssa.

Hanki koirallesi uusi koti, jos et pysty sitä hoitamaan ja ulkoiluttamaan!

Vierailija
52/108 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono Provo. Mökillä pääsee milloin vain 😂. Ulkonako se pieni seurakoira nukkuu. Vai eikö AP nuku mökillään ollenkaan. 

Ei ole kaikista provoajiksi.

Meillä ollaan mökillä ovet auki, että koirat voi tulla ja mennä miten haluaa. 

ohis :D

Vierailija
53/108 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira joutuu pidättelemään 16 tuntia iltalenkin jälkeen. Miksi ette käytä pikapissillä heti herättyänne. 

Vierailija
54/108 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri virtsakiviä tms epäilin, että tulee jos tyhjentää rakon liian harvoin.

Usein muuten viedään 23 aikaan pieni pissalenkki.

Vierailija
55/108 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiran pitää päästä ulos 3-4 kertaa päivässä, iäkkään koiran useammin. Kokeile itse että käyt vessassa kaksi kertaa päivässä ja muuten vain ihmettelet ilman mitään tekemistä päivän 

Mun mielestä on muutenkin väärin, että koiraa pidetään ihmisasunnossa. Ei ole koiralle mitään tekemistä eikä koiralle luontainen elinympäristö. Ajattelevatko ihmiset yhtään sen koiran ainutkertaista elämää, vai vain omaa itsekkyyttä hankitaan koira kotiin. 

Mitä jos ihminen vangittaisiin samalla tavalla  elämänsä ajaksi. Koiraihmiset ovat itsekkäitä.

Vierailija
56/108 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamassa vuodessa kehittyy virtsakivet ja sappivaivoja. 

Vierailija
57/108 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä käydään 2-3 lenkkiä per päivä ja pikkupyrähdyksiä n 4-5....

Eihän tossa ehdi elämässä muuta tehdä kuin kusettaa koiraa. Kiva tollasta 10-15 vuotta. Onneksi ei ole koiraa.

Ulkoilua päivittäin 2- 3 tuntia lenkkeilyllä ja pyrähdykset 10-15 min. Ei oo kyllä paljoa, ihan hyvin ehtii vaikka mitä...

Vierailija
58/108 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käytetä aamupissalla koska koira nukkuu sikästi eikä halua lähteä ulos. Herätetään, juoksee karkuun valjaiden laittoa, sitten herkulla houkutellaan, loppuviimeksi sitten suostuu tulemaan..tämä joka arkiaamu, lomalla ei viitsi ja siksi kysyn onko liian vähän, jos aamulenkki jää välistä

Vierailija
59/108 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole V*TTU tosissasi.

Vierailija
60/108 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti ei ole provo. Ja koira on siis iloinen ja hyväkuntoinen. Ja nämä.päivän kaksi lenkkiä on vähintään tunnin mittaisia, eli yli 2 h saa ulkoilua joka päivä. 

Eikö koira osaa pyytää ulos kun sillä on hätä?

Ei välttämättä, muutama vuosi ja koiralla on munuaiset menneet