Meidän koira pääsee vain kaksi kertaa päivässä ulos, onko liian vähän?
Näin kesällä, jos ollaan kotona. Mökillä pääsee aina kun haluaa. Arkeen verrattuna aamulenkki jää pois, koska nukutaan pitkään. Koirakin nukkuu pitkään. Herätään joskus 11 aikaan, syödään rauhassa aamupalaa jne. Sitten päivälenkki joskus 13-15 välillä ja iltalenkki 19-21 välillä.
Onko tää ihan eläinrääkkäystä?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiran pitää päästä ulos 3-4 kertaa päivässä, iäkkään koiran useammin. Kokeile itse että käyt vessassa kaksi kertaa päivässä ja muuten vain ihmettelet ilman mitään tekemistä päivän
Mun mielestä on muutenkin väärin, että koiraa pidetään ihmisasunnossa. Ei ole koiralle mitään tekemistä eikä koiralle luontainen elinympäristö. Ajattelevatko ihmiset yhtään sen koiran ainutkertaista elämää, vai vain omaa itsekkyyttä hankitaan koira kotiin.
Mitä jos ihminen vangittaisiin samalla tavalla elämänsä ajaksi. Koiraihmiset ovat itsekkäitä.
Missä sen koiran pitäisi olla jos ei ihmisasunnossa? Metsässä vapaana tai häkissä ulkonako?Koira on ihmisen jalostama eläin ja sen luontainen elinympäristö on olla ihmisen lähellä.
Tässä on nyt aika yksimielisesti porukka todennut että on liian vähän mutta se ei nyt tunnu aloittajalle kelpaavan. Miksi edes kyselet jos olet jo itse päättänyt että sen on riitettävä?
Vierailija kirjoitti:
Noh, tämä ei ole.provo, mutta sain vastauksen kysymykseeni, eli on liian vähän. Huomisesta eteenpäin vien aamulenkille!
Ja mökillä tarkoitin sitä, että koska ollaan pääosin itse ulkona, niin koirakin on aina halutessaan siinä mukana ulkona.
Hyvä. Meillä on aamu-uninen koira joten nukkuu tyytyväisenä kymmeneen aamulla, juon kupin kahvia ja lähdetään lenkille, nyt kun olen kotona käydään parin tunnin päästä uudestaan ja siitä taas pari tuntia ja taas mennään.
Koira on ainoa elollinen, jonka on pakko pidätellä.
Miksei Suomessa koiria opetetaan käyttämään koiranvessaa kuten kissakin käyttää kissanvessaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiran pitää päästä ulos 3-4 kertaa päivässä, iäkkään koiran useammin. Kokeile itse että käyt vessassa kaksi kertaa päivässä ja muuten vain ihmettelet ilman mitään tekemistä päivän
Mun mielestä on muutenkin väärin, että koiraa pidetään ihmisasunnossa. Ei ole koiralle mitään tekemistä eikä koiralle luontainen elinympäristö. Ajattelevatko ihmiset yhtään sen koiran ainutkertaista elämää, vai vain omaa itsekkyyttä hankitaan koira kotiin.
Mitä jos ihminen vangittaisiin samalla tavalla elämänsä ajaksi. Koiraihmiset ovat itsekkäitä.
Todellista eläinrakkautta on olla vangitsematta yhtäkään luontokappaletta. Eläimet kuuluvat luontoon, ei vangituiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos ihminen vangittaisiin samalla tavalla elämänsä ajaksi. Koiraihmiset ovat itsekkäitä.Missä sen koiran pitäisi olla jos ei ihmisasunnossa? Metsässä vapaana tai häkissä ulkonako?Koira on ihmisen jalostama eläin ja sen luontainen elinympäristö on olla ihmisen lähellä.
Vangittujen eläinten pitäminen pitäisi kieltää. Mitä koiralle on ihmisasunnossa? Ei saa juosta, metsästää, kulkea haistellen, ei saa kaivaa. Narun päässä pääsee 2-3 kertaa päivässä ulos kuin vanki. Ei koira tuollaista elämää valitsisi.
Vierailija kirjoitti:
Eli pitäiskö laittaa kello soimaan ja herättää koirakin ja viedä se aamulenkille? Vai miten tekisitte?
Mitä haittaa koiralle voi tästä olla?
No mltä itse ajattelisit/tuntisit, jos pääset vain 2 kertaa päivässä vessaan.
Suoli/virtsarakko täynnä joutuisit pidättelemään. Kipua, epätoivoa.
Oletko kehitys.vammainen vai miten tällainen on vaikea ymmärtää.
Mitä ap itse tykkäisit, jos pääsisit pissille ensimmäisen kerran yhden jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Koira ei valita eikä ilmaise, että haluaisi ulos useammin. On terve ja hyvinvoiva nyt, mutta voiko tästä olla jotain pitkäaikaista haittaa?
Tosin loman jälkeen pääsee sitten taas aamulenkillekin. Normaalioloissa siis kolme ulkoilua päivässä, joista aamulenkki vain pieni 5 min. pissareissu ja tämä siis nyt on jäänyt pois.
Haista vttu.
Jatkossa käyt vain kaksi kertaa päivässä sinäkin vessassa. Idi_ootti.
Miksi hommaat eläimen jos et hoida sitä oikein!
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta kertaa päivässä koira pitää viedä ulos tarpeille?
Älä hanki koiraa, pyydän.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta kertaa päivässä koira pitää viedä ulos tarpeille?
Niin minua kertaa kun käyt itsekin WC vuorokauden aikana
On pitäisi viedä kolme kertaa ulos päivässä.
Teillä koiraihmisillä menee koko päivä siihen, että ootte koiran kanssa pissalla 🤣.
Eipä voi juuri minnekään lähteä, kun kohta on taas koira pissatettava.
On toi kyllä hullun hommaa, hihnan päässä talutellaan eläintä monta kertaa päivässä.
Eläin osaisi liikkua itsekin ja mielellään sen tekisikin, mutta hidas ihminen määrää tahdin ja kuinka kauan ollaan ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos sillä on jotain väliä, niin pieni seurakoira kyseessä.
Mun pieni seurakoira pääsee joka päivä 3 kertaa ulos. Lyhin lenkki on vähintään 30 min. 5 min ei riitä! Äsken käytiin yli tunnin lenkki. Jos on noin mukavuudenhaluinen, ei pidä hankkia koiraa. Koira ulkoilee myös muiden syiden kuin tarpeiden tekemisen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli pitäiskö laittaa kello soimaan ja herättää koirakin ja viedä se aamulenkille? Vai miten tekisitte?
Mitä haittaa koiralle voi tästä olla?
No mltä itse ajattelisit/tuntisit, jos pääset vain 2 kertaa päivässä vessaan.
Suoli/virtsarakko täynnä joutuisit pidättelemään. Kipua, epätoivoa.
Oletko kehitys.vammainen vai miten tällainen on vaikea ymmärtää.
Minä käyn vain kaksi kertaa vessassa päivän aikana. Ei ole mitään ongelmaa
On rääkkäystä. Sitä ei ehkä vielä satu mihinkään, mutta ennen pitkää sisäelimet antaa periksi. Kusta ei saa opettaa pidättelemään noin pitkään. Se oppii sen ja sairastuu sen takia. Sama kissoilla. Ne lakkaa juomasta tuollaisen pelleilyn takia.
Meidän koirasta pidetään hyvää huolta. Ainoastaan nyt kesällä on nukkunut puoleen päivään, mutta huomenna herätän sen, jos nukkuu pitkään.
Ja kyllä otin tästä opikseni ja vien useammin lenkille. Kiitos vastauksista!
Ja vielä tiedoksi, että tämä tosiaan on vain nyt loma-ajan juttu, viikon päästä taas palataan arkirytmiin, jolloin lenkit valitettavasti lyhenee, mutta niitä on useammin (3-4)
ELSU, koira pois tuollaiselta porukalta.