Mitä laitatte Isänpäivä aterialle? Onko jotain juhlavampaa?
Kommentit (23)
Yhdyssanoja ajattelin. Toisin kuin AP.
Viimeksi pari vuotta sitten olin isänpäivänä vanhempieni luona ja silloin tein pääruoaksi Vorsmackia, se sai isältä oikein hyvän vastaanoton.
Ihan normaalia hyvää ruokaa meillä. Luultavasti savustetaan kalaa ja tehdään hyvät lisukkeet, kuten monesti muulloinkin viikonloppuisin. Herkkua.
Pyysin lapsia suunnittelmaan jotain ja kertomaan mulle, että käyn perjantaina kaupassa. Supinasta päätellen meillä on kasvisgratiinia ja pihvit valkosipulivoilla.
Eipä siinä mitään vuosi sitten syöty viimeksi, että vois maistuakin.
Ei ole. Mun vanhempien luona aina juotu kahvit.
Uunimakkaraa ja perunamuusia, olutta ruokajuomana.
Meillä kaksi vaihtoehtoa. Joko viedään isä aamupalalle hotelliin ja loppupäivänä ei kokkailla, vaan tarjotaan voileipä- sekä isänpäiväkakkua. Hotelliaamiaiset ovat niin täyttäviä, että vasta pitkälle iltapäivällä voi ajatella syömistä. Kokemusta on.
Toinen vaihtoehto ihan kotona päivällä sipulikeitto alkuun, pihvi tai leike, Hasselbackan perunat ja punaviinikastike, vihanneksia ja jälkkäriksi kakku.
Ei mitään Miehille !
Eivät ansaitse mitään.
T:Pirkko-Liisa Möttönen- Abugamullah.
Meillä on AV-teema isänpäivänä. Jauhenlihaa, raikkaita voileipiä ja nokare makaronilaatikkoa kaikille.
Me mennään huoltoasemalle isänpäivälounaalle.
Aika normaalit pihvit ja kermaperunat laitan.
Vierailija kirjoitti:
Isänpäivänä lähdemme koko perhe kaupunkiseikkailuun ja valmistamme yhdessä herkullisen illallisen. Siinä myös lapset oppivat selviytymistaitoja ja saamme kaikki kokea onnistumisen elämyksiä.
Aamuyön hiljaisina hetkinä pyörii kaupungin puistoissa omistajiltaan karanneita frettejä ihan vilisemällä. Varustudumme pitkävartisillä atraimilla ja hipsimme puistoon väijymään. Kun ensimmäinen utelias fretti tulee nuuskimaan, on iskun paikka.
Sitten vain kotiin ja nylkypuuhiin. Nylkemisen jälkeen paloitellaan fretti pienellä lihakirveellä 8-10 osaan. Ja valmistusohje on seuraava:
Kuumenna paistinpannu ja loruta siihen öljyä. Paistele fretin osia niin, että ne saavat kunnon paistopinnan. Lado palaset uunipataan ja ripottele päälle suolaa ja mustapippuria.
Kuori neljä porkkanaa ja leikkaa ne renkaiksi ja kaksi sipulia pieniksi lohkoiksi. Lisää muutama pieni pala palsternakkaa Lisää porkkana-, palsternakka- ja sipulip
Frettihän ei ole mikään iso eläin, että jos yhtä frettiä haudutellaan neljä tuntia tuhdin pintapaiston jlkeen, niin sitähän saa pillillä imeä paistovuuasta. Mautontakiin, kun noin kauan muhii. Lisäksi fretti on lähes rasvaton eläin... C`moon!
Vierailija kirjoitti:
Pyysin lapsia suunnittelmaan jotain ja kertomaan mulle, että käyn perjantaina kaupassa. Supinasta päätellen meillä on kasvisgratiinia ja pihvit valkosipulivoilla.
Vuoden ootte olleet syömättä??? Mahtaa olla nälkä.
Pizzaa. Käyn myös isäni haudalla viemässä kukkasia ja kynttilöitä ja juomassa oluen hänen kunniakseen.
En ole koskaan viettänyt isänpäivää siitä yksinkertaisesta syystä, että elämässäni ei ole koskaan ollut läsnäolevaa isää, vaan olen äitini äpärätytär. En muista, teimmekö koulussa alaluokilla kortin isälle. Jos teimme, niin osoitin sen papalle eli isoisälle. Todennäköisesti ei korttia tehty, sillä olen niin vanha, ettei lapsuudessani vielä tunnettu koko isänpäivää. Olen aina ollut sitä mieltä, että se on turha juhla, sillä kalenterissa on 364 isänpäivää ja yksi äidille.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sitä sanotaan että hyvä vasikka elää juomalla, mutta kyllä vuosi syömättä kuulostaa äkkiseltään pitkältä ajalta.
Voisi ottaa konjakkitömpsyn kahvin kanssa kauan sitten edesmenneen isän kunniaksi. Itse asiassa hyvä idea! En olisi tehnyt mitään, jos en olisi nähnyt tätä kyselyä.
Hernekeitto