Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meidän koira pääsee vain kaksi kertaa päivässä ulos, onko liian vähän?

Vierailija
11.07.2025 |

Näin kesällä, jos ollaan kotona. Mökillä pääsee aina kun haluaa. Arkeen verrattuna aamulenkki jää pois, koska nukutaan pitkään. Koirakin nukkuu pitkään. Herätään joskus 11 aikaan, syödään rauhassa aamupalaa jne. Sitten päivälenkki joskus 13-15 välillä ja iltalenkki 19-21 välillä.

Onko tää ihan eläinrääkkäystä?

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli pitäiskö laittaa kello soimaan ja herättää koirakin ja viedä se aamulenkille? Vai miten tekisitte?

Mitä haittaa koiralle voi tästä olla?

No mltä itse ajattelisit/tuntisit, jos pääset vain 2 kertaa päivässä vessaan.

Suoli/virtsarakko täynnä joutuisit pidättelemään. Kipua, epätoivoa.

Oletko kehitys.vammainen vai miten tällainen on vaikea ymmärtää.

Minä käyn vain kaksi kertaa vessassa päivän aikana. Ei ole mitään ongelmaa

Munuaisesi varmaan vetelevät viimeisiään. Käy hyvä ihminen mittauttamassa krea-arvosi. 

Vierailija
102/108 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet vanhukset eivät pääse edes kerran viikkoon ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranvessat pitäisi saada markkinoille koirien itsensä ja ihmisten takia.

Tuo touhu kuulostaa kamalalta. Koiran pissahädät rytmittää ihan liikaa elämää. Aivan naurettavaa. Toisaalta koira joutuu pidättelemään välillä. 

Koiraa pitää toki viedä ulkoilemaan, mutta tuo tarpeiden mukaan laukkaaminen on täysin naurettavaa. Ihminen on koiran pissarenki. 

Miten muka kissa pärjää pelkästään sisällä, mutta koira ei? (Onhan kissallakin viettinsä)

Vierailija
104/108 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä koiraihmisillä menee koko päivä siihen, että ootte koiran kanssa pissalla 🤣.

Eipä voi juuri minnekään lähteä, kun kohta on taas koira pissatettava.

Ja sulla menee palstalla, joten..?

Vierailija
105/108 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän koirasta pidetään hyvää huolta. Ainoastaan nyt kesällä on nukkunut puoleen päivään, mutta huomenna herätän sen, jos nukkuu pitkään.

Ja kyllä otin tästä opikseni ja vien useammin lenkille. Kiitos vastauksista! 

Ja vielä tiedoksi, että tämä tosiaan on vain nyt loma-ajan juttu, viikon päästä taas palataan arkirytmiin, jolloin lenkit valitettavasti lyhenee, mutta niitä on useammin (3-4)

Minusta se teidän 5 min "aamulenkki" on myös liian lyhyt. Koirat nauttivat, kun saavat kävellä ja haistella.

Vierailija
106/108 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirasta on enemmän hommaa kuin vauvasta. Koko ajan pitää viedä ulos. Ihmettelen, miten ihmiset jaksaa. Ja siis en tarkoita, etteivätkö koirat ole ihania ja tärkeitä monelle. Olen vaan liian mukavuudenhaluinen koiranomistajaksi.

Hyvä, että tiedostat tuon. Minä asun yksin ja mulla on koira. Onhan tämä aikamoista lenkkeilyä etenkin kun yksin asuu, mutta tiesin mihin ryhdyin. Pitääpä koira minut ainakin aktiivisena.

Vierailija
107/108 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiranvessat pitäisi saada markkinoille koirien itsensä ja ihmisten takia.

Tuo touhu kuulostaa kamalalta. Koiran pissahädät rytmittää ihan liikaa elämää. Aivan naurettavaa. Toisaalta koira joutuu pidättelemään välillä. 

Koiraa pitää toki viedä ulkoilemaan, mutta tuo tarpeiden mukaan laukkaaminen on täysin naurettavaa. Ihminen on koiran pissarenki. 

Miten muka kissa pärjää pelkästään sisällä, mutta koira ei? (Onhan kissallakin viettinsä)

No koiraa ei ole pakko hankkia.

Vierailija
108/108 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli pitäiskö laittaa kello soimaan ja herättää koirakin ja viedä se aamulenkille? Vai miten tekisitte?

Mitä haittaa koiralle voi tästä olla?

No mltä itse ajattelisit/tuntisit, jos pääset vain 2 kertaa päivässä vessaan.

Suoli/virtsarakko täynnä joutuisit pidättelemään. Kipua, epätoivoa.

Oletko kehitys.vammainen vai miten tällainen on vaikea ymmärtää.

Minä käyn vain kaksi kertaa vessassa päivän aikana. Ei ole mitään ongelmaa

Oletko kellotanut 12h välein vai miten käyt vessassa 2x päivässä? Jotain vikaa sun elimistössä 

Vessassa käydään ennen töiden alkua ja illalla ennen nukkumaan menoa. Työajan tuhlausta tuo vessassa norkoilu työpäivän aikana