Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikea masennus, ahdistuneisuushäiriö, työkyvyttömyys+eläkkeellä, yksinäisyys eikä juuri ketään kelle puhua

Vierailija
11.07.2025 |

Ainoat mille voi puhua miltä oikeasti tuntuu ja miten menee on mt-hoitajalle kerran kuussa ja lähes joka päivä kriisipuhelimeen. Tänään ollut hyvin väsynyt ja masentunut olo vaikka kävi tunnin reippaalla kävelyllä se vaan väsytti enemmän ja koko päivä mennyt käytännössä ihan ohi. Telkasta katsonut youtubea mutta se ollut lähinnä ilman mitään kiinnostusta katsomista eli videoita vaan pyörinyt mutta ei ole kiinnostanut katsella.

Yritin soittaa kriisipuhelimeen useamman kerran mutta ovat kaikki varattuja. Se että pääsee puhumaan auttaa edes hieman, muuten päässä asiat alkaa pyörimään todella synkkänä.

Muita ihmisiä ei sitten juuri ole. Satunnaisia lyhyitä jutteluja naapurin tai puolituttujen kanssa mutta hyvin pinnallisia ja sukulaisten kanssa joskus näkee mutta kaikilla oma elämä ja olen varmasti pelkkä rasite heille.

Aurinko paistaa ulkona mutta ei kohota millään tavalla mieltä. Makoilin iltapäivällä 2-3 välillä ja ehkä nukahdin hetkeksi ja siitä lähtien ollut tokkurainen olo ja sellainen on aina jos nukkuu päivällä.

Käy kyllä ne ihan synkimmätkin ja lopulliset ajatukset mielessä aikaajoin. 

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kilpirauhasen arvot tutkittu?

On tutkittu ties mitä vuosien varrella ja kaikki ok heidän mukaansa. ap

Minulla tsh ylärajalla ja muka ok. Kauheat oireet. Sellaista on julkinen terveydenhoito Suomessa. Ennemmin pidetään työkyvyttömänä kuin hoidettaisiin. Huoh.

Vierailija
82/108 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kauan olet ollut eläkkeellä? 

3 vuotta. ap

Onko se siis pysyvä eläke, eikä sinua enää kuntouteta? 

Ei vaan kuntoutustuki on varmaan oikea termi mutta siis kelan kautta ja pitää uusia aina määräajoin. Onko sitten harhaanjohtavaa sanoa olevansa eläkkeellä tosin itse koen olevani eläkkeellä enkä kuntoutuksessa kun ei minulle mitään kuntouttavaa toimintaa ole edes järjestetty. Tai no välillä käynnyt töissä kun rahanpuute mutta aika taistelua ollut selvitä töissä edes vähän aikaa. ap

Sinua pitäisi kuntouttaa tai sitten laittaa pysyvälle eläkkeelle. Maksetaan KUNTOUTUStukea (määräaikainen eläke), muttei kuntouteta? Ap, vaadi saada kuntoutusta, sinulla on siihen oikeus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä tätä tukalaa paahdetta. Yöllä nukkui huonosti ja vaikka ikkunat auki niin oli kuuma ja kostea yö kun aamulla kuuma ja kosteusprosentti oli 80! Ikkunat kiinni ja verhot eteen mutta silti sisällä on tukala olo ja huono olo vaikka syö ja juo.

Minun keho ei enää kestä tätä käristystä. Joskus 25-vuotiaana kyllä jaksoi raivata metsää vaikka oli 30 astetta varjossa. En tiedä miten silloin pystyin moiseen, hikeä piti 10 sekunnin välein pyyhkiä silmistä pois.

Tulisi takas nuo max 20 asteen kelit, ei 30 asteessa pysty elämään. En pääse kävelemään ulos ja alkaa heti tuntua kropassa jos vaan istuu. ap

Vierailija
84/108 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on taas vaihteeksi todella voimakasta ahdistusta ja itkua siitä kun elämä mennyt hukkaan eikä edessä ole mitään hyvää enää. Mikään asia mikä aiemmin tuottanut iloa ei tunnu enää miltään tai tuottaa kipua ja itkua. Nytkin kuuntelee musiikkia niin se vaan itkettää.

Aikaisemmat olotilat jotka ehkä tuottaneet jonkinlaista parempaa oloa tuottavat enää kipua tai tyhjyyttä. Asiat eivät ole enää niinkuin ennen vaan muuttuvat kokoajan huonompaan suuntaan. Minulle muutokset ovat myrkkyä. Kesäpäivät tai päivät menee ihan ohi kun joko en tunne mitään tai tunnen pelkkää ahdistusta ja kipua.

Mitä järkeä lopulta olla elossa jos elossa olo tuottaa kipua joka päivä? Nytkin se kun tietää että kedä lähestyy vauhdilla loppuaan kun jo yli puolet heinäkuusta mennyt ohi.

Minä en ole sopeutuja tai selviytyjä, minulle kaikki pitäisi olla niinkuin ennenvanhaan 20 vuotta sitten. 20 vuodessa en ole sopeutunut siihen että elämä lähti ihan eri suuntaan. Lääkkeet pitäneet kai tajunnan kurissa mutta ei enää toimi tai minusta pitäisi tehdä totaalinen zombi etten huomaa mitään. Millä mittareilla se muka on elämää että elää tuntematta mitään tai pelkkää kipua. ap

Vierailija
85/108 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoitan ChatGPT:lle, jos ahdistaa..  En tosin henkilökohtaisia tietojani, mutta yleisesti ahdistuksesta ym.

Vierailija
86/108 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katsonut moneen kuukauteen mitään naisurheilua koska katselu vain ahdistaa kun tietää ettei koskaan ole ollut tai tule olemaan mitään mahdollisuutta vastakkaisen sukupuolen kanssa kun on tällainen mikä on. Ja kun on jo näin vanha ei enää mitään toivoa kun terveys ja elämäntilanne tällainen. ap

Vierailija
87/108 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kirjoitan ChatGPT:lle, jos ahdistaa..  En tosin henkilökohtaisia tietojani, mutta yleisesti ahdistuksesta ym.

En tiedä oliko se sama mitä kokeilin mutta ei varmaan kun ei toiminut kunnolla tai käytinkö väärää jne.

Mutta minuun tuskin enää auttaa pelkälle robotille puhuminen.

Tosin eipä taida muuta minulla enää olka kuin robotille puhuminen kun ihmiset pitää minua jätteenä jos en ole kuin he ja toimi kuin ja ajattele kuin he. ap

Vierailija
88/108 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain istun sisällä koko päivän niin tuntuu että elämä menee ohi. Jos teen jotain, siivoan, pihatöitä tai terveyden salliessa käynnyt töissä niin sama juttu että elämä menee ohi. Teki oikeastaan mitä tahansa tai ei tee mitään niin sama tunne. ap

Vierailija
89/108 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet todella onnekas sen suhteen, että olet saanut eläkkeen ja eläkkeensaajan asumistuen. Siinä sulle yksi ilonaihe elämään, saat ostettua rahoillasi vaikka terveellistä ruokaa tai harrastuksen, eläkeläiset saavat myös todella monesta paikasta alennusta.

Vierailija
90/108 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viherkasvit !!!  Niille voi puhua joka päivä ääneen.  Niin on aina ihmiset tehnyt. Kuin lemmikeille puhutaan. Ota undulaatteja.  Ja kun käyt ulkona puhu ääneen jollekin small talk . Mikä ilma ja muuta . Tai tee kuten miehet tekee ravintoloissa. Ne tulee kysymään onko tilaa ja alkaa puhua. Tai mene uimaan uimahallin tai puhu  ääneen . Onko vesi kylmää lämmintä kysele.  Monet käy piirustus maalaus tunneilla että kuulee ääneen puhetta. Livenä. Esimerkiksi moni työ on yksinäistä joten ala liikkua . Ja oikeasti älä pidä varastettua omassa asunnossa tai huoneessa se aiheuttaa ahdistusta.  Myös uskonnot aiheuttaa.  Lainaa jonkun kilttiä koiraa ja se vie sua ulos . 

Vierailija
91/108 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitäisi mennä jonnekin mielenterveys"kuntoutujien" paikkaan, missä on toisia samanlaisia ja naisiakin. Terveiden joukosta ei tosiaan tälleen nuppivikaisena seuraa saa. 

Vierailija
92/108 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs venäläinen nainen entinen prostituoitu masentui kun rahan tulo loppui vanhetessa joutui sossun asuntoon ilman huonekaluja . No uskontolahkossa oli huumemyyjiä ja hän alkoi kuskaamaan huumeita mutta tuli huijatuksi . Sitten hän keksi käytellä lahkoissa kassakoneita ja skimmata kuin ottaa itselleen ne rahat.  Omalle tililleen . Loppui köyhyys ja ruuat tuli avustuksesta.  Nokkelaa rikollisuutta . Mutta totuus on muistakin myyjistä työssä että lopulta ahdistaa . Pahasti pelottaa. Millä maksaa takaisin kaiken ?  Miten korvaa varastetut rahat vaatteet?  Miten ?  Ahdistaa.  HUUMEKULJETUS väärennökset alkaa ahdistaa joku päivä. Muiden tavarat alkaa näyttää muiden omalta. Oma käytös alkaa hirvittää. Vähentää ahdistusta kun edes tunnustaa pahat tekonsa kuin ne varastetut kukkapurkit tai astiat. Tai huumematkalaukut. Muiden hyväksi käyttö. Köyhiltä ryöstelyn. Alkaa hävettää pikkuhiljaa kun omatunto herää. Miten on tullut kohdeltua toisia ? Työssä? Kuulkaa kyllä siinä sydän piiputtaa jo !!!!   Vuodesta toiseen pahan teossa. Huijaamassa.  

Vierailija
93/108 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäsi tuntuu menevän hukkaan koska olet yksinäinen. Silloin on sama mitä tekee tai on tekemättä. 

Vierailija
94/108 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mies helluntaista niin täynnä rikollisuutta ahneutta kuin vihaamista . Että sydänkohtauksia yhtenään .  KUN LAKKAA PAHUUDESTA alkaa olo hiukan parantua. Ei tarvi kuolla rikolliseksi ahneena huumemyyjänä. Varastettujen tavaroiden kanssa hautaan ?   ILKEYDEN ???  Huijausten ??  

Vierailija
95/108 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän moni, joka yrittää soittaa kriisipuhelimeen sen yhden ainoan kerran elämässään, ei pääse läpi, kun ap pitää sitä palvelua omana ilmaisena terapeuttina? 

ne puh lSKUT KARSEITA-AI ILMAISTA. MUTTA AP  TÄÄLLÄ ON YKS JOKA AJATTELEE SUA JA LÄHETTÄÄ KAUKO MOIKKAUKSET JA HALIT

Vierailija
96/108 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP. Sä puhut yksinäisyydestä, mutta et oikein tässäkään ketjussa ota kontaktia kehenkään vaikka sua yritetään auttaa. Tai muihin yksinäisiin täällä. Yksikin yrittänyt jopa itsemurhaa mutta ei yhtään kannustavaa sanaa, ohitettiin täysin. Mitäköhän se tuntuu.

Vuorovaikutus on aika tärkeää. Kukaan ei jaksa olla pelkkä tsemppari ja tukipilari loputtomiin.

Terveisin itsekin vaikeasti masentunut.

Vierailija
97/108 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viherkasvit !!!  Niille voi puhua joka päivä ääneen.  Niin on aina ihmiset tehnyt. Kuin lemmikeille puhutaan. Ota undulaatteja.  Ja kun käyt ulkona puhu ääneen jollekin small talk . Mikä ilma ja muuta . Tai tee kuten miehet tekee ravintoloissa. Ne tulee kysymään onko tilaa ja alkaa puhua. Tai mene uimaan uimahallin tai puhu  ääneen . Onko vesi kylmää lämmintä kysele.  Monet käy piirustus maalaus tunneilla että kuulee ääneen puhetta. Livenä. Esimerkiksi moni työ on yksinäistä joten ala liikkua . Ja oikeasti älä pidä varastettua omassa asunnossa tai huoneessa se aiheuttaa ahdistusta.  Myös uskonnot aiheuttaa.  Lainaa jonkun kilttiä koiraa ja se vie sua ulos . 

Viherkasviharrastus voi viedä mennessään :)

Jotkut tienaakin sillä. Oon itse saanut nyt peikonlehdillä ja muilla n 200 kesän aikana. No on siihen rahaa ja hermojakin uponnut mutta välillä saattaa saada omiaan takaisinkin.

Vierailija
98/108 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP. Sä puhut yksinäisyydestä, mutta et oikein tässäkään ketjussa ota kontaktia kehenkään vaikka sua yritetään auttaa. Tai muihin yksinäisiin täällä. Yksikin yrittänyt jopa itsemurhaa mutta ei yhtään kannustavaa sanaa, ohitettiin täysin. Mitäköhän se tuntuu.

Vuorovaikutus on aika tärkeää. Kukaan ei jaksa olla pelkkä tsemppari ja tukipilari loputtomiin.

Kiinnitin huomiota samaa. Ap ei kommentoi mitään ihmisille jotka kokee samoja asioita kuin hän, vaan pitää monologia omista asioistaan. 

Vierailija
99/108 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on huono omatunto kun katkaisin välit kokonaan tällaiseen veljeen ja siskoon. Minulla oli monta pientä lasta, kun he soittivat illalla ja kertoivat ahdistuksestaan, oli lääkitystä ja muuta. Jos en vastannut, tuli viestejä ja facebookiin pitkiä selostuksia yksityisviesteillä. Koskaan eivät kysyneet mitä minulle kuuluu, saati sukulaislapsilleen. Se oli pelkkää tuota "minä minä ja minun tuska ja minun paha olo". Sellaista on aivan kamalaa kuunnella enkä keksinyt enää muuta kun laittaa viestin, että toivon heille jatkossa hyvää, ja sitten esto jokaisesta kanavasta. Äidiltä tuli kirje että pitäisi auttaa sisaruksia, estin äidinkin.

Vierailija
100/108 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no kontaktin ottaminen on minun suurin ongelma kun siinä on maailman surkein. Niin vähän vuorovaikutuksissa ihmisten kanssa niin vuorovaikutustaidot ihan hajallaan tai olemattomat. Yleensä käy niin että pelästyn niistä ja pakenen tai hiljenen mikä on surkeaa ja typerää kun yksinäinen mutta jos joku ottaa kontaktia menee paniikkiin ja pakenee. Omaa typeryyttä jolle yrittänyt tehdä jotain mutta ei meinaa edistyä siinä yhtään.

Ei myöskään osaa tsempata muita vaikka yrittäisi. Ei vaan tiedä mitä sanoa jne. Tämäkin varmaan siitä kun jäännyt vuorovaikutus ym. sosiaalisten taitojen oppiminen vähiin. Plus eipä nuo diagnoosit myöskään auta. Aspergerina ilman masennustakin näyttänyt ja vaikuttanut tunteettomalta vaikkei se niin ole mutta ilmenee toisin tavoin. Tai sitten olen oikeasti tunnevammainen tai kun ei ole tunteita niin päässyt ilmaisemaan juurikaan muiden ihmisten kanssa niin vaikea ihan yllättäen niitä ilmaista vaikka haluaisi muttei pysty tai osaa ilmaista.

Varmasti joku ilmaissut halua jutella kanssani paremmin mutta kun on niin puupää niin mennyt ohi huomaamatta tai pelästynyt niitä. Anteeksi heille jotka kokeneet että olen ollut töykeä tai en ole vastannut mitenkään teille, ihan oma syytäni ja typeryyttäni. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi