Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikea masennus, ahdistuneisuushäiriö, työkyvyttömyys+eläkkeellä, yksinäisyys eikä juuri ketään kelle puhua

Vierailija
11.07.2025 |

Ainoat mille voi puhua miltä oikeasti tuntuu ja miten menee on mt-hoitajalle kerran kuussa ja lähes joka päivä kriisipuhelimeen. Tänään ollut hyvin väsynyt ja masentunut olo vaikka kävi tunnin reippaalla kävelyllä se vaan väsytti enemmän ja koko päivä mennyt käytännössä ihan ohi. Telkasta katsonut youtubea mutta se ollut lähinnä ilman mitään kiinnostusta katsomista eli videoita vaan pyörinyt mutta ei ole kiinnostanut katsella.

Yritin soittaa kriisipuhelimeen useamman kerran mutta ovat kaikki varattuja. Se että pääsee puhumaan auttaa edes hieman, muuten päässä asiat alkaa pyörimään todella synkkänä.

Muita ihmisiä ei sitten juuri ole. Satunnaisia lyhyitä jutteluja naapurin tai puolituttujen kanssa mutta hyvin pinnallisia ja sukulaisten kanssa joskus näkee mutta kaikilla oma elämä ja olen varmasti pelkkä rasite heille.

Aurinko paistaa ulkona mutta ei kohota millään tavalla mieltä. Makoilin iltapäivällä 2-3 välillä ja ehkä nukahdin hetkeksi ja siitä lähtien ollut tokkurainen olo ja sellainen on aina jos nukkuu päivällä.

Käy kyllä ne ihan synkimmätkin ja lopulliset ajatukset mielessä aikaajoin. 

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin muuten että älkää käyttäkö sellaista kieltä tässä ettei tämä aloitus katoa kun niin herkästi voivat hävitä. ap

Vierailija
62/108 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

300mg ubiquinol, raskausajan multitabs, omega3 ja folaatti. Niillä pääset hyvään alkuun, jos jätät lisätyn sokerin, alkoholin ja tupakan pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tuossa jotain tehtyä mutta tekemisestä pitäisi tulla edes jonkinlainen hyvä fiilis tai jotain mutta ihan tyhjä olo ja robottimainen olo, tekee vain normi päivärutiineja ilman että niistä saa mitään irti.

Tietokoneella ei voi istua kauaa koska helteillä se nostaa huoneen lämpötilaa liikaa, normipäivinä sitä ei edes huomaa. Yöllä oli ikkunoita ristiin rastiin auki ja päiväksi kiinni ja verhot alas. Helle päivällä nyt ei paha tai on paha en tykkää helteistä mutta jos yöllä olisi viileää niin auttaisi mutta näyttää nyt usealle yölle niin lämmintä ettei tuuletus auta. No toivottavasti ennusteet väärässä kun yleensä tässä kohtaa lämpötilat poikkeaa aina ennustetusta varsinkin öisin. ap

Vierailija
64/108 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantapainen vaiva. Ahdistaa, en jaksa mitään, nytkin mietin että meniskö nukkumaan- lähen röökille ja sitten lukemaan kirjaa.

Pitäis mennä töihin, ens viikolla haastattelu, en tiedä jaksanko.

Rahaa tarttis saada syystä xyz. 

Vierailija
65/108 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin olisinko mennyt tänään yhteen tapahtumaan koska hoito-ohjeeksi annettu ainakin että kävisi ihmisten ilmoilla. Tosin taitaa jäädä väliin kun on hintaa. Samoin kesäteatteri esitykset jäännee väliin. Yhteen tapahtumaan varautunut myöhemmin tässä kuussa ja se maksaa enemmän niin jäännee nämä plus muita pois. Voisi sillä olla jollainen vaikutus ehkä huom ehkä jos pääsisi tapahtumiin jotka kiinnostaisi. Ilmaistapahtumat jotka ei kiinnosta ei auttaisi mitään voisi vain pahentaa. Ehkä sekin kertoo jotain kun pitää autoista ja tykkää ajella mutta hyvä jos jaksaa autoaiheisia videoita tässä katsella. Varmaan kertoo masennuksen tasosta jos kiinnostuksen kohteet kiinnostaa melko vähän. Tai sitten kyllästynyt videoiden katseluun ja haluaisi nähdä hienoja autoja livenä.

Kännykällä tekstin kirjoittaminen on hirveää. ap

Vierailija
66/108 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluissa pitäisi paremmin ottaa koppia yksinäisistä ja syrjityistä.

Yleensä aikuisiän mielenterveyden ongelmat  juontaa jo koulumaailman raadollisuuteen. 

Totta, aikuisuuden mielenterveysongelmat leivotaan jo lapsuudessa.

Vierailija
67/108 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä aikuisiän mielenterveyden ongelmat  juontaa jo koulumaailman raadollisuuteen. 

Todellakin. Mä olin jo alakoulussa se outo hyypiö jota muut vältteli, samalla kun mulla oli hirveä tarve olla sosiaalinen ja saada kavereita. Käyttäydyin vain niin oudosti että jo lapset tajusi karsastaa minua. Tilanne eteni sitten pahan sosiaalisten ahdistuksen kautta psykoosisairauteen ja eläkkeelle. Töissä olen ollut elämäni aikana pari vuotta. Tilanne olisi varmasti eri, jos jotakuta olisi kiinnostanut ongelmani jo lapsena. (Ei ap mutta toinen syrjäytynyt) 

Vierailija
68/108 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin. Mä olin jo alakoulussa se outo hyypiö jota muut vältteli, samalla kun mulla oli hirveä tarve olla sosiaalinen ja saada kavereita. Käyttäydyin vain niin oudosti että jo lapset tajusi karsastaa minua. Tilanne eteni sitten pahan sosiaalisten ahdistuksen kautta psykoosisairauteen ja eläkkeelle. Töissä olen ollut elämäni aikana pari vuotta. Tilanne olisi varmasti eri, jos jotakuta olisi kiinnostanut ongelmani jo lapsena. (Ei ap mutta toinen syrjäytynyt) 

Olisi kyllä varmasti helpottanut ja muuttanut asioita jos olisi jo lapsena saannut asperger ja adhd diagnoosit eikä vasta pitkälle aikuisuudessa. Kyllä sitä jotenkin kouluaikana mietti että onko minussa jotain vikaa mutta ei osannut sitä tuoda esiin. Kyllähän noista tiedettiin jo tuolloin mutta eipä kai olleet vielä pieneen maaseutukuntaan kantautuneet. ap

Vierailija
69/108 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkäisin kans puhua. Samoja ongelmia. Olis kiva lähetellä vaikka sähköpostia. 

ettekö voisi perustaa vaikka faceen suljettua vertaistukiryhmää ? 

Vierailija
70/108 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilen auttaisiko soittaa musiikkia pirtissä. Jalat kyllä alkaa taputtaa lattiaa musiikin tahtiin istuessa mutta ei ole energiaa nousta ylös tanssimaan. Ulkomaista kasaria kuuntelen. Nyt kirjottaessa soi Abbaa (Lay All Your Love On Me) jos kiinnostaa tietää. ap

Vierailija
71/108 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla mitään kivaa matalan kynnyksen tekemistä mitä voisit puuhailla? Käsillä tekemisellä voi olla hyvä vaikutus. Ei tietysti auta synkimpinä hetkinä, mutta muuten. Jos olisi joku pienikin kiinnostuksen kohde niin sitä kautta voisi keskustella ihmisten kanssa vaikka face-ryhmissä tms. 

Vierailija
72/108 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelemaan uusi ammatti kouluun, missä saa erityistä tukea.  Kaiken ikäisenä voi opiskella ammatin ja niin moni aikuinen ammatinvaihtaja opiskeleekin.

Koulussa saa uuden ammattipätevyyden, sisältöä arkeen, tapahtumia, sosiaalisia suhteita ja tukea, kun valitsee erityisen tuen linjan.  Linjalla muutkin tarvitsevat erityistä tukea, joten tuen tarve ei ole siellä erilainen ominaisuus. (Asperger, adhd ym.)

Vierailija
73/108 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli tuossa jotain tehtyä mutta tekemisestä pitäisi tulla edes jonkinlainen hyvä fiilis tai jotain mutta ihan tyhjä olo ja robottimainen olo, tekee vain normi päivärutiineja ilman että niistä saa mitään irti.

Tietokoneella ei voi istua kauaa koska helteillä se nostaa huoneen lämpötilaa liikaa, normipäivinä sitä ei edes huomaa. Yöllä oli ikkunoita ristiin rastiin auki ja päiväksi kiinni ja verhot alas. Helle päivällä nyt ei paha tai on paha en tykkää helteistä mutta jos yöllä olisi viileää niin auttaisi mutta näyttää nyt usealle yölle niin lämmintä ettei tuuletus auta. No toivottavasti ennusteet väärässä kun yleensä tässä kohtaa lämpötilat poikkeaa aina ennustetusta varsinkin öisin. ap

Uimaan?  Metsään kävelylle?  Jäätelöostoksille?

Vierailija
74/108 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkäisin kans puhua. Samoja ongelmia. Olis kiva lähetellä vaikka sähköpostia. 

ettekö voisi perustaa vaikka faceen suljettua vertaistukiryhmää ? 

Minuun ei ainakaan haluta tuollaisissakaan sen kummemmin tutustua. eri

Vierailija
75/108 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla mitään kivaa matalan kynnyksen tekemistä mitä voisit puuhailla? Käsillä tekemisellä voi olla hyvä vaikutus. Ei tietysti auta synkimpinä hetkinä, mutta muuten. Jos olisi joku pienikin kiinnostuksen kohde niin sitä kautta voisi keskustella ihmisten kanssa vaikka face-ryhmissä tms. 

Käsillä tekemistä en nyt keksi. Ehkä jos autoa voisi itse huoltaa ja korjailla itse enemmän mutta nykyiseen ei saa korjausopasta eikä ole nosturia niin ei uskalla yksinkertaisempia juttuja lukuunottamatta. Aiempia autoja korjasin ja huolsin laajemmin kun oli korjausoppaat.

Face ehkä muuten toimisi mutta profiili meni lukkoon kun puhuin itsestäni aika rumasti mikä oli virhe enkä enää voi uutta tehdä kun menee automaattisesti lukkoon. ap

Vierailija
76/108 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile uusia lauluja niiden homoQueen laulujen tilalle. YouTube NJET VLADIMIR 

Vierailija
77/108 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksoi sitä vähän tanssia kun soitti Bonnie Tyleria mutta pari biisiä jaksoi kunnes loppui virta. Nyt soi italodiscoa. Harmi kun ei kasaria soi missään ravintoloissa tai voi soida mutta ei missään lähellä.

Onneksi kukaan ei näe minun tanssimista. ap

Vierailija
78/108 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MItä harrastat? Tuli vaan sellainen mieleen, että sellainen mikä ainakin itsellä toimii selvästi kohottaen mielialaa, on kuntosali. Sillä vaan on jokin ihme vaikutus minulla alakuloon ja väsymykseen, kun kuntosalilla tekee kohtuullisesti. Varmaan siitä tulee, että kun lihaksiin vaikuttaa niin kokonaisvaltaisesti sen tehdessä niille hyvää, niin silloin se samalla vaikuttaa myös aivoihin, kun aivot (mieli) ja keho (lihakset) ovat kuitenkin yhtä ja samaa. Olen keski-ikäinen mies.  

Vierailija
79/108 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole ihan yksinkertainen juttu. Pitäisikö ennemmin ottaa koppia kiusaajista, jotka yleensä sen syrjimisen aiheuttavat? Järkeviä keinoja kumpaankaan ei vain tunnu löytyvän. Se, että kiusattua syyllistetään ja leimataan diagnooseilla (kerrotaan, kuinka sairas hän onkaan) ei ainakaan auta. Kiusaajille rajojen laittaminen taas vaikeaa, kun mitään seuraamuksia ei saisi olla, ei vaikka lakia olisi rikottu. Jotain pitäisi tehdä, mutta mitä?

Vierailija
80/108 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta ylä-asteesta jo yli 20 vuotta mutta omaa mokaa kun ei ollut sosiaalisempi niin jäi yksin. Olin ujo ja arka. En käynnyt ylä-asteella kenelläkään kylässä mutta eipä kyllä kutsuttukaan. ap

Toisenlaisessa ympäristössä sinulla olisi voinut olla kavereita, ujoudesta ja arkuudesta huolimatta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme