Intti jätetään kesken yhä useammin: "ahdistaa". 12 000 aloitti, 2000 lopetti kesken
Mielenterveysongelmat ja sopeutumishäiriöt ovat nousseet keskeisimmiksi syiksi armeijan keskeyttämisissä.
Kommentit (445)
Vierailija kirjoitti:
Naisten kasvattamat pojat ovat tyttömäisiä. Pelataan tietokonetta ja juodaan energiajuomia ja äidit hyväksyy tämän. Fyysinen kunto nolla ja jossei hei kyykkyyn pääse niin onhan se nyt järkyttävää. Armeijan klaaraa ihan peruskunnolla ja hyvällä asenteella läpi. On varmaan aika kova paikka monelle, kun armeijasta löytyy auktoriteetti, jota on toteltava.
Ja naisten kasvattamista naisista tulee sannamarineja.
Vierailija kirjoitti:
Armeijassa on ne yhteiset kalsarit, jotka keva jakaa. Niihin ovat monet miehet siemennesteensä runkanneet.
Voiko niistä siis tulla naisvarusmies raskaaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Armeijassa on ne yhteiset kalsarit, jotka keva jakaa. Niihin ovat monet miehet siemennesteensä runkanneet.
Voiko niistä siis tulla naisvarusmies raskaaksi?
Tietysti tulee vai mistä luulet että saadaan uusia aliupseereita ja upseereita maata puolustamaan.
Menin inttiin vähän vanhempana, kun olin saanut muutaman vuoden lykkäystä opintojeni vuoksi. Kouluttautuneena en olisi halunnut tutustua koko ikäluokkaan sosiaalitapauksineen.
Oma poikani keskeytti intin sotilasvalan jälkeen. Sanoi, ettei jaksa enää. Intin alkaessa sai kuumeisen flunssan, johon sai vapautusta palveluksesta päivän kerrallaan etänä. Hoitajalle asti ei päässyt, kotoa pakkasin mukaan särkylääkettä ja käsikauppa-flunssalääkkeitä. Flunssa ei parantunut ja poika yritti olla mukana puolikuntoisena ja stressasi sitä, kun joutui välillä olemaan tuvalla potemassa. Lopulta sanoi, ettei jaksa enää, kun v*tuttaa olla koko ajan sairaana. Tuli takaisin kotiin. Poika oli kyllä motivoitunut, ok-kuntoinen ja hoikka, mutta homma ei vaan mennyt putkeen. Nyt sanoo, ettei enää nappaa mennä takaisin sairastamaan. Vapautuksen saa näppärästi pällisyillä.
Mites naisten osuus? Vai eikö olekaan tasa-arvo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään halua puolustaa tälläistä maata. En minäkään haluaisi mennä armeijaan, onneksi sain c paperit itselleni.
Sodan syttyessä pakenen tästä maasta mahdollisimman pian pois.
Hyi helvetti. Olet oksettava. Poistu jo nyt maasta, emme halua sinua tänne!!! Äläkä nauti mitään etuuksia täällä, et ole ansainnut niitä!!
Suomi on upea maa, ja on etu saada puolustaa sitä tarvittaessa. Sinun kaltaisiasi loisia ei täällä haluta.
Sinä olet oksettava homo. 🤭
Jään kiusallani tänne tuhlaamaan sinun homon verorahoja. 🤣
Tämä.
Suomi täynnä inttiHOMOJA.
Tais selvitä miksi nää ei ole päässeet armeijaan
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan normaali ihminen ylipäätään menee armeijaan? Miksi Suomessa on vieläkin yleinen asevelvollisuus. Muissa länsimaissa ei ole ( Kreikka ), eikä Venäjän naapurimaissa.
Pietarin kaalitoimisto haisee tänne
Mun poika sai vapautuksen, koska hän on autismikirjolla ja on todettu "prosessoinnin hitautta" eli kestää tovin ennen kuin sanottu menee niin sanotusti perille. Poika olisi ollut motivoitunut armeijan käymään, mutta miksipä mennä sinne simputettavaksi ja kiusattavaksi. Lisäksi hän on homo, ja kuten tässäkin ketjussa olevista kommenteista voimme todeta, niin armeija ei ole homolle hyvä paikka. Puolustakoot maata hengellään sitten ne heterot.
Poika asuu jo omillaan ja opiskelee yliopistossa, eli hyvin menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään halua puolustaa tälläistä maata. En minäkään haluaisi mennä armeijaan, onneksi sain c paperit itselleni.
Sodan syttyessä pakenen tästä maasta mahdollisimman pian pois.
Hyi helvetti. Olet oksettava. Poistu jo nyt maasta, emme halua sinua tänne!!! Äläkä nauti mitään etuuksia täällä, et ole ansainnut niitä!!
Suomi on upea maa, ja on etu saada puolustaa sitä tarvittaessa. Sinun kaltaisiasi loisia ei täällä haluta.
Sinä olet oksettava homo. 🤭
Jään kiusallani tänne tuhlaamaan sinun homon verorahoja. 🤣
Tämä.
Suomi täynnä inttiHOMOJA.
Tais selvitä miksi nää ei ole päässeet armeijaan&nbs
Mitä homo uliset? 🤭
Vierailija kirjoitti:
Oma poikani keskeytti intin sotilasvalan jälkeen. Sanoi, ettei jaksa enää. Intin alkaessa sai kuumeisen flunssan, johon sai vapautusta palveluksesta päivän kerrallaan etänä. Hoitajalle asti ei päässyt, kotoa pakkasin mukaan särkylääkettä ja käsikauppa-flunssalääkkeitä. Flunssa ei parantunut ja poika yritti olla mukana puolikuntoisena ja stressasi sitä, kun joutui välillä olemaan tuvalla potemassa. Lopulta sanoi, ettei jaksa enää, kun v*tuttaa olla koko ajan sairaana. Tuli takaisin kotiin. Poika oli kyllä motivoitunut, ok-kuntoinen ja hoikka, mutta homma ei vaan mennyt putkeen. Nyt sanoo, ettei enää nappaa mennä takaisin sairastamaan. Vapautuksen saa näppärästi pällisyillä.
Sellasen tissiposken sitten kasvatit. Äipän pikku reppanan.
Kuinka moni täällä palkka-armeijaa haluavalla on edes aliupseerikoulutus käytynä?..
Täällä vaan todistetaan sitä, miksi moni jättää armeijan kesken, ei siinä mitään, jatkakaa!
Vierailija kirjoitti:
Mun poika sai vapautuksen, koska hän on autismikirjolla ja on todettu "prosessoinnin hitautta" eli kestää tovin ennen kuin sanottu menee niin sanotusti perille. Poika olisi ollut motivoitunut armeijan käymään, mutta miksipä mennä sinne simputettavaksi ja kiusattavaksi. Lisäksi hän on homo, ja kuten tässäkin ketjussa olevista kommenteista voimme todeta, niin armeija ei ole homolle hyvä paikka. Puolustakoot maata hengellään sitten ne heterot.
Olisi sivari ollut täydellinen paikka hänelle sitten homona
Vierailija kirjoitti:
Menin inttiin vähän vanhempana, kun olin saanut muutaman vuoden lykkäystä opintojeni vuoksi. Kouluttautuneena en olisi halunnut tutustua koko ikäluokkaan sosiaalitapauksineen.
Itse menin inttiin 24v dippainssinä. Oma porukka oli toki keskimäärin minun ikäistä ja pääsykokeiden kautta tulleita, vähintään inssejä lähes kaikki, mutta minusta oli hienoa miten meitä oli poikia Hangosta Kuusamoon ja Kiteeltä Vaasaan. Murteita ja elämän asenteita oli monenlaisia, mutta motivaatio oli korkealla ja hommat hoitui hienosti. Minulle intti oli positiivinen kokemus, ja jos intin palkkataso ei olisi ollut niin huono, olisin varmaan hakeutunut sinne töihin. Nyt olisin jo eläkkeellä kun näin liike-elämään päätyneenä on vielä 8 vuotta siihen matkaa.
Kävin vapaaehtoisena intin. Siellä oli aika sekalainen jengi inisijää ja someriippuvaista, joille ihan tavallinen sosiaalinen kanssakäyminen oli iso haaste. Intti itsessään on helppo, eikö fyysiset suoritukset vaadi ihmeitä. Silti jengiä ahdistaa yhdessä tekeminen tai puhelimesta muutama tunti erossa oleminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi sivari ollut täydellinen paikka hänelle sitten homona
No, sai vapautuksen, niin keskittyi sen sijaan opiskeluun ja työntekoon. Kun pointti oli se, että hän olisi halunnut nimenomaan armeijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin keskeyttämisen syyt oli tyypillisesti fyysisiä, nyt psyykkisiä.
Kuinkahan monilla näistä tulis sit seuraavaks fysiikka vastaan.
No, kyllähän tuossa varmasti tulee fysiikka vastaan, jos olet keskivertoa huomattavasti pienempi tai hentorakenteisempi mies.
Sehän on suunniteltu keskivertomiehen fysiikalle.
Tuosta syystä en itse lähtisi inttiin ollenkaan. Menisin sivariin, jos se tulisi myös naisille.
Kyllä hentorakenteisempikin mies siellä pärjää, mikäli tahtoa on. Harjoitukset ovat nousujohteisia ja kunto kehittyy koko ajan. Itse painoin aloittaessa 54 kg/175 cm eli täysi luuviulu olin. Hyvin kestin mukana ja kersanttina siviiliin 70-luvulla. Panssarijääkäreissä palvelin, jossa juostiin koko ajan eli kukaan ei voi mistään löysäilystä syyttää. En sano, että tämä on yleispätevä sääntö, mutta yrittämättä ei asia selviä. Jos hankaluuksia tulee, niin on helpompiakin aselajeja ja joukkoyksiköitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin keskeyttämisen syyt oli tyypillisesti fyysisiä, nyt psyykkisiä.
Kuinkahan monilla näistä tulis sit seuraavaks fysiikka vastaan.
No, kyllähän tuossa varmasti tulee fysiikka vastaan, jos olet keskivertoa huomattavasti pienempi tai hentorakenteisempi mies.
Sehän on suunniteltu keskivertomiehen fysiikalle.
Tuosta syystä en itse lähtisi inttiin ollenkaan. Menisin sivariin, jos se tulisi myös naisille.
Kyllä hentorakenteisempikin mies siellä pärjää, mikäli tahtoa on. Harjoitukset ovat nousujohteisia ja kunto kehittyy koko ajan. Itse painoin aloittaessa 54 kg/175 cm eli täysi luuviulu olin. Hyvin kestin mukana ja kersanttina siviiliin 70-luvulla. Panssarijääkäreissä palvelin, jossa juostiin koko
Jokaiselle löytyy varmasti sopiva tehtävä. Kävin viikko sitten tykkivene Karjalassa ja ajattelin, että täällä olisi kääpiöille käyttöä.
Se, jos osa-aikaisen hyllyttäjän paikkaan tulee satoja hakemuksia, kertoo pikemminkin siitä, että on vielä paljon kouluttamattomia ihmisiä. Ei työtehtäviin, joihin vaaditaan korkeaa koulutusta, tule satoja hakemuksia.