Missä se helle ja aurinko nyt on??
Eikös jo tänään pitänyt olla 26 astetta ja aurinkoista? Sääennuste lupaa koko ajan ylihuomiselle lämmintä mutta se siirtyy koko ajan eteenpäin eikä lämmintä tule ollenkaan.
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana sää. Helppo nukkua yöt.
Päin vastoin! Jatkuvat sateet tekevät kämpästä hikisen kostean pätsin. Ei kuivu pyykitkään ja silmälasitkin huurtuu sisällä!
Kannattaa varmaan tarkistuttaa asunnon ilmanvaihtosysteemi.
Mitenkäs vuokralaisena sen tarkistat?
Öö, otat yhteyttä vuokranantajaan? Hänellä on lakisääteinen velvollisuus huolehtia siitä, että huoneisto on asuttavassa kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi suunnitella mitään menoja ulos kun ennusteet on täysin pielessä koko ajan. Sanoisivat suoraan, että sataa vaan sen sijaan, että valehtelevat helteistä.
Ilmastonmuutosuskonnon ylläpitö vaatii tiettyä narratiivin kontrollia.
Sama kaikessa uutisoinnissa nykyään, uutisointi on pelkkää poliittista narratiivin kontrollia.
Aurinko kiertää maata, jos media niin sanoo.
Missä asut? Länsirannikolla on ollut pari tosi lämmintä päivää jo ja kuumemmaksi vaan menee.
Eilen jo oli ihan lämmintä ja nyt taas viileni. Huomenna pitäisi alkaa helle mutta saahan nähdä. Tää viileys kyllä riittää jo. Yhtäkään aamua ei ole vielä ollut että ulkona tarkenisi t-paidassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänne ei ole luvattu aurinkoa. Lämpimämpää kyllä.
Ei meillä ainakaan ole vielä yhtään lämpimämpää, 14 astetta näyttää mittari parhaillaan kun ennusteessa eilen oli yli 20.
Viestisi on lähetetty klo 8.44 perjantaina ja helteitä on ennustettu lauantaista eteenpäin. Ei ole sääennustajan vika, jos sun ajantaju on noin huono etkä ole kymmenien vuosien saatossa huomannut, että aamulla on viileämpää kuin päivällä.
Kyllä tänään piti eilisen ennusteen mukaan olla jo heti aamusta aurinkoista ja lämmintä. Yhdeksältä aamu vaihtuu jo päiväksi, eli todellakin pitäisi olla jo enemmän kuin 14 astetta. Ja katsopa sääennustetta uudelleen, lauantain helteet on jo siirretty päivällä eteenpäin eli nyt vasta sunnuntaiksi on ennustettu hellelukemia.
Vierailija kirjoitti:
Niin,missä v i t u s s a ne helteet viipyy?...nytkin tuulee koillisesta ja taivas pilvien peitossa..ehkä tulee sadettakin...ihan perseestä-kesä täällä,kun muualla Euroopassa nautitaan auringosta ja mukavasta lämmösta kuukausitolkulla..
Joo, eipä ole kovin "helteinen" sää: hyvä jos edes 15 astetta, taivas ihan mustana, kylmä tuuli ja kohta varmaan vettä sataa.. no nyt kun kirjoitan tätä niin alkoi ukkostaa. Koko kesänä ei olla saatu edes pientä osaa niistä muiden Euroopan maiden helteistä, että päästäisiin edes muutamaksi päiväksi 25 asteeseen. En mä halua kesällä palella ja kulkea sadetakki päällä. Jotkut ihmiset valittaa Suomessa, kun muutamana päivänä on puolipilvistä ja nipinnapin +20 astetta kun on niin kuuma.. paskan marjat. Sitten haukutaan niitä, jotka haluaa kesäksi auringonpaistetta. Kyllä mun mielestä ihminen saa edes kesällä toivoa, että olisi lämmintä ja hyvät säät, varsinkin kun asuu Suomen kaltaisessa maassa, jossa suurin osa vuodesta menee pimeydessä ja harmaudessa. Eikä kukaan minun muualla Euroopassa asuvista ystävistäni ole kertaakaan valittanut tämän kesän helteistä. Päinvastoin, ottavat mieluummin sen kuumuuden kuin viileyden ja vesisateen (eivätkä ole suomalaisia).
Olen ollut mökillä nyt pari päivää ja tänne lähdin ohuilla kesämekoilla yms koska hellettä oli tulossa. Viltteihin kääriytyneenä olen sitten värjötellyt, nyt +15 ja viileä tuuli, taivas on pilvessä.
Vierailija kirjoitti:
Ihana sää. Helppo nukkua yöt.
En ole ap, mutta ymmärsin aloituksen siten ettei ole tarkoitus väitellä, millainen on paras kesäsää. Ennusteiden paikkaansapitämättömyys hämmästyttää. Helleviikonloppua on luvattu, mutta sadetta, sadetta vaan näkyy olevan ja tulevan.
Eteläisessä Suomessa jo jyrisee. Ukkosta ilmassa.
Yleensä heinä-elokuussa Helsingissä on ollut ns. trooppisia öitä, eli lämpötila yöllä +20C. Mediassa näitä on hehkutettu aina. Tänä kesänä on ollut öisin +10C. Kymmenen astetta kylmemmät yöt kuin tavallisesti.
Ovat viilentäneet ilmoja niillä kemikaalivanoilla tai jotain, Briteissähän sitä on tehty jo ja hallitus on sen myöntänyt, Suomi on testikenttä.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa! Kunpa olisi vielä kylmempää! 15 riittää mainiosti.
Jep tämä kesä on paras aikoihin. Ei tarvitse hikisenä kulkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin,missä v i t u s s a ne helteet viipyy?...nytkin tuulee koillisesta ja taivas pilvien peitossa..ehkä tulee sadettakin...ihan perseestä-kesä täällä,kun muualla Euroopassa nautitaan auringosta ja mukavasta lämmösta kuukausitolkulla..
Joo, eipä ole kovin "helteinen" sää: hyvä jos edes 15 astetta, taivas ihan mustana, kylmä tuuli ja kohta varmaan vettä sataa.. no nyt kun kirjoitan tätä niin alkoi ukkostaa. Koko kesänä ei olla saatu edes pientä osaa niistä muiden Euroopan maiden helteistä, että päästäisiin edes muutamaksi päiväksi 25 asteeseen. En mä halua kesällä palella ja kulkea sadetakki päällä. Jotkut ihmiset valittaa Suomessa, kun muutamana päivänä on puolipilvistä ja nipinnapin +20 astetta kun on niin kuuma.. paskan marjat. Sitten haukutaan niitä, jotka haluaa kesäksi auringonpaistetta. Kyllä mun mielestä ihminen saa edes kesällä toivoa, että olisi lämmint
Tottakai sitä saa toivoa että kesällä olisi kesäkelit ja talvella talvikelit mutta kun se ei auta vaikka miljoona ihmistä toivoisi samaa. Säälle emme voi mitään mutta ennustuksille kyllä. Meteorologit vois mennä oikeisiin töihin. Tekoäly kun hoitaa tuon arvailun paremmin.
Toivottavasti ei tule yhtään ns hellepäivää.
Viileä kesäsää vaihtuu tähän mennessä laajimpiin helteisiin Suomessa. Lämpimän sään mukana tulee kuitenkin paikoittain myös ukkosia ja rankkasateita.
Sää lämpenee loppuviikon aikana päivä päivältä, kertoo meteorologi Anna Latvala Forecan sääblogissa.
Viikonloppuna päivälämpötilat kipuavat koko maassa 2327 asteen tienoille. Maan keskiosassa ja kaakossa lämpötila voi kohota jopa 28 asteeseen tai yli.
Sade- ja ukkoskuurot painottuvat lauantaina maan eteläosaan, josta ne saattavat levitä pohjoisempaan päin. Toinen sadealue pyyhkäisee Pohjois-Lapin läpi.
Rankkasateet ovat paikallisia, joten saman kunnan toisessa osassa voi sataa kymmeniä millimetrejä vettä ja toisessa ei tule välttämättä pisaraakaan.
Latvalan mukaan sateisilla alueilla saattaa tulla voimakkaita ukkospuuskia ja rakeita.
Epävakainen sää jatkuu sunnuntaina maan etelä- ja keskiosassa. Paikallisesti sateet voivat olla runsaita ja ukkosen yhteydessä voi tulla kovia tuulenpuuskia.
Sää lämpenee sunnuntaina entisestään. Koko maassa on ennusteen mukaan vähintään 23 astetta.
Maan keskiosassa, kaakossa sekä Pohjois-Lapissa voi paikoin olla 2830 astetta.
Helteet eivät jää viikonloppuun, vaan lämmin sää jatkuu ensi viikon puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut mökillä nyt pari päivää ja tänne lähdin ohuilla kesämekoilla yms koska hellettä oli tulossa. Viltteihin kääriytyneenä olen sitten värjötellyt, nyt +15 ja viileä tuuli, taivas on pilvessä.
Et ottanut lämmintä vaatetta mukaan? 😳
Vierailija kirjoitti:
Viileä kesäsää vaihtuu tähän mennessä laajimpiin helteisiin Suomessa. Lämpimän sään mukana tulee kuitenkin paikoittain myös ukkosia ja rankkasateita.
Sää lämpenee loppuviikon aikana päivä päivältä, kertoo meteorologi Anna Latvala Forecan sääblogissa.
Viikonloppuna päivälämpötilat kipuavat koko maassa 2327 asteen tienoille. Maan keskiosassa ja kaakossa lämpötila voi kohota jopa 28 asteeseen tai yli.
Sade- ja ukkoskuurot painottuvat lauantaina maan eteläosaan, josta ne saattavat levitä pohjoisempaan päin. Toinen sadealue pyyhkäisee Pohjois-Lapin läpi.
Rankkasateet ovat paikallisia, joten saman kunnan toisessa osassa voi sataa kymmeniä millimetrejä vettä ja toisessa ei tule välttämättä pisaraakaan.
Latvalan mukaan sateisilla alueilla saattaa tulla voimakkaita ukkospuuskia ja rakeita.
Epävakainen sää jatkuu sunnuntaina maan etelä- ja keskiosassa. Paikallisesti satee
Tämäkään ei pidä enää paikkansa vaan sääennusteet näyttää ihan erilaista säätä.
Vierailija kirjoitti:
On se kamalaa. Mä olen aina kerrostalossa. Kesät talvet.
Täällä on nyt +16. Kattoo sit päivällä miten on.