Missä se helle ja aurinko nyt on??
Eikös jo tänään pitänyt olla 26 astetta ja aurinkoista? Sääennuste lupaa koko ajan ylihuomiselle lämmintä mutta se siirtyy koko ajan eteenpäin eikä lämmintä tule ollenkaan.
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Täällä Pohjanmaalla on aurinkoinen, lämmin, tyyni aamu ja sinitaivas.
Tulkaa tänne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä heinä-elokuussa Helsingissä on ollut ns. trooppisia öitä, eli lämpötila yöllä +20C. Mediassa näitä on hehkutettu aina. Tänä kesänä on ollut öisin +10C. Kymmenen astetta kylmemmät yöt kuin tavallisesti.
Ovat viilentäneet ilmoja niillä kemikaalivanoilla tai jotain, Briteissähän sitä on tehty jo ja hallitus on sen myöntänyt, Suomi on testikenttä.
Tämä. Mä olen jo alkanut epäillä samaa. Joku manipuloi meidän säätä jollain kemikaaleilla. Vaihtelevaa säätä Suomessa on ollut aina mutta nyt alkaa silti jo ihmetyttää.
Tuota yritettiin 60-luvulla. Ruiskutettiin pilviin jotain kemikaaleha hurrikaanien estämiseksi, mutta kävi ilmi, ettei sillä ollut mitään vaikutusta. Se näistä salaliitoista.
Sitä tehdään koko ajan, idiootti. Britannian hallitus on myöntänyt sen, googlella löytyy paljon materiaalia asiasta. Toiminnan nimi on "cloud seeding".
Oulussa on ainakin lämmin ja aurinko paistaa. Ja ennuste näyttää seuraavaksi viikoksi täyttä aurinkoa ja +25. Että jos haluaa lämpöä, niin kannattaa tulla Ouluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi suunnitella mitään menoja ulos kun ennusteet on täysin pielessä koko ajan. Sanoisivat suoraan, että sataa vaan sen sijaan, että valehtelevat helteistä.
Ilmastonmuutosuskonnon ylläpitö vaatii tiettyä narratiivin kontrollia.
Sama kaikessa uutisoinnissa nykyään, uutisointi on pelkkää poliittista narratiivin kontrollia.
Aurinko kiertää maata, jos media niin sanoo.
Miksei voisi vaan uutisoida totuutta, että ilmastonmuutos lämmittää Afrikan, Lähi-Idän ja Aasian alueen tulevina vuosikymmeninä epäinhimillisen kuumaksi ja laittaa liikkeelle kansainvaelluksen, jossa miljoonia ihmisiä tulee Eurooppaan? Se on nimittäin se pääpointti ilmastonmuutoksessa, mutta juuri siitä mediassa yllättäen vaietaan.
Säälittävää.
Minä en ole persu, vaan ilmastopaneelin asiantuntijoita kuunnellut.
Ilmastonmuutoksen pahimmat vaikutukset osuvat tuonne mainitsemilleni eteläisille alueille, ei suinkaan Eurooppaan. Ilmastop@ k0 l@isuus tulee olemaan meidän ongelma.
Jostain syystä tämä ei välity lehdistä ollenkaan, vaan siellä annetaan ymmärtää, että etelänmatkoista Espanjaan ei saisi enää haaveilla, kaikkien pitäisi köyhäillä ja väitetään, että Suomen 13 astetta ja sadetta olisi koko maailman mielestä ihkuin kesäsää.
Missä ihmiset oikein asuu, kun kylmää valittavat? Mun mittariin paistaa tällä hetkellä aurinko ja se näyttää +37 astetta. Ulkona ihan hellemekkokeli ja ihmiset rannalla. Tämä Pohjois-Pohjanmaalla.
Vierailija kirjoitti:
Tulee mittaushistorian kylmin kesä.
Uikuti uikuti. Sään ääri-ilmiöt prööööh
Vierailija kirjoitti:
Tulee mittaushistorian kylmin kesä.
Ilmastonmuutos sen tekee kun ilmasto on kylmentynyt.
Mutta rikkaan rahastavan EU eliitin pitää saada ilmastomaksut omille tileilleen edelleen jotta voivat ostella uusia huvijahteja itselleen Välimerellä.
Kun katsoo sääkarttaa, niin näyttää Oulusta ylöspäin olevan lämmin ja aurinkoinen sää. Eli Pohjois-Pohjanmaa ja Lappi nauttii lämmöstä. Itse olen Oulussa ja lämpöä kyllä piisaa. Ei valittamista.
Onneksi poissa :) Ukko, se ylijumala katsoi uhriini suopeasti.
Pirkanmaalla +18 astetta ja pilvistä, sekä tuulee. Kello on tällä hetkellä melkein 12 eli pitäisi olla jo sitä lämmintä. Nyt lipui tohon joku musta pilvikin vielä vaikka säätiedotuksessa luvattiin poutaa koko päivälle
Heinät mätänee pelloille. Sadosta on tulossa tämän vuosituhannen huonoin
Ei sitten ensi yönäkään laske kuin 17 asteeseen ja seuraa vieläkin kuumemmat yöt. Päivällä se 25-30 vielä menisi, jos yöllä olisi vain 10.
On ulkona lämmintä, mutta kylmä tuuli. Viilentävänä osapuolena mulla on tuo järvi. Aina vesistöjen läheisyydessä on vähän viileämpää.
Huomenna pitäisi olla hellettä.
Oulussa ainakin helle tällä hetkellä. Oli pakko tulla sisälle, kun kestän huonosti noin kuumaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin,missä v i t u s s a ne helteet viipyy?...nytkin tuulee koillisesta ja taivas pilvien peitossa..ehkä tulee sadettakin...ihan perseestä-kesä täällä,kun muualla Euroopassa nautitaan auringosta ja mukavasta lämmösta kuukausitolkulla..
Nytkin niin pimeää että valo täytyy laittaa keittiöön. Heinäkuu ja tosiaan missä viipyy kesä?
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmiset oikein asuu, kun kylmää valittavat? Mun mittariin paistaa tällä hetkellä aurinko ja se näyttää +37 astetta. Ulkona ihan hellemekkokeli ja ihmiset rannalla. Tämä Pohjois-Pohjanmaalla.
Siehän varsinainen tarinankertoja olet.
Vierailija kirjoitti:
On ulkona lämmintä, mutta kylmä tuuli. Viilentävänä osapuolena mulla on tuo järvi. Aina vesistöjen läheisyydessä on vähän viileämpää.
Huomenna pitäisi olla hellettä.
Koko viikko on luvattu, että huomenna on hellettä. Tänäänkin piti olla, mutta ei näy.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitten ensi yönäkään laske kuin 17 asteeseen ja seuraa vieläkin kuumemmat yöt. Päivällä se 25-30 vielä menisi, jos yöllä olisi vain 10.
Ensi yölle on luvattu 13 astetta lämmintä. Voi että kun sinä nyt kuolet siihen
Vierailija kirjoitti:
Just mietin samaa. Tänään piti olla jo yli 20 astetta ja lauantaina hellettä. Mutta niinpä sitä taas herättiin pilviseen ja kylmään aamuun. Ja nyt kun katsoin säätiedotetta niin tälle päivälle näyttää +18 ja huomiselle +20. Helteet siirtyi taas parilla päivällä eteenpäin, eli tuskinpa niitä tulee ollenkaan.
Miten ihmeessä sääennusteet pitää nykyään niin huonosti paikkansa vaikka tekniikka on kehittynyt ihan huimasti Errki Nystenin ajoista?
Meteorologia on ehkä huonoin "tiede", jota tieteeksi kutsutaan. Ajatelkaa, jos lääketiede olisi samantasoista.
Ehkä, kun asialla ei ole mitään suurta merkitystä, niin eipä kehitystäkään tarvita. Viihdettähän nämä sata kertaa päivässä tulevat ennusteet ovat. Viidenkymmenen prosentin mahdollisuus osua oikeaan, kuten maallikollakin. Sataa tai ei sada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siehän varsinainen tarinankertoja olet.
Osaatko lukea?
Oulussa on reilut 22 ja aurinko paistaa lähes pilvettömältä taivaalta. Suomi on pitkä maa ja Suomen sää ei aina ole sama kuin Helsingon sää.