Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ei seiso oikealla liukuportaissa?

Vierailija
10.07.2025 |

Miksi? Eikö se ole aivan itsestäänselvyys että jätetään se tila viereen josta muut mahtuvat kulkemaan? 

Kommentit (150)

Vierailija
61/150 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikös nämä liukuportaat kulje itse, siinä ei tarvitse kävellä.

Vierailija
62/150 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ItsAm kirjoitti:

En muista että olisi koskaan ohittanut ketään liukuportaissa

Ei normaalilla ihmisellä olekaan tarvetta. Nuo ovat niitä joilla on ajaessakin pakonomainen tarve ohitella, jotta saadaan sitten seistä kuitenkin samoissa valoissa rinnakkain.

...sanoo vain ihminen joka kovin paljoa ei liukuportaita käytä. Autolla minä olen hyvin tyytyväinen ajaessani muiden perässä, koska autolla minun ei kovin usein ole tarvetta ajella. Mutta tuo liukuporrasasia jäytää kyllä minua myös, kun on niin tavallinen arkeen kuuluva asia että sen toivoisi toimivan vaivattomasti.

Arjen asioiden kun ihminen yleensä haluaa toimivan mukavasti. Jos vaikkapa vessanpönttö ei toimisi kunnolla vaan sitä pitäisi joka kerta venkslata niin se olisi vastaava ikävä arjen haittaaja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/150 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ItsAm kirjoitti:

En muista että olisi koskaan ohittanut ketään liukuportaissa

Ei normaalilla ihmisellä olekaan tarvetta. Nuo ovat niitä joilla on ajaessakin pakonomainen tarve ohitella, jotta saadaan sitten seistä kuitenkin samoissa valoissa rinnakkain.

...sanoo vain ihminen joka kovin paljoa ei liukuportaita käytä. Autolla minä olen hyvin tyytyväinen ajaessani muiden perässä, koska autolla minun ei kovin usein ole tarvetta ajella. Mutta tuo liukuporrasasia jäytää kyllä minua myös, kun on niin tavallinen arkeen kuuluva asia että sen toivoisi toimivan vaivattomasti.

Arjen asioiden kun ihminen yleensä haluaa toimivan mukavasti. Jos vaikkapa vessanpönttö ei toimisi kunnolla vaan sitä pitäisi joka kerta venkslata niin se olisi vastaava ikävä arjen haittaaja. 

.. Sillä erotuksella että liukuportaita käytän paljon useammin kuin vessaa, per päivä. 

Vierailija
64/150 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on maalta.

Vierailija
65/150 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni seisoo aina liukuportaissa - varsinkin, kun on tappituntuma edellä menevään tyttöön minihameessa.

Vierailija
66/150 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavia aiheita 

Vierailija
67/150 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

15sek joka päivä turhaan seisoskelua liukuportaissa tekee 1,5h vuodessa. Aika on rahaa! Minun palkallani se on n.125 euroa! Kuka maksaa laskun?

Vierailija
68/150 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen kaupungissa töissä käyvä tuntee samoin. Tsemppiä, koitetaan jaksaa!

Vierailija
69/150 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15sek joka päivä turhaan seisoskelua liukuportaissa tekee 1,5h vuodessa. Aika on rahaa! Minun palkallani se on n.125 euroa! Kuka maksaa laskun?

Minulle varmaan 5h vuodessa jonka voisin viettää lapseni kanssa... Kukaan ei sitä korvaa.... 

Vierailija
70/150 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikavarkaat ovat ihmisistä alimpia. Näitä on joka puolella... Aika ihmisen arvokkain asia...

Vierailija
71/150 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavia aiheita 

Kaikesta pitää päästä kehittämään kuolemaakin vakavampia ongelmia. 

Nykyihmisellä ilmeisesti asiat aivan liian hyvin. 

Vierailija
72/150 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla joissa on paljon enemmän ihmisiä kuin Suomessa ja pitemmät liukuportaat, ymmärrän säännön reunassa seisomiselle. Suomessa sen voi katsoa pätevän ehkä lentokentillä.

Sen sijaan lyhyet ja hyvin kapeat liukuportaat vaikkapa kauppakeskuksissa eivät oikein anna tilaa sille ajattelulle että jollain on tuhoton tahto päästä ohi. Olisi lähtenyt minuuttia aikaisemmin kotoa.

Vierailija
73/150 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo tukkijat vievät valtavasti aikaa muilta. Itsekeskeisyyden huippuja. Melkein joka päivä menee aikaa siihen että jumin jonkun takana, vuositasolla se tekee paljon. 

Joo aivan valtavasti. Useita sekunteja..voi vttu teidän kanssa. Kyllä sä sinne hautaan ehdit hosumattakin.

Mutta mikä vaiva sinulle on seistä siellä oikealla puolella? Haluat mieluummin kiukutella vastaan kuin että olisi sujuva ja toimiva systeemi?

Vierailija
74/150 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole vain helsinkiläinen tapa?Itse en oo ainakaan sitä muisss Suomen kaupungeissa nähnyt..Itse noudatan tapaa Helsingissä, en muualla.

Se on ihan yleismaailmallinen tapa. Jokaisessa kaupungissa missä olen käynyt, nuin toimitaan.

Mitä isompi, sen tarkemmin. 

En ole huomannut yhdessäkään kaupungissa missä olen käynyt. Kyllä tää on ihan hesojen oma tapa ja näköjään ei ole tapa sielläkään, kun kerran tällaisia aloituksia pitää tehdä 

Todellakin kuuluu seistä oikealla. Jos on niin laiska, ettei jaksa itse kävellä, niin anna edes muiden halukkaiden kävellä.

Vierailija
75/150 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla joissa on paljon enemmän ihmisiä kuin Suomessa ja pitemmät liukuportaat, ymmärrän säännön reunassa seisomiselle. Suomessa sen voi katsoa pätevän ehkä lentokentillä.

Sen sijaan lyhyet ja hyvin kapeat liukuportaat vaikkapa kauppakeskuksissa eivät oikein anna tilaa sille ajattelulle että jollain on tuhoton tahto päästä ohi. Olisi lähtenyt minuuttia aikaisemmin kotoa.

Ehkei nyt ollut kyse mistään 3 metriä pitkistä ja 0.5 metriä kapeista liukuportaista. Anna muille tilaa juntti, äläkä tuki turhaan tietä.

Vierailija
76/150 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Tuo oikealla seisominen toimii nimenomaan hiljaisissa kaupungeissa. Oikeasti ruuhkaisisaa ja väkirikkaissa ei, kun se "ohituskaista" ei vedä.

Vierailija
77/150 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman sarjan ihmisiä kuin ne, jotka laittavat julkisissa laukkunsa tai jalkansa penkille... Ei mitään muiden huomioon ottamista... 

Vierailija
78/150 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä siperia opettaa. Kun riittävän monta kertaa takaa tulee joku ja sanoo tuskastuneella äänellä "ANTEEKSI", niin kovapäisinkin oppii tavoille.

Vierailija
79/150 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Tuo oikealla seisominen toimii nimenomaan hiljaisissa kaupungeissa. Oikeasti ruuhkaisisaa ja väkirikkaissa ei, kun se "ohituskaista" ei vedä.

Kyllä se sivistysmaissa vetää yleensä ja hyvinkin, ja tuosta jopa ihmiset huomauttelevat turisteille. 

Vierailija
80/150 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sun tuntipalkka on noin paska, niin liukuportaat on sun pienin ongelma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän