Miksi ihmiset ei seiso oikealla liukuportaissa?
Miksi? Eikö se ole aivan itsestäänselvyys että jätetään se tila viereen josta muut mahtuvat kulkemaan?
Kommentit (150)
Seisokoot, pyydän siinä tapauksessa väistämään ja ohitan. En käytä arvokasta aikaani rullaportaissa seisoskeluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mitään mistä ap ei ongelmaa itselleen saisi? Rullaportaissa kukin seisokoon missä seisoo, pääasia on että seisoo ja ripeästi siirtyy pois kun ylös/alas päästään. Jos niin kiire tulee jostain syystä ettei malta tai pysty niin avaa sen suunsa ja pyytää päästä ohi. Toinen vaihtoehto on että menee sitten vaikka hissillä tai tavallisia rappusia pitkin jos sellaiset vaihtoehdot on tarjolla.
Et varmaan käytä pitkiä liukuportaita kovin usein...? Ja hissit ovat ruuhka-aikaan täynnä ihmisiä kantamusten kanssa.
Kyllä käytän, päivittäin, ja välillä menen hissillä. Sekaan kyllä mahtuu jossain vaiheessa. Tietysti kaltaisellesi prinsessa herneperseelle se voi olla mielenterveydellisesti haastavaa. Pysy kotona. Ei tarvitse kiukutella eikä kehittää turhanpäiväisestä ongelmaa. Tai muuta vähemmän asuttuun kaupunkiin minne hädintuskin kukaan löytää niin ei tästäkään tarvitse tehdä itselleen ongelmaa.
Ei hyvää päivää, kyllä on pipo kireällä jos liukuportaissakin raivostuu
Se nyt menee vielä, että seistään koko portable leveydeltä, mutta sitten joykut jää seisomaan siihen liukuportaiden päähän niin se on jo iso turvallisuusriski.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te haaskaatte elämänne kiireessä ja stressissä? Eihän sillä nyt ihan oikeasti ole mitään merkitystä, jos joudutte seisomaan liukuportaissa, kuten niissä on tarkoituskin kulkea. Te ette jää paitsi mistään ettekä tule vähemmän tärkeiksi, vaikka pysähdytte muutamaksi sekunniksi niihin portaisiin.
Ei liity mitenkään asiaan se miten tärkeäksi itsensä kokee. Vaikka tietysti on myös normaalia kokea itsensä tärkeäksi. En halua seisoa jos voi mennä eteenpäin. En halua seisoa varsinkaan rumissa metrotunneleissa vaan pyrin pois sieltä.
Jos on oikea käsi huono ja haluaa vasemmalla pitää kiinni.
Miksi kukaan ohittaja ei osaa sanoa: Anteeksi, pääsisikö ohi? Näin voisi kätevästi väistää! Pitääkö aina tunkea ohi?
Siis portaiden ja jotkut. Mikäs typokohtaus nyt iski :D
On päivän selvää, että on epäkohteliasta omia koko linjasto. Ihmisillä voi olla kiire vaikka sairaalaan tai aivan mihin vaan eri syistä. On otettava muut huomioon, mutta juntit ei koskaan ota.
Se on itsestäänselvyys helsinkiläisille. Onhan se ajatuksena vähän outo (tällaiselle originaalille helsinkiläiselle), että liukuportaissa (liikkuvat portaat) pitää liikkua vielä itsekin. Oikeasti sen "kiireen" voi välttää hyvinkin helposti, jos vain viitsii.
Minähän seison nyt tässä, missä haluan. Väistäkööt muut. Liukuportaissa seistään, sen takia ne liikkuu. Ei tässä valmiissa maailmassa kiire ole. Hui, ihan kuin Linnanmäellä.
NOT! 😁🤣
Haluan aika nousta raput, se hyödyttää kuntoani. Jos joku on tiellä pyydän väistämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on niin kiire, ettet ehdi edes rullaportaissa seistä, niin pitäiskö sun lähteä liikenteeseen vähän aiemmin?
Joskus hätä ei katso lakia. Minulla on taipumusta nenäverenvuotoihin ja onhan se inhottavaa kun ei pääse ohi.
Ei tule nenäverenvuotoja kun et mulle tule päätäsi aukomaan, en sentään jokaista vastaantulijaa tirvase.
Liukuportaissa seistään oikeassa reunassa, kaikki muut, paitsi juntit ja idiootit tietävät tämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalaisia tai heikkolahjaisia.
Joo. Me kaupunkilaiset ollaan paljon tärkeämpiä ja viisaampia ihmisiä keksittyine kiireinemme.
Nuin ei missään sanottu.
Maalainen ei välttämättä ymmärrä että kaupunkilainen saattaa seisoa liukuportaissa kymmeniä kertoja päivässä ja sen sujuvuus on yhtä tärkeää kuin kahvinkeittimen tai liikenteen toiminimen.
Heikkolahjainen in heikkolahjainen eikä siksi ymmärrä.
Tärkeysjärjestä tuossa en mitenkään nähnyt. Ei kannata olla nuin herkkähipiäinen.
T: maalainen
Normaaleja käytöstapoja seisoa oikealla. Ärsyttävää silloin kun tuollaiseen tukkimiseen törmää, vaikka itse en usein kaupungeissa liiku.
Joillekin on vaikeaa ottaa muita huomioon... Tuo on samalla tavalla perusjuttuja kuin se, että ruokapöydässä ei esim piereskellä.
Eikö se ole vain helsinkiläinen tapa?Itse en oo ainakaan sitä muisss Suomen kaupungeissa nähnyt..Itse noudatan tapaa Helsingissä, en muualla.
Vierailija kirjoitti:
Nuo tukkijat vievät valtavasti aikaa muilta. Itsekeskeisyyden huippuja. Melkein joka päivä menee aikaa siihen että jumin jonkun takana, vuositasolla se tekee paljon.
Herra mun jee.. Anna mun kaikki kestää:D
Vuositasolla moni asia vie aikaa liikaa, mut ei Kait täältä kukaan lähde sillan et mihin on aika käytetty. Parempi hitaasti harkiten kuin kiireessä koheltaen
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole vain helsinkiläinen tapa?Itse en oo ainakaan sitä muisss Suomen kaupungeissa nähnyt..Itse noudatan tapaa Helsingissä, en muualla.
Se on ihan yleismaailmallinen tapa. Jokaisessa kaupungissa missä olen käynyt, nuin toimitaan.
Mitä isompi, sen tarkemmin.
Miksi te haaskaatte elämänne kiireessä ja stressissä? Eihän sillä nyt ihan oikeasti ole mitään merkitystä, jos joudutte seisomaan liukuportaissa, kuten niissä on tarkoituskin kulkea. Te ette jää paitsi mistään ettekä tule vähemmän tärkeiksi, vaikka pysähdytte muutamaksi sekunniksi niihin portaisiin.