Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ei seiso oikealla liukuportaissa?

Vierailija
10.07.2025 |

Miksi? Eikö se ole aivan itsestäänselvyys että jätetään se tila viereen josta muut mahtuvat kulkemaan? 

Kommentit (150)

Vierailija
81/150 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole vain helsinkiläinen tapa?Itse en oo ainakaan sitä muisss Suomen kaupungeissa nähnyt..Itse noudatan tapaa Helsingissä, en muualla.

Se on ihan yleismaailmallinen tapa. Jokaisessa kaupungissa missä olen käynyt, nuin toimitaan.

Mitä isompi, sen tarkemmin. 

En ole huomannut yhdessäkään kaupungissa missä olen käynyt. Kyllä tää on ihan hesojen oma tapa ja näköjään ei ole tapa sielläkään, kun kerran tällaisia aloituksia pitää tehdä 

Todellakin kuuluu seistä oikealla. Jos on niin laiska, ettei jaksa itse kävellä, niin anna edes muiden halukkaiden kävellä.

Miksi tuo saanut alapeukkuja? Onko joidenkin mielestä oikeasti väärin pyytää jättämään muille tilaa? 😀

Vierailija
82/150 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole vain helsinkiläinen tapa?Itse en oo ainakaan sitä muisss Suomen kaupungeissa nähnyt..Itse noudatan tapaa Helsingissä, en muualla.

Se on ihan yleismaailmallinen tapa. Jokaisessa kaupungissa missä olen käynyt, nuin toimitaan.

En ole huomannut yhdessäkään kaupungissa missä olen käynyt. Kyllä tää on ihan hesojen oma tapa ja näköjään ei ole tapa sielläkään, kun kerran tällaisia aloituksia pitää tehdä 

Todellakin kuuluu seistä oikealla. Jos on niin laiska, ettei jaksa itse kävellä, niin anna edes muiden halukkaiden kävellä.

Miksi tuo saanut alapeukkuja? Onko joidenkin mielestä oikeasti väärin pyytää jättämään muille tilaa? 😀

Uskomatonta, mutta näköjään on. Vain Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/150 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa, että aina ensimmäinen kommentti on tuo "mihin muka on niin kiire" ja koko ketju täynnä samaa jankutusta myös. Ei välttämättä ole kiire mihinkään, mutta ei ole hedelmällistä myöskään seistä kuin typerä karja liukuhihnalla. Karjalla on mielessä vain minä-minä ja minun oikeuteni.

Vierailija
84/150 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla joissa on paljon enemmän ihmisiä kuin Suomessa ja pitemmät liukuportaat, ymmärrän säännön reunassa seisomiselle. Suomessa sen voi katsoa pätevän ehkä lentokentillä.

Sen sijaan lyhyet ja hyvin kapeat liukuportaat vaikkapa kauppakeskuksissa eivät oikein anna tilaa sille ajattelulle että jollain on tuhoton tahto päästä ohi. Olisi lähtenyt minuuttia aikaisemmin kotoa.

Höpsis. Tuo oikealla seisominen toimii nimenomaan hiljaisissa kaupungeissa. Oikeasti ruuhkaisisaa ja väkirikkaissa ei, kun se "ohituskaista" ei vedä.

Kyllä se sivistysmaissa vetää yleensä ja hyvinkin, ja tuosta jopa ihmiset huomauttelevat turisteille. 

Ei se liity mitenkään sivistykseen tai sen puutteeseen, jos väkeä vain on niin paljon, että ruuhka-aikaan esim. metro on ihan täyteen ahdettu.

Vierailija
85/150 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole täällä se joka löytää aiheen meuhkata jostain ihmisten väärin seisomisesta liukuportaissa. 

Sinä olet ainoa joka täällä meuhkaa. Piste.

Ap:n kysymys on aivan asiallinen, ja sinä tulit tänne meuhkaamaan ja huonosti käyttäytymään 

Suksi nyt jo vttuun pystyyn! :D Kyllä te paskantärkeät ja mukakiireiset pölähditte märisemään noinkin pienestä asiasta :D Kysymyksensä ei ollut asiallinen vaan tyhjästä väkisinväännettyä ongelmaa koska ap on niin stanan tärkeä ja kiireinen ettei liukuportaistakaan suoriudu kuin kävelemällä ne ja naama norsunvtulla kun ehdottaa hissiä tai perinteisiä portaita jos mahdollista. 

Herraisä, että olet sekaisin. Ota rauhottavia. Muut keskustelee asiallisesti ja sinä meuhkaat kuin sekopää. 

Vierailija
86/150 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä on. Lontoossa tosin vasemmalla, siihen kesti hetki tottua. Mutta kukaan ei seiso keskellä tukkimassa muiden tietä. 

Vierailija
87/150 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei se liity mitenkään sivistykseen tai sen puutteeseen, jos väkeä vain on niin paljon, että ruuhka-aikaan esim. metro on ihan täyteen ahdettu."

Sivistysmaissa infra on rakennettu niin että se riittää. Lontoo, Pariisi, Hongkong, Taipei, Berliini... Ja monissa muita suurkaupungeissa joissa olen käynyt, kaikki seisovat oikealla ja päästävät ihmiset ohi. Ja todella huonoa käytöstä jos niin ei tajua toimia. 

Vierailija
88/150 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään mistä ap ei ongelmaa itselleen saisi? Rullaportaissa kukin seisokoon missä seisoo, pääasia on että seisoo ja ripeästi siirtyy pois kun ylös/alas päästään. Jos niin kiire tulee jostain syystä ettei malta tai pysty niin avaa sen suunsa ja pyytää päästä ohi. Toinen vaihtoehto on että menee sitten vaikka hissillä tai tavallisia rappusia pitkin jos sellaiset vaihtoehdot on tarjolla. 

Toivottavasti pysyt jossain perähikiällä asumassa jossa tällainen ei sinulle tule useita päivässä vastaan. Ja et myöskään sitten ole useita kertoja päivässä tukkimassa muiden päivää. 

Voi voi kun on elämä rankkaa

Vierailija
89/150 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä on. Lontoossa tosin vasemmalla, siihen kesti hetki tottua. Mutta kukaan ei seiso keskellä tukkimassa muiden tietä. 

Ei. Lontoossa seisotaan oikealla. Se on turvallisuuskysymys koska suurin osa ihmisistä on oikeakätisiä. 

Vierailija
90/150 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo tukkijat vievät valtavasti aikaa muilta. Itsekeskeisyyden huippuja. Melkein joka päivä menee aikaa siihen että jumin jonkun takana, vuositasolla se tekee paljon. 

Joo aivan valtavasti. Useita sekunteja..voi vttu teidän kanssa. Kyllä sä sinne hautaan ehdit hosumattakin.

Mutta mikä vaiva sinulle on seistä siellä oikealla puolella? Haluat mieluummin kiukutella vastaan kuin että olisi sujuva ja toimiva systeemi?

Tää on varmaan niitä samoja tyyppejä, jotka kävelee vasenta laitaa vastaantulevia päin, koska "minä voin, jalankulkijoille ei ole määrätty laissa puolta". Vaikka sillä tavoin hankaloittaa kaikkien muiden liikkumista. Haluaa olla vain tahallaan hankala. Vänkääjä-tyyppi, josta kukaan ei pidä. 

Vierailija
91/150 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei se liity mitenkään sivistykseen tai sen puutteeseen, jos väkeä vain on niin paljon, että ruuhka-aikaan esim. metro on ihan täyteen ahdettu."

Sivistysmaissa infra on rakennettu niin että se riittää. Lontoo, Pariisi, Hongkong, Taipei, Berliini... Ja monissa muita suurkaupungeissa joissa olen käynyt, kaikki seisovat oikealla ja päästävät ihmiset ohi. Ja todella huonoa käytöstä jos niin ei tajua toimia. 

Infra liittyy insinöoritieteisiin, ei sivistykseen.. Mutta insinööriyhteiskunnissa ehkä sitten joo.

Vierailija
92/150 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Infra liittyy insinöoritieteisiin, ei sivistykseen.. Mutta insinööriyhteiskunnissa ehkä sitten joo.

Kaupunki-infra todellakin liittyy sivistykseen. Se, että kaupunki pitää huolta ihmisten arjen toimivuudesta on mitä erinomaisin mittari yhteiskunnan sivistyksestä. 

Vierailija
93/150 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupunki-infra todellakin liittyy sivistykseen. Se, että kaupunki pitää huolta ihmisten arjen toimivuudesta on mitä erinomaisin mittari yhteiskunnan sivistyksestä. 

Ja turvallisuudesta myös. 😊👍

Vierailija
94/150 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo myös niiden ihmisten sivistyksestä jotka tukkii muiden tien! 

Vierailija
95/150 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa, että aina ensimmäinen kommentti on tuo "mihin muka on niin kiire" ja koko ketju täynnä samaa jankutusta myös. Ei välttämättä ole kiire mihinkään, mutta ei ole hedelmällistä myöskään seistä kuin typerä karja liukuhihnalla. Karjalla on mielessä vain minä-minä ja minun oikeuteni.

Tämä. Jos joku haluaa kävellä niin se ei pois muilta jos hänelle mahdollisuus siihen annetaan. 

Vierailija
96/150 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pidä seisomisesta, selkä alkaa sattua... Mieluummin pysyn liikkessä ja se on terveellistäkin... 

97/150 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule isosskan kaupungissa vastaan

Vierailija
98/150 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä siellä Käviöillä ei taida missään rullaportaita ollakaan. Ette ole varmaan ikinä nähnytkään. Sitten kun tulette Helsinkiin, niin ihmettelette suu ammollaan, että on se nykyteknolokia ihimeellistä. 😮

Vierailija
99/150 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo tukkijat vievät valtavasti aikaa muilta. Itsekeskeisyyden huippuja. Melkein joka päivä menee aikaa siihen että jumin jonkun takana, vuositasolla se tekee paljon. 

Joo aivan valtavasti. Useita sekunteja..voi vttu teidän kanssa. Kyllä sä sinne hautaan ehdit hosumattakin.

Mutta mikä vaiva sinulle on seistä siellä oikealla puolella? Haluat mieluummin kiukutella vastaan kuin että olisi sujuva ja toimiva systeemi?

Se on liukuportaiden tukkijoilta vallankäyttöä ja "kiusa se on pienikin kiusa" -ajattelua.

Vierailija
100/150 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, minä saatan olla niin kiireinen joskus että sillä on väliä. Työkohteesta toiseen siirtymissä on minuuttiaikataulu ja nuo seisoskelijat vaikeuttaa päivääni. Ja olisihan se kotiinkin mukava päästä ilman että joutuu muiden huonon käytöksen takia turhaan seisoskelemaan.

Maaliset voisi miettiä miltä tuntuisi jos edessä olisi aina joku ihminen tukkimassa reitin kun haluat kävellä autotallista kotiovelle, paitsi useita kertoja päivässä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi