Paljonko sun nettovarallisuus? Ikä? Perintöjä tms?
Mä aloitan. Mulla on yhteensä 320 000. Ei enää velkoja. Eli velaton asunto jossa suurin osa omaisuudesta kiinni. Ikä 45v. Ero takana, ei perintöjä. Töissä normiduunissa. Nyt toki saan kuukausittain säästöön hyvän summan ku ei mene lainanmaksuun.
Kommentit (125)
n. 54 miljoonaa euroa. Ikä 42 ja asuinpaikka Valletta. Kannustan muitakin lähteämään pois Suomesta ja suuntaamaan matalamman verotuksen maihin elämästä nauttimaan.
Vierailija kirjoitti:
AP, mihin säästät?
Mä ainakaan en pienemmällä varallisuudella säästä mihinkään, ikää tosin jo 61, ei tuloja mutta ei lainojakaan, nautin elämästä. Monta vuotta jo poissa työelämästä.
Mä säästän siihen, että voin kanssa valita mihin asti teen töitä sitten joskus. Ei tässä ole vielä varaa jäädä oloneuvokseksi, mutta ehkä sitä työtä ei tarvitse ihan sinne 68-vuotiaaksi tehdä. Olisi ihanne, jos pääsisi pois viimeistään 60-vuotiaana. Kyllä mä nytkin elän ja matkustan jos siltä tuntuu. Raha tuo kuitenkin sitä helppoutta, että on varaa valita. Se on ehkä se pääpointti. Ei se toki onnea tuo, mutta enemmän mahdollisuuksia ja tiettyä rentoutta ettei siitä tarvitse stressata.
ap
52, netto 460 000, tk-eläkkeellä. Pärjäilen.
26-vuotias nainen ja nettovarallisuus n. 70 000. Osakesalkku n. 50 000 ja loput asunnoissa (omasta maksettu jo jotain ja sijoitusasunto vielä lähes kokonaan velkaa). En ole saanut (vielä) perintöä. Palkka on 3 800 bruttona. Lisäksi pieniä sivutuloja. Tavoitteena hilata nettovarallisuus sataan tonniin ennen kuin 27 vuotta tulee mittariin ens keväänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, mihin säästät?
Mä ainakaan en pienemmällä varallisuudella säästä mihinkään, ikää tosin jo 61, ei tuloja mutta ei lainojakaan, nautin elämästä. Monta vuotta jo poissa työelämästä.
Luuletko ettei elämästä voi nauttia jos säästää ja sijoittaa? Että jos tili on tyhjä niin silloin on elänyt nautinnollisen ja kivan elämän, vai?
Joo, ajattelinpa vaan kysyä että mihin velaton ja varakas vielä säästää. Lapsille tapeltavaksi?
24, 17k säästössä. Ei perintöä tulossa, ei mitään kiinteetä varallisuutta.
Noin 300 000 euroa, eli asunto pk-seudulla ja osuus kesämökistä. Tileillä rahaa joitakin tuhansia euroja ja sijoituksia vain satasissa, koska sijoittamista vasta aloittelen.
N51
Nettovarallisuus on 132 000 e. Kiinteää omaisuutta asunto pääkaupunkiseudulla, tästä velkaa. Lisäksi säästöjä ja rahastoja. Ikä 56 v ja eronnut, siksi asuntolainaa 118 000 e. Ei vielä perintöjä ja tuskin tulossakaan kummoisia määriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, miten ts millä palkalla onnistuit maksamaan asuntosi velattomaksi?
On nimittäin melko nopeasti käynyt.
Ap tässä. No. Olen aina ollut säästäväinen. Mulla ei ole ollut koskaan muuta lainaa kuin asuntolainaa ja aina olen ollut töissä, ihan nuoresta pitäen, 14-vuotiaasta jo ja siitä lähtien joka kesä. Jo opiskeluaikana säästin osan rahoista eikä tosiaan ollut opintolainaakaan. Töitä tein opiskelujen ohella. Nyt 20+ työvuotta takana ja erossa tehtiin ositus. Miehellä oli vähän enemmän, sain hieman sitä kautta. Talo oli aluksi yhteinen ja sitä maksettiin yhdessä. Aiemmin sain myös isältäni n. 50 000 e arvosta rahaa kun sisarukseni sai metsää. Itse en metsää halunnut niin sain "lahjan", josta maksoin toki lahjaveron. Muuten on kaikki itse tienattua/säästettyä/sijoitettua.
Ok, eli kuitenkin yhtälöön sisältyi hulppea rahalahja, joka ei aloituksesta tullut mitenkän ilmi. Kiitos, kun selvensit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. No. Olen aina ollut säästäväinen. Mulla ei ole ollut koskaan muuta lainaa kuin asuntolainaa ja aina olen ollut töissä, ihan nuoresta pitäen, 14-vuotiaasta jo ja siitä lähtien joka kesä. Jo opiskeluaikana säästin osan rahoista eikä tosiaan ollut opintolainaakaan. Töitä tein opiskelujen ohella. Nyt 20+ työvuotta takana ja erossa tehtiin ositus. Miehellä oli vähän enemmän, sain hieman sitä kautta. Talo oli aluksi yhteinen ja sitä maksettiin yhdessä. Aiemmin sain myös isältäni n. 50 000 e arvosta rahaa kun sisarukseni sai metsää. Itse en metsää halunnut niin sain "lahjan", josta maksoin toki lahjaveron. Muuten on kaikki itse tienattua/säästettyä/sijoitettua.
Ok, eli kuitenk
Kyllä, tuosta on toki aikaa, mutta näin on.
Monesti varakkailla se silti menee niin, että varakkaassa perheessä varakkuus periytyy juuri perintöjen ym. vuoksi. Itse en ole vielä perintöä saanut ja en tiedä paljonko on tulossa. Vanhempani ovat keskiluokkaa eli varmaan vähän sitä perintöä tulee, muttei kuitenkaan mitään jättiperintöjä. Lähinnä kyselen muiden tilannetta koska itse siihen voi kuitenkin vaikuttaa. Ihan köyhistä lähtökohdista et ehkä miljoonia tee, mutta keskiluokkaisesta perheestä voi ponnistaa varakkaaksi. Esim. Esa Juntunen. Pääasia on se, että ITSE voit myös vaikuttaa. Vaikka niitä perintöjä tms. ei olisikaan tulossa. Ne toki helpottavat ja moni niin rikastuu.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, mihin säästät?
Luuletko ettei elämästä voi nauttia jos säästää ja sijoittaa? Että jos tili on tyhjä niin silloin on elänyt nautinnollisen ja kivan elämän, vai?
Joo, ajattelinpa vaan kysyä että mihin velaton ja varakas vielä säästää. Lapsille tapeltavaksi?
Miksi lapsille tulisi tappelu. Meille tulee perintöjä pari kolme miljoonaa. On omaakin omaisuutta. Ja toivottavasti vielä kertyy. On kiva ajatella, että lapset eivät ole heitteillä.
olen miljordööri kuten kaikki muutkin vauva palstalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. No. Olen aina ollut säästäväinen. Mulla ei ole ollut koskaan muuta lainaa kuin asuntolainaa ja aina olen ollut töissä, ihan nuoresta pitäen, 14-vuotiaasta jo ja siitä lähtien joka kesä. Jo opiskeluaikana säästin osan rahoista eikä tosiaan ollut opintolainaakaan. Töitä tein opiskelujen ohella. Nyt 20+ työvuotta takana ja erossa tehtiin ositus. Miehellä oli vähän enemmän, sain hieman sitä kautta. Talo oli aluksi yhteinen ja sitä maksettiin yhdessä. Aiemmin sain myös isältäni n. 50 000 e arvosta rahaa kun sisarukseni sai metsää. Itse en metsää halunnut niin sain "lahjan", josta maksoin toki lahjaveron. Muuten on kaikki itse tienattua/säästettyä/s
Minä olen keskiluokkaisesta perheestä, ja olemme molemmat puolisoni kanssa saaneet merkittäviä lahjoituksia ihan muuten kuin perintönä. Ja tietysti laillisesti. Toinen kymmeniä tuhansia, toinen satoja. Molemmat omilta vanhemmiltaan. Tottakai se on vaikuttanut koko perheen taloudelliseen asemaan. Luulen, että tämä on melko yleistä keskiluokassa.
Varsinkin tällaisina aikoina tuota on ihan turha laskeskella edes 10 prosentin tarkkuudella.
Mutta onko se sata, 300 vai 500 tuhatta voi olla suuntaa antavaa. Itsellä näyttäs jäävän miltsi toteutumatta, vaikka lähelle pääsin. Ei mulla silti liikaa rahaa ole koskaan ollut. Pikemminkin varsin köyhän oloinen...
Vierailija kirjoitti:
Antakaa puolet omaisuudestanne köyhille ja orvoille. Autuaampi antaa kuin ottaa.
Mä annankin. Sit kun mä kuolen. Kaksi lasta saa kumpikin noin miljoonan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä näiden ketjujen idea on? Suurin osa kuitenkin valehtelee niin että korvat heiluu.
Miksi valehtelisi? En minä ainakaan ikinä valehtele, kun anonyymisti voi varallisuudesta kertoa.
Tänne sattuu vain joka kerta kokoontumaan poikkeuksellinen varakkaita ihmisiä, kerta toisensa jälkeen?
No miksi ei olisi? Tämä on Suomen suosituin keskustelupalsta ja varmasti on varakkaita myös. Minäkin olen perinyt paljon metsää ja niissä on iso varallisuus.
Tämähän on ainoa paikka, missä oikeasti varakas voi myöntää olevansa varakas. Ikinä en oikeasti myöntäisi, paljonko meillä on omaisuutta. Minulla nettovarallisuus on nyt n 400 000 euroa, tulevaisuudes
Hah, nautin siitä, että vajaat 2 miltsin nettovarallisuudellani en ole vielä palstalla törmännyt varakkaampaan 😎 Ja siis nautintoani eivät häiritsisi varakkaammat, ois samalla myös kivaa olla vertaistensa kerhossa. Mutta nautinto tulee lukiessa muiden vähän omiani pienemmistä varoista, pysyn kukkulan huipullaa....
Vierailija kirjoitti:
n. 54 miljoonaa euroa. Ikä 42 ja asuinpaikka Valletta. Kannustan muitakin lähteämään pois Suomesta ja suuntaamaan matalamman verotuksen maihin elämästä nauttimaan.
Asuinpaikka Valetta ja synnyinpaikka Porvoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. No. Olen aina ollut säästäväinen. Mulla ei ole ollut koskaan muuta lainaa kuin asuntolainaa ja aina olen ollut töissä, ihan nuoresta pitäen, 14-vuotiaasta jo ja siitä lähtien joka kesä. Jo opiskeluaikana säästin osan rahoista eikä tosiaan ollut opintolainaakaan. Töitä tein opiskelujen ohella. Nyt 20+ työvuotta takana ja erossa tehtiin ositus. Miehellä oli vähän enemmän, sain hieman sitä kautta. Talo oli aluksi yhteinen ja sitä maksettiin yhdessä. Aiemmin sain myös isältäni n. 50 000 e arvosta rahaa kun sisarukseni sai metsää. Itse en metsää halunnut niin sain "lahjan", josta maksoin toki lahjave
Minä olen keskiluokkaisesta perheestä, ja olemme molemmat puolisoni kanssa saaneet merkittäviä lahjoituksia ihan muuten kuin perintönä. Ja tietysti laillisesti. Toinen kymmeniä tuhansia, toinen satoja. Molemmat omilta vanhemmiltaan. Tottakai se on vaikuttanut koko perheen taloudelliseen asemaan. Luulen, että tämä on melko yleistä keskiluokassa.
Tuskin keskiluokassa, mutta ylemmässä keskiluokassa jo voi ollakin.
Heh, oota vaan. Kohta ne pakkolunastaa sun torppas ja tonttis, kun tarvivat lisää maata datakeskuksille ja tuulivoimaloille.
Saat ehkä pienen korvauksen, millä käytännössä voit pyyhkiä takapuolta sitten, kun ei ole varaa ostaa enää vessapaperiakaan.
Sillä välin eka jaetaan erilaisten tukien ja muiden maksujen muodossa ulkomaille ja kotimaassa tukieläteille (omille ja muille).
Toisilla ei ole mitään ja toisilla on kaikki. Aina ollut näin.Aina löytyy sinua rikkaampi joten mikä tarve vartailla, kun mitään et mukaasi saa.