Paljonko sun nettovarallisuus? Ikä? Perintöjä tms?
Mä aloitan. Mulla on yhteensä 320 000. Ei enää velkoja. Eli velaton asunto jossa suurin osa omaisuudesta kiinni. Ikä 45v. Ero takana, ei perintöjä. Töissä normiduunissa. Nyt toki saan kuukausittain säästöön hyvän summan ku ei mene lainanmaksuun.
Kommentit (125)
Tilillä ja osakkeissa 270 000, velaton uudehko auto n. 30 000. Perintöjä ei ole tullut eikä tulossa. Oikeastaan en pidä tuota varallisuutena, koska tällä hetkellä "loisin" miehen asunnossa ilmaiseksi ja tarkoitus olisi ostaa asunnosta puolet. Siihen nuo rahat sitten meneekin.
N. 570k. Suurin osa sijoituksissa (osakkeet ja indeksirahastot), kaksi sijoitusasuntoa mutta toisesta velkää lähes 100%. Perintöjä 0. Duunarihommia mutta ehkä keskimääräistä paremmin palkattua (5.5k-6k/kk). Arvonnousun osuus n puolet.sijoituksissa.
M48
Mikä ihmeen tarve teillä on tulla esittelemään varallisuuttanne? kertoo teistä enemmän kuin haluaisitte kertoa.
Mitähän se sulle muuten kuluu? Tulisitko rosvoamaan vai ihan vaan huijaamaan?
600€. Huomenna nettovarallisuuteni vähintäänkin tupla-triplaantuu, kun lomarahat kilahtavat tilille 😃
51v . Omakotitalo 330000. Käteistä 250000 Rahastoja 90000 .6 autoa (75000. 50000. 35000.25000. 20000.20000.)
Bruttovarallisuus n. 950000€
Sijoitusvelkaa 380000€, velka lyhenee 15000€/vuodessa, lisäksi varallisuus karttuu kk-sijoitusten myötä n. 400€/kk, eli vuodessa n. 20000€.
Nettovarallisuus n. 570000€, koostuu pääosin sijoitusasunnoista, sekä uuden omakotitalon puolikkaasta.
Miehellä on suurin piirtein saman verran varallisuutta.
Olen saanut vuosia sitten perintöä n. 260000€.
N52
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen tarve teillä on tulla esittelemään varallisuuttanne? kertoo teistä enemmän kuin haluaisitte kertoa.
Tämä on asia, mikä kiinnostaa ihmisiä, ja josta ei voi puhua kuin nimettömänä. Eihän kavereiden keskenkään voi rahasta puhua, joten ei voi yhtään tietää muiden samanikäisten tilannetta. Ja ei ole millään tavalla huono asia tietää, minkä verran ihmisillä yleensä on rahaa.
AP, mihin säästät?
Mä ainakaan en pienemmällä varallisuudella säästä mihinkään, ikää tosin jo 61, ei tuloja mutta ei lainojakaan, nautin elämästä. Monta vuotta jo poissa työelämästä.
Antakaa puolet omaisuudestanne köyhille ja orvoille. Autuaampi antaa kuin ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä anonyyminä. Voi keksiä ihan mitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuo asenne on suomalaisissa todella häiritsevä. Ei saa puhua rahasta ja jos niin uskaltaa tehdä niin on jotenkin huono, pinnallinen ja ahne ihminen. Ei ole! Rahastaa saa ja täytyy puhua yhtä neutraalisti kuin vaikka säästä.
Vierailija kirjoitti:
Antakaa puolet omaisuudestanne köyhille ja orvoille. Autuaampi antaa kuin ottaa.
Köyhät ja osattomat ovat joitakin poikkeuksia lukuunottamatta ihan itse ryssineet mahdollisuutensa. Omatoinen osattomuus.
Vierailija kirjoitti:
En anna puolia, mutta lahjoittelen sinne tänne eläinsuojeluun.
Vierailija kirjoitti:
Kateus - suomalainen perisynti. Se iskee aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä näiden ketjujen idea on? Suurin osa kuitenkin valehtelee niin että korvat heiluu.
Miksi valehtelisi? En minä ainakaan ikinä valehtele, kun anonyymisti voi varallisuudesta kertoa.
Tänne sattuu vain joka kerta kokoontumaan poikkeuksellinen varakkaita ihmisiä, kerta toisensa jälkeen?
No miksi ei olisi? Tämä on Suomen suosituin keskustelupalsta ja varmasti on varakkaita myös. Minäkin olen perinyt paljon metsää ja niissä on iso varallisuus.
Tämähän on ainoa paikka, missä oikeasti varakas voi myöntää olevansa varakas. Ikinä en oikeasti myöntäisi, paljonko meillä on omaisuutta. Minulla nettovarallisuus on nyt n 400 000 euroa, tulevaisuudessa perintöjen jälkeen reilusti enemmän. Keskituloinen hieman yli 50 v nainen.
Vierailija kirjoitti:
AP, mihin säästät?
Mä ainakaan en pienemmällä varallisuudella säästä mihinkään, ikää tosin jo 61, ei tuloja mutta ei lainojakaan, nautin elämästä. Monta vuotta jo poissa työelämästä.
Luuletko ettei elämästä voi nauttia jos säästää ja sijoittaa? Että jos tili on tyhjä niin silloin on elänyt nautinnollisen ja kivan elämän, vai?
Vierailija kirjoitti:
Minä annan 10% tuloistani joka kuukausi. Olen aina antanut. Lisäksi lapsille ollaan sijoitettu merkittävä määrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä anonyyminä. Voi keksiä ihan mitä vaan.
No ei kai kukaan nimellään omaisuudestaan kertoisi? Tietenkään. Näin tulee oikeasti rehellisemmät vastaukset.
Noin 11 000 e, ikä 67 v.