Paljonko sun nettovarallisuus? Ikä? Perintöjä tms?
Mä aloitan. Mulla on yhteensä 320 000. Ei enää velkoja. Eli velaton asunto jossa suurin osa omaisuudesta kiinni. Ikä 45v. Ero takana, ei perintöjä. Töissä normiduunissa. Nyt toki saan kuukausittain säästöön hyvän summan ku ei mene lainanmaksuun.
Kommentit (125)
Mulla metsää noin miltsin eestä, että eiköhän tässä voi jo vähä löysätä vaikka ikää vasta 36.
Vierailija kirjoitti:
Antakaa puolet omaisuudestanne köyhille ja orvoille. Autuaampi antaa kuin ottaa.
eiköhän noista oo menny jo puolikkaat muihin suihin. Suomessa kun ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen tarve teillä on tulla esittelemään varallisuuttanne? kertoo teistä enemmän kuin haluaisitte kertoa.
Minä vastaan näihin välillä, koska haluan kertoa kokemuksiini perustuen muillekin, että on täysin mahdollista kerätä tyhjästä ilman vanhempien taloudellista tukea tai perintöjä satojen tuhansien eurojen arvoinen omaisuus. Tämä ihan sillä, että opiskelee kohtuullisen hyväpalkkaiseen ammattiin ja aloittaa sijoittamisen.
Vierailija kirjoitti:
Antakaa puolet omaisuudestanne köyhille ja orvoille. Autuaampi antaa kuin ottaa.
Rikkaalle Petteri-orvolle ei vaan mikään riitä.
Vierailija kirjoitti:
AP, mihin säästät?
Mä ainakaan en pienemmällä varallisuudella säästä mihinkään, ikää tosin jo 61, ei tuloja mutta ei lainojakaan, nautin elämästä. Monta vuotta jo poissa työelämästä.
Millä tulet toimeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen tarve teillä on tulla esittelemään varallisuuttanne? kertoo teistä enemmän kuin haluaisitte kertoa.
Minä vastaan näihin välillä, koska haluan kertoa kokemuksiini perustuen muillekin, että on täysin mahdollista kerätä tyhjästä ilman vanhempien taloudellista tukea tai perintöjä satojen tuhansien eurojen arvoinen omaisuus. Tämä ihan sillä, että opiskelee kohtuullisen hyväpalkkaiseen ammattiin ja aloittaa sijoittamisen.
Ja toisaalta, täällä myös ne, jotka saavat isoja tulonsiirtoja suvulta, voivat kertoa sen rehellisesti. Auttaa ymmärtämään, miksi työkaveri, joka saa samaa palkkaa, saattaakin elää ihan erilaista elämää.
Vierailija kirjoitti:
Sehän pätee myös orpoihin ja köyhiin...
Huh, onpa täällä varakasta väkeä. Olen 65v, jäin juuri eläkkeelle. Töitä tehnyt koko ikäni ja kasvattanut kuusi lasta veronmaksajiksi. Tilillä rahaa 20 000e, rahastoissa n.5000e ja puolet omakotitalosta n.100 000e. Äidiltä sain perintöä 1800e, minkä jaoin lapsille tasan. En ole tippaakaan kateellinen muiden varallisuudesta. Omille lapsille ei jää paljon jaettavaa mutta eivät sitä kyllä odotakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, mihin säästät?
Mä ainakaan en pienemmällä varallisuudella säästä mihinkään, ikää tosin jo 61, ei tuloja mutta ei lainojakaan, nautin elämästä. Monta vuotta jo poissa työelämästä.
Luuletko ettei elämästä voi nauttia jos säästää ja sijoittaa? Että jos tili on tyhjä niin silloin on elänyt nautinnollisen ja kivan elämän, vai?
Tuo, jolle vastasit, elelee kuulemma ilman tuloja jo monetta vuotta poissa työelämästä.
Joku ei siinä stemmaa.
En ole nähny et kukaan ois arkuun saanu yhtään euroa. Perintöä vartenko porukat säästää?
Itsellä on 350k, ikä 42v, ei velkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, miten ts millä palkalla onnistuit maksamaan asuntosi velattomaksi?
On nimittäin melko nopeasti käynyt.
Ap tässä. No. Olen aina ollut säästäväinen. Mulla ei ole ollut koskaan muuta lainaa kuin asuntolainaa ja aina olen ollut töissä, ihan nuoresta pitäen, 14-vuotiaasta jo ja siitä lähtien joka kesä. Jo opiskeluaikana säästin osan rahoista eikä tosiaan ollut opintolainaakaan. Töitä tein opiskelujen ohella. Nyt 20+ työvuotta takana ja erossa tehtiin ositus. Miehellä oli vähän enemmän, sain hieman sitä kautta. Talo oli aluksi yhteinen ja sitä maksettiin yhdessä. Aiemmin sain myös isältäni n. 50 000 e arvosta rahaa kun sisarukseni sai metsää. Itse en metsää halunnut niin sain "lahjan", josta maksoin toki lahjaveron. Muuten on kaikki itse tienattua/säästettyä/s
Tuo rahalahjoitus on enemmän kuin onet perinnöt. Se on käytännössä perintöä,kosla isältäsi.
Mulla on noin 1.6 miljoonaa. 53v mies .entinen yrittäjä . Yksin elelen ei ole hääviä .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, mihin säästät?
Millä tulet toimeen?
Säästöillä, olen perinyt aikoinaan maa- ja metsätilan parine omakotitaloineen. Ja jäi työuraltakin jotain. Asun puolison velattomassa huushollissa joten asumiskulutkin on aika minimaaliset.
Jaa. Helppo vastata kun tällä hetkellä on melko nollissa. Mutta ei velkaakaan.
Ollaan kuitenkin miehen kanssa ostamassa uutta kotia. Olen hyvätuloinen, mutta poikkeuksellisesti olen käyttänyt kaikki säästöni ja varallisuuteni siihen että olen saanut itseni velattomaksi. Uusi kotimme sijaitsee lähellä isoa kaupunkia, mutta maaseudulla. Tontti on niin iso, että lohkomme sen ja myymme osan pois. Näin saamme rahoitettua osan lainasta.
Isäni on iäkäs, joten hänen kuollessaan saan n 70000€ perinnön (miinus verot). Mieheni äiti myös hyvin iäkäs ja tuskin elää enää paria vuotta pidempään. Häneltä on tulossa noin 80000€ perintö. Perinnöillä saamme maksettua loput asuntolainat pois ja pikkuisen jää tilillekin.
Miehelläni on myös omaisuutta, jota on tarkoitus hyödyntää suunnilleen 10v tähtäimellä loppuelämämme rahoittamiseen. Olen 43 vuotias, mieheni on 55 vuotias. Kun mies pääsee eläkkeelle, myymme tuon ylimääräisen varallisuuden ja jättäydyn itse nykyisestä työstäni 50% osa-aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, mihin säästät?
Luuletko ettei elämästä voi nauttia jos säästää ja sijoittaa? Että jos tili on tyhjä niin silloin on elänyt nautinnollisen ja kivan elämän, vai?
Tuo, jolle vastasit, elelee kuulemma ilman tuloja jo monetta vuotta poissa työelämästä.
Joku ei siinä stemmaa.
Miten niin "ei stemmaa"? Näin se nyt vaan on.
Vierailija kirjoitti:
51v . Omakotitalo 330000. Käteistä 250000 Rahastoja 90000 .6 autoa (75000. 50000. 35000.25000. 20000.20000.)
Millä perusteella saat talostasi tuon summan, kun alat sitä myydä?
Monilla on autoja, ne eivät ole juuri minkään arvoisia. En usko miljoonaomaisuuksiinne, en todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on noin 1.6 miljoonaa, 53v mies. Entinen yrittäjä. Yksin elelen, ei ole hääviä.
Suuntaa Aasiaan tai Etelä-Amerikkaan, niin alkaa löytymään seuraa. Mutta älä mainitse missään yhteydessä että olet varakas, vaan pidä "kynttilä vakan alla".
Minulla on sijoituksissa (rahastoja/osakkeita) hieman yli 120t. Muuta nyt ei olekaan. Ei perintöjä tms. Bruttopalkka n.3t kuussa.
Vaimolla sijoituksia kanssa n. 100t (sijoitusasunto+osakkeita/rahastoja).
m55