Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sun nettovarallisuus? Ikä? Perintöjä tms?

Vierailija
10.07.2025 |

Mä aloitan. Mulla on yhteensä 320 000. Ei enää velkoja. Eli velaton asunto jossa suurin osa omaisuudesta kiinni. Ikä 45v. Ero takana, ei perintöjä. Töissä normiduunissa. Nyt toki saan kuukausittain säästöön hyvän summan ku ei mene lainanmaksuun.

Kommentit (125)

Vierailija
21/125 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä näiden ketjujen idea on? Suurin osa kuitenkin valehtelee niin että korvat heiluu.

Miksi valehtelisi? En minä ainakaan ikinä valehtele, kun anonyymisti voi varallisuudesta kertoa. 

Tänne sattuu vain joka kerta kokoontumaan poikkeuksellinen varakkaita ihmisiä, kerta toisensa jälkeen? 

Minä laitan varallisuuteni pienemmäksi mitä se todellisuudessa on, kun muuten vaan sanottaisiin, että valehtelen. 

Vierailija
22/125 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma osuus tällä hetkellä n 300 000. Ikää lähemmäs 50. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/125 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä rikasta porukkaa, itse en tule ikinä omistamaan tuollaisia summia. Oma nettovarallisuus 1500 euroa, vuokralla asun ja palkasta kaikki mitä tulee myöskin menee. Pskaduunissa olen joten se mitä saan säästöön menee matkusteluun. N36

Vierailija
24/125 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä 46v ei velkaa ja sen kummemmin erittelemättä omaisuuden arvo on yhteensä noin parin miljoonan luokkaa.

Vierailija
25/125 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasketaanko tässä puolison osuus ulos?

No siis kysyttiin henkilökohtaista nettovarallisuutta. Eli jos omistat kaiken puoliksi puolison kanssa, siitä yhteissummasta 50 prosenttia on sun varallisuutta, laske sen mukaan.

Vierailija
26/125 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 55v, nettovarallisuus 530k. Sijoituksissa on noin 230k ja loppu kiinteistöissä (puolikas talo ja 1/5 mökistä). Perintöä olen saanut 90k, josta puolet annoin miehelle.

Vierailija
27/125 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mutta näihin vastaa vain ne, joilla on varallisuutta.

Itselläni noin 350 000. Asuntolainaani ehdin lyhentää itse n. 100 000 ja loput perintöä.

Tiedän tilastojen perusteella olevani jopa suht varakas, mutta tällä palstalla toki ihan pa.

Olen keskituloinen ja tällä hetkellä olen päättänyt, että pistän palkkatuloni haisemaan mm. hemmottelemalla aikuisia lapsiani ja matkustelemalla. Loput perintörahat (asunto-ja mökkilainojen maksunjälkeen) pyrin pitämään jemmassa. Keskivertopalstalainen toki pistää pari tonnia joka kuukausi sijoituksiin.

Vierailija
28/125 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasketaanko tässä puolison osuus ulos?

Kaiketi pitäisi, koska kysyttiin sinun nettovarallisuuttasi eikä sinun puolisosi nettovarallisuutta.

Vierailija
29/125 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä näiden ketjujen idea on? Suurin osa kuitenkin valehtelee niin että korvat heiluu.

Miksi valehtelisi? En minä ainakaan ikinä valehtele, kun anonyymisti voi varallisuudesta kertoa. 

Tänne sattuu vain joka kerta kokoontumaan poikkeuksellinen varakkaita ihmisiä, kerta toisensa jälkeen? 

Ei, vaan tällaisiin kysymyksiin vastaavat keskimääräistä varakkaammat. Varattomilla (jotka mitä todennäköisimmin ovat tällä palstalla suurena enemmistönä) ei ole tähän ketjuun mitään sanottavaa. He vastaavat sitten muunlaisiin kysymyksiin.

Vierailija
30/125 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai vähävaraiset ei vaivaudu vastaamaan? Varakkaat ei koskaan jätä tilaisuutta välistä, jos tulee mahdollisuus kertoa paljonko sitä pätäkkää on. 

Vierailija
31/125 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa 400 000, suurin osa likvidiä.

Perintöä 45 000 tuottamattomissa kiinteistöissä

N 36

Vierailija
32/125 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, mutta näihin vastaa vain ne, joilla on varallisuutta.

Itselläni noin 350 000. Asuntolainaani ehdin lyhentää itse n. 100 000 ja loput perintöä.

Tiedän tilastojen perusteella olevani jopa suht varakas, mutta tällä palstalla toki ihan pa.

Olen keskituloinen ja tällä hetkellä olen päättänyt, että pistän palkkatuloni haisemaan mm. hemmottelemalla aikuisia lapsiani ja matkustelemalla. Loput perintörahat (asunto-ja mökkilainojen maksunjälkeen) pyrin pitämään jemmassa. Keskivertopalstalainen toki pistää pari tonnia joka kuukausi sijoituksiin.

Mistä löytyy tilastoja suomalaisten varallisuudesta? Olisi kiva verrata

Vierailija
33/125 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tilanne aika lähellä aloittajan tilannetta. Nettovarallisuus nyt noin 360 000, josta noin puolet koostuu velattomasta asunnosta ja noin puolet sijoitussalkusta. Sijoitusvarallisuus kasvaa tällä hetkellä vuodessa noin 35 000 euron vauhdilla, kun asuntolainaa ei enää ole ja saan laitettua reilusti uutta rahaa sijoituksiin, plus olettaen keskimääräinen 7 % vuosituotto. Ei perintöjä toistaiseksi, mutta jos ei vanhempien rahat kulu hoitokuluihin, on yli puoli miljoonaa tulossa perintönä.

N 50, ei puolisoa.

Vierailija
34/125 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä 46v ei velkaa ja sen kummemmin erittelemättä omaisuuden arvo on yhteensä noin parin miljoonan luokkaa.

Piti eritellä. Myös onko saatu perintöjä, joten yhtä tyhjän kanssa. 

Vierailija
35/125 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös naiset saa vastata. 

Että saavat 😁  No, 400000 talo, vajaa 100000 e rahaa ja osakkeita, pari  premiumautoa, ym 

Vierailija
36/125 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma tilanne aika lähellä aloittajan tilannetta. Nettovarallisuus nyt noin 360 000, josta noin puolet koostuu velattomasta asunnosta ja noin puolet sijoitussalkusta. Sijoitusvarallisuus kasvaa tällä hetkellä vuodessa noin 35 000 euron vauhdilla, kun asuntolainaa ei enää ole ja saan laitettua reilusti uutta rahaa sijoituksiin, plus olettaen keskimääräinen 7 % vuosituotto. Ei perintöjä toistaiseksi, mutta jos ei vanhempien rahat kulu hoitokuluihin, on yli puoli miljoonaa tulossa perintönä.

N 50, ei puolisoa.

Nautitko elämästä myös, vai kasvavatko vain varallisuutta ja nautit siitä kun rahat tilillä? 

Vierailija
37/125 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös naiset saa vastata. 

Että saavat 😁  No, 400000 talo, vajaa 100000 e rahaa ja osakkeita, pari  premiumautoa, ym 

Nainen  60+. Itse tienattua lähes kaikki, pieni perintö

Vierailija
38/125 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oikeastaan ihan sama summa, noin 320 000 😄 asuntolainaa jäljellä vielä noin 70 000. Suurin osa varallisuudesta kiinni osakkeissa ja rahastoissa. Ei perintöjä, normi duuni, kolme lasta jne. N 42

Vierailija
39/125 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N 50, ei puolisoa.

Nautitko elämästä myös, vai kasvavatko vain varallisuutta ja nautit siitä kun rahat tilillä? 

Ei nämä sulje toisiaan pois. Nautin sekä elämästä että siitä, että varallisuus kasvaa kiihtyvää vauhtia :) Mulla on sen verran hyvä palkka että kuukausisijoitusten jälkeenkin jää aivan tarpeeksi rahaa elämiseen ja siitä nauttimiseen, kaikkeen ekstraankin jos haluan. Mikään törsäilijä en ole ikinä ollut, ja mun elämästä nauttiminen ei tule kalliiksi. Esim. joku shoppailu, tekokynsien huolto tai uusien autojen ostelu ei ole mun juttu, sen sijaan sisältöä tuo mm. lasteni kanssa matkailu, vaeltaminen ja retkeily, lenkkeily, kuntosalilla käyminen, lukeminen, näyttelyissä käyminen, geokätköily, joskus ulkona syöminen.

Vierailija
40/125 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varattomat ymmärtävät pysyä poissa. Raha puhuu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän