Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onhan tuo työkkärin työnhaku juttu ihan surkea.

Vierailija
10.07.2025 |

Siihen voi kirjoittaa mitä vaan mitä on hakenut ja se kuittaa sen samantien siinä työmarkkinatorin omasivuilla. Kirjoittaa vaikka että haki tänään lentoemännäksi niin toteutettu. Eihän se tiedä olenko lentoemäntä vaikka olen mies.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne osalla katsoivat hakiko ja varmisteli. Ainakin silmätikuksi joutuneiden osalta.

Olen ollut työttömänä monta kertaa ja voin sanoa ettei TE-toimistolla ole resursseja varmistaa haitko työpaikkaa ihan oikeasti.

No mä olen työllisyysalueella töissä ja kyllä noita joskus tarkistetaan. Vain pieneltä osalta ja vain jos epäilys herää, mutta tarkistellaan. Että aivan ei kannata siihen tuudittautua että mitä vaan voi laittaa ja ei niitä kukaan edes katso. Kyllä katsoo, viimeistään siinä vaiheessa kun seuraava suunnitelma päivitetään, suuri osa virkailijoista vilkaisee läpi mihin asiakas on aiemmin hakenut. Ja jos tosiaan epäilys herää, niin tosiaan oikeus ja aikaa on tarkistaa.

Ja ei, en ala tätä enempää avaamaan koska siitä ei koskaan seuraa mitään muuta kuin jankutusta, mutta tiedoks

Olet siis työllisyysalueella töissä. Onneksi et työllisyysalalla. Voin kyllä laittaa mitä haluan ja työkkäri voi ne katsoa. Mutta ei se katsominen mitään auta, siinähän  ne on just niin kun  asiakas on ne laittanut, kylläpä kyllä. Että siinähän virkailija vilkaisee aivan vapaasti. Soitto kaikkien ilmoittamiin työnhakukohteisiin olisikin jo sitten jotain.

Vierailija
62/76 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne osalla katsoivat hakiko ja varmisteli. Ainakin silmätikuksi joutuneiden osalta.

Kyllä ja heillä on siihen täysi oikeus.

Miten pystyvät katsomaan hakiko? ei käytännössä mitenkään,työnantajathan ei anna mitään tietoja.

Työnantajalla on velvollisuus antaa tiedot työllisyysviranomaiselle, jos niitä kysytään. Löytyy suoraan laista, etsi sieltä.

Onneksi nykyään pystyy säilyttämään viestit, joita lähettää, koska moni työnantaja painaa deleteä työhakemuksille, koska ei halua lukea niitä läpi ja ei varmana kerro millekään viranomaiselle totuudenmukaisesti onko joku kysynyt töitä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiriköisivät kokonaan työttömiä.

- keikkaduunari

Vierailija
64/76 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitappa vai. Pellillä ja laittaa hupi hakemuksia niin joudut varmasti seuratuksi silmätikuksi jonka joka hakemus tarkistetaan

Vierailija
65/76 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä TE ainakin joskus varmasti myös tarkistaa niitä työnhakuja, mitä on haettu, koska työnhakuvelvoite ei ole vain työnhakuvelvoite, vaan se koskee nimenomaan sellaisen työn hakemista, joka on mahdollista myös saada eli joka vastaa omaa osaamista jollain tavalla. Sen takia se suunnitelmakin tehdään, että sen mukaan haetaan.

En siis tajua julkisuudessakin olleita väitteitä, että ihmiset hakevat mitä tahansa töitä, saadakseen sen velvoitteen täytettyä. Jos näin on, niin sitten ei ole TE tarkistanut, mitä kukin hakee.

Vierailija
66/76 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut työttömänä monta kertaa ja voin sanoa ettei TE-toimistolla ole resursseja varmistaa haitko työpaikkaa ihan oikeasti.

No mä olen työllisyysalueella töissä ja kyllä noita joskus tarkistetaan. Vain pieneltä osalta ja vain jos epäilys herää, mutta tarkistellaan. Että aivan ei kannata siihen tuudittautua että mitä vaan voi laittaa ja ei niitä kukaan edes katso. Kyllä katsoo, viimeistään siinä vaiheessa kun seuraava suunnitelma päivitetään, suuri osa virkailijoista vilkaisee läpi mihin asiakas on aiemmin hakenut. Ja jos tosiaan epäilys herää, niin tosiaan oikeus ja aikaa on tarkistaa.

Ja ei, en ala tätä enempää avaamaan koska siitä ei koskaan

Soitto kaikkien ilmoittamiin työnhakukohteisiin olisikin jo sitten jotain.

Arvaa vain että toivookin rekrytoijat tälläistä että työkkäritäti soittelee joka hakemuksen perään työnantajille...kuormittaa vain hemmetisti kaikkien aikaa ja resursseja

Vierailija
67/76 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vieläkö jotkut joutuvat tekemään näitä höpönlöö-hakemuksia? Kysyn ihan tosissani sillä itseltäni se velvollisuus hakea neljää duunia kuukaudessa loppui vuodenvaihteessa kun TE-toimistot siirtyivät kuntien huoleksi. Mulle soitettiin ja sanottiin jonkun ottavan yhteyttä viimeistään maaliskuussa. Ei ole vielä kukaan soittanut. Työttömyyskorvauksen saan kuitenkin ihan normaalisti.

Vierailija
68/76 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut työttömänä monta kertaa ja voin sanoa ettei TE-toimistolla ole resursseja varmistaa haitko työpaikkaa ihan oikeasti. Voi huoletta kirjoittaa tehtävän antoon mitä vaan ja lähettää sen. Itse hain ennen kuuliaisesti kaikkiin paikkoihin, niihinkin mihin en olisi sopinut ja koin tämän turhaksi. Lopulta kyllästyin enkä oikeasti enään hakenut mihin vaan vaan vain niihin töihin mihin kiinnosti ja mihin omat taidot ja rahkeet sopii joka saattoi olla ehkä 1-2 työpaikka kuukaudessa. Lopulta löysinkin työn jossa olen tykännyt olla. Mutta tosiaan tehtävänanto on tehtävän anto. Vinkkini on hae vain niihin mihin haluat, TE-tehtävä on vain ajanhaaskaus johon laitat jotain koska kukaan ei varmista haitko vai et oikeasti. Älkää ihmiset vaivatko päätänne tuolla. Teette tehtävän ja sitten h

Niin sillä kuuluisalla Motivaatiolla ne toisetkin saivat hyvät työpaikat = O.S. Niin että riittää kun sanoo että mulla on kaikista hakijoista paras motivaatio vaikkei työkokemusta olisikaan!

Vierailija
69/76 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnhakuvelvoitteessa haettavien paikkojen tulee olla sellaisia, joihin työtön voi kohtuudella olettaa voivansa työllistyä. Eli et ole täyttänyt velvollisuutta, jos olet hakenut vain sellaisia paikkoja, joihin et millään voisi edes teoriassa työllistyä. Karenssi tulossa mikäli jäät kiinni.

Ongelmahan onkin se, että niitä osaamista, ammattitaitoa, kokemusta ym. soveliaisuutta vastaavia paikkoja ei vain välttämättä ole tarpeeksi (kaikille) työnhakualueella. Silti on haettava 4 paikkaa / kk karenssin uhalla. Työtön pakotetaan siis tekemään hakemuksia, joiden jo valmiiksi tietää olevan turhia.

Vierailija
70/76 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole iso vaiva laittaa 4 hakemusta per kuukausi. Näin olen toiminut keväästä 2021 lähtien, kun jäin työttömäksi. Ei yhtään työhaastattelua.

M54

Siis olet jo noin monta vuotta ollut yhtäjaksoisesti työttömänä? Etkö ikäsi puolesta kuulu ns. velvoitetyöllistettävien joukkoon? Eli kunnan on pakko työllistää sinut määräajaksi johonkin kunnan hommaan.

Vierailija
71/76 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tahdo löytyä muuta kuin lääkäreiden ja rakennusmiesten hommia mutta kun ei ole koulutusta kumpaankaan niin aika vaikee hakea mitään itselle sopivaa. Eipä kyllä 60 vuotiasta mihinkään otetakaan. Mutta hakemuksia pukkaa tottakai.

Voi laittaa myös avoimia hakemuksia ihan mihin haluaa. Ei ole mikään pakko hakea pelkkiä julkisesti avoimia työpaikkoja. (Ei ihme, että olet työtön).

Eiköhän jokainen työtön ole tietoinen tuosta. Avoimia hakemuksia on pakkokin lähetellä, kun varsinaisia avoimia paikkoja ei vain ole tarpeeksi. Työnantajilla pukkaa sähköpostitulvaa nykyään. Jokuhan tuosta mediassa turhautuneena parahtikin, että hukkuu niihin avoimiin hakemuksiin ja työttömien yhteydenottoihin. Mutta minkäs teet. Työttömän on pakko leikkiä OrpoPurran piirileikkiä leipänsä ja särpimensä eteen. "Yksi pieni elefantti maaarssi näin, aurinkoista tietä eeeteenpäin..." Ja hupsista heijaa kun tuoleja ei riittänytkään kaikille pikkuelefanteille, onpas hupaisaa vai mitä.

Vierailija
72/76 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne voi tarkastaa, että onko lähettänyt hakemuksen vai pitääkö laittaa joku linkki jonnekin?

Työmarkkinatorin sivulla on valmis lomake, johon haut ilmoitetaan. Hakupäivä, työnantaja, tehtävä.

Vierailija
73/76 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa poistettiin työnhakuvelvoite kun oon jo 60 v. ja lääkärin todistus on sairaudesta työkkärillä. Viis vuotta enää eläkkeeseen. Tuskin kukaan enää palkkaa mua yhtään mihinkään. En hae töitä, vaikka jankuttajat jankkais mee töihin. Painu itse.

Minä olen 61v. ja haku 4 / kk. Teen aidot hakemukset, en mitään feikkaa, koska en vain osaa olla muuta kuin rehellinen ihan muillakin elämän alueilla. Mutta onhan tämä nyt hölmöä ajanhukkaa, kun tietää jo ennakolta, ettei ikäiseni hakemusta noteerata (vaikka taitoa, sopivuutta, pätevyyttä, sosiaalisuutta, joustavuutta jne. jne. jne. on), kun on nuoriakin tarjolla pilvin pimein. Ei niin, ettenkö haluaisi suht terveenä vielä tehdä työtä ennen eläkeikää, mutta se on jo tullut nähtyä, ettei minun ikäistäni enää työmarkkinoille kaivata.

Siihen nähden nämä pakkohaut yli kuuskymppisillä on silkkaa kiusaa ja nöyryytystä.

Vierailija
74/76 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko aika päivittää sullakin tiedot.eikä mutuilla ...Vuoden 2025 alusta alkaen työ- ja elinkeinotoimistot (TE-toimistot) lakkautetaan, ja työvoimapalvelut siirtyvät kuntien vastuulle. Tämä tarkoittaa, että työvoimapalvelut, kuten työttömien työnhakijoiden neuvonta ja palvelut, tulevat osaksi kuntien peruspalveluita

Melkein kaikki puhuu edelleen työkkäristä ja kaikki tietää mitä tarkoitetaan. Mikä on nyt virallinen nimike kun kuntakokeilu päättyi? Kunta- ja työllisyyspalvelutko? Liian pitkä, te-toimisto/työkkäri on ihan hyvä.

Vierailija
75/76 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet vaikkapa S kauppaan.

Siinä sitten viranomainen soittaa onko hakenut S kauppaan. Niin, mihin niistä 940 kaupasta jotka Suomessa on? Aivan, aika mahdoton tehtävä.

Vierailija
76/76 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis vieläkö jotkut joutuvat tekemään näitä höpönlöö-hakemuksia? Kysyn ihan tosissani sillä itseltäni se velvollisuus hakea neljää duunia kuukaudessa loppui vuodenvaihteessa kun TE-toimistot siirtyivät kuntien huoleksi. Mulle soitettiin ja sanottiin jonkun ottavan yhteyttä viimeistään maaliskuussa. Ei ole vielä kukaan soittanut. Työttömyyskorvauksen saan kuitenkin ihan normaalisti.

Kyllä se yhteydenotto sieltä tulee, kun saavat purettua ruuhkaansa. Minäkin sain soiton odotettuani reilu puoli vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän