Onhan tuo työkkärin työnhaku juttu ihan surkea.
Siihen voi kirjoittaa mitä vaan mitä on hakenut ja se kuittaa sen samantien siinä työmarkkinatorin omasivuilla. Kirjoittaa vaikka että haki tänään lentoemännäksi niin toteutettu. Eihän se tiedä olenko lentoemäntä vaikka olen mies.
Kommentit (76)
Olen 62 ja OVE-eläkkeellä, sekä työtöntyönhakija. Teen yhden työhakemuksen 3:ssa kuukaudessa. Nyt lupaavat soittaa taas. Virkailija vaihtuu. Se on virkailijasta kiinni, mitä nyt tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole iso vaiva laittaa 4 hakemusta per kuukausi. Näin olen toiminut keväästä 2021 lähtien, kun jäin työttömäksi. Ei yhtään työhaastattelua.
M54
Pikkukiusahan se vaan on. Mutta typerää ja turhauttavaa. Niin kai sen kuuluu ollakkin.
Työttömyystilastoja kun katsoo niin ei se ainakaan toimi.
Vierailija kirjoitti:
Olen 62 ja OVE-eläkkeellä, sekä työtöntyönhakija. Teen yhden työhakemuksen 3:ssa kuukaudessa. Nyt lupaavat soittaa taas. Virkailija vaihtuu. Se on virkailijasta kiinni, mitä nyt tapahtuu.
Jännää. Olen 64v 2kk, lähes liikuntakyvytön ja minun on tehtävä 1/kk. Onko jutun juoni tuo OVE?
Saako anssia, jos on OVE:lla? Loppuuko eläkkeen kertyminen päivärahasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole iso vaiva laittaa 4 hakemusta per kuukausi. Näin olen toiminut keväästä 2021 lähtien, kun jäin työttömäksi. Ei yhtään työhaastattelua.
M54
Pikkukiusahan se vaan on. Mutta typerää ja turhauttavaa. Niin kai sen kuuluu ollakkin.
Työttömyystilastoja kun katsoo niin ei se ainakaan toimi.
Miksi kuuluu olla kiusa? Työkykyiset ja työhaluiset hakevat muutenkin niitä töitä, joihin uskovat olevan mahdollista työllistyä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole esimerkiksi työturvallisuuskorttia niin ei kannata hankkia joten välttyy työntekemiseltä.
Tähän päälle hygieniapassit, lääkkeenjakoluvat ja ajoluvat ynnä muut rii-rii paskat. Niin teennäistä touhua.
- soteala
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännää. Olen 64v 2kk, lähes liikuntakyvytön ja minun on tehtävä 1/kk. Onko jutun juoni tuo OVE?
Saako anssia, jos on OVE:lla? Loppuuko eläkkeen kertyminen päivärahasta?
Virkailija itse sanoi, että on virkailijan päätettävissä, paljonko työnhakuvelvoitetta määrää. Mulle sanoi sivulauseessa, ettei hätistele eläkeläisiä. Eli voi vaihdella. Sorry, anssista ja eläkekertymästä en tiedä.
Otin tuon OVE:n 25%:sena juurikin siksi, että kaipa ne senkin vielä lakkauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne osalla katsoivat hakiko ja varmisteli. Ainakin silmätikuksi joutuneiden osalta.
Olen ollut työttömänä monta kertaa ja voin sanoa ettei TE-toimistolla ole resursseja varmistaa haitko työpaikkaa ihan oikeasti.
No mä olen työllisyysalueella töissä ja kyllä noita joskus tarkistetaan. Vain pieneltä osalta ja vain jos epäilys herää, mutta tarkistellaan. Että aivan ei kannata siihen tuudittautua että mitä vaan voi laittaa ja ei niitä kukaan edes katso. Kyllä katsoo, viimeistään siinä vaiheessa kun seuraava suunnitelma päivitetään, suuri osa virkailijoista vilkaisee läpi mihin asiakas on aiemmin hakenut. Ja jos tosiaan epäilys herää, niin tosiaan oikeus ja aikaa on tarkistaa.
Ja ei, en ala tätä enempää avaamaan koska siitä ei koskaan seuraa mitään muuta kuin jankutusta, mutta tiedoksi vain 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne osalla katsoivat hakiko ja varmisteli. Ainakin silmätikuksi joutuneiden osalta.
Kyllä ja heillä on siihen täysi oikeus.
Miten pystyvät katsomaan hakiko? ei käytännössä mitenkään,työnantajathan ei anna mitään tietoja.
Työnantajalla on velvollisuus antaa tiedot työllisyysviranomaiselle, jos niitä kysytään. Löytyy suoraan laista, etsi sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan vaan, että tuo siirtyminen kunnille on mennyt vähemmän ruusuisesti. Aika usein näkynyt, että joku kunta X hakee työllisyysasiantuntijaa, tai useampaa. Eikä mene pitkään, niin jälleen hakevat. Ilmeisesti touhu on niin sekavaa, että kenenkään pää ei sitä kestä, ja lähtevät hyvin vikkelään muualle.
Työntekijöitä haetaan lisää koska uusia palveluita on nyt alkamassa. Vanha työntekijämäärä ei siksi riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut työttömänä monta kertaa ja voin sanoa ettei TE-toimistolla ole resursseja varmistaa haitko työpaikkaa ihan oikeasti.
No mä olen työllisyysalueella töissä ja kyllä noita joskus tarkistetaan. Vain pieneltä osalta ja vain jos epäilys herää, mutta tarkistellaan. Että aivan ei kannata siihen tuudittautua että mitä vaan voi laittaa ja ei niitä kukaan edes katso. Kyllä katsoo, viimeistään siinä vaiheessa kun seuraava suunnitelma päivitetään, suuri osa virkailijoista vilkaisee läpi mihin asiakas on aiemmin hakenut. Ja jos tosiaan epäilys herää, niin tosiaan oikeus ja aikaa on tarkistaa.
Ja ei, en ala tätä enempää avaamaan koska siitä ei koskaan seuraa mitään muuta kuin jankutusta, mutta tiedoks
Katsominen on eri asia kuin lähteä selvittelemään ja soittelemaan yrityksiin, että onko tämä henkilö oikeasti hakenut sitä ja sitä paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pystyvät katsomaan hakiko? ei käytännössä mitenkään,työnantajathan ei anna mitään tietoja.
Työnantajalla on velvollisuus antaa tiedot työllisyysviranomaiselle, jos niitä kysytään. Löytyy suoraan laista, etsi sieltä.
Miten työnantaja muistaa kuka olikaan se henkilö joka kysyi maitohyllyn kohdalla töitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ei, en ala tätä enempää avaamaan koska siitä ei koskaan seuraa mitään muuta kuin jankutusta, mutta tiedoks
Siis meinaatko että TE-asiantuntija rupeaa soitteleemaan yrityksiin että "hakiko se ja se ihminen teille töihin?" No eivät he todellakaan tee näin. Sain tästä tietää kun juttelin entisen te-asiantuntijan kanssa. Te ihmiset laitatte ne mihin muka olette hakenut, tottakai kannattaa netistä etsiä realistiset hakupaikat vaikket niihin oikeasti hakisi. Turhaa aikaahan se on mutta minkäs teet. Turhia hakemuksia on typerää tehdä sadoittain yrityksille jos niihin ei pääse niin parempi ettet hae kuin vain niihin joihin oikeasti voisit päästä ja ne ovatkin harvassa. Mutta kuten sanoin kukaan ei oikeasti tarkasta soittamalla yrityksille teitkö heille sen hakemuksen. Kyllä he tehtävän annon tsekkaa mutta ei sitä haitko aidosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paikan hakijalle tulee yleensä automaattinen sähköposti, joka kertoo että hakemus vastaanotettu. Säästin ne todistusaineistoksi, mutta ei niitä koskaan kyselty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ei, en ala tätä enempää avaamaan koska siitä ei koskaan
Eri asia myös, onko millään työpaikalla yhdelläkään ihmisellä aikaa alkaa käyttää työntekoon tarkoitettua, maksettua työaikaansa siihen, että alkaa selata läpi jotain kolmen kuukauden takaisia työhakemuksia ja pyytämättä ja yllättäen tulleita meilejä. Ja eri asia myös, haluaako yksikään työnantaja, että hänen työntekijänsä käyttävät työaikaansa toisten ihmisten työnhakujen setvimiseen. Eri asia myös, säilytelläänkö työpaikoilla ö-mappiin laitettuja hakemuksia sen jälkeen, kun joku on jo rekrytoitu.
Multa poistettiin työnhakuvelvoite kun oon jo 60 v. ja lääkärin todistus on sairaudesta työkkärillä. Viis vuotta enää eläkkeeseen. Tuskin kukaan enää palkkaa mua yhtään mihinkään. En hae töitä, vaikka jankuttajat jankkais mee töihin. Painu itse.
Vierailija kirjoitti:
Miten ne voi tarkastaa, että onko lähettänyt hakemuksen vai pitääkö laittaa joku linkki jonnekin?
Jos olet joutunut silmätikuksi, niin työkkärin täti tai setä saattaa esim. soittaa hakemaasi paikkaan ja kysyä oletko laittanut sinne hakemuksen. Aika harvassa tällaisia kyyliä on, mutta heitäkin löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ei, en ala tätä enempää avaamaan koska siitä ei koskaan
Katsominen on eri asia kuin lähteä selvittelemään ja soittelemaan yrityksiin, että onko tämä henkilö oikeasti hakenut sitä ja sitä paikkaa.
Niitä siis katsotaan, ja jos epäilys herää, niin voidaan todellakin ottaa yritykseen yhteyttä. Ja työnantajat ovat velvollisia myös ne tiedot antamaan, löytyy laista. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ei, en al
Miten suullisesti kysytyt paikat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tahdo löytyä muuta kuin lääkäreiden ja rakennusmiesten hommia mutta kun ei ole koulutusta kumpaankaan niin aika vaikee hakea mitään itselle sopivaa. Eipä kyllä 60 vuotiasta mihinkään otetakaan. Mutta hakemuksia pukkaa tottakai.
Voi laittaa myös avoimia hakemuksia ihan mihin haluaa. Ei ole mikään pakko hakea pelkkiä julkisesti avoimia työpaikkoja. (Ei ihme, että olet työtön).
Montako kertaa kehtaisit laittaa samaan yritykseen hakemuksen esimerkiksi vuoden aikana? Minut on pakotettu kolme kertaa hakemaan samaa työpaikkaa enkä edes sairauden vuoksi voi kyseistä työtä tehdä. Sadistiset viranomaiset toimii näin. En kehtaa enää edes katsoa tuota yrittäj
Kyllä on just samasta asiasta kyse.
Eikä tarvi edes olla työhakemus vaan riittää lisätietojen kysely.
Työmahdollisuus...
Hölmöä ettei työkokeilupaikkojen kysely riitä.