Onhan tuo työkkärin työnhaku juttu ihan surkea.
Siihen voi kirjoittaa mitä vaan mitä on hakenut ja se kuittaa sen samantien siinä työmarkkinatorin omasivuilla. Kirjoittaa vaikka että haki tänään lentoemännäksi niin toteutettu. Eihän se tiedä olenko lentoemäntä vaikka olen mies.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tahdo löytyä muuta kuin lääkäreiden ja rakennusmiesten hommia mutta kun ei ole koulutusta kumpaankaan niin aika vaikee hakea mitään itselle sopivaa. Eipä kyllä 60 vuotiasta mihinkään otetakaan. Mutta hakemuksia pukkaa tottakai.
Voi laittaa myös avoimia hakemuksia ihan mihin haluaa. Ei ole mikään pakko hakea pelkkiä julkisesti avoimia työpaikkoja. (Ei ihme, että olet työtön).
Montako kertaa kehtaisit laittaa samaan yritykseen hakemuksen esimerkiksi vuoden aikana? Minut on pakotettu kolme kertaa hakemaan samaa työpaikkaa enkä edes sairauden vuoksi voi kyseistä työtä tehdä. Sadistiset viranomaiset toimii näin. En kehtaa enää edes katsoa tuota yrittäjää kasvoihin.
Miksi samaan yritykseen pitäisi edes laittaa monta kertaa hakemus? Suomessa on yli 400 000 yritystä, joten niistä kyllä riittää sun loppuelämäksi. Vaikka hakisit joka päivä.
Täällä on joku 3 työpaikkaa josta minulla olisi jotain osaamista joten joudun hakee samaan paikkaan joka kuukausi. Mahtaa työnantajia potuttaa kun sama hakemus tulee aina.
Vierailija kirjoitti:
Oli se hienoa aikaa kun paperilappuun vain laitettiin että työtön työtön työtön ja kerran puolessa vuodessa kävi uusimassa työnhaun.
Ja veikkaanpa että 90-luvulla työttömänä olleita ei enää ole työttömänä vaan ovat ihan ilman rankaisemista päässeet töihin, edes joskus jonkunlaista pätkätyötä tekemään. Todiste siitä että työttömät haluavat ja menevät töihin kunhan joku palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tahdo löytyä muuta kuin lääkäreiden ja rakennusmiesten hommia mutta kun ei ole koulutusta kumpaankaan niin aika vaikee hakea mitään itselle sopivaa. Eipä kyllä 60 vuotiasta mihinkään otetakaan. Mutta hakemuksia pukkaa tottakai.
Voi laittaa myös avoimia hakemuksia ihan mihin haluaa. Ei ole mikään pakko hakea pelkkiä julkisesti avoimia työpaikkoja. (Ei ihme, että olet työtön).
Montako kertaa kehtaisit laittaa samaan yritykseen hakemuksen esimerkiksi vuoden aikana? Minut on pakotettu kolme kertaa hakemaan samaa työpaikkaa enkä edes sairauden vuoksi voi kyseistä työtä tehdä. Sadistiset viranomaiset toimii näin. En kehtaa enää edes katsoa tuota yrittäjää kasvoihin.
Miksi samaan yritykseen pitäisi edes laittaa monta kertaa hake
Koska työvoimaviranomaiset pakottavat karenssin uhalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi samaa
Koska työvoimaviranomaiset pakottavat karenssin uhalla.
Silloin ei ole kyseessä työnhakuvelvoite, josta tässä keskustelussa puhutaan.
Samaan paikkaan ei saa hakea kahta kertaa,etkö tiennyt sen vertaa? Itse olen ainakin hakenut oikeita töitä jok`ikinen kuukausi, kahteen videohaastatteluun olen päässyt, mut toiset olivat tällä kertaa parempia, ei jatkoon oli osani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kuule ihmettele sitä itsekään, meitä on jo monta muutakin. Yks nuori insinöörikin jäi työttömäksi, just tuli toinen muksu ja uusi talo, ei käy kateeksi.
Vierailija kirjoitti:
Samaan paikkaan ei saa hakea kahta kertaa,etkö tiennyt sen vertaa? Itse olen ainakin hakenut oikeita töitä jok`ikinen kuukausi, kahteen videohaastatteluun olen päässyt, mut toiset olivat tällä kertaa parempia, ei jatkoon oli osani.
Tietysti saa hakea! Mitä nyt sekoilet?
Ongelmat poistuu,kun hakeudutte ja menette töihin.
Vierailija kirjoitti:
Pakkohan se on hakea kun samat 8-10 avointa paikkaa pyörii kuukaudesta toiseen.
Saisinko kunnasta vaikka kuukauden työtön -kruunun kun olen hakenut 1,5 kk sisään 30-50 työpaikkaa omalta alalta, ulkomailta.
Olen jutellut useamman "työkkäritädin" kanssa ja he ovat samaa mieltä tästä. Mutta eivät he näitä asioita päätä vaan päätökset tulevat ihan lainsäätäjiltä. Esim. vaikka se, että on haettava 4 paikkaa/kk tai mikä velvoite kelläkin on.
Mutta muistutan kaikkia, jotka ette tiedä! Eli työnhaku velvoitteen täyttää myös moni muukin asia kuin vain tietyn työpaikan hakeminen!
Olen itse ammattini ja työn kausiluontoisuuden vuoksi aina muutaman kuukauden vuodessa työtön. Jolloin joudun hakemaan neljää paikkaa kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Järjetön leikkihän tämä on, kuten myös kolmen kuukauden välein toteutetut rupattelutuokiot.
Kaikki osapuolet tietävät homman järjettömyydestä ja turhuuden, mutta leikitään vaan mukana.
Onneksi se ei maksa mitään yhteiskunnalle 😁
Ja työllistäähän se monta kuntien työvoimaviranomaista. Muuten olisivat työttöminä, rassukat.
Vierailija kirjoitti:
Olen jutellut useamman "työkkäritädin" kanssa ja he ovat samaa mieltä tästä. Mutta eivät he näitä asioita päätä vaan päätökset tulevat ihan lainsäätäjiltä. Esim. vaikka se, että on haettava 4 paikkaa/kk tai mikä velvoite kelläkin on.
Juuri näin. Ja sitten heitä haukutaan, vaikka tekevät vain työtään. Olisi mielenkiintoista tietää miten moni näistä haukkujista tekisi työssään täysin esimiehen ohjeiden vastaisesti, ja pitäisi sitä pikkujuttuna, tai moniko rikkoisi lakia työtehtävissään..? Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne osalla katsoivat hakiko ja varmisteli. Ainakin silmätikuksi joutuneiden osalta.
Olen ollut työttömänä monta kertaa ja voin sanoa ettei TE-toimistolla ole resursseja varmistaa haitko työpaikkaa ihan oikeasti. Voi huoletta kirjoittaa tehtävän antoon mitä vaan ja lähettää sen. Itse hain ennen kuuliaisesti kaikkiin paikkoihin, niihinkin mihin en olisi sopinut ja koin tämän turhaksi. Lopulta kyllästyin enkä oikeasti enään hakenut mihin vaan vaan vain niihin töihin mihin kiinnosti ja mihin omat taidot ja rahkeet sopii joka saattoi olla ehkä 1-2 työpaikka kuukaudessa. Lopulta löysinkin työn jossa olen tykännyt olla. Mutta tosiaan tehtävänanto on tehtävän anto. Vinkkini on hae vain niihin mihin haluat, TE-tehtävä on vain ajanhaaskaus johon laitat jotain koska kukaan ei varmista haitko vai et oikeasti. Älkää ihmiset vaivatko päätänne tuolla. Teette tehtävän ja sitten haette niitä joihin oikeasti kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne osalla katsoivat hakiko ja varmisteli. Ainakin silmätikuksi joutuneiden osalta.
Kyllä ja heillä on siihen täysi oikeus.
Miten pystyvät katsomaan hakiko? ei käytännössä mitenkään,työnantajathan ei anna mitään tietoja.
Veikkaan vaan, että tuo siirtyminen kunnille on mennyt vähemmän ruusuisesti. Aika usein näkynyt, että joku kunta X hakee työllisyysasiantuntijaa, tai useampaa. Eikä mene pitkään, niin jälleen hakevat. Ilmeisesti touhu on niin sekavaa, että kenenkään pää ei sitä kestä, ja lähtevät hyvin vikkelään muualle.
Mainostaisin nyt sitä tekoälyä! Sen avulla voi työstää ensin CV:n. Seuraavaksi annat chatGPT: lle CV:n ja hakuilmoituksen tekstin ja pyydät kirjoittamaan näiden pohjalta hakukirjeen. Voit myös pyytää välttämään AI-tyyliä. Tarkastat tuotoksen, tarvittaessa muokkaat ja sitten lähetät. Avoimien hakemusten kohdalla hakuilmoituksen tekstin sijaan kopioit firman sivuilta tekstin, jossa kerrotaan, mitä siellä firmassa puuhaillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja heillä on siihen täysi oikeus.
Miten pystyvät katsomaan hakiko? ei käytännössä mitenkään,työnantajathan ei anna mitään tietoja.
Tässä onkin kysymys luottamuksesta.
Mitä se haittaa, että se on surkea? Eihän sillä mitään merkitystä työllistymisen kannalta ole, joten ei kannata miettiä sitä liikaa.