Kuinka paljon morsian saa päättää kaasojen ulkonäöstä ja kuuluuko heidän maksaa itse kaikki morsiamen oikut?
Vaadittiin tietynlainen puku, sellainen mitä en ikimaailmassa itse hankkisi, ja pitkin hampain morsian sitten suostui maksamaan sen. Kengistä päästiin sopimukseen kun väänsin rautalangasta, että keväällä murtunut nilkka ei kestä vieläkään korkeita korkoja. Korut sentään hyväksyttiin omista varastoistani, mutta nyt ongelma on hiukset. Ei kuulemma sovi häihin, vaan minun pitäisi nyt omalla kustannuksellani värjätä hiukset tyyliin sopiviksi.
Sanonpa vaan, että jos haluatte päästä ystävästä eroon, niin valitkaa kaasoksi ja kyykyttäkää kunnolla.
Kommentit (14)
Mielestäni jos on tietyt vaatteet jotka haluaa morsiusneidoille/kaasolle niin hääpari maksaa. Samoin kaikki asusteet ym ellei omat kelpaa.
Täysin älytöntä vaatia muuttamaan hiusten väriä! Ei missään nimessä voi pakottaa värjäämään hiuksia. 983
Jenkkihäistä matkittu toi että kaasot pitää pukea samanlaisiin mekkoihin. Älytöntä.
Tää on niin huvittavaa kun pitää olla monta kaasoa. Yksi bestman ja yksi kaaso. Mutta wt tyyli on että kumpaakin aivan liikaa. Typerää.
Aloitus vaikuttaa keksityltä, ja eihän kukaan aikuinen suostuisi moiseen. Todennäköisesti jokainen sanoisi, että omat paukut eivät nyt riitä kaason hommiin, joten "vapautan tämän kunniatehtävän jollekin toiselle".
Serkku pyysi kaasoksi ja kieltäydin heti koska tunnen hänet hyvin ja tiesin mikä helvetti se olisi ollut. Ystävän kaasona olen ollut ja ainoa "vaatimus" oli että seurueella on yllään laventelin väristä.
Se, jonka maun mukaan nuo valitaan, maksaa. Jos siis morsian haluaa tietyn mekon kaasolleen niin morsian maksaa, mutta jos kaaso valitsee itse niin sitten kaaso maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Kelpaako naama? Pitikö käydä rasvaimussa?
Naama ilmeisesti kelpaa, kun ei ole vielä vaadittu rasvaimua tai botoxia... Valitsin uuden hiusvärin vieläpä sen mukaan, ettei se riitele mekon värin kanssa, mutta ei kelpaa. Eikä kyse ole mistää neonväristä tai muusta sellaisesta. Olen jo aika valmis irtisanoutumaan hommasta ja palauttamaan mekon, josko hän saisi sen sopimaan jollekin minua paremmalle rekvisiitalle.
Ap
Sellaista vähän yli 20v nirppanokkien prinsessaleikkiä koittaa väkisin vääntää niitä unelmahäitä.
...vuoden kuluttua on uutta kaasoa etsimässä koska uusi sulhanen...
vieläkä satuhäät vai mitä ne oli, menee telkkarissa?
voitas päivittää
Meidän häissä kaasot pukeutuivat itse valitsemiinsa vaatteisiin. Etukäteen sopivat keskenään, että kummallakin oli aika samantyyppiset ja -väriset mekot. Ainoa toiveeni oli, etteivät pukeudu valkoiseen, koska minulla oli valkoinen hääpuku. Hääpäivän aamuna kaasoille tehtiin meikit ja kampaukset heidän toivomallaan tavalla samassa paikassa kuin minullekin ja ne maksettiin meidän hääbudjetista. Molemmat kaasot saivat valita mieleisensä korvikset ja kaulakorun, jotka me annoimme heille lahjana vaivannäöstä.
Hiusten värjäämisessä.on sekin jos ei itse pidä väristä, niin ei se välttämättä ole niin helppo poistaa väriä häitten jälkeen. Rasittaa tukkaakin. En värjäisi.
Ei saa päättää yhtikäs mitään, Suomessa on jokaisella täysi-ikäisellä itsemääräämisoikeus. Jos morsian haluaa kaasoille yhtenäisen vaatetuksen, morsian maksaa sen ihan itse. Kaasoudesta voi myös kieltäytyä. Korkkareilla nilkkansa murtanut entinen kaaso ja ystävyys morsiameen katkesi heti häiden jälkeen.