Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä miehen toiminnasta?

Vierailija
08.07.2025 |

Olen pyytänyt että hän ei omin päin ostelisi sisustusjuttuja, koska a) hän ei mieti kokonaisuutta ollenkaan b) hänellä ei ole rahan tajua c) eikä oikeastaan tyylutajuakaan. Hän ei mieti sopiiko asiat tai värit toisiinsa tai mitään muutakaan. Silti hän saattaa ostaa esim lastenhuoneeseen hetken mielijohteesta uudet verhot. Jota lapsi ei edes itse pyytänyt vaan ne oli hänen mielestään kivat! Osti siis tytön huoneeseen todella rumat avaruusverhot. Muuten pinkkiin huoneeseen, jossa esim prinsessatyylinen kattolamppu jne.

Tottakai haluan silti myös itse kuulla hänen mielipiteen jos olen tekemässä hankintoja ja ylipäänsä yhdessä miettiä vaihtoehtoja. Mies ei vaan jaksa kauhean tarkkaan meittiä näitä tai pohtia eri vaihtoehtoja. Ei vaan kiinnosta, eikä häntä toisaalta haittaa vaikka omin päin ostelenkin juttuja häneltä kysymättä.

Mutta hän ei ymmärrä sitä että ollaan eri ihmisiä ja meille eri jutut tärkeitä. Minulle on tärkeää että ympäristö on esteettinen (meillä ei todellakaan ole mitenkään vimpan päälle) ja toisaalta myös ettei minun kotiini kukaan tuo mitään asioita joista en pidä kysymättä minun mielipidettä. 

Miten tällaisessa tilanteessa pitäisi toimia? Mies ei ymmärrä minun näkökulmaani ollenkaan.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se lapsi oli itse mieltä verhoista? Siis ennen kuin selostit hänelle, etteivät ne ole hyvät ja eivät sinun mielestäsi sovi huoneeseen. 

Tulee mieleen oma lapsuus, äitini oli vähän samantyylinen kuin ap ja kerran isä ilahdutti minua ostamalla ison vihreän yksisarvispehmolelun vaaleanpunaiseen huoneeseeni, tykkäsin siitä tosi paljon, sitten äiti tuli ja sanoi että ei tää vihreä oikein sovi sinun huoneeseesi pitäisiköhän hankkia joku muu pehmo tai sitten muuttaa huoneen sisustus. Tykkäsin huoneestani ja siitä pehmosta, äiti jankutti että ei sovi ei sovi, joten lopulta päätin että vaihdetaan se pehmo kun en halunnut luopua "prinsessahuoneestani" ja äiti osti vaaleanpunaisen yksisarvisen joka ei ollut yhtä kiva kuin se vihreä oli ollut.

Vierailija
62/74 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen oma psykopaatti-isäni, joka sisusti kodin todella rumaksi. Minun pinnasängyn vieressä on ollut juliste, jossa on eksynyt lapsi metsässä.

Ap, sanoit, ettei mies ymmärrä teidän olevan eri ihmisiä eikä kunnioita mielipidettäsi. Kuinkahan paljon tuollaisia juttuja onkaan arjessa, etkä edes hahmota niitä? Yleensä ihminen kategorisesti tajuaa toisen erillisyyden tai ei tajua. Ja siis omaa isääni ei kukaan tajunnut psykopaatiksi, koska oli kunnollinen eikä riehunut. Mutta oli joku sellainen epämääräinen olo, mistä ei oikein saanut kiinni.

Jos mies on terve, hän kyllä ymmärtää, kun selität asian. Jos ei ymmärrä, ala kartoittaa, mistä johtuu ja mihin kaikkeen se teillä vaikuttaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity aloitukseen, mutta mieleeni tuli jonkun sisustusbloggaajan kuva lastenhuoneesta, mikä oli mielestäni ihan järkyttävä: Kaikki oli pelkkää valkoista ja mustaa, ja ikään kuin mausteena ripaus keltaista. Kuvassa ei näkynyt mitään muita värejä edes leluissa.

Vierailija
64/74 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä että toivottavasti mies jättää ap:n ja löytää itselleen täysjärkisen naisen.

AP nyt on huono Provo, jolla ei ole ole miestä eikä lapsia. Elelee jossain neukkukuutiossa betoniseinien keskellä ja kuvittelee tämän olevan hauska tarina. Ei ole. Miten kukaan viitsii käyttää elämäänsä moisen sadun kirjoitteluun? 

Vierailija
65/74 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mieslapsi teki mieslapsen heräteostoksen. Kuusivuotias pikkupoika on innoissaan hienoista rakettiverhoista eikä voi ymmärtää, miksei joku muu olisi. 

Vierailija
66/74 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verhot takaisin kauppaan, lapsi ostoksille mukaan, kumpikaan vanhempi ei puutu siihen mitä -lapsi- valitsee. Vastauksena siihen kuinka tulisi toimia.

Vierailija
67/74 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi käsittää mitenkään, että mies ostelisi verhoja omin päin. 

Joo, vaikuttaa vähän homp*elilta.

Vierailija
68/74 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ilmeisesti asu samassa osoitteessa, koska koti on yksin sinun?

Vierailija
69/74 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohiksena: suomalaisten "sisustaminen" on keskimäärin todella surullista ja tympeää nähtävää. Värejä ei osata/uskalleta käyttää, joten sisustetaan pelkillä valööreillä. Sitten jos rohjetaan johonkin huoneeseen laittamaan väriä, se on yleensä joku beigen sävy ja huone on sisustettu sillä yhdellä ja samalla värillä katosta lattiaan. 

Ei se ole minulta tietenkään pois, jos ihmiset elävät värittömissä kodeissa, mutta voisi kai edes lastenhuoneisiin laittaa jotain muutakin kuin yhtä väriä. Kun ei ole siitä kiinni, etteivätkö kaikki värit sopisi keskenään yhteen, kunhan valitsee oikeat sävyt, vaan laiskuudesta ja rohkeuden puutteesta.

Tuli oikein paha mieli tuon erään kommentoijan puolesta, jonka oli ollut pakko vaihtaa isän tuoma pehmo toiseen vain, koska äidin mielestä vihreä ei sopinut yhteen vaaleanpunaisen kanssa. Oikeasti käyvät oikein hyvin yhteen.

Vierailija
70/74 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, vaikuttaa vähän homp*elilta.

Tuollaista voi tehdä myös tahallaan henkisenä väkivaltana. Ei toki ole silloin ainoa teko, mutta jos on oikein "covert" ja pitää maskiaan tärkeänä, kiusaaminen toteutetaan noin ja leikitään tyhmää. 

Vierailija
71/74 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Nykyään miehet meikkaa, lakkaavat kynsiään, leipovat sämpylöitä ja pitävät jopa hametta, joten ihan hyvin onnistuu ostaa verhotkin.

Moni mies on sisustussuunnittelijakin, kun telkusta noita kyseisiä ohjelmia katsoo.

Kuka tahansa voi olla mitä tahansa.

Vierailija
72/74 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena: suomalaisten "sisustaminen" on keskimäärin todella surullista ja tympeää nähtävää. Värejä ei osata/uskalleta käyttää, joten sisustetaan pelkillä valööreillä. Sitten jos rohjetaan johonkin huoneeseen laittamaan väriä, se on yleensä joku beigen sävy ja huone on sisustettu sillä yhdellä ja samalla värillä katosta lattiaan. 

Ei se ole minulta tietenkään pois, jos ihmiset elävät värittömissä kodeissa, mutta voisi kai edes lastenhuoneisiin laittaa jotain muutakin kuin yhtä väriä. Kun ei ole siitä kiinni, etteivätkö kaikki värit sopisi keskenään yhteen, kunhan valitsee oikeat sävyt, vaan laiskuudesta ja rohkeuden puutteesta.

Tuli oikein paha mieli tuon erään kommentoijan puolesta, jonka oli ollut pakko vaihtaa isän tuoma pehmo toiseen vain, koska äidin mielestä vihreä ei sopinut yhteen vaaleanpunaisen kanssa. Oikeasti käyvät oikein hyvin yhteen.

Mikä ihmeen mörkö tämä "skandinaaviseksi" kutsuttu sisustustyyli oikein on?

Jotkut nyt vaan tykkää harmoniasta, missä on vaaleaa koivupintaa, pellavaa, BEIGEÄ, luonnonvalkoista, okraa, terrakottaa ja ripaus vaikka mustaa tehosteena.

Esim. jotkut hotellien sviitit ovat todella tunnelmallisen levolliset, kunhan valaistus on oikein suunniteltu. Ja valaistukseen itse kiinnittäisinkin huomiota, mitä taas ei suomalaiset osaa. Kirkkaat kattohalogeenit (kaikki erilaisia) eikä rauhasta ja tunnelmasta tietoakaan. Taulut eivät sovi keskenään, eikä niitä ole ripustettu oikein. Katon rajassa saattaa olla pikkuruinen valokuva perheen lapsista.

Verhot aika usein liian lyhyet, ja patteristo näkyy.

Ja entäs nämä Ikean hyllyt? Upea tapetti ensin laitettu ja siihen sitten poikittain kolme tai neljä poikkihyllyä, joissa joku viherkasvi peltipurkissa :o Jopa maisematapetin päälle lykätään iso kello tai tuollainen kaiken pilaava hylly.

Mä en taas ymmärrä että miksi pitää esim. ison keittiön runsaat kaapistot olla kirkuvan punaiset? Eikö ne verhot voi rääkyä värikylläisinä, tai pöytäliinat ja matot? Kun asunto myydään, on kohderyhmä aika pieni.

Ei pidä laittaa värejä, jos ei osaa sommitella niitä harmonisesti. 

Vierailija
73/74 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Verhot aika usein liian lyhyet, ja patteristo näkyy."

Lämmityskaudella suositellaan, että pattereita ei peitetä. - Lämpötehokkuus menee sisustusestetiikan edelle? Valmisverhot voivat toki myös vaikuttaa.

"Mä en taas ymmärrä että miksi pitää esim. ison keittiön runsaat kaapistot olla kirkuvan punaiset? Eikö ne verhot voi rääkyä värikylläisinä, tai pöytäliinat ja matot? Kun asunto myydään, on kohderyhmä aika pieni.

Ei pidä laittaa värejä, jos ei osaa sommitella niitä harmonisesti."

Ehkä sisustavat itselleen, eivät myyntiin. Ehkei ole olemassa universaalia käsitettä värien harmoniasta. Makuasiat ovat makuasioita, ei niissä voi sinällään olla oikeaa tai väärää. Koti lie asujansa näköinen, ei sisustuslehtien kuvaston.

Vierailija
74/74 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa ostaa verkot jos huvittaa.