Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä miehen toiminnasta?

Vierailija
08.07.2025 |

Olen pyytänyt että hän ei omin päin ostelisi sisustusjuttuja, koska a) hän ei mieti kokonaisuutta ollenkaan b) hänellä ei ole rahan tajua c) eikä oikeastaan tyylutajuakaan. Hän ei mieti sopiiko asiat tai värit toisiinsa tai mitään muutakaan. Silti hän saattaa ostaa esim lastenhuoneeseen hetken mielijohteesta uudet verhot. Jota lapsi ei edes itse pyytänyt vaan ne oli hänen mielestään kivat! Osti siis tytön huoneeseen todella rumat avaruusverhot. Muuten pinkkiin huoneeseen, jossa esim prinsessatyylinen kattolamppu jne.

Tottakai haluan silti myös itse kuulla hänen mielipiteen jos olen tekemässä hankintoja ja ylipäänsä yhdessä miettiä vaihtoehtoja. Mies ei vaan jaksa kauhean tarkkaan meittiä näitä tai pohtia eri vaihtoehtoja. Ei vaan kiinnosta, eikä häntä toisaalta haittaa vaikka omin päin ostelenkin juttuja häneltä kysymättä.

Mutta hän ei ymmärrä sitä että ollaan eri ihmisiä ja meille eri jutut tärkeitä. Minulle on tärkeää että ympäristö on esteettinen (meillä ei todellakaan ole mitenkään vimpan päälle) ja toisaalta myös ettei minun kotiini kukaan tuo mitään asioita joista en pidä kysymättä minun mielipidettä. 

Miten tällaisessa tilanteessa pitäisi toimia? Mies ei ymmärrä minun näkökulmaani ollenkaan.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko tosiaan ainoa ketä kiinnostaa miltä kotona näyttää tai ylipäänsä sisustaminen? T. Ap

Tuskin olet ainoa. Meidän koti ei ole Instagram-koti vaan lapsiperheen koti ja kaikki on vähän heikunkeikun. 😂

On ihanaa, että lapset voivat jälkikäteen katsoa täydellisiä mainostoimistotason kuvia lapsuudestaan ja uskotella itselleen, että se kurkkuun nouseva pala täytyy vain huuhtoa alas yhtä matkaa Xanaxin kanssa, eikä sillä ole mitään tekemistä välttelevän kiintymyssuhteen kanssa.

Vierailija
42/74 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän(kään) takia en muuta enää kenenkään kanssa yhteen. Minulle on tärkeää, että sisustus on harkittu ja yhtenäinen ja omaa silmää miellyttävä. Miehet yleensä pitää harmaa-musta-valkoisesta sisustustyylistä, mitä itse inhoan. Tai sitten ei ole silmää lainkaan, kuten aloituksen tapauksessa. 

Ihmettelen kyllä miestä verho-ostoksilla, jos mies ei muuten osallistu sisustamiseen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos se lapsi sattuu tykkäämään niistä avaruusverhoista? Se on hänen huone, ei sinun. Pakotatko hänet kasvamaan pinkissä prinsessahuoneessa koska se on sinusta ihanaa ja tytölle sopivaa?

Ihanan sukupuolineutraalia. <3

Vierailija
44/74 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku panostaa sisustamiseen, joku rakennekynsiin, joku somettamiseen, kuka mihinkin. Kommentoinnista päätellen tässä ketjussa kommentoivien kämpät on surkeassa kunnossa. Ainahan voi hattuilla, että lapset päätyy terapiaan kun jollakin on kaunis sisustus kotona. Helpottaa hetken omaa kateutta ja laiskuutta.

Vierailija
45/74 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen tilanne. 

Miehen verhovalinta avaruuskuosilla on kuin itselleen, taikka pojan huoneeseen, jos tyttö ei niitä kerran ole erikseen pyytänyt. Vai tarkoitatko sitten kenties jonkinlaisia pimennysverhoja? Virheostokset voi aina palauttaa/vaihtaa, kaikilla myyntikuntoisilla tuotteilla on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus kuittia vastaan. Missä ovat ne tytön vanhat verhot, laita ne takaisin?

Keskinäinen kommunikaatio teillä ei tunnu jotenkin toimivan, asioista sopiminen ennalta. Ja eihän ne ole sinun taikka hänen katseltavakseen ne verhot, vaan tytön, ja lapsilla nyt on aika eri maku kuin aikuisilla. Selitä miehelle, että tytön mielipide tulee kysyä ennen hankintoja hänen huoneeseensa. Mies voi itselleen ostaa avaruustavaroita, jos niistä tykkää. Tekeekö miehesi paljonkin harkitsemattomia impulssiostoksia? Kiellä ostamasta muille, ostaa vain itselleen. Ja jos haluaa sinua yllättää, iloisesti, niin tee hänelle lista jo valmiiksi millaisista yllätyslahjoista sinä pidät, ja erittele ne tarkasti(esim.jos hajuvesi, että mikä merkki ja tuoksu, jos yöpaita, niin väri, materiaali ja koko, jne). Lapsi voi tehdä samanlaisen listan. Joo, ei ole niin spontaania sitten, mutta eipä ole mielipahaakaan. Tai avaruusverhoja! 😅

Vierailija
46/74 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, voisin kuvitella että mieheni hankkisi jotain samanlaista. Saattaisi joutua palauttamaan ostoksen 😆 toki kysyttäisiin  lapselta ensin. Ehkä hän tykkää niistä verhoista.

Oma mieheni aina juhlien tullessa (kun olen hyvissä ajoin suunnitellut tarjoilut, kysynyt mielipiteitä tai kertonut miehelle ja hän on ollut samaa tai ei mitään mieltä), kurvaa viime hetkellä kauppaan ja hankkii lisätarkoiluja, kuten jotain  rainbow kääretorttua, makkaraa, energiajuomaa... ärsyttävää! 

Vierailija
47/74 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen tilanne. 

Miehen verhovalinta avaruuskuosilla on kuin itselleen, taikka pojan huoneeseen, jos tyttö ei niitä kerran ole erikseen pyytänyt. Vai tarkoitatko sitten kenties jonkinlaisia pimennysverhoja? Virheostokset voi aina palauttaa/vaihtaa, kaikilla myyntikuntoisilla tuotteilla on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus kuittia vastaan. Missä ovat ne tytön vanhat verhot, laita ne takaisin?

Keskinäinen kommunikaatio teillä ei tunnu jotenkin toimivan, asioista sopiminen ennalta. Ja eihän ne ole sinun taikka hänen katseltavakseen ne verhot, vaan tytön, ja lapsilla nyt on aika eri maku kuin aikuisilla. Selitä miehelle, että tytön mielipide tulee kysyä ennen hankintoja hänen huoneeseensa. Mies voi itselleen ostaa avaruustavaroita, jos niistä tykkää. Tekeekö miehesi paljonkin harkitsemattomia impulssiostoksia? Kiellä ostamasta muille, ostaa vain itselleen. Ja jos haluaa sinua yllättää, iloisesti, niin tee hänelle lista jo valmiiksi

Vierailija
48/74 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, voisin kuvitella että mieheni hankkisi jotain samanlaista. Saattaisi joutua palauttamaan ostoksen 😆 toki kysyttäisiin  lapselta ensin. Ehkä hän tykkää niistä verhoista.

Oma mieheni aina juhlien tullessa (kun olen hyvissä ajoin suunnitellut tarjoilut, kysynyt mielipiteitä tai kertonut miehelle ja hän on ollut samaa tai ei mitään mieltä), kurvaa viime hetkellä kauppaan ja hankkii lisätarkoiluja, kuten jotain  rainbow kääretorttua, makkaraa, energiajuomaa... ärsyttävää! 

Kuulostaa, että hän haluaa osallistua tarjoiluihin, mikä on sinällään hyvä piirre, mutta ei vaan ole millääntavoin suunnitelmallinen, ennakoi yhtään! Ai kauhee.. 😅   luottaisi vaan sitten siihen, että sinä hoidat, relaisi.

Vierailija
49/74 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ettei minun kotiini kukaan tuo asioita...". Sinun?? Onhan se miehenkin koti.

Kyllä näin on. En halua että mies ostelee verhoja omin päin. Jos mies olisi tosi tarkka sisustuksesta, niin ilman muuta itsekin kysyisin hänen mielipidettään kaikkiin hankintoihin! Olisi ihana jos hänellä olisi jotain tyylitajua ja olisi tarkka, vaan ei ole.

Sulla on varmaan heittää esimerkkejä sisustuksesta kun kerta tyylitajuinen olet?

Vierailija
50/74 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko tosiaan ainoa ketä kiinnostaa miltä kotona näyttää tai ylipäänsä sisustaminen? T. Ap

Et varmaankaan ole ainoa, mutta miehesi on (melkein) ainoa mies, joka ostelee kotiin sisustustavaroita. Vaikea asettua sinun asemaasi siis.

Itse tykkään sisustuksesta. Mutta miesluola saa olla brutaali. T. Mies

Vierailija
51/74 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeesti, mies osti verhot, silitti ne, otti edelliset verhot pois ja ripusti uudet verhot. Ihan oma-aloitteisesti ja omasta halustaan 🤔

Osti ne, ei todellakaan silittänyt mitään. Kun oli ostanut ilmoitti siitä minulle. Ei saanut niitä vielä seinään.

No sittenhän ne unohtuu kaappiin ja vuoden päästä myyt ne pois. Ellei lapsi niitä halua huoneeseensa. 

Vierailija
52/74 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinköhän siellä on ollut joku nätti myyjätyttö jota on mennyt jututtamaan. Onko nämä heräteostot aina samasta paikasta? 

Myyjänä sai välillä kärsiä kun joku ihastui ulkonäköön ja alkoi pyöriä huudeilla ilman asiaa. Nykyään mummoiässä ei ole enää sitä ongelmaa ; ) Mieheni kyllä käy välillä "esson baarissa" tms jonkun myyjän ulkonäön vuoksi, eikä siinä mitään kunhan ei ala siellä asumaan eikä tuijottele muita minun läsnäollessani.

Vierailija
53/74 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on kaappihomo tai sitten ärsyttää sinua tahallaan.

Vierailija
54/74 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän on pakko olla trolli. 

Vierailija
55/74 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se lapsi oli itse mieltä verhoista? Siis ennen kuin selostit hänelle, etteivät ne ole hyvät ja eivät sinun mielestäsi sovi huoneeseen. 

Vierailija
56/74 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ihan samanlainen kuin mun exä. Kysyi mun mielipidettä ja jos olin eri mieltä niin jatkoi niin kauan, että sai tehdä niin kuin halusi. No, siinä yksi syh miksi se on ex.

Vierailija
57/74 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku panostaa sisustamiseen, joku rakennekynsiin, joku somettamiseen, kuka mihinkin. Kommentoinnista päätellen tässä ketjussa kommentoivien kämpät on surkeassa kunnossa. Ainahan voi hattuilla, että lapset päätyy terapiaan kun jollakin on kaunis sisustus kotona. Helpottaa hetken omaa kateutta ja laiskuutta.

Meillä on kaunis ja sisustettu asunto, mutta en silti ymmärrä tuota ap:n nipottamista.

Vierailija
58/74 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaista, kysyt lapselta tykkääkö hän niistä avaruusverhoista. Jos pitää niin muokkaatte sitten muuta sisustusta niihin sopivaksi. 

Vierailija
59/74 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestäsi sen paremmin tuntematta, voiko kyse olla siitä, että hän halusi yllättää tytön taikka sinut, eikä voi ymmärtää mikä siinä meni pieleen, koska teillä on niin erilainen maku ja tyylitaju.

Tosin tuo että mies ostaa täysin spontaanisti tyttärelle verhot on kyllä niin erikoinen, että minua väkisinkin naurattaa, anteeksi. 🤭 😂  siis että jos ei sellaisen hankinnan tarpeesta ole kukaan hänelle puhunut, niin mistä se tuli edes mieleen! 

Mun isä osti kerran tapetit, kysymättä lainkaan silloisesta vaimoltaan, heidän yhteiseen kesäkotiin. Eivät menneet seinälle, vaan riitahan siitä tuli. Valkkasivat sitten uudet tapetit yhdessä. Että sattuu näitä.

Vierailija
60/74 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksitty juttu.