Olin ennen todella hauska, avoin ja puhelias, mutta se puoli on tapettu minusta kokonaan pois
Olen huomannut, että tässä maassa ei ihan kaikki ihmiset siedä, jos joku on sanavalmis, reipas, huumorintajuinen, sukkela ja hassutteleva. Saati sitten, että jos on ihan omia mielipiteitä ja ajatuksia. Olin ennen nuorena ja naiivina vielä sellainen "huipputyyppi" ja moni sanoi, että olet ihan hullu, mutta semmoisella hyvällä tavalla. Osa tykkäsi ja fanitti. Loput eivät ymmärtäneet yhtään ja vihasivat.
Vihaajat voittivat. Minusta on amputoitu kaikki se mikä minussa oli hyvää. Enää en puhu. En pelleile, en hauskuuta ketään, en kerro omia ajatuksiani ja ideoitani, vaikka ne olisivat hyviäkin. Mitäs sitä suotta helmiä sioille haaskaamaan.
Yksin on ihan mukavaa, kun on tottunut. Minulla ei ole koskaan tylsää itseni kanssa. Nyt vaan muut ihmiset, ne huumorintajuiset, avoimet ja uusille ideoille ja ajatuksille suopeakorvaiset, ei pääse nauttimaan minun mistään annistani.
Kun kerran tämä maa on mennyt semmoiseksi, että mielensäpahoittajat, tympeät, tylsämieliset ja kateelliset äyskähtelijät saavat määrätä ilmapiirin, niin ollaan sitten hiljaa.
Mökötetään kaikki naama väärinpäin, tuijotetaan puhelinta tai seinää. Kopioidaan mielipiteet sen mukaan mikä on "hyväksyttyä" ja the current thing. Ei vitsailla, ei pelleillä, kun joku ei ymmärrä, niin en huumorintajuttoman mököttäjän mukaan mennään.
Kommentit (87)
Kaikkien ei tartte pitää sinusta ja se on ihan ok.
Kuulostaa vähän itserakkaalta. Vai ei enää helmiä sioille 🙄
Vierailija kirjoitti:
Sille on hyvä syy, että Suomessa on paljon erakoita ja omissa oloissaan viihtyviä ihmisiä. Noihin perseennuolenta porukoihin ei kannata liittyä.
Suomessa suurin osa ihmisistä on päästään vialla ja mitä vähemmän on muiden kanssa tekemisissä sen parempi. Tämä ei ole mikään onnellinen maa vaikka Marin ex viisikko hallinto kyseisen valheen kehittikin onnellisuudesta.
Miehille on sallitumpaa olla näkyvä, hauskuuttaja, jutunkertoja. Se ns. Hyvä jätkä.
Samanlaisella naisella on vaikeampaa, kun ei miehet eikä naiset sellaista oikein hyväksy.
Kannattaa ilman muuta muuttaa pois, jos täällä on noin vaikeaa. Rajat on auki.
Vierailija kirjoitti:
Miehille on sallitumpaa olla näkyvä, hauskuuttaja, jutunkertoja. Se ns. Hyvä jätkä.
Samanlaisella naisella on vaikeampaa, kun ei miehet eikä naiset sellaista oikein hyväksy.
Niinpä. Miehet kokee uhaksi hauskat tai älykkäät naiset. Naiset taas paheksuvat jonkun ihmeellisen ahtaan opitun roolimallinsa takia.
On kyllä jännä juttu, että ollaan ns. tasa-arvon ja vapauksien maa, mutta ihmiset harrastaa keskenään kyttäämistä ja kontrollointia. Käsittämätöntä rajattomuutta.
Minun narsisti ex mies tappoi minustakin pois tuon hassun ja hauskan puolen. Alkoi jo kuukauden päästä tapaamisestamme huomautella kuinka naisen kuuluu olla hiljaa ja hillitysti. Vitsailevat nainen oli kuulemma tosi nolo. Minä hullu oikeasti ajattelin, että naisen kuuluu olla hiljaa ja olenpa ollut nolo tapaus. Lopulta minusta kirjattiin pois kaikki elämänilo.
Ihanko m*rhattiin - no voe mahoton, tommonen helmi. Oiskohan sulla tyttö pieni vähän isot luulot omasta fiksuudestasi. Kuulostat toisia tönivältä ADHD-tapaukselta, ehkä parempi että olet hissukseen. Kukaan jaksa neidin hillitöntä esiintymistarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Ihanko m*rhattiin - no voe mahoton, tommonen helmi. Oiskohan sulla tyttö pieni vähän isot luulot omasta fiksuudestasi. Kuulostat toisia tönivältä ADHD-tapaukselta, ehkä parempi että olet hissukseen. Kukaan jaksa neidin hillitöntä esiintymistarvetta.
Näitä "hyviä esimerkkejä" siitä millainen asenne ja tyyli, on edesauttanut vaikenemiseeni, on tässä ketjussa paljon. Juuri tuo tylyttäminen, vähättely, alaspainaminen ja tuollainen dumaaminen, on saanut aikaan sen, että olen hiljaa.
Se on kumma, että joillekin ihmisille on kunnia-asia nitistää kaikista niistä ihmisistä ilo ja elämä, kenessä sitä vielä on. Vaienttetaamppas tuo TYTTÖ, ettei vaan ylpisty, ja luule että on yhtään mitään. Näin on jämpti!
Olette voittaneet, kuten sanoin. Tuijotetaan seinää ja puhelinta naama myrtsinä, niin sitten on hyvä. Ainakin teidän mielestä.
Ole hyvä!
ap
Sama juttu. Nykyään en edes halua olla kovin paljon tekemisissä ihmisten kanssa. Sen takia lähdin joskus pyöräilyreissulle norjaan ja olin siellä 2 kuukautta. Nykyään minulla ei ole edes ketään kavereita. Sanoin työkkärissäkin suoraan että en tykkää ihmisistä enää enkä jaksa olla positiivinen enkä varmasti kehu itseäni työnantajille koska kaikki vaan puhuu paskaa ja haukkuu selän takana.
Minäkin olen samanlainen. Siksi perustin somekanavan missä voin olla hauska oma itseni. Ne tykkää ketkä tykkää missä päin maailmaa vaan ja saa olla oma itsensä vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
No ehkä joillekin tulee tuollaisesta itserakas vaikutelma niin se ärsyttää.
Tässä maassa vaaditaan, että ihminen (etenkin naiset ja tytöt) vähättelevät, pienentävät ja sensuroivat itseään. Itsestään ei saa löytää mitään hyvää, eikä omia hyviä puolia saa sanoa ääneen. Jos joku vaikka kehuukin sinua, niin kuuluu vastata että "ääh minä nyt on vaan tämmönen ei mitään".
Jos ihminen on mitä tahansa hyvää, niin sitä ei saa sanoa itse. Ei saa sanoa olevansa kaunis, ei saa sanoa olevansa hauska, ei saa sanoa olevansa älykäs, vahva, tehokas tai taitava.
Heti jos sanot jotain hyvää itsestäsi EDES SIVULAUSEESSA, niin olet leuhka ja itsestäsi liikoja luuleva.
Eikä siinä vielä kaikki. Vaikka et edes sanoisi ääneen että olet hyvä tavalla x, kunhan vaan olet loistava x-asiassa, niin siitä huolimatta saat tuta kateellisten ja ilkeiden ihmisten vihan.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen samanlainen. Siksi perustin somekanavan missä voin olla hauska oma itseni. Ne tykkää ketkä tykkää missä päin maailmaa vaan ja saa olla oma itsensä vapaasti.
Hyvä sinä!
Itse en todellakaan uskaltaisi perustaa, koska tiedän että sieltä sitä vihaajat ja mt-ongelmaiset löytäisivät kanavan pahalle ololleen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sinä!
Itse en todellakaan uskaltaisi perustaa, koska tiedän että sieltä sitä vihaajat ja mt-ongelmaiset löytäisivät kanavan pahalle ololleen.
ap
Kommentoinnin voi somekanavissa estää ja kanava voi käsitellä vaikka jotain taitoa tai kertoa muuten vaan elämästä. Ne on nyt tosi suosittujakin.
Vierailija kirjoitti:
Minun narsisti ex mies tappoi minustakin pois tuon hassun ja hauskan puolen. Alkoi jo kuukauden päästä tapaamisestamme huomautella kuinka naisen kuuluu olla hiljaa ja hillitysti. Vitsailevat nainen oli kuulemma tosi nolo. Minä hullu oikeasti ajattelin, että naisen kuuluu olla hiljaa ja olenpa ollut nolo tapaus. Lopulta minusta kirjattiin pois kaikki elämänilo.
Itse asiassa kun tarkemmin mietin ketkä pääasiassa on minun hauskan puolen tappaneet, niin kyllä siinä on muutama sellainen ihminen ollut isossa roolissa, kenellä on minun mielestäni narsistisia piirteitä enemmänkin. Pari luonnevikaista ihmistä saa paljon pahaa aikaan, ja sitten jotkut randomit myrttynaamat kenellä on huono päivä/ei käytötapoja, osuvat siihen narsististen nakertajien jo valmiiksi nävertämään rakoseen, vahvistaen sitä entisestään.
Vaikka hyvin moni ihminen kehuu, tykkää ja on innoissaan sinun luovuudesta ja inspiroituu sinusta, niin negatiivinen palaute on aina monta kertaa tehokkaampaa. En tiedä miksi.
Yhtä ilkeän ihmisen ilkeää nälväisyä kohtaan tarvitaan monta normaalin ihmisen kannustusta. Valitettavasti.
"Vihaajat voittivat. Minusta on amputoitu kaikki se mikä minussa oli hyvää. Enää en puhu. En pelleile, en hauskuuta ketään, en kerro omia ajatuksiani ja ideoitani, vaikka ne olisivat hyviäkin."
Positiivinen puoli tuossa vihaajien voitossa on se, että jos et olisi antańut sen vaikuttaa itseesi, niin todenäköisesti sinua pidettäisiin psykopaattina. Jokaisella pilvellä on hopeareunus.
Tarvitset vaan ihmisiä, jotka hyväksyy sinut, tai sitten voit nauttia omasta seurastasi.
Mä sain palautetta eläväisyydestäni nuorempana niin hyvässä kun pahassa. Nuoret miehet kiinnostuivat silloin juuri niistä piirteistä, tai näin uskon ja löysin kyllä kavereita joiden kanssa tulin hyvin juttuun.
Joskus muinoin istuttiin iltaa porukalla, kun ihan tuttu tyyppi siinä porukassa haukkui mut ihan pystyyn. Siitä, miten mun mielipiteet ei voi olla mun omia, kuuntelen huonoa musiikkia, olen ärsyttävä kun aina pitää saada kommentoida.
Siitä lähti aika iso pyörä pyörimään ja pitkään pelkäsin kertoa mihinkään omaa mielipidettäni. Muutuin epävarmaksi omista sanoistani.
Kyllä tuon asian kanssa kamppailin ihan hyvän tovin, mutta lopulta ymmärsin itse, ettei ketään kiinnosta mun mielipiteet, niitä mahtuu maailmaan.
Nykyään olen tyytyväinen näin. Ihmisten ei tarvitse tietää mitä ajattelen asioista.
Näinse menee täällä. Itsekin välillä tykkään vitsailla ja puhelinmyyjienkin kanssa tulee rupateltua niitä näitä, pitkäänkin välillä. Samoin taksi-ja bussikuskien, tai ihan ventovieraiden kun jossain joutuu jonottamaan. Itse jos aloittaa puhumisen niin ne kaikkein estoisimmat hihittelee pilkallisesti mutta onneksi vielä löytyy tervepäisiäkin avoimia ihmisiä jotka kykenee small talkiin.