Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin ennen todella hauska, avoin ja puhelias, mutta se puoli on tapettu minusta kokonaan pois

Vierailija
08.07.2025 |

Olen huomannut, että tässä maassa ei ihan kaikki ihmiset siedä, jos joku on sanavalmis, reipas, huumorintajuinen, sukkela ja hassutteleva. Saati sitten, että jos on ihan omia mielipiteitä ja ajatuksia. Olin ennen nuorena ja naiivina vielä sellainen "huipputyyppi" ja moni sanoi, että olet ihan hullu, mutta semmoisella hyvällä tavalla. Osa tykkäsi ja fanitti. Loput eivät ymmärtäneet yhtään ja vihasivat.

Vihaajat voittivat. Minusta on amputoitu kaikki se mikä minussa oli hyvää. Enää en puhu. En pelleile, en hauskuuta ketään, en kerro omia ajatuksiani ja ideoitani, vaikka ne olisivat hyviäkin. Mitäs sitä suotta helmiä sioille haaskaamaan.

Yksin on ihan mukavaa, kun on tottunut. Minulla ei ole koskaan tylsää itseni kanssa. Nyt vaan muut ihmiset, ne huumorintajuiset, avoimet ja uusille ideoille ja ajatuksille suopeakorvaiset, ei pääse nauttimaan minun mistään annistani.

Kun kerran tämä maa on mennyt semmoiseksi, että mielensäpahoittajat, tympeät, tylsämieliset ja kateelliset äyskähtelijät saavat määrätä ilmapiirin, niin ollaan sitten hiljaa. 

Mökötetään kaikki naama väärinpäin, tuijotetaan puhelinta tai seinää. Kopioidaan mielipiteet sen mukaan mikä on "hyväksyttyä" ja the current thing. Ei vitsailla, ei pelleillä, kun joku ei ymmärrä, niin en huumorintajuttoman mököttäjän mukaan mennään.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein. Ei enää helmiä sioille!

Vierailija
2/87 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä maailma tappaa kaiken kauniin, hyvän ja oikean.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää joku ikäkriisi, kun on ikävä teinivuosia? 

Vierailija
4/87 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille on hyvä syy, että Suomessa on paljon erakoita ja omissa oloissaan viihtyviä ihmisiä. Noihin perseennuolenta porukoihin ei kannata liittyä.

Vierailija
5/87 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä maailma tappaa kaiken kauniin, hyvän ja oikean.

Varmaan evoluutio asialla, luonto koittaa hoitaa ihmiset pois maailmankartalta.

Vierailija
6/87 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samalaisia kokemuksia kuin ap:lla. Suomi ei ole helppo paikka elää, jos sattuu olemaan hiukan "liian" eläväinen, puhelias tai hauska. Saatikka kun olet kaikkea tuota, niin voit uskoa, että vihaajia löytyy- Mutta onneksi on paljon niitä, jotka tykkäävätkin ja viihtyvät tällaisten seurassa. 

Vierailija
7/87 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko loma? Ehkä löydät taas sisäisen itsesi. 

Vierailija
8/87 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä joillekin tulee tuollaisesta itserakas vaikutelma niin se ärsyttää.

Vierailija
9/87 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samansuuntaista käynyt myös, pessimismi otti vallan. Nykyään energia katoaa kehosta ja mielestä jo samalla sekunnilla kun näkee näitä silmänpyörittejöitä, ei jaksa.

Vierailija
10/87 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytätkö sinä muita omista tuntemuksistasi.

Vierailija
11/87 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä joillekin tulee tuollaisesta itserakas vaikutelma niin se ärsyttää.

Samaa huomannut! Se että ei ennen ole ollut niin omia mielipiteitä esille tuova ja ykskaks onkin niin heti katsotaan että "mitä sä luulet tietäväs?"

Vierailija
12/87 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankeuttajat voitti täälläkin.

Turhan kauan yritin pistää vastaan.

Entinen minä palaa pikkuhiljaa kunhan välttelen ihmisiä, heistä tulee aina takapakkia.

Vierailija
13/87 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ärsyttävää, kun joillakin tuo "hassuttelu" on sellainen esitys, että katsokaa mua olenpa minä ihastuttava, hassu ja mainio. Kyse ei ole millään tapaa aidosti hauskasta huumorista, vaan omaa egoa pönkittävästä mukavitsikkyydestä. Väittäisin, että useimmat tykkää pitää hauskaa ja nauraa. Kun sun näytös ei naurata niin sekös harmittaa.

Vierailija
14/87 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettelit hyviä ominaisuuksia, jotka ei ärsyttäisi minua vaikka en tosiaankaan ole mikään show-nainen isossa porukassa mutta privaatimmin sopii minuunkin joitakin noita. Mietin että noista ominaisuuksista voi muodostua räväkkä tyyppi ja räväkkyys on Suomessa koettu yleensä ärsyttäväksi, minustakin. Räväkkä/rempseä, ääh. Olisihan sitä voinut vähän himmailla mutta ei kadottaa kokonaan itseään. Ainahan me kaikki joudutaan jotenkin mukautumaan tilanteisiin vieraampien ihmisten seurassa ja se on sosiaalista älykkyyttä.

Vierailija
15/87 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskantärkeät pönöttäjät ja kieli keskellä suuta omaa kulissiaan ylläpitävät status ihmiset vihaa eläväisiä luonnonlapsia, ja aidosti hauskoja supliikki ihmisiä, kenellä on omia mielipiteitä.

Pönöttäjä ei itse uskalla olla samanlainen ja kanki p3rseessä pönöttää naama norsun semmoisella jutulla. Kyllä se pistää jurppimaan, kun toinen kehtaa ja julkeaa olla oma itsensä, kun eihän se "tuo tuossa ole edes mikään statukseltaan, ymmärtäisi paikkansa prkl".

Yksinkertaisilla ihmisillä on hirveän tärkeää, että vain se saa puhua ja kertoa "vitsejä" joka on päätetty olevan hierarkiassa se ylin, se ketä pitää mielistellä. Se ylin ja arvovaltaisin ei voi koskaan kertoa niin huonoa ja kökköä "vitsiä" etteikö yksinkertaiset hihittelijät ja nuoleskelijat ihaillen naurausi.

Se on niin teennäistä. Niin noloa.

Vierailija
16/87 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat siltä, että voisit sopia stand up -koomikoksi. Katson tosi paljon stand uppia, mutta itse olen persoonana sellainen, etten tykkää olla huomion keskipisteenä. Jos olet nainen, niin tuli mieleen Niina Lahtinen. Hänkin on puhunut persoonansa epäsopivuudesta suomalaiseen kulttuuriin, varsinkin naisena. Itsekään en välittänyt Niina Lahtisesta yhtään, kunnes katsoin Kovan viikon ilta -ohjelmaa, jossa Niina loistaa estottomuudellaan. Hän vain laukoo huumorilla höystettyjä mielipiteitään, ihan hervotonta ja hauskaa. 😄 Stand up on juuri oikea platformi tuollaisille persoonille toteuttaa itseään. Olen nähnyt, että aloittelijoille on kursseja jne.

Vierailija
17/87 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ärsyttävää, kun joillakin tuo "hassuttelu" on sellainen esitys, että katsokaa mua olenpa minä ihastuttava, hassu ja mainio. Kyse ei ole millään tapaa aidosti hauskasta huumorista, vaan omaa egoa pönkittävästä mukavitsikkyydestä. Väittäisin, että useimmat tykkää pitää hauskaa ja nauraa. Kun sun näytös ei naurata niin sekös harmittaa.

Minäkin opin lapsuudesta että pitää olla iloinen. Muita tunteita ei saanut olla. Olin sitten tekopirteä ja puhelias ja vasta nyt aikuisena olen opetellut pois noista opituista tavoista. 

Vierailija
18/87 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Olin niin hurmaava ja täynnä elämäniloa, intoa, ideoita, olin tosi miellyttävä.

Nyt oon vaa onnellisena kun pysyn kaukana kaikista tosikoista ja kateellisista.

Vierailija
19/87 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaisiko loma? Ehkä löydät taas sisäisen itsesi. 

mikä tää jatkuva löydä ittesi mantra on?? Toksista ja vahingoittavaa. Suomessa on niin lyhytnäköistä touhua että oksat pois.

Vierailija
20/87 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat siltä, että voisit sopia stand up -koomikoksi. Katson tosi paljon stand uppia, mutta itse olen persoonana sellainen, etten tykkää olla huomion keskipisteenä. Jos olet nainen, niin tuli mieleen Niina Lahtinen. Hänkin on puhunut persoonansa epäsopivuudesta suomalaiseen kulttuuriin, varsinkin naisena. Itsekään en välittänyt Niina Lahtisesta yhtään, kunnes katsoin Kovan viikon ilta -ohjelmaa, jossa Niina loistaa estottomuudellaan. Hän vain laukoo huumorilla höystettyjä mielipiteitään, ihan hervotonta ja hauskaa. 😄 Stand up on juuri oikea platformi tuollaisille persoonille toteuttaa itseään. Olen nähnyt, että aloittelijoille on kursseja jne.

Minä en itse asiassa koe yhtään olevani stand up -tyyppiä, vaikka minulle on sitä muutkin ehdottaneet. Harrastan tilannekomiikkaa, enkä oikeasti välitä huomiosta ja esiintymisestä, vaikka minulta juttua ja läppiä helposti tulee. Minun olisi helppo esimerkiksi jossain paneeliohjelmassa olla hauska, mutta en minä sitä huomiota oikeasti janoa. Minusta on kiva jossain kavereiden kesken ja muutoin heittää läppää ja kevennyksiä, mutta nykyään ei ole enää sellaista ilmapiiriä ja maailma on muuttunut. Ihmiset on vanhentuneet ja vakavoituneet stressaavassa elämässään. 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme