Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tällainen esiteinipojan käytös voi johtua? Kun olemme kahden, poika on rauhallinen, mutta heti kun isänsä tulee paikalle, poika

Vierailija
07.07.2025 |

muuttuu aggressiiviseksi minua kohtaan, alkaa läpsimään ja aloittaa pomotuksen ja kaikenlaisen minun kiusaamiseni ja haukkumiseni. Isänsä ei puutu mitenkään. Poika itse ei osaa vastata miksi hän käyttäytyy niin.

Kommentit (175)

Vierailija
161/175 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle teinioikani vastasi kerran rumasti, kun kysyin jotain.

Totesin vain, että minulle et puhu noin.

Oli ainut kerta, kun tarvitsi sanoa.

Vierailija
162/175 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä on meilläkin että lapset on sanallisesti aggressiivisia. Siihen puutumme sanallisesti. Ja muutenkin kasvatetaan ilman väkivaltaa. Ikinä ei ole lyöty. Mutta jumankauta jos isot lapset löisi vanhempiaan niin sen jälkeen olisi helvetti irti. Muistaisi mukula loppu ikänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/175 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esivarhaispreteini oppi juuri käymään potalla.

Vierailija
164/175 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä kommentteja. Ja tosiaan, joko se lapsi kerjää isältä huomiota ja kerjää sitä, että joku asettaisi rajat tai isä suorastaan manipuloi pojan toimimaan näin. Mahdoton näkemättä sanoa, kummasta on kyse. 

Joka tapauksessa nyt kun olet ap tunnistanut tilanteen, niin et katso tätä hommaa enää päivääkään, vaan laitat molemmat kuriin. Päätä se nyt, että sua ei enää kohdella noin. Sano, lupaa ja vanno se sun peilikuvalle, että puolustat sitä. Joskus se riittää, koska sun energia muuttuu. Muuta koko asentosi ja olemuksesi.

Mutta jos ei riitä, niin

Miehen suhteen: Ole hereillä, kun hän puhuu sulle. Vastusta ja pidä puolesi. Katso vaikka youtubesta muutama video siitä, miten narsistille vastataan (ei väliä onko narsisti vai ei, voit käyttää samoja). Esim. "Mitä tarkoitit tuolla?" +tiukka katse. Paitsi jos miehen puolelta on olemassa fyysisen väkivallan uhkaa, niin sitten älä tee muuta kuin kaikessa hiljaisuudessa järjestät eron. 

Lapsi: Seuraavan kerran tiedosta tilanne, kun se on vasta kehittymässä. Tee jo ennalta jotain toisin, voit myös keksiä valmiiksi jotain "tekosyitä" millä voit katkaista tilanteen tai lisätä välimatkaa. Ei kuitenkaan niin, että lapsi huomaa ja alkaa hyödyntää tätä. Ihan vain alkuun, että pääset parempaan tilanteeseen, esim. sohvalta seisomaan, eri paikkaan jne. Jos tiedät, että kohta tapahtuu jotain, tai tulee ensimmäinen läpsäys tms., niin välittömästi kiellät isosti "Älä ees harkitse!" +tiukka katse, ja jos se käsi lähtee liikkeelle, otat kiinni siitä kädestä tai ainakin torjut sen vihaisesti. Sun pitää suuttua kunnolla. Ja ellei se heti lopu, niin saat sellaisen kirosanoilla höystetyn raivarin, ettei niistä kumpikaan ole sellaista ennen nähnyt. Sun pitää näyttää niille kaapin paikka. 

Uskon, että poika on vielä korjattavissa, mies ei välttämättä. Ja juttele sen pojan kanssa asiasta silloin kun se on rauhallinen. Kysy miksi se tekee niin ja ymmärtääkö se, että se on väärin. Kerro ettet enää aio hyväksyä minkäänlaista huonoa ja epäkunnioittavaa käytöstä itseäsi kohtaan ja että pojan on opittava käyttäytymään tai tulevaisuus näyttää heikolta. Kerro sille, että vain heikot ihmiset käyttävät väkivaltaa. Kerrot myös, että sinun kodissasi noudatetaan sinun sääntöjä ja rahahanat menee välittömästi kiinni, jos sääntöjä ei noudateta. 

Totteleeko poikasi isäänsä? Onko mahdollista, ettei hän uskalla uhmata suoraan isää, vaan tekee sen sinun kauttasi isänsä läsnäollessa? 

Vierailija
165/175 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä on meilläkin että lapset on sanallisesti aggressiivisia. Siihen puutumme sanallisesti. Ja muutenkin kasvatetaan ilman väkivaltaa. Ikinä ei ole lyöty. Mutta jumankauta jos isot lapset löisi vanhempiaan niin sen jälkeen olisi helvetti irti. Muistaisi mukula loppu ikänsä.

Pojista kolme prosenttia on psykopaatteja eikä niihin tehoa yhtään mikään, jos päättäisivät astua sotajalalle vanhempiaan vastaan, mitä toki eivät läheskään aina tee.

Tuo skenaario tietysti vaatii geeniperimän, en tiedä, voiko se hypätä sukupolven yli vai ei. Toivottavasti sammuisi yhden sukupolven jälkeen.

Narsisteja sitten onkin vielä enemmän ja tässä ap:n kuviossa se on todella vahva todennäköisyys (väkivaltaan alistunut äiti, narsistin tapaan käyttäytyvä isä).

Vierailija
166/175 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kun isä läväyttäs ällin pois tuommoselta niin loppuis kerralla se läpsiminen. Voi kertoa että toimii.

Vierailija
167/175 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojista kolme prosenttia on psykopaatteja eikä niihin tehoa yhtään mikään, jos päättäisivät astua sotajalalle vanhempiaan vastaan, mitä toki eivät läheskään aina tee.

Tuo skenaario tietysti vaatii geeniperimän, en tiedä, voiko se hypätä sukupolven yli vai ei. Toivottavasti sammuisi yhden sukupolven jälkeen.

Narsisteja sitten onkin vielä enemmän ja täs

Kyllä ne psykotkin tutkitusti kontrolloivat impulssejaan silloin jos joutuvat pelkäämään suoria välittömiä seurauksia. Ei psykot lyö jos tietävät että tulee tuplasti takaisin. Mikään keskustelu ei toimi yhtään vähääkään siihen muutamaan prosenttiin. Tätähän ei lässyttäjä tantat tajua ja siksi heidän perheistään sikiää ne pahimmat pojat.

Vierailija
168/175 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläs nyt. Kukkahattujen mukaan psykopatia, sosiopatia ja narsismi katoavat vakavalla keskustelulla.

Vierailija
169/175 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän samaa, mutta ei pojan isän ollessa läsnä. Pojalla on autistisia piirteitä. Miehen 20-vuotias poika on pari kertaa nipistellyt minua.  Uhkailee myös itsemurhalla, jos en toimi hänen toivomallaan tavalla. Soitin viime kerralla sairaanhoidon päivystävälle sairaanhoitajalle, joka haastatteli pojan ja kirjasi tapahtumat Omakantaan.Niin toimin seuraavillakin kerroilla samoin tai jos tilanne pahenee, niin soitan ambulanssin / poliisin. Meillä tilanne kannaltani hankala: isä reissutöissä ja äiti sairas. Jossakin kohtaa varmaan jokin tuettu asuminen paikallaan mutta on toisaalta niin rassukka ja lapsellinen.

Vierailija
170/175 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne psykotkin tutkitusti kontrolloivat impulssejaan silloin jos joutuvat pelkäämään suoria välittömiä seurauksia. Ei psykot lyö jos tietävät että tulee tuplasti takaisin. Mikään keskustelu ei toimi yhtään vähääkään siihen muutamaan prosenttiin. Tätähän ei lässyttäjä tantat tajua ja siksi heidän perheistään sikiää ne pahimmat pojat.

Tuo on totta. Mutta jos kokevat heitä kontrolloitavan, voivat kostaa laittamalla laksatiivia ruokaasi, tappamalla sinut nukkessasi tai ogan mitä vaan.

Mutta mikään puhe ei auta, se on varma.

Vierailija
171/175 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vähän samaa, mutta ei pojan isän ollessa läsnä. Pojalla on autistisia piirteitä. Miehen 20-vuotias poika on pari kertaa nipistellyt minua.  Uhkailee myös itsemurhalla, jos en toimi hänen toivomallaan tavalla. Soitin viime kerralla sairaanhoidon päivystävälle sairaanhoitajalle, joka haastatteli pojan ja kirjasi tapahtumat Omakantaan.Niin toimin seuraavillakin kerroilla samoin tai jos tilanne pahenee, niin soitan ambulanssin / poliisin. Meillä tilanne kannaltani hankala: isä reissutöissä ja äiti sairas. Jossakin kohtaa varmaan jokin tuettu asuminen paikallaan mutta on toisaalta niin rassukka ja lapsellinen.

Autismiin ei liity tuollainen. Kyseessä on persoonallisuushäiriö, psykopatia tms luonnevika. 

Vierailija
172/175 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tappaminen on jo mainittu puheissa. Tuo tyyppi on vaarallinen ihan oikeasti. Ei sinulla ole mitään velvollisuutta hoitaa aikuista lasta, joka ei ole sinun. Isän ongelma.

Vierailija
173/175 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pelkäät miehiä?

Vierailija
174/175 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
175/175 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut kaikkia kommentteja, mutta suosittelen soittamaan nollalinjalle. Sinne voi soittaa anonyymisti ja kysyä neuvoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi