Kolestrolilääkityksen aloitus
Sain kolestrolilääkkeen reseptin. Huomenna käyn hakemassa lääkkeet apteekista ja olis tarkoitus aloittaa niitten käyttö.
Onko teillä ollut minkäänlaisia sivuvaikutuksia kolestrolilääkkeistä?
Kommentit (14)
Alkuun oli lihasjäykkyyttä lähinnä jaloissa, meni ohi.
On typerää kysellä muiden kokemia sivuvaikutuksia. Jokainen ihminen kun on yksilö. Enemmistö käyttäjistä ei saa mitään sivuvaikutuksia.
Minä olen syönyt Rosuvastatinia n. vuoden. Ei mitään sivuvaikutuksia ja kolesteroliarvot laskivat nopeasti hyvälle tasolle.
Riippuu täysin henkilöstä , mitä sivuoireita kenellekin tulee.
Yleensä tulevat suurimmalle osalle jäsen kipuja, varsinkin jalkakipuja.
Kolesterolilääke suositellaan siksi aloitettavan PIENELLÄ annostuksella, jotta elimistö tottuu pikkuhiljaa lääkkeeseen.
Siis 10mg annostus on pienin mahdollinen.
Ei todellakaan pidä aloittaa 20mg annostuksella/vrk.
Ei mitään sivuvaikutuksia minulla , eikä miehelläkään. Rosuvastatin ja Atorvastatin.
Ei mitään. Minulla on rosuvastatin. Syönyt nyt kai neljä vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen syönyt Rosuvastatinia n. vuoden. Ei mitään sivuvaikutuksia ja kolesteroliarvot laskivat nopeasti hyvälle tasolle.
Täysin sama kokemus, vuosi mullakin Rosuvastatinin aloituksesta, ei sivuvaikutuksia, kolesteroliarvot hyvät nyt.
Statiinit kuivattavat sepelvaltimoista sinne kertynyttä töhkää pois ja estävät sydänkohtauksia. Lääke kuivattaa kaikki muutkin paikat, ihon, silmät, limakalvot ja mikä pahinta, nivelet. Kolesterolilääkkeen sijaan suosittelen ruokavaliomuutosta. Kaikki turhat hiilihydraatit (sokerit) pois ja hyviä rasvoja, proteiinejä ja paljon kasviksia. Kasviöljy on myrkkyä, sitä ei kannata syödä.
Vierailija kirjoitti:
Statiinit kuivattavat sepelvaltimoista sinne kertynyttä töhkää pois ja estävät sydänkohtauksia. Lääke kuivattaa kaikki muutkin paikat, ihon, silmät, limakalvot ja mikä pahinta, nivelet. Kolesterolilääkkeen sijaan suosittelen ruokavaliomuutosta. Kaikki turhat hiilihydraatit (sokerit) pois ja hyviä rasvoja, proteiinejä ja paljon kasviksia. Kasviöljy on myrkkyä, sitä ei kannata syödä.
Sinä se jaksat tuon vhh:si kanssa. Paljon kovia rasvoja , pekonia suupielet rasvasta kiiltäen, elät vanhaksi.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu täysin henkilöstä , mitä sivuoireita kenellekin tulee.
Yleensä tulevat suurimmalle osalle jäsen kipuja, varsinkin jalkakipuja.
Kolesterolilääke suositellaan siksi aloitettavan PIENELLÄ annostuksella, jotta elimistö tottuu pikkuhiljaa lääkkeeseen.
Siis 10mg annostus on pienin mahdollinen.
Ei todellakaan pidä aloittaa 20mg annostuksella/vrk.
Kyllä joillekin riittää 5mg annos ja se pitää arvot sopivina.
Tuli pahoja. Lopetin lääkityksen. Valmisteen vaihtamisen, ja uuden valmisteen muutaman kuukauden käytön jälkeen. Vaikutukset on yksilöllisiä. Minulle ne ei sovi vähääkään. Nyt oltuani jo monta vuotta käyttämättä niitä, niin arvot on alle lääkityksellä tavoiteltujen arvojen. liian matala. Lääkärin mielestä ei. Se on huolenaiheenani nyt. Kolesteroli on elintärkeää koko elimistölle. Etenkin aivoille ja kognitiivisille toiminnoille hormonitoiminnan lisäksi. Elimistö tuottaa sitä itse. Ravinnosta imeytyy vain pieni osa, ja elimistö säätelyllään määrittelee sitten itse yksilöllisen sopivan tason, mikä ei ole tilastollinen keskiarvo, vaan yksilökohtainen.
Aloitat lääkityksen, elimistösi reagoi siihen omalla tavallaan, ja sitten teet johtopäätöksesi riippumatta yhdenkään kommentoijan henkilökohtaisesta kokemuksesta.
N54
Loppuvuodesta tulee 20 vuotta täyteen, kun olen syönyt kolesterolilääkkeitä. Määrättiin pallolaajennuksen jälkeen, kun kolesteroli oli reilu 6 ja lisänä ankara sukurasite. Senjälkeen kolesteroli on ollut noin 3. Mitään sivuoireita ei ole ollut koskaan. M64v.
Rousuvatinia 5mg päivässä ei mitään sivuoireita ja kolestrolit laski tosi nopeasti suosittelen.
Minulle tuli lihaskipuja ja sydänoireita. Siirryin sen jälkeen ruokavaliohoitoon.