Mistä tällainen esiteinipojan käytös voi johtua? Kun olemme kahden, poika on rauhallinen, mutta heti kun isänsä tulee paikalle, poika
muuttuu aggressiiviseksi minua kohtaan, alkaa läpsimään ja aloittaa pomotuksen ja kaikenlaisen minun kiusaamiseni ja haukkumiseni. Isänsä ei puutu mitenkään. Poika itse ei osaa vastata miksi hän käyttäytyy niin.
Kommentit (175)
Miten kukaan aikuinen antaa läpsiä itseään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isä ei puutu vaikka poika väkivaltainen? Mitä ihmettä? Kasvattaako pojasta naistenvihaajaa?
Ei puutu edes pyydettäessä. Kun poika on pidemmän aikaa riehunut, isä saattaa yrittää kääntää pojan huomiota muualle, mutta ei esim. tule irrottamaan poikaa jos vaikka läpsii minua tai puristelee kättä tms.
Kyllä on tossu mies, nyt olisi neuvottelun paikka, kai hän puhetta ymmärtää?
Ap
Nyt ihan ensimmäiseksi teet rikosilmoituksen ja lasu ilmoituksen. Jos ei viranomaiset puutu niin menet turvakotiin. Siellä sitten ilmoitat ettei sinun ole turvallista palata kotiin niin kauan kun poika on siellä. Se lapsi tarvitsee nyt ihan tosissaan jakson kodin ulkopuolella että tuo tilanne alkaa purkautua. Tilanne on jo vakava ja nyt ei mikään puheet auta. Aika toimia. Pelasta lapsesi.
Onko tuon käytöksen taustalla tarve hakea / saada isältä huomiota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isä ei puutu vaikka poika väkivaltainen? Mitä ihmettä? Kasvattaako pojasta naistenvihaajaa?
Ei puutu edes pyydettäessä. Kun poika on pidemmän aikaa riehunut, isä saattaa yrittää kääntää pojan huomiota muualle, mutta ei esim. tule irrottamaan poikaa jos vaikka läpsii minua tai puristelee kättä tms.
Ja sinä, aikuinen nainen ja pojan äiti, et saa esiteni-ikäistä sälliä kuriin, kun se kohtelee sinua väkivaltaisesti?
Jos poika olisi minun, veisin sen poliisiasemalle missä poliisisetä saisi selittää mitä tuollaisesta käytöksestä seuraa vähän vanhempana. Tosin en osaa kuvitellakaan, että kukaan esiteini-ikäinen poika (tai tyttö) hyppisi silmilleni. Saati että mieheni katselisi vierestä.
Mutta ihan aidosti, ap, mikä sinua vaivaa? Vai onko lapsi kehitysvammainen ja siksi siltä ei voi vaatia minkäänlaista impulssikontrollia?
Vierailija kirjoitti:
Onko tuon käytöksen taustalla tarve hakea / saada isältä huomiota?
Tietenkin. Isä antaa ymmärtää että naisia kuuluu halveksia. Poika: "katso isä, enkö olekin juuri sellainen poika kun toivot minun olevan?"
Tuo pahenee. Poika alkaa käyttää nyrkkejä yhä enemmän.
Ehkä ap saa tulevaisuudessa paikan näiden otsikoiden jatkona :
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2bba00df-ae77-4645-8663-e81effad3246
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011329542.html
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/syyttaja-poika-murhasi-aitinsa-itse…
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2886ee0d-79a4-4b39-bd5c-8d47b0a3fe13
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekisin lapsesta lasun.
Mieshän tässä on huolenaihe, lyttäävä naisten vihaaja ja poikansa vaan haluaa miellyttää isää.
Jos isä kerran lyttää sua sanoilla ja poika ei saa tarpeeksi isän huomiota, niin show on valmis. Poika alkaa esittämään isälleen, että katos, kun mäkin p'skasti kohtelen äitiä, vielä huonommin kuin sä.
Itse nyt en enempää yleistäs mitäänmies-naisjuttua enempää, vaan teidän kolmen dynamiikasta on kyse.
Poika alkaa olla siinä iässä, kun se janoaa enemmän isänsä huomiota kuin koskaan aiemmin. Nyt sitä rehtiä miehen mallia tarvitaan, jos ei isästä siihen ole, niin isoisästä, enosta, sedästä, naapurin perasta?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naista tulee välillä vähän läpsäistä. Oppiipahan olemaan.
Ilmoitettu asiattomaksi.
Ehkä miehesi on sanonut että näytä että olet mies etkä hiiri joka tekee miten naiset sanoo. Onko miehesi saanut tuollaisen kasvatuksen?
Tämä keskustelu on palstalle tyypillinen. Lapsi käyttäytyy huonosti. Äiti sallii huonon käytöksen ja puuttuu siihen vain lässyttämällä. Syyllinen tilanteeseen on tietenkin lähin aikuinen mies. Lapsia kun ei saa laittaa mihinkään vastuuseen ja naiset on vain uhreja ja ajopuita jotka eivät kykene mihinkään.
Ja annas olla jos se isä sitten tosiaan puuttuisi ja puuttuisi kunnolla niin seuraavaksi Ap tekisi sitten rikosilmoituksen siitä isästä. Ap kun haluaa että isä puuttuisi sanallisesti ja lässyttäisi pojalle päivät pääskytyksen vaikkei puheesta ole tilanteessa mitään hyötyä. Kaikki tehokas puuttuminen on aina hirveän väärin kun lapsella voi tulla paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko isältään oppinut ?
Isänsä ei ole koskaan ollut väkivaltainen minua kohtaan, mutta puheen tasolla sitten on lyttäävä ja pitää miehiä naisia parempana. Ja ihan kantasuomalainen on.
Ja olet tuollaisen sovinistipaskiaisen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu on palstalle tyypillinen. Lapsi käyttäytyy huonosti. Äiti sallii huonon käytöksen ja puuttuu siihen vain lässyttämällä. Syyllinen tilanteeseen on tietenkin lähin aikuinen mies. Lapsia kun ei saa laittaa mihinkään vastuuseen ja naiset on vain uhreja ja ajopuita jotka eivät kykene mihinkään.
Ja annas olla jos se isä sitten tosiaan puuttuisi ja puuttuisi kunnolla niin seuraavaksi Ap tekisi sitten rikosilmoituksen siitä isästä. Ap kun haluaa että isä puuttuisi sanallisesti ja lässyttäisi pojalle päivät pääskytyksen vaikkei puheesta ole tilanteessa mitään hyötyä. Kaikki tehokas puuttuminen on aina hirveän väärin kun lapsella voi tulla paha mieli.
Ei sitä poikaa tarvitse lyödä takaisin kunhan isä edes kerran nappaisi tiukasti käsivarresta kiinni, ottaisi katsekontaktin ja ärähtäisi kunnolla: "annas poika olla viimeinen kerta!"
Ap. On sinun valintasi jäätkö tilanteeseen ja kohauttelet vain olkapäitäsi vai teetkö jotain. Tällä palstalla valittelu ei auta asiaasi yhtään. Sinulle on jo sanottu täällä, että tee huoli-ilmoitus ja tee riksoilmoitus. Jos minä olisin sinä, jättäisin tuollaisen tossukkamiehen myös, mutta ehkä hän havahtuu, jos vaikka poliisisetä käy kysymässä mieheltäsi, että miten meni noin niinkuin omasta mielestä, että olisiko pitänyt tukea lapsen äitiä ja kertoa lapselle ettei väkivalta ole ok. Ja olisi myös hyvä, jos poliisisetä kertoisi tossukkamiehellesi miten hänen tapansa toimia on myös väkivaltaa - henkistä sellaista.
Mutta ennenkaikkea ap, sinun on nyt myös itse kasvettava aikuiseksi ja toimittava. Ellet sitten halua, että poikasi on joku päivä iltalehtien lööpeissä seuraavana perhettään pahoinpitelevänä miehenä piilottelemassa sanomalehden takana, kun oikeutta käydään ja media on sitä seuraamassa ja vauvapalstalla kommentoidaan tyyliin, että "taas on vanhemmat kasvattaneet hienon lapsen, gongrats"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen esiteini?
13-vuotias on teini, sitä nuorempi esiteini. sanotaanko 11-12-vuotias.
Oletko sinä esivarhaisvaihdevuotinen?
Esivaihdevuodet on ihan vakiintunut käsite.
Ja ihan turhaan. Sitä samaa mummotautia se on.
Pojan sosiaaliset "taidot" ovat aggressio, pomottaminen, kiusaaminen, haukkuminen. Ei varmaan ole kavereita saanut noilla taidoillaan. Tuon ikäisen pitäisi jo osata keskusteleminen, kuunteleminen, impulssikontrolli ja toisen rajojen kunnioittaminen. Pahasti kehityksessä jälkeenjäänyt.
Vierailija kirjoitti:
Pojan sosiaaliset "taidot" ovat aggressio, pomottaminen, kiusaaminen, haukkuminen. Ei varmaan ole kavereita saanut noilla taidoillaan. Tuon ikäisen pitäisi jo osata keskusteleminen, kuunteleminen, impulssikontrolli ja toisen rajojen kunnioittaminen. Pahasti kehityksessä jälkeenjäänyt.
Tätä kiusaamista on vain kotona. Pojalla on paljon kavereita, heidän seurassaan ei ole pomottava eikä kiusaa. Ap
Mitä ihmettä! Vuosikausia suhteessa naisia hskventavsn miehen kanssa. Henkinenkin bäkivalta on väkivaltaa. Jätä siis mies.
Jos mulle slaikäinen tuottaa kipua fyysisesti, niin toki soitan poliisille, ja ilmoitan kotiväkivallasta. Kun on vielä alle 15-vuotiaasta kyse, niin tämä voi toimia kasvattavana toimena.
Kolmas mies ei tee mitään estääjseen väkivaltaa. Et ole turvassa kotonasi. Lähde turvakotiin.
Pelasta itsesi. Pelastamalla itsesi saatat pelastaa poikasi. Sun on näytettävä, että kun kerran sun sana ei toimi, niin Suomi kyllä auttaa (toivottavasti auttaa) uhreja, kunhan uhri hakee apua. Eli 112 turvanappi puhelimeen, pakkaat valmiiksi hätäkassin ( mahdollisimman pienen, ettei sitä huomaa), pidät puhelinta koko ajan mukana/hankit rsnnrpuhelimen, ja kun seuraavan kerran poika tekee mitä tahansa väkivaltaa niin soitat 112.
Toivottavasti poika saa apua lastensuojelusta. Mutta kun poliisi tulee paikalle, pyydät heitä viemään sut turvakotiin.
Aika viimeiset hetket vaikuttaa siihen millainen mies pojasta kasvaa. Ap, toimi.
Näin kahden tyttären äitinä kammoksuttaa ajatus että tämä poika seurustelisi lapseni kanssa muutaman vuoden päästä.