Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö kummiuden lopettamisesta ilmoittaa kummilapsen perheelle jotenkin

Vierailija
22.12.2022 |

Vai riittääkö että tekee vain kuten kummilapsen vanhempikin teki, eli ei pidä yhteyttä vain enää?
Kyllästyttää viedä kaksi kertaa vuoteen lahjoja oven taa, kun ne vain otetaan nopeasti oven raosta ja vedetään ovi kiinni. Tuntuisi tämmöisen vuosien kohtelun jälkeen typerältä alkaa ilmoittelemaan että hei, en enää aio olla kanssanne tekemisissä, kun hekään eivät ole olleet minuun enää vuosiin missään yhteydessä.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset tekevät kummiudesta niin ison asian? Ei tarvitse tehdä mitään.

Vierailija
2/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi sillä kummius ei ole virallista.

Kummin tehtävät

Kummi

toimii kastetilaisuuden todistajana. Jos vähintään kaksi kummeista ei ole ristiäisissä mukana, tarvitaan vähintään yksi tai kaksi henkilöä todistamaan kastetoimitusta.

on kummilapsensa aikuinen ystävä

huolehtii lapsen kristillisestä kasvatuksesta yhdessä vanhempien kanssa. Hän voi esimerkiksi osallistua kummilapsen kanssa seurakunnan toimintaan, viedä messuun tai vaikkapa pyhäkouluun. Lapsen puolesta rukoileminen on myös kummin etuoikeutettu tehtävä.

Miksi olet alkanut alusta alkaen joksikin lahja kummiksi kun se ei ole ollenkaan kummin tehtävä. 

https://evl.fi/perhejuhlat/ristiaiset/kummien-valinta-ja-tehtavat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä en olisi missään tekemisissä kenekään kanssa jonka oven taakse pitää jättää lahjoja eikä halua edes tavata, siis edes sen vertaa että ottaisi lahjan henkilökohtaisesti vastaan ja kiittäisi. Mä en ikinä alistuisi tollaiseen kohteluun. Mä en ikinä alistuisi hiippailemaan jossakin oven takana lahjojen kanssa. Miksi sä suostut tollaseen? Miksi sä viet lahjoja ihmisille jotka ei edes halua tavata sua? Ei kuulosta siltä että nämä ihmiset olis ansainneet mitään lahjoja. Siis eikö se lapsikaan halua tavata sua?

Laita välit poikki, heti. Ja lopeta toi lahjojen vieminen. Jos sä käyttäydyt kuin kynnysmatto, sua kohdellaan kuin kynnysmattoa. Eiköhän sun kummisopimus ole rauennut jo aikoja sitten.

Vierailija
4/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hyvät ihmiset alkako joksikin lahja-automaateiksi. Opetatte samalla lapsille ihan vääriä arvoja.

Vierailija
5/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse ilmoittaa yhtään mitään sillä kummius ei ole virallista muuta kuin nimi paperissa millä ei ole mitään virkaa. 

Vierailija
6/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos kummilapsesi vanhempi on ylikuormittunut tai masentunut. Kutsu kummilapsi kylään tai johonkin lapsille sopivaan tilaisuuteen.

Vierailija
7/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummin tehtävät

Kummi

toimii kastetilaisuuden todistajana. Jos vähintään kaksi kummeista ei ole ristiäisissä mukana, tarvitaan vähintään yksi tai kaksi henkilöä todistamaan kastetoimitusta.

huolehtii lapsen kristillisestä kasvatuksesta yhdessä vanhempien kanssa. Hän voi esimerkiksi osallistua kummilapsen kanssa seurakunnan toimintaan, viedä messuun tai vaikkapa pyhäkouluun. Lapsen puolesta rukoileminen on myös kummin etuoikeutettu tehtävä.

Miksi olet alkanut alusta alkaen joksikin lahja kummiksi kun se ei ole ollenkaan kummin tehtävä. 

Et ymmärrä miksi lapsille tarvitaan kummit? Luehan lisää niistä googlelinkeistäsi.

Vierailija
8/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos kummilapsesi vanhempi on ylikuormittunut tai masentunut. Kutsu kummilapsi kylään tai johonkin lapsille sopivaan tilaisuuteen.

Ei todellakaan ole kumpikaan näistä kummilasten äideistä mitenkään masentunut, päinvastoin, viettävät mukavaa aikaa ystävien kanssa, vain minuun on välit viilennetty.

ap

Vierailija
9/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ilmoittelisi mitään. Jos eivät itse ole ilmoitelleet etteivät halua enää olla tekemisissä, niin tuskinpa kaipailevat sinunkaan ilmoituksiasi!

Vierailija
10/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollainen ole oikein. Lopeta ihmeessä lahjojen vieminen ti ainakin kysy, miksi eivät halua olla enää kanssasi tekemisissä.

Vierailija
11/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyselisi perään jos eivät ole minunkaan perään kyselleet. Kyllä jokainen aikuinen ihminen ymmärtää että mikäli itse feidaa elämästään jonkun ystävän, olkoon kummi tai ei, niin se on sitten oma vika että lapsen kummi jättäytyy pois lapsen elämästä. Sitten jos lapsi vaikka aikuisena kysyy, niin voi suoraan sanoa miten kävi.

Vierailija
12/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummius on peruuttamaton.

Vierailija
13/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat yhteydenpidon, ei tarvita muuta.

Vierailija
14/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kummiutta voi peruuttaa, mutta ei kummin toisaalta tarvitse mitään tehdäkään.

Annat vaan olla koko asian.

Vierailija
15/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummin tehtävät

Kummi

Et ymmärrä miksi lapsille tarvitaan kummit? Luehan lisää niistä googlelinkeistäsi.

Justiin nyt kun oma terveyteni reistaa ja kaikki pelottaa, olen hyvin iloinen lapsen läheisistä kummeista ja heidän lämpimistä väleistään. Lahja-automaatteja he eivät koskaan ole olleet.

On lapsella muitakin turvallisia aikuisia elämässä kun me vanhemmat ja isovanhemmat.

Vierailija
16/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse unohtaisin koko kummiuden vanhempien käytöksen takia. Joten älä osta mitään

Vierailija
17/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos olet jo kristillisen kasvatuksen antanut niin voit luovuttaa, muuten palat helvetin tulessa

Vierailija
18/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummin tehtävät

Kummi

Kummilla ei ole nykyään mitään oikeuksia lapseen jos vanhemmille jotain tapahtuu niin että se on vain nimi paperissa eikä mitään laillisia velvollisuuksia ole. 

Vierailija
19/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummius on peruuttamaton.

Jotenka ei sillä ole mitään virkaakaan. 

Minä en ymmärrä vastasyntyneen liittämistä kirkkoon ollenkaan kun hän ei kykene itse sitä uskontokuntaansa päättämään ja nykyajan logiikallahan se on ihan järjetöntä.

Ihmisen pitäisi vasta saada aikuisena vasta päättää uskontonsa eikä sitä ennen pakko syöttää sille yhtään mitään eikä liittää mihinkään uskontoon ja kirkkoon puolustuskyvytöntä lasta. 

Toivottavasti tulevaisuudessa tähän alkaisi muutosta tulemaan. Minä olin kirkossa ihan vasten tahtoani vain vanhempieni pakottamana. Minä en usko mihinkään satu olentoihin, jumaliin ja mörköihin millä minua peloteltiin lapsena vaikka olin tosi kiltti verrattuna nyky kakaroihin. Kasvatus metodi oli pelottelulla ohjaaminen ja jos se ei auttanut niin sitten väkivallalla otettiin tahto pois. Remmiä, risua ja tukka pöllyä tuli. 

Kyllä se pelottelu ja väkivalta jätti tarumoja mutta olen kyennyt niistä selviytymään. Sitähän se koko elämä on että pääsee lapsuuden traumoista eroon. Unissa ne vielä vaivaa niin että herään ihmeellisiin väkivaltaisiin  kauhu uniin että tapan ja kidutan jotain kiusaajani ja herätessä olen onnellinen kun se olikin unta vain. 

Vierailija
20/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on ilmeisesti omassa elämässä ongelmia eikö kehtaa ehkä viinaa huumeita tai jotain ettei kehtaa tavata tai toiset jos lapsi onkin vammainen ne ei kehtaa tavata ketään. Olet vaan kummi ja unohdat ne lahjat kunnes lapsi kasvaa muutamia vuosia kuten täyttää 18 saa ajokortin sitten onnittelet.Kortilla.Jätät onnittelukortin kun pääsee ripille. Kiitos kaikille jotka olette kummeja se on hienoa asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan