Ruokakassi vastasyntyneiden vanhemmille
Nuorille syntynyt vauva ja haluaisin viedä ruokakassin heille. Vauvalla on kaikki mitä tarvitsee, nyt on kyse imettävän äidin ravinnon saannista. Vinkkejä mitä kassi voisi sisältää, kiitos!
Kommentit (67)
Wolt-lahjakortti, voivat tilata kotiin mitä tarvitsevat, paikkakunnasta riippuen löytyy myös ruokakauppa ja apteekki palvelun piirissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus ei ole häiriköidä, äiti pyysi apua ja hänen pari toivetta on jo ostettu. Vien kassin ovelle. Kiitos asiallisista kommenteista! Kaikki ihmiset eivät ole läpi pahoja.
Mielestäni AP ajatuksesi on ihana. Sinne ruokakassiin on varmasti hyvä laittaa jotain valmisaterioita, esim niitä kokkikartanon laatikoita tai vaikka muutama pakastepitsa. Kannattaa muistaa, että tätä palstaa käyttää paljon mielenterveyshäiriöiset ihmiset ja he purkavat tänne pahaa oloansa. Sen jälkeen, kun tänne tuli miehiä niin palstan taso laski huomattavasti.
Kannattaa myös muistaa, että ei omin päin viedä toiselle ruokaa, jos ei tiedä, mitä hän syö.
Mä muistan edelleen, miten auttoi ja ilahdutti, kun naapuruston mummot toi meille ruokaa. Olivat tehneet 2 isoa vuoallista makaronilaattikkoa (toisen pakastimme), raparperipiirakkaa olivat leiponeet ja yksi oli leiponut karjanlanpiirakoita ja tehnyt kylkeen munavoita mukaan (osa karjalanpiiraista meni pakastimeen).
Eli jotain, mitä on helppo lämmittää. Ja kuitenkin oikeaa ruokaa, ei mitään juustoja ja keksejä.
Vierailija kirjoitti:
Leipää, juustoa, hedelmiä, suklaata, mehua, pähkinöitä, jonkun jo ehdottama ruokaisa salaatti jne. Oman kukkaron mukaan valitset tuotteiden laatuasteen.
Ai laatuaste riippuu hinnasta? Sisällöllä ei niin väliä.
Vierailija kirjoitti:
Tee valmisannoksia esim ruokaisia salaatteja. Helppoja ja nopeita aterioita, jotka voi jättää kesken ja jatkaa taas. Jos on muita lapsia niin vaikka spagetti+ kastike johonkin boxiin mikroon lämmitettäväksi. Jos tykkäät leipoa niin joku piirakka mukaan.
Mitähän tässä oli alapeukuttamista? Tää on mun oma kokemus, oli ihanaa kun ihmiset toivat itsetehtyjä ruokia eikä tarvinnut kokata. Allergioiden takia harva valmisruoka kävi mulle.
Vierailija kirjoitti:
Mä muistan edelleen, miten auttoi ja ilahdutti, kun naapuruston mummot toi meille ruokaa. Olivat tehneet 2 isoa vuoallista makaronilaattikkoa (toisen pakastimme), raparperipiirakkaa olivat leiponeet ja yksi oli leiponut karjanlanpiirakoita ja tehnyt kylkeen munavoita mukaan (osa karjalanpiiraista meni pakastimeen).
Eli jotain, mitä on helppo lämmittää. Ja kuitenkin oikeaa ruokaa, ei mitään juustoja ja keksejä.
Juusto on ihan oikeaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee valmisannoksia esim ruokaisia salaatteja. Helppoja ja nopeita aterioita, jotka voi jättää kesken ja jatkaa taas. Jos on muita lapsia niin vaikka spagetti+ kastike johonkin boxiin mikroon lämmitettäväksi. Jos tykkäät leipoa niin joku piirakka mukaan.
Mitähän tässä oli alapeukuttamista? Tää on mun oma kokemus, oli ihanaa kun ihmiset toivat itsetehtyjä ruokia eikä tarvinnut kokata. Allergioiden takia harva valmisruoka kävi mulle.
Mutta allergioista huolimatta pystyit syömään jonkun muun summassa valmistamia ruokia? Mille valmisruokien yleiselle ainekselle siis olet allerginen?
Ei pähkinöitä, Jlan tähden mitään potentiaalisesti allergisoivaa. Mulle tuotiin pähkinäkakku ja olen allerginen pähkinälle, huoh.
Tekisin kotiruokaa, jonka he voivat itse vaan lämmittää. Kysy onko tilaa pakkasessa, niin sinne sitten osa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Mutta allergioista huolimatta pystyit syömään jonkun muun summassa valmistamia ruokia? Mille valmisruokien yleiselle ainekselle siis olet allerginen?
Tätä jäin itsekkin ihmettelemään. Summamutikassa voi tehdä spagettia ja kastiketta sekä piirakkaa, muuta suurin osa valmisruuista ei muka käy allergian takia
Vierailija kirjoitti:
Makaroonilaatikko on niin ravinneköyhää ruokaa, että jättäisin tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanaa, kalaa, lihaa ja pullo kuohuvaa
Ei alloholia tietenkään.
Joidenkin mammojen mielestä lapsen maksan tuhoamisen voi alkaa jo raskaana ollessaan ihan vähän naukkailemalla alkoholia.
Jos äiti imettää niin hänelle ei viedä kuohuvaa kiusaukseksi.
Mä suosittelisin sinne kassiin valion proteiinirahjoka ja pirtelöitä! Voisi olla varsinkin näin kesällä ihana nopsta proteiinirikas välipala ja vielä kylmä.
Jääkahviakin sinne voisi laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä tekisin valmista ruokaa. Varsinkin jos on muita lapsia. Tee vaikka pari erilaista ruokaa, joista riittää useammaksi päiväksi.
Miksi alapeukkuja? minusta oli ihan parasta, kun naapurit ja ystävät toivat käydessään ruokaa. Oli todella raskasta aluksi aina muutenkin, kun kaikki nälissään, ja olisi pitänyt jaksaa kauppaan ja ehtiä vielä ruokakin laittamaan. Ihanat muistot, kun jääkaapissa oli valmiina mistä lämmittää.
Vaivaa käy katsomassa kaverit ja sukulaiset. Rotinakahvilla. Olisi suuri etu, jos mummo leipoisi pullia pakkaseen. Vaikka kuuden pullan annoksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juusto on ihan oikeaa ruokaa.
Niin että vaikka viisihenkiselle perheelle juustoa pöytään lounaalle vaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin että vaikka viisihenkiselle perheelle juustoa pöytään lounaalle vaan.
Oletko noin tyhmä vai esitätkö
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata alkaa väsäämään yhtään mitään, jos ei tiedä tarkalleen, mitä kyseiset ihmiset syö. Yksi väärä ainesosa salaatissa tai muussa ateriassa tuottaa vain biojätettä ja pahaa mieltä.
Järkevintä olisi kysyä, mitä se äiti toivoo.
Jos se on koko perheelle niin sitten lasten lempiruokai myös.