Nuoret eivät pysty maksamaan vuokriaan
Niin surullista, että nuorilla ei ole enää mahdollisuutta maksaa asumistaan.
Kommentit (593)
Jep huoltosuhde.
"Lähitulevaisuudessa työikäisten odotetaan huolehtivan ikääntyvistä vanhemmistaan töiden ohella. Antila uskoo, että osaltaan hoivavastuuta lisää Petteri Orpon (kok) hallituksen julkiseen talouteen kohdistamat säästöt. Taustalla on ikääntyvä väestö ja heikkenevä huoltosuhde sekä siitä johtuva julkisen talouden kestävyysvaje. "
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole. Minä maksan molempien lasteni vuokrista yli puolet.
Harvalla on tähän varaa.
Tulee olemaan paljon asunnottomia nuoria.
Heiltä vietiin tulevaisuus.
Kimppakämppään vaan.Nuoriso on niin hemmoteltua nykyään,että jokaisella pitää olla oma kämppä.Ja veronmaksajat maksaa.
Sama eläkeläisille. Ei ole kenenkään velvollisuus maksaa eläkeläistem työaikaisesta laiskuudesta.
Eläkeläiset asuvat kyllä yhteisöllisesti. Oma appikin asuu palveluasunnossa. Osa tiloista on yhteisiä.
Ei
No ei tietenkään. Äitini asuu kaupungin vuokra-asunnossa, jonka vuokran maksaa itse. Ei saa mitään tukia.
Ei kait tämä tullut kenellekään yllätyksenä, kun äärioikeisto hallitus, persut ja kokoomus leikkasi soviteltua työttömyysturvaa, asumistukea, työmatkavähennys oikeutta jne. jotka kolahtavat eniten nuoriin, jotka tekevät osa-aika ja pätkätöitä esilm. kaupanala, ravintola, rakennus, tuntiopettajat, varhaiskasvattajat, koulunk.avustajat jne. Ja usein vielä työsopimus, kilpailijalle työskentely estetty.
Suomessa on pitkään rakennettu palkkajärjestelmä, erityisesti nuorille, että yhteiskunta tukee, joka on tavallaan ollut myös yritystukea, jonka nyt ääripikeistohallutus persut ja kokoomus sen tuhosi.
Nyt luottotappiot jäävät valtion ja ceronmaksajien maksettavaksi.
https://www.iltalehti.fi/talous/a/0a74cd38-3f05-43ea-ad7b-a086d6f5e6d2&…;
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvalla on tähän varaa.
Kimppakämppään vaan.Nuoriso on niin hemmoteltua nykyään,että jokaisella pitää olla oma kämppä.Ja veronmaksajat maksaa.
Teillä persuilla on sellainen kummallinen pakkomielle että palataan kaikessa 1800-luvulle. Mistä se oikein johtuu?
Noinhan se on ollut jo vuosikymmeniä. Vain syntymärikkaat pystyvät suunnittelemaan elämäänsä.
Kuntien työllisyyspalveluissa oli toukokuun lopussa yhteensä 307 400 työtöntä työnhakijaa. Se on 41 100 enemmän kuin vuotta aikaisemmin. Edelliskuusta työttömien työnhakijoiden määrä laski 5 800:lla. Työttömien työnhakijoiden osuus työvoimasta oli 11,3 prosenttia, eli 1,4 prosenttiyksikköä korkeampi kuin vuosi sitten. Tiedot ilmenevät ELY-keskusten kehittämis- ja hallintokeskuksen (KEHA-keskus) Työnvälitystilastosta.
https://www.tyollisyyskatsaus.fi/graph/tkat/tkat.aspx#
Työttömiä ei ole 500 000, vaan 307 400. Pysytään nyt totuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin meno on aina vaihtoeho
Töitä ei ole.
Kiitos Satatonnia!
Tekevä ja osaava saa aina töitä.
300 tuhatta ihmistä on työttömänä. Joka päivä useampi.
Puoli miljoonaa työtöntä.
Ei ole.
Kyllä on. Työttömiä on nyt enemmän kuin ysärilamassa.
Ei ole.
Toukokuun lopussa kuntien t
Suomessa puoli miljoonaa tekee ilmaiseksi töitä. Lähde Seura-lehti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä-minä-minä -sukupolvet ovat päätyneet tilanteeseen, jossa pitäisi laatia oman elämänsä ja taloutensa suunnitelmat eikä vain hedonistisesti bailata, matkustaa ja juhlia muiden varoilla välittämättä mitään velvollisuuksistaan. Voi voi voi
Opena ole joutunut katsomaan näiden sukupolvien kehittymistä, ja kauhuissani ole maamme tulevaisuudesta.
Surullista että opettajana on tällainen ihminen, joka halveksuu nuoria.
En usko, että hän oikeasti on opettaja. Minä olen. Olen työssäni huomannut, että pääosin nykynuoret ottavat elämänsä aika vakavasti ja vastuulliseti, joskus liiankin. He tekevät parhaansa, mutta se ei riitä, kun politiikka on tällaista ja huoltosuhde niin heikko.
Kaikki tuki nuorille täältä!
Samaa mieltä. Olen amiksen opettaja ja nuorten äiti. Tämä sukupolvi on kunnollista ja yrittää parhaansa huonona aikana. Todella liiankin tunnollisia ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän päivän Ylellä kerrottiin, että henkilö.koht avustamista on kova pula ja ammattiin ei ole korkeita vaatimuksia.
Joo, mutta kun sillä ei elä, kun tukia on leikattu esim. soviteltua työttömyysturvaa, asumistukia, työmatkavähennysoikeutta jne.
Jos maksetaan 10€/h miinus verot ja muut maksut ja viikossa tytunteja esim. 20h. Usein työmatkat saattavat viedä palkkatuloista lähes kaiken.
Kympin palkasta ei paljon veroja makseta.Minkälainen työmatka vie 700 e kuussa?Eli siis 800 e ei kannata tienata,mutta tukia kehtaa nostaa?
Hallitus poisti suojaosan eli kun tekee 300 eurolla töitä niin työmarkkinatukea leikataan.
Eläkeläinen sen sijaan saa eläkkeen joka kuukausi ja palkka on vain lisätulo.
Jos huoltosuhde sanelee politiikan, silloin pitää laittaa maksussa olevat eläkkeet leikkuriin tai verottaa ne äärimmilleen ja asettaa eläkekatto, eikä olla aina viemässä nuorilta kaikkea pois.
Vierailija kirjoitti:
Tämän päivän Ylellä kerrottiin, että henkilö.koht avustamista on kova pula ja ammattiin ei ole korkeita vaatimuksia.
Osa-aikatyö ei elätä.
Vierailija kirjoitti:
Jep huoltosuhde.
"Lähitulevaisuudessa työikäisten odotetaan huolehtivan ikääntyvistä vanhemmistaan töiden ohella. Antila uskoo, että osaltaan hoivavastuuta lisää Petteri Orpon (kok) hallituksen julkiseen talouteen kohdistamat säästöt. Taustalla on ikääntyvä väestö ja heikkenevä huoltosuhde sekä siitä johtuva julkisen talouden kestävyysvaje. "
Ei tule tapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvalla on tähän varaa.
Sama eläkeläisille. Ei ole kenenkään velvollisuus maksaa eläkeläistem työaikaisesta laiskuudesta.
Eläkeläiset asuvat kyllä yhteisöllisesti. Oma appikin asuu palveluasunnossa. Osa tiloista on yhteisiä.
Ai, kaikki tuntemani eläkeläiset as
Ai, minä en tunne yhtään tuollaista eläkeläistä. Isot asunnot on myyty ja muutettu pienempään tai annettu ennakkoperintönä, kun ei enää voitu asua kotona ja muutettu palveluasuntoon. Kukaan tuntemistani ei saa mitään tukia, koska saavat työeläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaista saa 283000 https://www.tyj.fi/tilastot
Kelan työttömyystukea saa 308400 https://tietotarjotin.fi/uutinen/1178571/kelan-maksamien-tyottomyystuki…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvalla on tähän varaa.
No jos ei omaa asuntoa ole saanut vuosikymmenien työssäololla hankittua,niin saattaa olla tiukkaa eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvalla on tähän varaa.
Teillä persuilla on sellainen kummallinen pakkomielle että palataan kaikessa 1800-luvulle. Mistä se oikein johtuu?
Trump on samoilla linjoilla. Kaipaa 1800-luvulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvalla on tähän varaa.
Eläke on palkansaajien maksama sosiaalituki.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija, joka asuu vanhemman omistamassa asunnossa saa elokuusta alkaen asumislisää vain 83 euroa kuukaudessa. Asumislisää saa vain opiskelukuukausilta.
Miten sitten jos ei ole opiskelija? Vaan toimeentuen asiakas ja asuu vanhempiensa vuokraamassa asunnossa? Tai perheellinen yh. mutta matala palkka alalla? Koskeeko vain opiskelija tausta?
"Vuoden 2024 joulukuussa eläkkeensaajan asumistukea sai yli 200 000 henkilöä."
https://tietotarjotin.fi/tilasto/2711779/tilasto-elakkeensaajan-asumist…
Hallituksen matematiikkaa tämäkin.