Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoret eivät pysty maksamaan vuokriaan

Vierailija
06.07.2025 |

Niin surullista, että nuorilla ei ole enää mahdollisuutta maksaa asumistaan.

https://yle.fi/a/74-20171240

Kommentit (593)

Vierailija
181/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan kun Suomessa oli huono työtilanne niin suomalaiset lähtivät ulkomaille töihin. Ruotsiin, Australiaan ja USA:an lähti paljon ja useimmat pärjäsivät siellä, suuri osa jäikin.

Mitä useampi lähtee niin eläkkeitä ei pystytä maksamaan. Kun on Norjassa töissä niin ei makseta eläkemaksua Suomeen. 

Hallituksen matematiikkaa tämäkin.

Vierailija
182/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep huoltosuhde. 

"Lähitulevaisuudessa työikäisten odotetaan huolehtivan ikääntyvistä vanhemmistaan töiden ohella. Antila uskoo, että osaltaan hoivavastuuta lisää Petteri Orpon (kok) hallituksen julkiseen talouteen kohdistamat säästöt. Taustalla on ikääntyvä väestö ja heikkenevä huoltosuhde sekä siitä johtuva julkisen talouden kestävyysvaje. "

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010727273.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole. Minä maksan molempien lasteni vuokrista yli puolet.

Harvalla on tähän varaa.

Tulee olemaan paljon asunnottomia nuoria.

Heiltä vietiin tulevaisuus.

Kimppakämppään vaan.Nuoriso on niin hemmoteltua nykyään,että jokaisella pitää olla oma kämppä.Ja veronmaksajat maksaa.

Sama eläkeläisille. Ei ole kenenkään velvollisuus maksaa eläkeläistem työaikaisesta laiskuudesta.

Eläkeläiset asuvat kyllä yhteisöllisesti. Oma appikin asuu palveluasunnossa. Osa tiloista on yhteisiä.

Ei

No ei tietenkään. Äitini asuu kaupungin vuokra-asunnossa, jonka vuokran maksaa itse. Ei saa mitään tukia.

Vierailija
184/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait tämä tullut kenellekään yllätyksenä, kun äärioikeisto hallitus, persut ja kokoomus leikkasi soviteltua työttömyysturvaa, asumistukea, työmatkavähennys oikeutta jne. jotka kolahtavat eniten nuoriin, jotka tekevät osa-aika ja pätkätöitä esilm. kaupanala, ravintola, rakennus, tuntiopettajat, varhaiskasvattajat, koulunk.avustajat jne. Ja usein vielä työsopimus, kilpailijalle työskentely estetty. 

Suomessa on pitkään rakennettu palkkajärjestelmä, erityisesti nuorille, että yhteiskunta tukee, joka on tavallaan ollut myös yritystukea, jonka nyt ääripikeistohallutus persut ja kokoomus sen tuhosi. 

Nyt luottotappiot jäävät valtion ja ceronmaksajien maksettavaksi. 

https://www.iltalehti.fi/talous/a/0a74cd38-3f05-43ea-ad7b-a086d6f5e6d2&…;

Vierailija
185/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvalla on tähän varaa.

Kimppakämppään vaan.Nuoriso on niin hemmoteltua nykyään,että jokaisella pitää olla oma kämppä.Ja veronmaksajat maksaa.

Teillä persuilla on sellainen kummallinen pakkomielle että palataan kaikessa 1800-luvulle. Mistä se oikein johtuu? 

Vierailija
186/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan se on ollut jo vuosikymmeniä. Vain syntymärikkaat pystyvät suunnittelemaan elämäänsä.

Vierailija
187/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntien työllisyyspalveluissa oli toukokuun lopussa yhteensä 307 400 työtöntä työnhakijaa. Se on 41 100 enemmän kuin vuotta aikaisemmin. Edelliskuusta työttömien työnhakijoiden määrä laski 5 800:lla. Työttömien työnhakijoiden osuus työvoimasta oli 11,3 prosenttia, eli 1,4 prosenttiyksikköä korkeampi kuin vuosi sitten. Tiedot ilmenevät ELY-keskusten kehittämis- ja hallintokeskuksen (KEHA-keskus) Työnvälitystilastosta.

https://www.tyollisyyskatsaus.fi/graph/tkat/tkat.aspx#

Työttömiä ei ole 500 000, vaan 307 400. Pysytään nyt totuudessa.

Vierailija
188/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töihin meno on aina vaihtoeho

Töitä ei ole.

Kiitos Satatonnia!

Tekevä ja osaava saa aina töitä.

300 tuhatta ihmistä on työttömänä. Joka päivä useampi.

Puoli miljoonaa työtöntä.

Ei ole.

Kyllä on. Työttömiä on nyt enemmän kuin ysärilamassa.

Ei ole.

Toukokuun lopussa kuntien t

Suomessa puoli miljoonaa tekee ilmaiseksi töitä. Lähde Seura-lehti.

Vierailija
189/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä-minä-minä -sukupolvet ovat päätyneet tilanteeseen, jossa pitäisi laatia oman elämänsä ja taloutensa suunnitelmat eikä vain hedonistisesti bailata, matkustaa ja juhlia muiden varoilla välittämättä mitään velvollisuuksistaan. Voi voi voi

Opena ole joutunut katsomaan näiden sukupolvien kehittymistä, ja kauhuissani ole maamme tulevaisuudesta.

Surullista että opettajana on tällainen ihminen, joka halveksuu nuoria.

En usko, että hän oikeasti on opettaja. Minä olen. Olen työssäni huomannut, että pääosin nykynuoret ottavat elämänsä aika vakavasti ja vastuulliseti, joskus liiankin. He tekevät parhaansa, mutta se ei riitä, kun politiikka on tällaista ja huoltosuhde niin heikko.

Kaikki tuki nuorille täältä!

Samaa mieltä. Olen amiksen opettaja ja nuorten äiti. Tämä sukupolvi on kunnollista ja yrittää parhaansa huonona aikana. Todella liiankin tunnollisia ovat.

Vierailija
190/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän päivän Ylellä kerrottiin, että henkilö.koht avustamista on kova pula ja ammattiin ei ole korkeita vaatimuksia.

Joo, mutta kun sillä ei elä, kun tukia on leikattu esim. soviteltua työttömyysturvaa, asumistukia, työmatkavähennysoikeutta jne. 

Jos maksetaan 10€/h miinus verot ja muut maksut ja viikossa tytunteja esim. 20h. Usein työmatkat saattavat viedä palkkatuloista lähes kaiken.

Kympin palkasta ei paljon veroja makseta.Minkälainen työmatka vie 700 e kuussa?Eli siis 800 e ei kannata tienata,mutta tukia kehtaa nostaa?

Hallitus poisti suojaosan eli kun tekee 300 eurolla töitä niin työmarkkinatukea leikataan. 

Eläkeläinen sen sijaan saa eläkkeen joka kuukausi ja palkka on vain lisätulo. 

Vierailija
191/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huoltosuhde sanelee politiikan, silloin pitää laittaa maksussa olevat eläkkeet leikkuriin tai verottaa ne äärimmilleen ja asettaa eläkekatto, eikä olla aina viemässä nuorilta kaikkea pois.

Vierailija
192/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän päivän Ylellä kerrottiin, että henkilö.koht avustamista on kova pula ja ammattiin ei ole korkeita vaatimuksia.

Osa-aikatyö ei elätä.

Vierailija
193/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep huoltosuhde. 

"Lähitulevaisuudessa työikäisten odotetaan huolehtivan ikääntyvistä vanhemmistaan töiden ohella. Antila uskoo, että osaltaan hoivavastuuta lisää Petteri Orpon (kok) hallituksen julkiseen talouteen kohdistamat säästöt. Taustalla on ikääntyvä väestö ja heikkenevä huoltosuhde sekä siitä johtuva julkisen talouden kestävyysvaje. "

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010727273.html

Ei tule tapahtumaan.

Vierailija
194/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvalla on tähän varaa.

Sama eläkeläisille. Ei ole kenenkään velvollisuus maksaa eläkeläistem työaikaisesta laiskuudesta.

Eläkeläiset asuvat kyllä yhteisöllisesti. Oma appikin asuu palveluasunnossa. Osa tiloista on yhteisiä.

Ai, kaikki tuntemani eläkeläiset as

Ai, minä en tunne yhtään tuollaista eläkeläistä. Isot asunnot on myyty ja muutettu pienempään tai annettu ennakkoperintönä, kun ei enää voitu asua kotona ja muutettu palveluasuntoon. Kukaan tuntemistani ei saa mitään tukia, koska saavat työeläkettä.

Vierailija
195/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaista saa 283000 https://www.tyj.fi/tilastot

Kelan työttömyystukea saa 308400 https://tietotarjotin.fi/uutinen/1178571/kelan-maksamien-tyottomyystuki…

Vierailija
196/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvalla on tähän varaa.

No jos ei omaa asuntoa ole saanut vuosikymmenien työssäololla hankittua,niin saattaa olla tiukkaa eläkkeellä.

Vierailija
197/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvalla on tähän varaa.

Teillä persuilla on sellainen kummallinen pakkomielle että palataan kaikessa 1800-luvulle. Mistä se oikein johtuu? 

Trump on samoilla linjoilla. Kaipaa 1800-luvulle.

Vierailija
198/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvalla on tähän varaa.

Eläke on palkansaajien maksama sosiaalituki.

Vierailija
199/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelija, joka asuu vanhemman omistamassa asunnossa saa elokuusta alkaen asumislisää vain 83 euroa kuukaudessa. Asumislisää saa vain opiskelukuukausilta. 

https://yle.fi/a/74-20168244

Miten sitten jos ei ole opiskelija? Vaan toimeentuen asiakas ja asuu vanhempiensa vuokraamassa asunnossa? Tai perheellinen yh. mutta matala palkka alalla? Koskeeko vain opiskelija tausta?

Vierailija
200/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vuoden 2024 joulukuussa eläkkeensaajan asumistukea sai yli 200 000 henkilöä."

https://tietotarjotin.fi/tilasto/2711779/tilasto-elakkeensaajan-asumist…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi