Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoret eivät pysty maksamaan vuokriaan

Vierailija
06.07.2025 |

Niin surullista, että nuorilla ei ole enää mahdollisuutta maksaa asumistaan.

https://yle.fi/a/74-20171240

Kommentit (593)

Vierailija
161/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan kun Suomessa oli huono työtilanne niin suomalaiset lähtivät ulkomaille töihin. Ruotsiin, Australiaan ja USA:an lähti paljon ja useimmat pärjäsivät siellä, suuri osa jäikin.

Mitä useampi lähtee niin eläkkeitä ei pystytä maksamaan. Kun on Norjassa töissä niin ei makseta eläkemaksua Suomeen. 

Vierailija
162/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vaan jos tästä uudesta sukupolvesta kouliintuisi vähän paremmin pärjäävä ja elämänhallintataitoisempi kuin vanhempiensa sukupolvi, joka on tottunut loputtomiin yhteiskunnan tukiin ja ilmaiseen elämiseen, jos työt eivät sattuneet huvittamaan tai työelmän aikataulut ahdistivat liikaa.

Velkaantuneista ja asunnottomista nuorista ei tule enää veronmaksajia, heidät on syrjäytetty pysyvästi.

Eläkeläisiltä asumistuet pois, opetellaan vähän elämänhallintaa ja muistellaan miksi ei työt aikanaan maistunut, niin että olisi saanut kunnon eläkkeen.

Siis haluat pienipalkkaisissa ammateissa terveytensä tuhonneilta takuueläkeläisiltä kaiken pois???

Ei vaan saman kohtelun kuin tulevillekin eläkeläisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä asuin nuorena ensin kimppakämpässä ja sitten tosi rupusessa yksiössä narkkien naapurissa. Nykyään ei taida tuollaiset kelvata, vaan pitää päästä suoraan lapsuudenkodista kaksioon. Paitsi että narkkeja on nykyään joka talossa eli niiltä on lähes mahdoton välttyä.

Mille vuosikymmenelle sinä haluat asuomen viedä?

eri, mutta aina on tervettä huomioida realiteetit. Valtaosa on aiemminkin aloittanut ns.alhaalta eli tehty matalapalkkahommia, käyty koulua, asuttu halvalla ja pienessä kämpässä, syöty halpaa ruokaa ja vaatteet hommattu henkkamaukasta, siitä sitten pikkuhiljaa hilattu elintasoa ylemmäs. Nyt pitää olla kaikki instakelpoista, merkkikamaa, kämppä hyvällä paikalla, ruokaa pitää pystyä wolttaamaan etc niin eihän se palkka tietty riitä mihinkään.

<

Valtaosa nuorista aikuisista ei ole tuollaista. Sinä yleistät nyt samalla tavalla kuin väitettäisiin jokaisen suomalaisen olevan alkoholisti, koska 20% käyttää alkoholia ongelmallisella tavalla.

Vierailija
164/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä-minä-minä -sukupolvet ovat päätyneet tilanteeseen, jossa pitäisi laatia oman elämänsä ja taloutensa suunnitelmat eikä vain hedonistisesti bailata, matkustaa ja juhlia muiden varoilla välittämättä mitään velvollisuuksistaan. Voi voi voi

Opena ole joutunut katsomaan näiden sukupolvien kehittymistä, ja kauhuissani ole maamme tulevaisuudesta.

Surullista että opettajana on tällainen ihminen, joka halveksuu nuoria.

En usko, että hän oikeasti on opettaja. Minä olen. Olen työssäni huomannut, että pääosin nykynuoret ottavat elämänsä aika vakavasti ja vastuulliseti, joskus liiankin. He tekevät parhaansa, mutta se ei riitä, kun politiikka on tällaista ja huoltosuhde niin heikko.

Kaikki tuki nuorille täältä!

Vierailija
165/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole. Minä maksan molempien lasteni vuokrista yli puolet.

Harvalla on tähän varaa.

Tulee olemaan paljon asunnottomia nuoria.

Heiltä vietiin tulevaisuus.

Kimppakämppään vaan.Nuoriso on niin hemmoteltua nykyään,että jokaisella pitää olla oma kämppä.Ja veronmaksajat maksaa.

Sama eläkeläisille. Ei ole kenenkään velvollisuus maksaa eläkeläistem työaikaisesta laiskuudesta.

Vierailija
166/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Työttömiä on myös ne, jotka käyvät 9€/pv hommissa, mutta heitä ei lueta työttömiksi. Ysärilamassa tällaista kikkailua ei ollut, jos nyt muistaisit senkin."

No tästä saat kiittää entistä SAK:n johtajaa Lauri Ihalaista (sdp) joka työministerinä ollessaan keksi tämän systeemin. He ovat kyllä töissä, eivät he ilmaiseksi saa tuota 9€. Julkisella sektorilla pääosa, joka joutuisi palkkaamaan oikealla palkalla jonkun tekemään ne hommat jos ei SDP olisi järjestänyt lähes ilmaista työvoimaa.

Mitä tulee ysärilamaan, niin Suomen väkilukukin oli silloin pienempi ja ylipäänsä työvoiman kokonaismäärä myös pienempi kuin nyt. Tilanne oli paljon pahempi tuohon aikaan.

Työkokeilu muuttui pakolliseksi vuonna 2016, sitä ennen se oli vapaaehtoinen.

Mutta enää tänä vuonna ei joudu niin helposti työkokeiluun, koska

"Työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ei enää kelpaa jatkossa sakkomaksujen välttämiseen työttömistä.

Vain tes-palkkatyö kelpaa. 

Vantaa joutuu maksamaan sakkomaksuja työttömistä 42 miljoonaa euroa jatkossa vuodessa."

https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/6278341

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvalla on tähän varaa.

Kimppakämppään vaan.Nuoriso on niin hemmoteltua nykyään,että jokaisella pitää olla oma kämppä.Ja veronmaksajat maksaa.

Kimppakämpän ongelma on se, että harva vuokranantaja haluaa tehdä jokaiselle kimppakämpässä asuvalle oman vuokrasopimuksen, Vuokranantajat kun haluavat, että yksi vuokralainen on vastuussa koko vuokrasta. Ja tämä taas on aika paska nakki sille vastuussa olevalle, jos ne kämppikset jättävätkin vuokransa maksamatta. 

Vierailija
168/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan kun Suomessa oli huono työtilanne niin suomalaiset lähtivät ulkomaille töihin. Ruotsiin, Australiaan ja USA:an lähti paljon ja useimmat pärjäsivät siellä, suuri osa jäikin.

Mitä useampi lähtee niin eläkkeitä ei pystytä maksamaan. Kun on Norjassa töissä niin ei makseta eläkemaksua Suomeen. 

Toivottavasti mahdollisimman moni lähtee. Loppuu eläkkeiden maksu ja maanpuolustuskin jää eläkeläisten harteille.

Vierailija
169/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä jos nuoret hankkisivat sen vakituisen työpaikan, kuten ennen muinoin tehtiin. Nyt käydään hetki (pätkä-)töissä ja kiire lähteä reissaamaan ja kokemaan kaikki Extremiä. Rahat menevät nykyisin mukavuuksiin. 

Varmaan he mielellään hankkisivat.

Mutta orpopurra loi ennätystyöttömyyden. Kurjuus lisääntyy joka päivä.

Nuoret tietävät, että vuokraa ei tarvitse maksaa, asunnosta ei joudu kuukausiin pois. Sen sijaan netti katkeaa samantien, kun ensimmäinen perintälasku jää maksamatta! Samoin rakennekynnet ja hiuslisäkkeet pitää maksaa heti, niille ei saa maksuaikaa.

Ihanko tosissasi luulet, että jokaisella olisi rakennekynsiä ja hiuslisäkkeitä? Tuuheatukkaisilla nuorilla miehilläkin?

Vierailija
170/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä-minä-minä -sukupolvet ovat päätyneet tilanteeseen, jossa pitäisi laatia oman elämänsä ja taloutensa suunnitelmat eikä vain hedonistisesti bailata, matkustaa ja juhlia muiden varoilla välittämättä mitään velvollisuuksistaan. Voi voi voi

Opena ole joutunut katsomaan näiden sukupolvien kehittymistä, ja kauhuissani ole maamme tulevaisuudesta.

Surullista että opettajana on tällainen ihminen, joka halveksuu nuoria.

En usko, että hän oikeasti on opettaja. Minä olen. Olen työssäni huomannut, että pääosin nykynuoret ottavat elämänsä aika vakavasti ja vastuulliseti, joskus liiankin. He tekevät parhaansa, mutta se ei riitä, kun politiikka on tällaista ja huoltosuhde niin heikko.

Kaikki tuki nuorille täältä!

Vielä kun ymmärtäisit sen, että juuri tuo huoltosuhde sanelee sen politiikan. Ne eivät ole erillisiä asioita, vaan rahaa ei ole.

Vierailija
171/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ei enää kelpaa jatkossa sakkomaksujen välttämiseen työttömistä. 

Mutta toimeentulotukeen tulee työvelvoite, se näytti menevän käsittelyyn lausuntopalvelussa. 

Vierailija
172/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvalla on tähän varaa.

Sama eläkeläisille. Ei ole kenenkään velvollisuus maksaa eläkeläistem työaikaisesta laiskuudesta.

Eläkeläiset asuvat kyllä yhteisöllisesti. Oma appikin asuu palveluasunnossa. Osa tiloista on yhteisiä.

Vierailija
173/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onko pakko asua Helsingin ytimessä 1900-luvun alun arvotalossa vuokralla? Ensimmäinen oma kämppäni oli solukämppä Kivikossa. Tsekkasin, että kyseiset asunnot ovat edelleen Hoasilla vuokrattavissa ja vuokra on n. 300 euroa. 

Hyvin tuollaisessa pärjää.

Nämä nyt vaikeuksissa olevat nuoret tuskin missään arvotaloissa asuu.

Ovat hallituksen sosiaaliturvaleikkausten uhreja. Kohta asunnottomia ja pysyvästi syrjäytyneitä.

Suomessa olikin liikaa veronmaksajia!

Vierailija
174/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvalla on tähän varaa.

Eläkeläiset asuvat kyllä yhteisöllisesti. Oma appikin asuu palveluasunnossa. Osa tiloista on yhteisiä.

Ei kaikki eläkeläiset. 

Vierailija
175/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töihin meno on aina vaihtoeho

Töitä ei ole.

Kiitos Satatonnia!

Tekevä ja osaava saa aina töitä.

300 tuhatta ihmistä on työttömänä. Joka päivä useampi.

Puoli miljoonaa työtöntä.

Ei ole.

On. Lakkaa kiistämästä. Rakas oikeistojengisi epäonnistui. Luultavasti tahallaan.

Emme epäonnistu. Tarkoitus oli saada ihmiset nöyremmäksi työelämässä ja pelkäämään työpaikkojensa puolesta. Se on välttämätöntä, ettei vaadita liikaa. Hallitus

Vierailija
176/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus osasi vain laskea yhteen ja vähennyslaskua. Eivät he vaivautuneet laskemaan mihin heidän säästöt johtavat.

Tämän hallituksen tuhoja maksetaan pitkään.

Vierailija
177/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän päivän Ylellä kerrottiin, että henkilö.koht avustamista on kova pula ja ammattiin ei ole korkeita vaatimuksia.

Joo, mutta kun sillä ei elä, kun tukia on leikattu esim. soviteltua työttömyysturvaa, asumistukia, työmatkavähennysoikeutta jne. 

Jos maksetaan 10€/h miinus verot ja muut maksut ja viikossa tytunteja esim. 20h. Usein työmatkat saattavat viedä palkkatuloista lähes kaiken.

Kympin palkasta ei paljon veroja makseta.Minkälainen työmatka vie 700 e kuussa?Eli siis 800 e ei kannata tienata,mutta tukia kehtaa nostaa?

Vierailija
178/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvalla on tähän varaa.

Ai, kaikki tuntemani eläkeläiset asuu yksin isoissa asunnoissa. Ja tuet juoksee eläkkeen lisäksi.

Vierailija
179/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onko pakko asua Helsingin ytimessä 1900-luvun alun arvotalossa vuokralla? Ensimmäinen oma kämppäni oli solukämppä Kivikossa. Tsekkasin, että kyseiset asunnot ovat edelleen Hoasilla vuokrattavissa ja vuokra on n. 300 euroa. 

Hyvin tuollaisessa pärjää.

Nämä nyt vaikeuksissa olevat nuoret tuskin missään arvotaloissa asuu.

Ovat hallituksen sosiaaliturvaleikkausten uhreja. Kohta asunnottomia ja pysyvästi syrjäytyneitä.

Suomessa olikin liikaa veronmaksajia!

Voi tehdä ihan hyvää asua solussa. Oppii tulemaan ihmisten kanssa toimeen, eikä koko aika kulu Tiktokkia tuijottaessa.

Vierailija
180/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä Suomeen tulee tällaiseen työtilanteeseen kymmeniä tuhansia ulkomaalaisia joka vuosi? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä