Nuoret eivät pysty maksamaan vuokriaan
Niin surullista, että nuorilla ei ole enää mahdollisuutta maksaa asumistaan.
Kommentit (593)
Pystyvät, mutta eivät halua, koska on kivempi laittaa rahat muuhun mukavaan.
Teen töitä vuokrarästeihin ja häätöihin liittyen, joten puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi. Niin siinä käy kun on pakko olla hieno asunto ja kaikenlaista härpäkettä.
Siskontyttöni osti juuri itse tienaamillaan rahoilla auton. Toki käytetyn, mutta hyvin näkyy pärjäävän. Rahat ovat tulleet kesätöistä vihannestarhalta, josta ei tosin saa kivoja kuvia nettiin. Talvisin tekee muita "hanttihommia" opiskelujen ohella.
Ei ole kyllä mitään hienoja asuntoja.
Ja tilaston mukaan eläkeläiset omistavat yli puolet Suomen kesämökeistä ja suurimmalla osalla omistusasunto.
Eläkeläinen saa omistusasuntoon asumistukea https://www.ekl.fi/edunvalvonta/sote-palvelut/asumistuki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin meno on aina vaihtoeho
Töitä ei ole.
Kiitos Satatonnia!
Tekevä ja osaava saa aina töitä.
300 tuhatta ihmistä on työttömänä. Joka päivä useampi.
Tästä puuttuu satatuhatta.
Vierailija kirjoitti:
Pystyvät, mutta eivät halua, koska on kivempi laittaa rahat muuhun mukavaan.
Teen töitä vuokrarästeihin ja häätöihin liittyen, joten puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä.
Olet provo
Tässäkö on nyky ja edellisten hallitusten toimien lopputulos lisätä työllisyyttä ja parantaa nuorten pääsyä osaksi yhteiskunnan rattaita
Ansiosidonnaista leikattiin ja laitoin auton pois eli nyt en voi tehdä enää vuorotyö sijaisuuksia, koska linja-autoja ei kulje aikaisin aamulla eikä myöhään illalla eikä viikonloppuna eikä juhlapyhinä.
Ansiosidonnaista ei saa edes moni enää kerättyä ja 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuella ei autoa pidetä.
Kukaan ei osta autoa 4 kuukauden laitoshuoltaja kesälomatuurauksen takia.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Mä maksoin just toissapäivänä ystäväni tyttären ja tämän avomiehen elokuun vuokran. 43 m2 kaksio ja vuokra 907 €. Molemmat opiskelijoita, kumpikaan ei saanut lukuisista hakemuksista huolimatta kesätöitä ja elokuussa ei tule enää yleistä asumistukea, mutta ei opiskelijan asumislisääkään. Kyseessä Vantaan kaupungin asunto eli ei mikään Lumon tai vastaavan, joilla on tunnetusti kovat vuokrat. Eikä lähelläkään mitään kantakaupunkia, kun ei täällä Vantaalla sellaista edes ole. Ihan jäätäviä vuokria nykyisin. Onneksi mulla oli varaa maksaa, se 907 € on tosin pois sitten muusta kulutuksestani. Sori siitä yritykset.
Eikö tämä nuoripari ole nostanut opintolainaa, vai joko se on tuhlattu? Hallitus on päättänyt, että opiskelijoiden pitää elää velaksi, jos töitä ei löydy kesäks
Kun nyt olet hyväntekijäksi ryhtynyt, mikset osta perintörahoillasi asuntoa, jonka voit antaa edullisesti (vastikkeen määrällä) vuokralle jollekin köyhälle opiskelijalle?
En minäkään olisi pystynyt 90 luvun lopussa. Siksi asuin solukämpässä.
Ei ole yhteiskunnan tehtävä maksaa kermaperseiden asuntoja
Miettiikö yksikään nuori että olisi pitänyt äänestää eduskuntavaaleissa SDP puoluetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vaan jos tästä uudesta sukupolvesta kouliintuisi vähän paremmin pärjäävä ja elämänhallintataitoisempi kuin vanhempiensa sukupolvi, joka on tottunut loputtomiin yhteiskunnan tukiin ja ilmaiseen elämiseen, jos työt eivät sattuneet huvittamaan tai työelmän aikataulut ahdistivat liikaa.
Velkaantuneista ja asunnottomista nuorista ei tule enää veronmaksajia, heidät on syrjäytetty pysyvästi.
Eläkeläisiltä asumistuet pois, opetellaan vähän elämänhallintaa ja muistellaan miksi ei työt aikanaan maistunut, niin että olisi saanut kunnon eläkkeen.
Siis haluat pienipalkkaisissa ammateissa terveytensä tuhonneilta takuueläkeläisiltä kaiken pois???
Kai tässä kuitenkin puhutaan työeläkettä saavista vanhoista ihmisistä? Miksi niitä takuueläkettä saavia aina vedetään näihin ketjuihin, kun siinä joukossa on ihmisiä, jotka eivät ole tehneet päivääkään ansiotyötä. Pientä ja riittämätöntä työeläkettä saavat ovat surkeassa asemassa. Ei saa koskaan ylimääräistä tukea. Kaiken kukkuraksi osalla on täysi-ikäiset lapset, joita täytyy auttaa. Oma ravinto, lääkkeet ja vaatetus...Hm.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään olisi pystynyt 90 luvun lopussa. Siksi asuin solukämpässä.
Ei ole yhteiskunnan tehtävä maksaa kermaperseiden asuntoja
No, teillä eläkeläisillä tulee kaikki palvelut kotiin maksettaviksi, jos ei omaiset hoida.
Myös kaupungin k otipalvelu on maksullinen.
Vierailija kirjoitti:
Miettiikö yksikään nuori että olisi pitänyt äänestää eduskuntavaaleissa SDP puoluetta?
Varmaan ne nuoret, joita ei kiinnosta Suomen tulevaisuus. Ottaisivat kaiken minkä irti saisivat ja muuttaisivat aikuisena ulkomaille jättäen sdp:n luoman uppoavan laivan
Vierailija kirjoitti:
Valtionko kaikki pitäisi kustantaa? Ottakaa
vastuu itsestän
Eihän toki ja nuoret ovat äänestäneet jaloilleen ja joka vuosi Suomesta muutta koulutettua nuoria ulkomaille n. 2000 hengen vuosivauhtia, aviooituvat ja perustavat ulkomaille perheensä. Suomessa on pian vain eläkeläisiä ja ollaan samassa tilanteessa, kuin Japanissa. Vanhukset hoitavat toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei enää ole pohjoismainen hyvinvointivaltio vaan Bulgarian kaltainen entinen itäblokin maa. Eli kannattaa lopettaa puhuminen hyvinvointivaltiosta.
Hyvinvointialueita ainakin saisi jo alkaa kutsua pahoinvointialueiksi. Terveydenhoito ja siis sen puute on sen verran heikossa jamassa. Ja valtiollakin menee joissakin asioissa vähän huonosti. Onneksi täällä on myös hyviä asioita.
Kotihoitaja käy 3 kertaa päivässä ja on 10 minuuttia kerralla ja maksu menee eläkkeen suuruuden mukaan.
Lisäksi pitää ostaa tukipalvelut eli kodin siivous, pyykkipalvelut, turvapuhelinpalvelu, kylvetyspalvelut, kauppapalvelu, lämmin ruoka palvelu.
Voitte matkia meitä työttömiä jotka leikataan hiukset itse ja laitetaan nutturalle, letille tai ponnarille.
Nro 408: "Kun nyt olet hyväntekijäksi ryhtynyt, mikset osta perintörahoillasi asuntoa, jonka voit antaa edullisesti (vastikkeen määrällä) vuokralle jollekin köyhälle opiskelijalle?"
Koska mulle tulee jokatapauksessa se kaksio, josta aiemmin kerroin, lähivuosina perinnöksi. Voin vuokrata sen sitten jollekin tutulle, kun heitän ensin ne vanhukset sieltä ulos. Jos siis eivät ole älynneet itse sieltä sitä ennen siirtyä jonnekin muualle asumaan. Tai hautaan. Enhän mä nytkään vuokria maksa tuntemattomille vaan ainoastaan sellaisille, jotka on mulle läheisiä. Mutta kuten ketjussa jo aiemmin kerroin, niin olen kyllä harkinnut tästä mun nykyisestä asunnosta yhden huoneen vuokraamista jollekin opiskelijalle. Alivuokralaisen ei tartte olla edes tuttu. En pidä asuntosijoittamista tänä päivänä kovinkaan tuottavana hommana ja siten mun on järkevämpää sijoittaa rahani toisella tavalla, jolloin pystyn myös auttamaan taloudellisesti mulle tärkeitä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitä ei ole.
Kiitos Satatonnia!
Puoli miljoonaa työtöntä.
Ei ole.
Kyllä on. Työttömiä on nyt enemmän kuin ysärilamassa.
Silloin oli siis 400 000. Se oli hirveää aikaa. Tulee paha olo, kun ajattelee sitä.
Asutaan Stadissa. Esikoinen lähti opiskelemasn pohjoiseen, löysi soluasunnon. Kuopus lähti lounaseen, löytyi miniyksiö. Keskimmäinen vielä himassa, haluaisi omilleen: tekee töitä sekalaisesti, opiskelut vielä hakusessa = melkein mahdoton löytää mitään. Yritetään auttaa mutta vaikeaa: jos on perustulot, ei Stadissa pärjää, ellei jotain erkoistukia. Me vanhemmat ollaan asuttu soluissa ja kimppakämpissä, joita ei nykyään enää niin vaan saa: Kelpaisi kyllä ihan vaatimaton taso vaan mistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitä ei ole.
Kiitos Satatonnia!
Puoli miljoonaa työtöntä.
Ei ole.
Kyllä on. Työttömiä on nyt enemmän kuin ysärilamassa.
Silloin oli siis 400 000. Se oli hirveää aikaa. Tulee paha olo, kun ajattelee sitä.
Silloin oli ruoka halvempaa ja asuminen ja paremmat tuet.
Setä voi vähän auttaa nuorta lihaa lääh
M48