Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisi nuorempana pitänyt käydä enemmän festareilla. Nykyään niin kermaperse etten tosiaan suostu nukkumaan teltassa tai käymään bajamajassa

Vierailija
06.07.2025 |

Ketään ei uskalla edes pussata kun voi tulla hammasmätä tai huuliherpes tai jotain.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas ajattelen, että olisi pitänyt katsoa enemmän bändejä nuoruuden festareilla. Aika rymyämiseksi meni, enkä muista montakaan keikkaa, vaikka silloin festareilla kävi vielä monia huippuartisteja.

Vierailija
22/44 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minua ei ole kyllä ikinä kiinnostanut mitkään telttailut ja bajamajat, eikä kyllä isot väkijoukotkaan, joten en varmaan ole menettänyt mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt kolmekymppisenä alkanut käymään festareilla. Ruuhkavuosissa ei ole aikaa rymytä kolmea päivää, mutta mulle sopivaa on olla selvinpäin ja autolla yöksi kotiin. 

Vierailija
24/44 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse enää festareille koska ystävistäni on tullut kermaperseitä. Mielestäni autenttiseen festarikokemukseen kuuluu telttamajoitus. 

N60

Vierailija
25/44 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pääse enää festareille koska ystävistäni on tullut kermaperseitä. Mielestäni autenttiseen festarikokemukseen kuuluu telttamajoitus. 

N60

Joo, voi olla ettei ikäkaverit enää telttoihin lähde. Pääseekö ne edes maan pinnasta ylös, ilman avustajaa?

Vierailija
26/44 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen sinä sitten olet? Itse täytän tänä kesänä 48 v. ja käyn festareilla edelleen. Monilla festareilla on vip-lippuja, joilla voi päästä jopa oikeaan vessaan (ei bajamajaan). En nuku teltassa, koska en pysty, jos on ääniä ympärillä. Varaan hotellin. Esimerkiksi Ruisrockiin olen varannut monena vuonna hotellin jo yli puoli vuotta aiemmin, peruutusmshdollisuudella. Ainoa mistä en siellä pidä, on taksijonot/bussijonot. Kaukana keskustasta, ei jaksa yöllä kävellä, ja helposti kyytiä joutuu odottelemaan tunnin, jopa pidempään. Ruisrockissa on oikein siisti vip-alue anniskeluoikeuksin. Tänä vuonna en päässyt, muita menoja, mutta ainakin 10 kertaa olen ollut. Joskus meitä on ollut iso seurue, esim. minä, mieheni, miehen veli vaimonsa kanssa, ystäväpariskunta, serkkujani. Viimeksi kun oltiin isolla porukalla, oli varattu 2 huoneistoa holiday club caribiasta. Niihin mahtuu jopa 6 henkeä per huoneisto ja on oma sauna, ja mikä parasta, jääkaappi ja mikro ja liesi ja astiat ja vieläpä astianpesukone. Siinä on kiva laitella kunnon ruuat aamupäivällä koko porukalle ja sitten lähteä täysin vatsoin rokkaamaan. Toki niissä on se saatavuus, että sattuuko olemaan vapaana huoneistoja ja jos on viikko-omistajia, jotka eivät itse käytä, missä vaiheessa ilmoittavat sen holiday clubille. Semmoista kyttäämistä. Mutta hotelleja on Turussa runsaasti ja kyllä niissäkin on ollut hyvä yöpyä pari yötä, ja joskus on otettu jopa 3 yöksi, että voi lepäillä maanantaihin asti.

Vierailija
27/44 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Kaduttaa, etten aikanaan kiertänyt festareita muualla maassa, paitsi silloisessa omassa kotikaupungissa Joensuussa tuli käytyä joka kesä Ilosaarirockissa, mutta yöt kotona. Yhtään yötä en ole koskaan nukkunut festareilla teltassa.

Saako siellä nukuttua? Kun kännikalat meluaa ympärillä ja musiikki pauhaa.

No mielestäni Ilosaarirock on sillä tavalla hyvä, että ainakin asuntoautossa saanut oikein hyvin nukuttua. Kun rock-meno loppui, siitä noin tunnin päästä on jo hiljaista. Musiikin soittaminen kovalla on ehdottomasti kielletty, samoin kaikenlainen häiritsevä käyttäytyminen ja huutaminen camping-alueella. Sisävessoja on Linnunlahti campingissa, ja on myös suihkut ja aamusauna. Lisäksi siellä on silent&green-alue, jossa omat säännöt. Se hiljenee jo illaksi. Asuntoautoille on omat paikat siinä teltta-alueen vierellä. Hyvin valvottu alue, ja itse ainakin olin viimeksi oikein tyytyväinen kaikkiin järjestelyihin. Ei mitään järjestyshäiriöitä. Jokaisella joka yöpyy, pitää olla oma lippu, joten siellä ei ravaa ylimääräistä porukkaa.

Vierailija
28/44 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin pari kertaa nuorena, mutta silloinkin se suurin inhotus oli muut ihmiset. Enää en sellaisille mene mistään hinnasta, mutta teltassa nukun oikein mielelläni eikä bajamajat / ulkohuussitkaan haittaa. Eikä riuku.

Vierailija
29/44 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä inhoan bajamajoja, muuten menee kaikki. Onneksi nykyään lähes joka paikassa on vesivessoja.

Vierailija
30/44 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermaperseet tykkäsi siisteistä yökerhoista. 

Vierailija
31/44 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kermaperse on jopa telttaillut joskus. Mukavaan telttailuun tarvitaan tasainen alusta, pehmeä makuualusts. Lämmin ilma mutta ei paahtava. Siistit WC tilat lähistöllä. Ei puu WC! Ja ei liikaa ihmisiä per teltta. 

Alkoholin nauttiminen ja yölliset vessakäynnit myös hankalia. Se, vetskarin avaaminen, hyttysverkot ja ksikki. Ei ole kuitenkaan ikävä telttailua, koska sateella kamala ellei tosi vedenpitävä. Lisäksi joku puunrunko selän alla, ei mukava. Ja ne yölliset vessakäynnit. 

Vierailija
32/44 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käyn, mutta en ole ollut teltassa yötä kuin viimeksi 18-vuotiaana. Ensi viikonloppuna Porvooseen Viinijuhlille. Yövyn hotellissa. Se on keskustassa oleva festari, niin ei ongelmia. Tietysti jos sattuu satamaan kaatamalla, on vähän ikävää. Kotkan meripäivillä olen ollut myös monena kesänä. Ja mitä nyt sattuu Helsingin lähellä lisäksi olemaan. Tuska ei ole minun juttu, mutta Flow on kiva. Tietysti sekin, että julkisilla pääsee liikkumaan ja kotiin yöksi. Ei sillä tavalla tule käytyä enää koko festareita, kuten viime vuosikymmenen puolella. Ei jaksa. Yksi päivä alkaa olla sopiva, ja jos on kodin lähellä, niin yöksi kotiin. Nuo Porvoon viinijuhlat on poikkeus, 2 päivää, kun niissä on hillitympi meno ja hyvää ruokaa. Viime vuonna olin myös ystävän kanssa ja tykättiin kyllä kovasti. Sitä paitsi suurin osa yleisöstä oli meidän ikäluokkaa.

Vierailija
33/44 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sama homma täällä

Vierailija
34/44 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten harmittaa kun ei päässyt katsomaan tiettyjä bändejä jotka eivät enää keikkaile. Varmaan silloinkin olis tullut nukuttua hotellissa. Ryppääminen ei kiinnostanut silloin eikä kyllä nytkään. M33

Vierailija
35/44 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kermaperse on jopa telttaillut joskus. Mukavaan telttailuun tarvitaan tasainen alusta, pehmeä makuualusts. Lämmin ilma mutta ei paahtava. Siistit WC tilat lähistöllä. Ei puu WC! Ja ei liikaa ihmisiä per teltta. 

Alkoholin nauttiminen ja yölliset vessakäynnit myös hankalia. Se, vetskarin avaaminen, hyttysverkot ja ksikki. Ei ole kuitenkaan ikävä telttailua, koska sateella kamala ellei tosi vedenpitävä. Lisäksi joku puunrunko selän alla, ei mukava. Ja ne yölliset vessakäynnit. 

Minä en ole ikinä käynyt keskellä yötä vessassa, vaikka olisin telttaillut. Se taitaa riippua juomien määrästä. Jos muutaman tuopin kumoaa klo 16-20 välillä, niin kyllä ne ehtii poistua kehosta ennen puolta yötå. Minulle ainakaan se juominen ei ole festareilla pääasia vaan musiikki. En ole nyt vuosiin telttaillut, mutta silloin vielä kun olin teltassa, ikinä ei tarvinnut ravata kusella keskellä yötä.

Vierailija
36/44 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Kaduttaa, etten aikanaan kiertänyt festareita muualla maassa, paitsi silloisessa omassa kotikaupungissa Joensuussa tuli käytyä joka kesä Ilosaarirockissa, mutta yöt kotona. Yhtään yötä en ole koskaan nukkunut festareilla teltassa.

Se teltassa nukkuminen festareilla ei ole sellaista mitä jäin kaipaamaan.  Aivan hirveä meteli läpi yön, vessat ja suihkut tukossa oksennuksesta ja jostain muusta. 🤢🤮

Vierailija
37/44 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuvitella N60-torttua kolmen päivän festarien jälkeen. Festarialue saa silakkamyr kytyksen.

Vierailija
38/44 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se teltassa nukkuminen festareilla ei ole sellaista mitä jäin kaipaamaan.  Aivan hirveä meteli läpi yön, vessat ja suihkut tukossa oksennuksesta ja jostain muusta. 🤢🤮

Ja se v-mäinen herätys kylmään ja krapulaan!

Vierailija
39/44 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se v-mäinen herätys kylmään ja krapulaan!

Onko pakko ostaa se paha olo? Jos siitä on maksettu niin pitää nauttia loppuun asti

Vierailija
40/44 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vähän riippuu, missä on, että millainen meininki. Esim. Himokselle en lähde, en vaikka joku tarjoaisi. Siellä on festarit kuin festarit sellaista örveltämistä. Ihmiset käyttäytyy kuin siat, kaikki roskat heitellään ympäri Himosta, kaduille ja veteen. Vaikka vuokraa mökin, meteli jatkuu läpi yön, koska muissa mökeissä on örveltäjiä. Bileet tuntuu jatkuvan läpi yön. Erehdyin Himos juhannukseen pari vuotta sitten, vai olisiko jo kolmekin vuotta. Oli mökki vuokrattuna, ja niitä mökkejä siinä vierekkäin paljon. Meidän johonkin naapurimökkiin sattui sellaiset, jotka huusi läpi yön. Aamun puolella koputtelivat meidän mökin oveen ja pyysivät grillaamaan makkaraa. Mun mies sanoi, että haistakaa v ja olkaa hiljaa. Kello oli ehkä viisi aamuyöllä. Ja pahinta oli kun me oikeasti nähtiin poliiseja partioivan siellä kaduilla ja ihmiset heitteli roskaa minne sattuu, niin poliisit vaan ajeli ohi, ei edes komentaneet. Silloin sunnuntaina oli jo kuin jätekasassa kulkisi. Siis ihan kaikkea: paperia, kertakäyttölautasia, tuoppeja, muovimukeja, vessapaperia, jopa ihmisen ulostetta pitkin katuja ja teitä ja kadunvarsia, ja mikä määrä lasinsiruja. Yksi tuttu sanoi, että se on ihan sama mitkä festarit Himoksella, niin niiden jäljiltä koko paikka on sotkettu ja kuulemma ihan normaalia, että ihmiset huutaa ja remuaa läpi yön.

Mutta sitten taas monessa muussa paikassa on ihan normaalia menoa ja keskiyön jälkeen alkaa hiljentyä. Jossain Ruisrockissa, joka on paljon isompi kuin tuo Himoksen juhannus, on ihan eri tavalla siistiä ja yleisö ei ole niin tuhannen päissään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi