Kertokaa ns. kirjoittamattomia sääntöjä.
On paljon ns. kirjoittamattomia sääntöjä, joiden noudattamatta jättäminen on epäkohteliasta, moukkamaista, yms.
Samaan aikaan myöskään näistä säännöistä muistuttamista ei pidetä soveliaana. Toki omille lapsille ne pitää opettaa.
Kertokaa, mitä tällaisia sääntöjä lähipiirissänne on. Noudattavatko kaikki niitä? Myös sellaiset, jotka eivät tunne teitä ja tapojanne ennestään?
Kommentit (102)
Naiselta ei kysytä baaritiskillä onko tissit luomut.
Sitäpaitsi sitähän voi yrittää kokeilla käsikopelolla.
Vierailija kirjoitti:
"Mitä teet työksesi" ei ole nykymaailmassa mikään harmittoman rento keskustelunaloitus täysin tuntemattoman ihmisen kanssa. Työttömiä, pitkäaikaissairaita ja epävarmassa/stressaavassa työllisyystilanteessa olevia ihmisiä on niin paljon. Eikä asiaan liittyvistä vaikeuksista puhuminen tuikituntemattomalle ole helppoa eikä luontevaa.
Tämän kun ihmiset oppisivat! Tai: "pitkästä aikaa Liisa, kiva nähdä! Missäs sä nykyään vaikutat?" // "ihan kotisohvalla, olen työtön."
Vierailija kirjoitti:
"Mitä teet työksesi" ei ole nykymaailmassa mikään harmittoman rento keskustelunaloitus täysin tuntemattoman ihmisen kanssa. Työttömiä, pitkäaikaissairaita ja epävarmassa/stressaavassa työllisyystilanteessa olevia ihmisiä on niin paljon. Eikä asiaan liittyvistä vaikeuksista puhuminen tuikituntemattomalle ole helppoa eikä luontevaa.
👍 Tämä ihmisten pitäisi oppia kun eletään vuotta 2025.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän kun ihmiset oppisivat! Tai: "pitkästä aikaa Liisa, kiva nähdä! Missäs sä nykyään vaikutat?" // "ihan kotisohvalla, olen työtön."
Joo, siihen loppuu vaivaton keskustelu kuin seinään.
Jos olet klassisen musiikin konsertissa ensimmäisiä kertoja, älä taputa ennen kuin kaikki taputtavat.
Pomon vaimoa ei kiksautella. Paitsi jos humppa ei paljastu.
Emätin pestään kunnolla intiimipesunesteellä! Ja pikkuhousut vaihdetaan joka päivä!
Vierailija kirjoitti:
Tohtorit eivät kättele. En ole mikään PhD, mutta näin opetettiin koulussa siitä niiden promootiosta.
*Lääkärit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumisaappaat ei ole hautajaisjalkine missään sääolosuhteissa.
Eikö edes kaatosateella?
Ei ole. Jos jalat vähän kastuvat, niin ihminen kestää sen kyllä. Yleensä paikalla on aivan musertavasta surusta kärsiviä ihmisiä, ja näkyvä huolehtiminen omasta mukavuudesta siinä kohtaa on äärimmäisen moukkamaista käytöstä.
Tästä syystä mulla on aina hautajaisissa orjantappura päässä ja kangasvaipat jalassa, keli kuin keli. Vaimoni olen käskenyt ruoskimaan minua ennen hautajaisiin menoa.
Ai miksikö?
Jotta näyttäisi hautajaisissa mahdollisimman kärsivältä, enkä olisi moukka.
Villasukat eivät kuulu tilaisuuksiin joissa on muita kuin oman perheen jäseniä.
Nastakengillä EI ASTELLA muuta kuin ulkona ja raakabetonilattialla. Jopa kivilattiat naarmuuntuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumisaappaat ei ole hautajaisjalkine missään sääolosuhteissa.
Eikö edes kaatosateella?
Ei ole. Jos jalat vähän kastuvat, niin ihminen kestää sen kyllä. Yleensä paikalla on aivan musertavasta surusta kärsiviä ihmisiä, ja näkyvä huolehtiminen omasta mukavuudesta siinä kohtaa on äärimmäisen moukkamaista käytöstä.
Tästä syystä mulla on aina hautajaisissa orjantappura päässä ja kangasvaipat jalassa, keli kuin keli. Vaimoni olen käskenyt ruoskimaan minua ennen hautajaisiin menoa.
Ai miksikö?
Jotta näyttäisi hautajaisissa mahdollisimman kärsivältä, enkä olisi moukka.
Vaikutat melkoiselta kusipäältä.
Villasukkien tarjoaminen vieraalle lainaan on läheisyyden ja lämmön osoitus. Samoin itse neulottujen villasukkien antaminen lahjaksi.
Sääntö numero 1: Vessassa on yleensä vessapaperia, pesuainetta käsien pesuun ja pyyhe käsien kuivaukseen.
Sääntö numero 2: Naiset voittavat aina huoltajuudet.
Sääntö numero 3: Kaikki asiat ovat joko perunoita tai jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, siihen loppuu vaivaton keskustelu kuin seinään.
Jaa. Itse en ymmärtänyt, että tuo olisi edes työpaikkakysymys. Ajattelin, että tuohon voisi vastata myös missä asuu, mitä opiskelee jne.
Eri maissa ja kulttuureissa on erilaisia käyttäytymissääntöjä. Kysy, kun et tiedä. Älä ole kuin amerikkalaiset!
Vierailija kirjoitti:
Villasukat eivät kuulu tilaisuuksiin joissa on muita kuin oman perheen jäseniä.
No ohhoh. En itse käytä mitään muita sukkia kuin villasukkia. Avojaloinko mun pitäis mennä töihin, lääkäriin yms? Puuvillasukat hiostaa ja haisee ja niissä paleltuu jalat.
Vierailija kirjoitti:
Juhlissa ei vaadita vieraita olemaan sukkasillaan.
Ei tietenkään vaadita. Mutta jos juhlat on jonkun kodissa, niin vieraan kuuluu tajuta, että kengät otetaan pois. Kyllä otti päähän, kun sukulainen teputti kengät jalassa uuden valkoisen maton päälle seisomaan.
Ymmärrän, että vanhus voi olla kengät jalassa, mutta jos saat kengät helposti pois jalasta, niin silloin et ihmisten koteja tahallaan suttaa, etkä varsinkaan juhlapäivänä.
https://www.clasohlson.com/fi/Kalossit-silikonia,-mustat,-lapsille-nais…