Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu oudolta, että on niin paljon suomalaisia ihmisiä, jotka ei oo matkustaneet ulkomailla juuri yhtään.

Vierailija
05.07.2025 |

Itse taas olen matkustellut paljon ja asunutkin kolmessa eri maassa Suomen lisäksi.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ennen ollut varaa matkustaa ja en osannut sellaista kaivata. Sitten kun ekan kerran menin talvella kanarialle, niin rakastuin heti siihen tunteeseen kun pääsee talven pimeydestä keskelle kesää, ja muutenkin oli ihanaa nähdä muita maita. Sen jälkeen olen panostanut matkailuun, se on aina jotain mitä odottaa ja talvetkin tuntuu paremmilta kun pääsee välillä pois siitä ankeudesta valoon.  Ja olen kiertänyt eri kaupunkeja ja nähnyt kulttuureja ja kaunista luontoa. 

Mutta jos sellaista ei ole koskaan kokenut, on vaan täällä pienellä Suomen alueella, niin ei varmaan osaa kaivata muuta. Se että näkee telkkarista ja netistä muita paikkoja, on ihan eri asia kuin kokea se itse livenä.

Olen kokenut livenä ja en tykännyt. Olen käynyt pitkällä interrailmatkalla, viikon mittaisella luksusmatkalla, sekä useilla viikonloppureissuilla. 

Kaikkiin reissuihin minut on houkuteltu ja aneltu mukaan, vaikka mieluummin olisin kotona. Kiva on ollut nähdä uusia erikoisia asioita mutta enimmäkseen se on sitä samaa tylsää turistimeininkiä. Ei siinä ehdi tosissaan tutustua toiseen maahan ja kulttuuriin. 

Lentokoneet on karseita. Nähtävyyksiin jonottaminen on hirveää. Ei kiinnosta ottaa selfieitä ja somettaa. En vaan nauti. 

Vierailija
62/65 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mikä tääkin alotus on! 

Mä olen, tälläkin palstalla, halutun lentäjän anoppi. Voisin matkustella hänen lentopisteillä vaikka koko ajan. En vaan jaksa, vaikka välillä kysellään. Olen jo lähes 60v, ja nuoruudessa matkustellut sen kun tarvitsee. Ja välillä asuin Briteissä about 8v. 

Matkustelu on raskasta, en millään enää viitsisi. Jostain lämpimästä, myös talvella lämpimästä, voisi hommata asunnon, jossa olisi suomen talven. Mutta se matkalaukkuelämä on raskasta pidemmän pääle. Varsinkin vanhemmiten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä miehenä olen matkustanut 65 maassa, asunutkin. Iso osa pitkiä työmatkoja. Jos törmään omasta mielestään paljon matkustaneeseen naiseen, ei hän kykene asiaa sulattamaan.

Kerran matkustin tällaisen kanssa Etelä-Eurooppaan. Reissu kävi rasittavaksi, koska nainen halusi järjestää kaiken koska omasta mielestään osaa sen muka niin hyvin.

Neuvoin hotellien varauksissa, lennoissa, jne. ja nainen huomasi, ettei tiedäkään mistään mitään.

Väärin matkustettu! Tyhmä nainen ei osannut edes hotelleja varata. Onneksi on miehet, niin he osaavat kertoa miten varaukset tehdään oikein. Kerrotko meille muillekin naisille, mitä teemme hotelli- ja lentovarauksissa väärin? 

Vierailija
64/65 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt pitäisi turistirysässä ja neljän tähden hotellissa yöpymistä kauheana saavutuksena.

En minäkään. Nuorena inter-reilasin tai liftailin joka kesä Euroopassa, nykyisin olen talvella pari, kolme viikkoa jossain lämpimässä maassa. En tarvitse mitään hienoja majoituksia.  Aurinkoa kaipaan, auttaa kaamosmasennukseen.

Vierailija
65/65 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zhuangzi sanoi, että koko maailman voi nähdä katsomatta edes ikkunasta ulos.

Minusta taas on outoa, mikä saa ihmisen pakonomaisesti matkustamaan. Mutta sopu sijaa antaa?

Olet juuri tyypillinen kapeakatseinen juntti. Sinulla ei ole aavistustakaan mikä ihana maailma tuolla on. 

No ala painua sitten sinne ihanaan maailmaasi. Mitäs täällä nysväät hehkuttamassa matkustelustasi meille kapeakatseisille junteille, kun se ei auta mitään eikä ketään. Matkustelu on mielestäni pelkkä kevytversio matkailusta, joka on oikeata ulkomailla elämistä ja kokemista, eikä pintapuolista turistisinkoilua sinne tänne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan