Tuntuu oudolta, että on niin paljon suomalaisia ihmisiä, jotka ei oo matkustaneet ulkomailla juuri yhtään.
Itse taas olen matkustellut paljon ja asunutkin kolmessa eri maassa Suomen lisäksi.
Kommentit (52)
En minä ole täällä kotimaassakaan juuri matkustellut. Pitäisi ensin kierrellä tämä.
Sanoit, että sinusta tuntuu oudolta. Ongelma on siis sinun ja sinussa. Voisit muitten tekemisten ja tekemättömyyksien sijaan pohtia, miksi tunnet niin. Ehkä tulisit enemmän sinuiksi itsesi kanssa, vähentäisi outouden tunnetta, koska hankalaahan se on törmätä itsessään johonkin selvittämättömään outouden tunteeseen.
Vierailija kirjoitti:
En minä ole täällä kotimaassakaan juuri matkustellut. Pitäisi ensin kierrellä tämä.
Itä-Suomen olen kolunnut moneen kertaa, länsipuoli ei vaan kiinnosta. Sukujuuret ovat itäsuomalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ulkomailla ole mitään ihmeellistä.
Taloja. Autoja. Ihmisiä...Samaa kuin täälläkin..
Siellä on historiaa, historiallisia kohteita, museoita, upeita konsertteja jne jne.
Mökillä ja mökkijärvelläkin on oma historia. Ihmislaumoja, konsertteja tai muuta hälinää en kaipaa. Norjassa ja Ruotsissa käynyt ja kerran 20 vuotta sitten Kreetalla. YouTubesta katselen paljon ruoka aiheisia videoita eri maista ja kokeilen reseptejä, siinä minulle sopivaa "matkailua"
Niin me ihmiset ollaan erilaisia
Mitä siitä? Sinulla on tuollaista elämänkokemusta ja joillain taas toisenlaista mitä sinulla ei koskaan tule olemaan.
Missä kohtaa ruumista outo tuntemus on, osaatko paikallistaa?
Vierailija kirjoitti:
Minä miehenä olen matkustanut 65 maassa, asunutkin. Iso osa pitkiä työmatkoja. Jos törmään omasta mielestään paljon matkustaneeseen naiseen, ei hän kykene asiaa sulattamaan.
Kerran matkustin tällaisen kanssa Etelä-Eurooppaan. Reissu kävi rasittavaksi, koska nainen halusi järjestää kaiken koska omasta mielestään osaa sen muka niin hyvin.
Neuvoin hotellien varauksissa, lennoissa, jne. ja nainen huomasi, ettei tiedäkään mistään mitään.
Ei kukaan siedä manspleinaavaa besserwisseriä.
Minusta ei ole outoa jos ei ole kovin paljon matkustellut. Sitä sen sijaan pidän vähän erikoisena jos joku ei ole käynyt kertaakaan ulkomailla elämänsä aikana, ei siis missään ikinä. Itse tunnen pari ihmistä jotka eivät ole käyneet koskaan ulkomailla ja he ovat myös pelkän peruskoulun käyneitä, mitä pidän sitäkin aika erikoisena.
Onhan se hienoa saastuttaa oikein olan takaa. Vankilaan sinut pitäs laittaa.
2024 oli kansainvälisen lentomatkustajien määrä 4,7 miljardia ja vuonna 2037 ennusteen mukaan jo 8,2 miljardia lentomatkaa.
Itse en kuulu tuohon joukkoon, enkä ole koskaan kuulunutkaan. Tuskin tulen lentämään koskaan.
Kiinnostus puuttuu, sisäänpäin lämpiävää. Nykyään voi kiinnostusta lievittää esim Youtuben kautta, vaikkapa walkingtoureja katsoen.