Mulla on munat menny vanhaksi 30.6.
Kommentit (12)
Uskaltaa. Huomaat hajusta jos ne on pilalla.
Kyllä mulle on parikin viikkoa vanhaksi mennyt muna maistunut vielä :) Ei hätää siis!
Kyllä, tein tänään lettuja kananmunista, joilla myös 30.6. päiväys ja hyviä olivat.
Oot muninut nyt, saat löysää munaa. Ihan munatonta touhua.
Joo hajusta huomaa. En tiiä tuleeko silloinkaan oireita, mutta mieli sitä ei tee syödä
Tottakai uskaltaa, ovat hyviä vielä .
Minulla yli 70v vanha muna on kovassa tanassa , eikä haise kunhan muistaa parikertaa vuodessa pestä huulipunat pois.
M70
Munia kannattaa tuulettaa ja hoitaa, ettei jo juhannuksen jälkeen vanhene.
Päiväyksen jälkeen yleensä ovat kaksi viikkoa käyttökelpoisia. Jos epäilyttää, riko yksitellen johonkin pieneen astiaan ja haista. Pilaantunut todellakin haisee tosi pahalle, ei ole erehtymisen vaaraa.
Helposti. Usein syön 1-2 viikkoa vanhoja. Varmuudeksi ne voi upottaa veteen. Jos muna kelluu, on se mennyt huonoksi.
Niksi: laita vanhentunut muna vesilasiin tarkistaaksesi. Jos se vajoaa pohjaan, se on ok. Jos nousee pintaan, on vanhentunut.
Muna kerää ilmaa sisälleen ajan saatossa. Tuore muna on lasin pohjassa kyljellään. Kun muna vanhenee, se alkaa nousta pystyyn pohjassa (ilmatasku toisessa päässä). Liian vanha muna siis kelluu, koska ilmatasku on liian iso ja muna hapettunut.
Todellakin uskaltaa!