Kasvisruokaideat
Vinkatkaapas asiallisia ideoita, mitä kasvisruokaa voisi lisätä perheen arkiruokien listalle. Tällä hetkellä meillä on porkkanaletut, pinaattiletut ja kasvis-nuudeliwokki, jossa suolapähkinöitä. Pinaattiletut teen joskus myös nokkosista. Mitä muita kasvisruokia teillä syödään?
Kaviskeitot ei meillä mene. Itse söisin kyllä ja lapsetkin varmaan voisin niihin totuttaa, mutta mies inhoaa varsinkin sosekeittoja, eli sanoo että "vauvanruokaa" eikä tykkää kesäkeitostakaan. Tuohon liittyen, jos jollain on asiallisia ideoita, millä miehen saa tykkäämään kasviseitoista, niin niitäkin voi antaa.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on heinäkuu ja vaikka mitä ihanaa saa esimerkiksi torilta ja täällä vaan tädit neuvoo soijarouhetta ja tofumössöä ja pakastemaissia. Ei ju man kauta 🤦🏻
En tiennytkään, että täällä keskustelut pitää käydä vuodenajan mukaisesti! Aloittaja varmaan haluais reseptejä käyttöön ihan ympäri vuodeksi ja joku saattaa tämän ketjun löytää vaikka keskellä talvea. Ei jumankauta, mietipä sitä!
Et sinä kuule mitään raamattua ole täällä kirjoittamassa. Ilmiannoin koko keskustelun.
Mikä ihme noin hermostuttaa jos joku haluaa kasvisreseptejä?! :D aivan sairasta menoa, aivan älytöntä aikuiset ihmiset miettikää vähän. Syökää vaikka sitä makkaraa ja pihviä niin ei kiukuta
Huomasit itsekin,että lihaa syömällä ei kiukuta.
Kukkakaali voi keittää paloina ja ripotella päälle fariinisokeria ohuesti . Ei muuta tarvi . Kuin porkkanoita voi keittää kuorittuna pari lusikallista hienoa sokeria. Makeita. Kuin banaanin voi kuumentaa kuorittuna uunissa päälle hunajaa. Ananasta voi paistaa pannulla ja syödä riisin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on heinäkuu ja vaikka mitä ihanaa saa esimerkiksi torilta ja täällä vaan tädit neuvoo soijarouhetta ja tofumössöä ja pakastemaissia. Ei ju man kauta 🤦🏻
Torilla ei myydä tarpeeksi trendikkäitä ulkomaisia tuontivihanneksia ym! Ei käy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ihania vegeproteiineja sieltä torilta sitten saa?
N53 vegetaristi 25 vuotta, kokki
Herneitä, vihreitä papuja ym.
Niitähän saa ympärivuoden pakkasestakin. Eivätkä kovin hyviä prostkun lähteitä. Ajattelin, että tässä oli nyt jotain innovatiivista, kun tori (heinäkuu ja tuoreus) oli tarkoituksellisesti mainittu ja päivitelty aihetta. Itsekään en soijarouhetta käytä, kun kyllästyin siihen jo parikytä vuotta sitten. Palkokasveja kasvatan itse ja niitä saa kaupoistakin kivasti.
Moni käyttöisin ja parhain vegetaristi prostkun lähde on tietenkin kanamuna! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hulluko sinä olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herneitä, vihreitä papuja ym.
Niitähän saa ympärivuoden pakkasestakin. Eivätkä kovin hyviä prostkun lähteitä. Ajattelin, että tässä oli nyt jotain innovatiivista, kun tori (heinäkuu ja tuoreus) oli tarkoituksellisesti mainittu ja päivitelty aihetta. Itsekään en soijarouhetta käytä, kun kyllästyin siihen jo parikytä vuotta sitten. Palkokasveja kasvatan itse ja niitä saa kaupoistakin kivasti.
Moni käyttöisin ja parhain vegetaristi prostkun lähde
Torilla myydään kalaa joka on ehdottomasti paras proteiinin ja rasvojen lähde.
Miehet: naiset on heikompi sukupuoli!!! Valittavat kaikesta ja mielenterveysongelmiakin!!
Myös miehet: totaalinen henkinen burnout ja raivokohtaus, kun joku kysyy netissä kasvisruokareseptiä.
Älkää vaan sanoko noille "kauramaito" tai "kookoskerma". Salmiakkipääkalloista puhumattakaan. Raivari johon naapurit soittaa poliisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiennytkään, että täällä keskustelut pitää käydä vuodenajan mukaisesti! Aloittaja varmaan haluais reseptejä käyttöön ihan ympäri vuodeksi ja joku saattaa tämän ketjun löytää vaikka keskellä talvea. Ei jumankauta, mietipä sitä!
Et sinä kuule mitään raamattua ole täällä kirjoittamassa. Ilmiannoin koko keskustelun.
Mikä ihme noin hermostuttaa jos joku haluaa kasvisreseptejä?! :D aivan sairasta menoa, aivan älytöntä aikuiset ihmiset miettikää vähän. Syökää vaikka sitä makkaraa ja pihviä niin ei kiukuta
Tulihan se makkara sieltä. Teillä vegakeilla ei ole koskaan mitään muuta repertuaarissa. Huoh.
Rautaa saa parsasta ja vihreästä papaijasta. Kuin vihreästä paprikasta. Lakritsasta. Munista. Keitetty muna . Musta makkarasta. Maksamakkarasta. Maksalaatikosta. Pinaattikeitosta. Nokkoskeitosta. Paistetusta maksasta. Maksapateesta. Viinirypäleestä. Vihreästä salaatista. Vihreistä pavuista. Tomaatista. Selleristä. Musta tee. Suklaasta. Viinereistä ja pullasta missä on munaa. Metwurstista. Sienistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin tänään herneitä, ja syksymmällä saa härkäpapua ja salkopapuja.
Vierailija kirjoitti:
Miehet: naiset on heikompi sukupuoli!!! Valittavat kaikesta ja mielenterveysongelmiakin!!
Myös miehet: totaalinen henkinen burnout ja raivokohtaus, kun joku kysyy netissä kasvisruokareseptiä.
Älkää vaan sanoko noille "kauramaito" tai "kookoskerma". Salmiakkipääkalloista puhumattakaan. Raivari johon naapurit soittaa poliisit.
- Ohjaamme sinut nyt eteenpäin -
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vegaaneille maku olekaan merkitsevää vaan kultti ja se että toimii OIKEIN!!!
MIksi sä nyt sotket vegaanit tähän? ja raivoat?
Kasvissyöjät on kaapissa olevia vegaaneja.
Me tehdään pesto-mozzarellaspagettia, halloumikastiketta ja tomaattikeittoa krutonkien tai makaronien kanssa. Tortillojen kanssa voi tehdä papukastikkeen.
"Huomasit itsekin,että lihaa syömällä ei kiukuta."
Jos lihaa syömällä saa nää naurettavat kiukuttelijat (yleensä aikuiset miehet) pysymään pois asiallisesta kasvisruoka keskustelusta, niin syökööt vaikka kokonaisen porsaan mun puolesta. Mä oon ollu 25 vuotta kasvissyöjä eikä ikinä ole toisten ruokavalio kutittanu mun persettä niin hurjasti, kuin joillakin täällä.
Vierailija kirjoitti:
"Huomasit itsekin,että lihaa syömällä ei kiukuta."
Jos lihaa syömällä saa nää naurettavat kiukuttelijat (yleensä aikuiset miehet) pysymään pois asiallisesta kasvisruoka keskustelusta, niin syökööt vaikka kokonaisen porsaan mun puolesta. Mä oon ollu 25 vuotta kasvissyöjä eikä ikinä ole toisten ruokavalio kutittanu mun persettä niin hurjasti, kuin joillakin täällä.
Vaikutat kyllä aika kiukkuiselta. Kokeile lihaa ruokavalioon, voit päästä tuosta harmituksesta.
Curryt, daalit, erilaiset bowlit, tortillat nyhtökauralla tai ihan pavuilla ja munakoisoa sisältävät herkut (parmigiana, pasta alla norma, imam bayildi)
Olen vegaani koska tykkään eläimistä.
Nokun se makkara ja pihvi selvästi just kiukuttaa.