Millä saa Moccamasterin vesisäiliön pestyä helposti?
Millä puhdistatte vesisäiliönsäiliön sisältä? Minulla on niin pieni keittokomero, ettei keitintä voi kunnolla tiskialtaaseenkaan laittaa.
Kommentit (94)
Pyyhi säiliö puhdistuksen jälkeen paperilla, ja jätä välillä kansi pois päältä. Muuten säiliöön jää kosteutta. Töhnäkerros alkaa itää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Kokeillaan seuraavaksi tuo konetiskiaine. Etikka ei toiminut tarpeeksi.
Puhdistuu se etikallakin, toistat pesun tarpeeksi monta kertaa. Me keitettiin välillä Keisarin Morsianta kahvinkeittimellä, ehkä yhden paketin verran. Sitten tekikin mieli kahvia ja ihmeteltiin kahvin makua, se oli teensekaista. Tein etikkaputsauksen ja kolmaskin vesipannullinen oli punaista. Ei kun homma uusiksi. Lopulta vasta kolmas puhdistuskerta teki sen, että toinen vesipannullinen oli kirkasta vettä.
Miten ihmeessä te sitä teetä sillä kahvinkeittimellä keititte, jos saitte kahvikoneesta sen jälkeen tulemaan punaista vettä?! Laitoitte teen siihen kahvikoneen vesisäiliööm?!
Vierailija kirjoitti:
"Mikä hiton "kallis teekeitin"!? Kahvinkeitin ei todellakaan ole hyvä laite teen valmistukseen. Menee hyvä tee pilalle tuolla tavalla rääkättynä."
Olen eri, tyyppi joka ei oikein teetä juo. Joten mitä, miksi tuo tyyli ei käy? Itse mietin että aika kätevää. Mikä tuossa siis on vialla? Veden lämpötila varmaankin...?
Teetä pitää hauduttaa teen lehtien pitää saada hautua ja laajeta vedesaä.
Vierailija kirjoitti:
Moccamasteriin ei ohjeiden mukaan sitruunahappoa saisi käyttää. Syövyttää kupariosia ja sitä myöten kahvin maku muittuu. Onko ohjeet muuttuneet että saa nykyään putsata sitruunahapolla?
Ja sitten varmaan kannattaa laittaa konetiskiaine kahvinkeittimeen, jos sitruunahappo kielletty.
1 osa etikkaa, kaksi osaa vettä. Seoksella täytetään koko vesisäiliö.
Napsautetaan keitin päälle
3 säiliöllistä puhdasta vettä ajetaan keittimen läpi
Samalla voi puhtaalla paperilla pyyhkien puhdistella säiliötä
Etikka irrottaa kyllä kalkkisaostumat
Vierailija kirjoitti:
Paras tapa on heittää moccamaster seinään ja hankkia oikea, pavuista jauhava kone, jotta saa kerrankin hyvää kahvia eikä mitään suodatin roskaa.
Ääliö kyllä sillä voi keittää pavuista jauhettuakin. Ei ne suodatinjauhatuksetkaan itsestään siihen moccamasteriin kiipeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen laittanut 1/4 osan konetiskitabletista säiliöön ja kaatanut täyteen kuumaa vettä. Antanut liota n. 30min ja käynnistänyt kahvinkeittimen. Sen jälkeen ajanut puhtaat vedet koneen läpi monta kertaa.
EI konetiskiainetta vaan myrkytöntä sitruunahappoa, ruokakaupan tuote. Pinseteillä ja pumpulilapulla olen lopuksi putsannut vesisäiliön.
En osaa kuvitella kahvinkeitintä, millaisessa kunnossa se on, jos se pitää puhdistaa pinseteillä.
Sitruunahappopesun jäljet vesisäiliöstä eli pisarat ja kiillotan sisäseinät, pinsettien avulla enkä työnnä sinne sormiani. Hyvällä hoidolla Mocca Master kestää yli 20 vuotta.
Meillä huonolla hoidolla ja silti jo yli 20v ikää.Vesi kaadetaan erillisellä astialla.
Vierailija kirjoitti:
Nämä on näitä kikkoja, joita EI pidä kokeilla. Kun kahvia keitetään niin puhtaalla vesikannulla vettä kahvinkeittimeen, ei kahvipannulla. Huuhdellun kahvipannun rasvat likaa sen vesisäiliön. Moccamaster kuten muutkin keittimet puhdistetaan kalkinpuhdistusaineella.
Vierailija kirjoitti:
1 osa etikkaa, kaksi osaa vettä. Seoksella täytetään koko vesisäiliö.
Napsautetaan keitin päälle
3 säiliöllistä puhdasta vettä ajetaan keittimen läpi
Samalla voi puhtaalla paperilla pyyhkien puhdistella säiliötä
Etikka irrottaa kyllä kalkkisaostumat
Sitten maistuu kahvi etikalle? Muovista etikka varmaan vaikea saada pois? Mites sitruunamehu tai ruokasooda?
Laita puhdistusaine säliöön ja harjaa silikoni jouhisella pullapensselillä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä vesisäiliö on voinut likaantua noin pahasti, jos laitat sinne aina puhdasta vettä?
Jo pelkkä ilmakin likaa sen ajan mittaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä on näitä kikkoja, joita EI pidä kokeilla. Kun kahvia keitetään niin puhtaalla vesikannulla vettä kahvinkeittimeen, ei kahvipannulla. Huuhdellun kahvipannun rasvat likaa sen vesisäiliön. Moccamaster kuten muutkin keittimet puhdistetaan kalkinpuhdistusaineella.
Mä en edellenkään ymmärrä, miksi te ette pese sitä kahvipannua vaan ainoastaan huuhtelette ja siksi sitä ei voi käyttää vaan pitää olla joku erillinen vesikannu. Ja sitten valutatte sen kahvin siihen paskaiseen kahvipannuun.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen laittanut 1/4 osan konetiskitabletista säiliöön ja kaatanut täyteen kuumaa vettä. Antanut liota n. 30min ja käynnistänyt kahvinkeittimen. Sen jälkeen ajanut puhtaat vedet koneen läpi monta kertaa.
Ei **ttu mitä uuvatteja täällä pyörii 🤦🏼
En minä vaan tiedä. enkä nyt viitsi lähteä keittiöhenkilökunnaltakaan kysymään. Heillä taitaa olla jo kiirettä päivällistäni valmistellessa. Koita siis ihan itse guuglata ratkaisu tuohonkin ongelmaasi.