Millä saa Moccamasterin vesisäiliön pestyä helposti?
Millä puhdistatte vesisäiliönsäiliön sisältä? Minulla on niin pieni keittokomero, ettei keitintä voi kunnolla tiskialtaaseenkaan laittaa.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä vesisäiliö on voinut likaantua noin pahasti, jos laitat sinne aina puhdasta vettä?
Eiköhän sinne ole kauhottu vettä sillä likaisella kahvikannulla. Joka kerta sinne vesisäiliöön menee vähän lisää epäpuhtauksia. Eikä ne epäpuhtaudet pääse mitään kautta poistumaan. Sinne ne kertyy mähmät vuosien ajan.
Okei, no varmaan sitten voi likaantua, mutta miksi vettä ei laittaisi puhtaalla kannulla??
Vierailija kirjoitti:
Itse olen laittanut 1/4 osan konetiskitabletista säiliöön ja kaatanut täyteen kuumaa vettä. Antanut liota n. 30min ja käynnistänyt kahvinkeittimen. Sen jälkeen ajanut puhtaat vedet koneen läpi monta kertaa.
EI konetiskiainetta vaan myrkytöntä sitruunahappoa, ruokakaupan tuote. Pinseteillä ja pumpulilapulla olen lopuksi putsannut vesisäiliön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä vesisäiliö on voinut likaantua noin pahasti, jos laitat sinne aina puhdasta vettä?
Kuten sanoin, on niin ahdas keittiö että pakko on käyttää sitä kahvipannua veden laittamiseen. Pikkuhiljaa sinne kertyy sellainen harmaa rasvakalvo ja rasvaa leijuu paistinpannustakin aina vähän kerrallaan.
Hui millainen tilanne, kun on pakko elää noin tuhnuisessa keittiössä. Mutta pakko!
Vierailija kirjoitti:
Irrota se säiliö ja jynssää puhtaaksi sitten. Ei ole vaikea homma.
Sen kiinni saaminen tiiviisti takaisin onkin jo toinen juttu. En suosittele kokeilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen laittanut 1/4 osan konetiskitabletista säiliöön ja kaatanut täyteen kuumaa vettä. Antanut liota n. 30min ja käynnistänyt kahvinkeittimen. Sen jälkeen ajanut puhtaat vedet koneen läpi monta kertaa.
Mitä ihmettä oikein laitat siihen säiliöön? Puhdasta vettä tulisi käyttää! Siitä jää kalkkijäämiä. Kalkkijäämien puhdistamiseen sopii hapot. Esimerkiksi sitruunahappo. Konetiskiaine on voimakas emäs. Se puhdistaa tehokkaasti kaikkea eloperäistä.
Sen hapon käyttämisessä olennaista on saada puhdistettua ne keittimen putket sisältä, jotka kalkkeutuu ja se vaikuttaa kahvinkeittimen toimintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI konetiskiainetta vaan myrkytöntä sitruunahappoa, ruokakaupan tuote. Pinseteillä ja pumpulilapulla olen lopuksi putsannut vesisäiliön.
En osaa kuvitella kahvinkeitintä, millaisessa kunnossa se on, jos se pitää puhdistaa pinseteillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanoin, on niin ahdas keittiö että pakko on käyttää sitä kahvipannua veden laittamiseen. Pikkuhiljaa sinne kertyy sellainen harmaa rasvakalvo ja rasvaa leijuu paistinpannustakin aina vähän kerrallaan.
Uhkaako joku ase ohimolla vai mikä ihmeen pakko!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se keittiön ahtaus estää jonkun muun kaatimen kuin kahvipannun käyttämisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa kuvitella kahvinkeitintä, millaisessa kunnossa se on, jos se pitää puhdistaa pinseteillä.
Ehkä siinä kasvaa pieniä levätuppoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän sinne ole kauhottu vettä sillä likaisella kahvikannulla. Joka kerta sinne vesisäiliöön menee vähän lisää epäpuhtauksia. Eikä ne epäpuhtaudet pääse mitään kautta poistumaan. Sinne ne kertyy mähmät vuosien ajan.
Okei, no varmaan sitten voi likaantua, mutta miksi vettä ei laittaisi puhtaalla kannulla??
Monet laittaa likaisella kannulla. Pelkästään hanan alla huuhtaisemalla sitä ei saa puhtaaksi. Kahvi on rasvaista ja se rasva ei vedellä huuhtomalla katoa mihinkään. Jos sen kannun pesee vaikka tiskikoneessa niin toki sitten voi laittaa puhtaan veden sillä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Kokeillaan seuraavaksi tuo konetiskiaine. Etikka ei toiminut tarpeeksi.
Puhdistuu se etikallakin, toistat pesun tarpeeksi monta kertaa. Me keitettiin välillä Keisarin Morsianta kahvinkeittimellä, ehkä yhden paketin verran. Sitten tekikin mieli kahvia ja ihmeteltiin kahvin makua, se oli teensekaista. Tein etikkaputsauksen ja kolmaskin vesipannullinen oli punaista. Ei kun homma uusiksi. Lopulta vasta kolmas puhdistuskerta teki sen, että toinen vesipannullinen oli kirkasta vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä hyvänen aika tee noin, konetiskiain on todella tymäkkää myrkkyä.
Kyllä sitä tiskikoneessakin saa käyttää, miksi ei kahvinkeittimessä ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan aika kiiltävän puhdas. En viitsisi ikinä itse alkaa tuollaisen, puhdistelen välillä jollain etikalla tms tai pesaisen kallistellen altaassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se keittiön ahtaus estää jonkun muun kaatimen kuin kahvipannun käyttämisen?
Ei se kaadin mahdu mihinkään. Sitä tarkoittaa ahtaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhdistuu se etikallakin, toistat pesun tarpeeksi monta kertaa. Me keitettiin välillä Keisarin Morsianta kahvinkeittimellä, ehkä yhden paketin verran. Sitten tekikin mieli kahvia ja ihmeteltiin kahvin makua, se oli teensekaista. Tein etikkaputsauksen ja kolmaskin vesipannullinen oli punaista. Ei kun homma uusiksi. Lopulta vasta kolmas puhdistuskerta teki sen, että toinen vesipannullinen oli kirkasta vettä.
Eikö helpointa olisi kaataa keittimeen vettä puhtaalla astialla, siis jollain ihan muulla ku8n kahvipannulla? Esim tähän tarkoitukseen varattu vesipullo tiskikaapissa? Ei olisiollenkaan tällaisia kummia ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita täyteen vettä ja moccamasterin oma pesuaine ja "keitä kahvit". Toista keittäminen kolme kertaa vielä puhtaalla vedellä.
Tämä tulisi tehdä säännöllisin väliajoin.Tällä ohjeella lika ja pesuaine jää sinne vesisäiliöön. Keittämällä sieltä poistuu ainoastaa höyrystyvä vesi.
Mitä ihmettä selität?! Keitin sammutetaan ja annetaan aineen vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se kaadin mahdu mihinkään. Sitä tarkoittaa ahtaus.
Ottaa sitten vaikka puhtaan kahvikupin ja kaatelee sillä, ja käyttää samaa kuppia sitten sen kahvin juomiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hui millainen tilanne, kun on pakko elää noin tuhnuisessa keittiössä. Mutta pakko!
Ei tuo ole keittiö, jos mahdut sinne itse, mahtuu sinne erillinen kannu veden laittamista varten. Onko muuten tullut kahvistasi ripulia ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka kuin käytät puhtaasta kannusta puhdasta vettä, keitin likaantuu!
Tällä ohjeella lika ja pesuaine jää sinne vesisäiliöön. Keittämällä sieltä poistuu ainoastaa höyrystyvä vesi.