Millä saa Moccamasterin vesisäiliön pestyä helposti?
Millä puhdistatte vesisäiliönsäiliön sisältä? Minulla on niin pieni keittokomero, ettei keitintä voi kunnolla tiskialtaaseenkaan laittaa.
Kommentit (94)
Laita täyteen vettä ja moccamasterin oma pesuaine ja "keitä kahvit". Toista keittäminen kolme kertaa vielä puhtaalla vedellä.
Tämä tulisi tehdä säännöllisin väliajoin.
Kaataa säiliöön etikkaa ja keittää ilman kahvia. Sitten toinen kerta vedellä että etikanhaju lähtee. Tarvittaessa vielä kolmas vesikeitto.
vajaa 2 rkl sitruunahappoa liotetaan 5 dl vettä ja kaadetaan kahvinkeittimen vesisäiliöön. Kahvinkeitin päälle, annetaan vedestä valua puolet ja laitetaan keitin pois päältä puoleksi tunniksi. Puolen tunnin jälkeen valutetaan loputkin vedet, minkä jälkeen sitten valutetaan puhdasta vettä 2-3 täyttä säiliötä keittimestä läpi.
Just eilen tein tän homman.
Kiitos. Kokeillaan seuraavaksi tuo konetiskiaine. Etikka ei toiminut tarpeeksi.
Itse otan keittimen kauniiseen käteen,pannu pois ensin. Huuhtelen ensin vesisäiliön vedellä,sitten ruokasoodaa pesusieneen ja hankaan vesisäiliön puhtaaksi. Vettä perään ja keitän vielä pannullisen tai kaksi vettä läpi.
Paras tapa on heittää moccamaster seinään ja hankkia oikea, pavuista jauhava kone, jotta saa kerrankin hyvää kahvia eikä mitään suodatin roskaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Kokeillaan seuraavaksi tuo konetiskiaine. Etikka ei toiminut tarpeeksi.
Älä hyvänen aika tee noin, konetiskiain on todella tymäkkää myrkkyä.
Mistä ihmeestä vesisäiliö on voinut likaantua noin pahasti, jos laitat sinne aina puhdasta vettä?
Sähkölaitetta ei laiteta koskaan tiskialtaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Paras tapa on heittää moccamaster seinään ja hankkia oikea, pavuista jauhava kone, jotta saa kerrankin hyvää kahvia eikä mitään suodatin roskaa.
Hyvää pavuista jauhavaa konetta en ole nähnyt kuin Fingerporissa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen laittanut 1/4 osan konetiskitabletista säiliöön ja kaatanut täyteen kuumaa vettä. Antanut liota n. 30min ja käynnistänyt kahvinkeittimen. Sen jälkeen ajanut puhtaat vedet koneen läpi monta kertaa.
Haloo!!! Ei ikinä konetiskiainetta vesisäiliöön! Moccamasteriin on oma puhdistusaine ja sen voi pestä myös sitruunahapolla.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä vesisäiliö on voinut likaantua noin pahasti, jos laitat sinne aina puhdasta vettä?
Eiköhän sinne ole kauhottu vettä sillä likaisella kahvikannulla. Joka kerta sinne vesisäiliöön menee vähän lisää epäpuhtauksia. Eikä ne epäpuhtaudet pääse mitään kautta poistumaan. Sinne ne kertyy mähmät vuosien ajan.
Irrota se säiliö ja jynssää puhtaaksi sitten. Ei ole vaikea homma.
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanoin, on niin ahdas keittiö että pakko on käyttää sitä kahvipannua veden laittamiseen. Pikkuhiljaa sinne kertyy sellainen harmaa rasvakalvo ja rasvaa leijuu paistinpannustakin aina vähän kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse otan keittimen kauniiseen käteen,pannu pois ensin. Huuhtelen ensin vesisäiliön vedellä,sitten ruokasoodaa pesusieneen ja hankaan vesisäiliön puhtaaksi. Vettä perään ja keitän vielä pannullisen tai kaksi vettä läpi.
No milläs puhdistat vedentulo-osan?
Osta ensi kerralla keitin jossa säiliön voi irrottaa. PS. Älä hinkkaan akryylistä tehtyä säiliötä harjalla tms: Naarmuuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Paikka paikoin Suomessakin on kalkkinen vesi, sekin voi liata vesisäiliötä.
Itse olen laittanut 1/4 osan konetiskitabletista säiliöön ja kaatanut täyteen kuumaa vettä. Antanut liota n. 30min ja käynnistänyt kahvinkeittimen. Sen jälkeen ajanut puhtaat vedet koneen läpi monta kertaa.