Onko täällä ihmisiä, jotka ei oo koskaan olleet Ruississa? Eli Ruisrockissa?
Kommentit (43)
Olin. Silloin siellä oli esiintymässä Metallica. Meno oli kentällä aika kova. Turva-aitojakaan ei ollut vähentämässä painetta kuten nykyään.
Ruisrockissa ei ole enää rockia -keskustelu oli 2010-luvun versio Pori Jazzissa ei ole enää jazzia -keskustelusta.
Mutta palataanpa nyt tänne 2020-luvun puolimaille.
En ole minäkään käynyt, mutta en ole käynyt kyllä muillakaan festareilla. Mölisevät ja kirkuvat kuuntelijat häiritsisivät musiikin kuuntelua. Sitä paitsi musiikki kuulostaa paremmalta levyltä kuunneltuna.
Olen käynyt 3 kertaa, mutta viimeksi vuonna 2000 kun oli Iron Maiden, sitä ennen 1991 kun oli Billy Idol ja 1992 kun oli Nirvana, ja Bryan Adams ja Extreme.
Varmaan useimmat. En minäkään ole ollut. Muuten olen kyllä Ruissalossa käynyt.
Olen kerran. Pääesiintyjä oli Gary Moore.
Vierailija kirjoitti:
En ole minäkään käynyt, mutta en ole käynyt kyllä muillakaan festareilla. Mölisevät ja kirkuvat kuuntelijat häiritsisivät musiikin kuuntelua. Sitä paitsi musiikki kuulostaa paremmalta levyltä kuunneltuna.
Luonnollisesti kuulostaa paremmalta levyltä kun studiossa tehdään. Ties kuinka monta ottoa ja siihen päälle miksaukset ym. Festareilla se on kertaesityksen ja kulloisenkin akustiikan varassa.
Festareilla esityksen pystyy näkemään vaikka se ei itselleni paljon merkkaa. Ei myöskään ryyppääminen ja/tai riehuminen. Siksi en käy festareilla.
65v, en ole ollut koskaan festareilla. Ei kiinnosta iso ihmisjoukot, meteli, siivo, ilman tai känniläisten kera.
Luislok. Jengi jemmaa viinapulloja etukäteen. Jengi uittaa viinapulloja leikkisorsien alla. Poliitiiikkko oksentaa kun saa viintä. Niintäkin näkyy
En, enkä menisi vaikka siitä maksettaisiin *paljon*.
En ole, enkä millään muillakaan festareilla. Koskaan. Provinssiin on mies usein pyytänyt mutta ei, en lähde. Nuorena kaverit meni Ruissiin, minä en.
Nyt olisi iki-ihanan Stingin keikka Porissa, ja keikalle kyllä haluaisin mutta en tuonne 😄 Jää menemättä .
Kävin ekan ja varmaan vikan kerran 32-vuotiaana. Eipä ollut kummoinen, en ehkä vaan osaa heittäytyä festareille. Koko ajan piti kävellä, oli kuuma, kallista ruokaa, jono vessoihin ja esiintyjät näki 500 metrin päästä ellei asunut lavan edessä teltassa ja musiikki aivan liian kovalla.
Ei ole nuorena ollut rahaa lähteä festareille muille paikkakunnille. Tai halua, rahat nyt olisi voinut jostain varmaan saada säästetyksi. Nyt ei enää kiinnosta humalaisessa laumassa oleminen.
Sen sijaan kävin RMJ-festareilla 17-vuotiaana ollessani talovahtina lähes alueen sisäpuolella. Se oli kauan sitten, kun festareille sai vielä viedä omat juomat (ei lasipulloja) ja kolmen päivän liput sai alle 90e portilta.
En ole rock festareilla käynyt, nuorempana vain olut kesätapahtumissa omassa kotikaupungissa. En koe tarvetta seisoa ihmisjoukossa kauan ja jonottaa vessaan.
En ole käynyt. Koskaan ei ole ollut samanaikaisesti kiinnostusta, jaksamista, aikaa ja rahaa.
En ole ollut Ruisrockissa. Pori Jazzeilla ja Tuskassa kävin nuorempana. Kerran Oulussa, en muista festarin nimeä. Nyt keski-ikäisenä ykänä en käy enää lainkaan.
En ole käynyt. En ole myöskään käynyt muillakaan festareilla ikinä.
Muutama vuosi sitten oli jossain lehdessä hyvä otsikko: "Ruisrock julkisti esiintyjät - tarjolla myös rockyhtyeitä"