Selkäni napsahti siivotessa niin, että kivun vuoksi en kyennyt liikkumaan senttiäkään
Päivystyksessä oli kirjattu seuraava teksti
Kuvaus;
37v nainen. Ahdituneisuushäiriötä taustalla, oikeassa jalasssa hermokipua. Välilevy operoitu yli 10 vuotta sitten.
En voi uskoa todeksi, että selkeän fyysisen sairaudenkin yhteydessä kaivetaan esille 5 vuotta vanha diagnoosi ahdistuksesta!? Olin tuolloin ihan kauheassa työpaikassa ja kärsin unettomuudesta ja ahdistuksesta, joka päättyi työpaikan vaihtuessa. Mutta näköjään sain ikuisen mielenterveysongelmaisen leiman. Saako tuota "rikosrekisteriä" millään puhtaaksi?
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Ja kun se liittyy siivoamiseen ja selän naksahdukseen varsin oleellisesti... Tämä sama tuska on niin monella, muutenkin mielen sairastumisesta on vaikea puhua ja kun tietää saavansa vielä tatuoinnin otsaansa, niin avot! Eikös noista voi valittaa, oon vaan kuullut että pitkä prosessi saada kirjaus muutettua..
Ehkä tuossa oli ajatuksena se, että mitään kipua ei oikeasti ollutkaan ja olin vaan hysteerinen?
Ap
Eikä noita suostuta muuttamaan tai poistamaan, koska kyseessä ei ole kuitenkaan virheellinen tieto, jos ahdistustaustaa löytyy (vaikka se tässä yhteydessä onkin täysin asiaankuulumaton tieto). Käsittääkseni sellaisten muuttaminen onnistuu, jos on kyseessä selkeä virhe eli puhutaan väärästä raajasta kivun/toimenpiteen suhteen, mainittu väärä lääkitys tms.
Kanta on ikävä asia kyllä, kun sinne kaikki kaivetaan ja seuraavatkin sitten lukee kaiken epäoleellisenkin, kun niitä vanhoja tietoja nostellaan näin näkyviin. Mielenterveysaiheet seuraavat siellä ikuisesti ja kyllä niillä voi olla vaikutusta siihen, miten tosissaan henkilö otetaan.
Ainakin minulla lukee kannassa erikseen pysyvät ja väliaikaiset diagnoosit. Mt-diagnoosit ovat melkein kaikki väliaikaisia diagnooseja. Sehän olisi aivan hassu ajatus, että 5 vuoden takainen ahdistus olisi millään tavalla relevanttia. Tietoja voi myös piilottaa.
Onneksi se meni ohi tai olisit vieläkin jäätyneenä samaan asentoon.
Noidannuoli tai meni toinenkin välilevy. Varmaankaan ei edes kuvattu.
Juu ei kannata murtua ees itkemään. Olen oppinut, että itken kun ovi on sulkeutunut
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minulla lukee kannassa erikseen pysyvät ja väliaikaiset diagnoosit. Mt-diagnoosit ovat melkein kaikki väliaikaisia diagnooseja. Sehän olisi aivan hassu ajatus, että 5 vuoden takainen ahdistus olisi millään tavalla relevanttia. Tietoja voi myös piilottaa.
Tarkistin vielä, että mitä tuon kyseisen diagnoosin kohdalla luki, niin siellä oli just toi määräaikainen. Mutta eipä tuo määräaikaisuus näytä tarkoittavan mitään ja varmaan siksi, koska mainintoja tuosta diagnoosista on vuosien mittaan teksteihin heitetty ja kuljetettu mukana eri sairauksien yhteydessä. Joskus tivattiin jopa, että miksi en ole hakenut ahdistuslääkkeitä, jotka mulle tuon viiden vuoden takaisen diagnoosin yhteydessä on määrätty.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksei mainittu sun ylipainoa?
Siksi kun sitä ei ole. Mutta jos olisi, niin se toki olisi mainittu heti toisena.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksei mainittu sun ylipainoa?
Laihduta sinä se pääsi ensin, ennen kuin kommentoit kenenkään tarveystietoja. Teet palveluksen kaikille.
Hui. Kauhea tilanne. Julkiselta ei saa apua nykyään. Ajattelevat että ihmiset menevät yksityiselle. Tai että joku sukulainen kärrää sinne. Entä jos ei ole rahaa tai sukulaisia.
Vierailija kirjoitti:
Noidannuoli tai meni toinenkin välilevy. Varmaankaan ei edes kuvattu.
Ei kuvattu enkä saanut mitään kunnon lääkkeitäkään.
Ap
Joo. Mua jotenkin huvittaa kun lääkäri kirjoittaa minkä tahansa diagnoosin yhteyteen karttakieli. Miten ihmeessä kieleni liittyy asiaan? Tuntuu että he napsivat diagnooseja sieltä täältä, vaikkei se liity mitenkään asiaan. Kun ei ole aikaa lukea potilastietoja.
Kai se helpottaa seuraavalla lääkärikäynnillä hahmottamaan mahdoliisia vaivoja, jos historia löytyy heti siinä vastaanottotilanteessa.
Mää en ole ikinä käynyt lukemassa, mitä minusta sanotaan, ihan sama.
Vierailija kirjoitti:
Kai se helpottaa seuraavalla lääkärikäynnillä hahmottamaan mahdoliisia vaivoja, jos historia löytyy heti siinä vastaanottotilanteessa.
Mää en ole ikinä käynyt lukemassa, mitä minusta sanotaan, ihan sama.
Luulisi sinne sitten kirjoitettavan jotain oleellisempaa? On mulla fyysisiäkin vaivoja ja vammoja iso liuta.
Ap
Ja kun se liittyy siivoamiseen ja selän naksahdukseen varsin oleellisesti... Tämä sama tuska on niin monella, muutenkin mielen sairastumisesta on vaikea puhua ja kun tietää saavansa vielä tatuoinnin otsaansa, niin avot! Eikös noista voi valittaa, oon vaan kuullut että pitkä prosessi saada kirjaus muutettua..