Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Sober Curious"?

Vierailija
04.07.2025 |

"Vähän niiku olen kiinostunut raittiuddesta, mut en silleen oo ihan tosissaan, vaan dokailen välillä jos siltä tuntuu???????"

Ja tälle piti keksiä tällainen termi?

Eikös kyse ole normaalista alkoholinkäytöstä? Otan silloin tällöin, jos siltä tuntuu?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon Drunken Curious.

Aina silloin tällöin olen kiinnostunut vetämään lärvit, mutta voin jättää väliinkin.

Vierailija
2/24 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen aamuunhan tässä viitataan?

Näyttelijä Saana Peltolan kasvoilta näkee, että on tainnut tulla otetuksi aika pitkään ja reippaasti.

Yleensä tällaiset tyypithän pyrkivät selittämään juomistaan...tai juomattomuuttaan.

Juopottelusta tai raittiudesta tehdään hirveä numero, koska se juominen on heille aina ongelma.

Joi tai ei.

Ex-alkkarithan ovat niitä parhaita neuvomaan toisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soppa utelias. Soppa maistuu ja tykkää kokeilla eri makuisia keittoja. Ei tietenkään päihtymistarkoituksessa. Hik...

Vierailija
4/24 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä tajua, mitä tuo muija yritti tuossa sanoa?

Itse olen tässä ajan saatossa vähentänyt juopottelua ihan omasta tahdostani, ilman hienoja termejä tai mitään raittiuslupauksia.

Ei vaan maistu, niinkuin joskus nuorempana. Eikä huvita ne kankkusetkaan.

Toisaalta jos tekee mieli vetää perseet, niin kukaan ei estä. Muutama kalja on aina jääkaapissa ja baarikaapissa reilusti tavaraa.

Saa ottaa, jos tahtoo. Saa olla myös olla ilman.  Se on henkinen helpotus.  

Se ennen pakollinen saunakaljakaan ei ole nykyisin enää ihan pakollinen. Jännää.

Vierailija
5/24 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vessa curious. On vähän hätä, mutta ei niin paha. Ehkä menen tai ehkä en

Vierailija
6/24 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi kyllä perustaa "vuoden typerin anglismi" - palkinnon.

Tämä voisi olla ensimmäinen.

Vierailija
7/24 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiinnostunut selvinpäin olemisesta, mutta en ole vielä kokeillut.

Vierailija
8/24 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on just sellainen 'haluan syödä kakun mutta myös säästää sen' tyyppinen juttu.

Vierailija
9/24 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä termi viittaa nuoriin jotka eivät ole olleet tai halua olla humalassa. Näkevät kännissä örveltämisen nolona keski-ikäisten touhuna mitä se Suomessa enimmäkseen onkin. Alkoholiin suhtautuminen on tässä maassa niin pahasti pielessä kun olla ja voi. 

Vierailija
10/24 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka keksii itselleen tuollaisia määritelmiä, on niitä joilla on ongelmia juomisen kanssa. Mä en juo, koska alkoholi on mulle yhtä houkuttelevaa kuin lantraamaton mehukattti, kai sitä voi juoda, mutta miksi joisin. Mulla ei ole mitään tarvetta kutsua itseäni absolutistiksi, sober curiouseksi tai miksikään muuksikaan. Mua ei vaan kiinnosta juominen millään tasolla.

Vierailija
11/24 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti selittää jo etukäteen repsahdustaan. Hän on vain Sober Curious.

Harrastan Sugar deittailua. Mutta en siis ole prostituoitu.

Lopetin tupakoinnin. Poltan nyt vain toisten tupakoita kännissä.

Olemme kovia keksimään selityksiä ja valehtelemaan itsellemme.

Vierailija
12/24 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oikeastaan edes kiinnostaisi alkaa raittiiksi kun sitten ei olisi juuri mitään tekemistä.

Vierailija
13/24 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon Drunken Curious.

Aina silloin tällöin olen kiinnostunut vetämään lärvit, mutta voin jättää väliinkin.

Olen California Drunk.

Vierailija
14/24 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan mun tytär Sober Curious? Hän ei juo alkoholia käytännössä ollenkaan (käsitykseni mukaan juonut kaksi alkoholiannosta 25v ikään mennessä), mutta ei ole periaatetasolla absolutistikaan. "Juon heti, kun tekee tarpeeksi mieli." Häntä kiinnostaa kulinaristisesta näkökulmasta kaikenmaailman juomasekoitukset, ja hän tykkää kierrellä viinakaupoissa esim. laivoilla ja ulkomailla, miettien mitä elementtejä mikäkin juoma sekoitukseen tuo ja miten esim pullo/etiketti kuvastaa juoman laatua. 

Vierailija
15/24 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä termi viittaa nuoriin jotka eivät ole olleet tai halua olla humalassa. Näkevät kännissä örveltämisen nolona keski-ikäisten touhuna mitä se Suomessa enimmäkseen onkin. Alkoholiin suhtautuminen on tässä maassa niin pahasti pielessä kun olla ja voi. 

Eli ovat suomeksi raittiita? Tai vaikka nuoria jotka eivät käytä alkoholia. Tällaisilla termeillä on pärjätty ennenkin ilman jotain selittelyjä englanniksi. 

Vierailija
16/24 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi deitti oli kirjoittanut profiiliinsa tuon "sober curious". Hän siis ravasi yhtenään pubeissa. En ymmärrä, miksi hän oli tuon tägin sinne lisännyt.

Vierailija
17/24 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan mun tytär Sober Curious? Hän ei juo alkoholia käytännössä ollenkaan (käsitykseni mukaan juonut kaksi alkoholiannosta 25v ikään mennessä), mutta ei ole periaatetasolla absolutistikaan. "Juon heti, kun tekee tarpeeksi mieli." Häntä kiinnostaa kulinaristisesta näkökulmasta kaikenmaailman juomasekoitukset, ja hän tykkää kierrellä viinakaupoissa esim. laivoilla ja ulkomailla, miettien mitä elementtejä mikäkin juoma sekoitukseen tuo ja miten esim pullo/etiketti kuvastaa juoman laatua. 

"Kulinaristisesta näkökulmasta" lukemalla ja mietiskelemällä ei oikein voi tietää maistamatta, mitä joku maistuu. 

Mutta voihan sitä kuvitella. Mutta kannattaisiko maistaa? Siihen ei kuole.

Vierailija
18/24 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko raivoraitis sitten Sober addict?

Vierailija
19/24 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka keksii itselleen tuollaisia määritelmiä, on niitä joilla on ongelmia juomisen kanssa. Mä en juo, koska alkoholi on mulle yhtä houkuttelevaa kuin lantraamaton mehukattti, kai sitä voi juoda, mutta miksi joisin. Mulla ei ole mitään tarvetta kutsua itseäni absolutistiksi, sober curiouseksi tai miksikään muuksikaan. Mua ei vaan kiinnosta juominen millään tasolla.

Tässä hienosti kuvattu myös oma suhteeni alkoholiin. Ei vaan kiinnosta.

Vierailija
20/24 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaistakohan olisi olla selvinpäin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän